چگونه با سگ خود بازی کنیم

بازی کردن با سگ علاوه بر اینکه در رفتار و منش او تاثیر دارد باعث تقویت رابطه دوستانه و انس گرفتن بین او و شما خواهد شد، بازی یک فعالیت لذت بخش است که باعث سرگرم شدن و خوشحال شدن و کاهش استرس در آنها و همچنین شما می شود.

تاثیر نوع بازی بر رفتار سگ:

بازی هایی که صاحبان سگ ها با آن ها انجام می دهند تاثیر زیادی بر رفتار آنها دارد مثلا اگر با آن ها بازی های خشن انجام شود باعث ایجاد سرکشی و حالتی تهاجمی در آنها می شود و بازی های غیر اصولی ممکن است سلامتی آن ها را به خطر بیندازد. همچنین رعایت نکردن قوانین در بازی تاثیرات منفی در رفتار آنها دارد مانند گاز گرفتن، عادت بد غذایی و لجبازی و نشان دادن دندان و حمله کردن و...

برای اجتماعی شدن و درست رفتار کردن سگ و تربیت صحیح و نترسیدن او از جوامع انسانی و همچنین خوش رفتار شدن آنها باید از همان ابتدا سگ ها و توله های آنها یاد بگیرند شخصی که با آنها بازی می کند انسان است و اسباب بازی یا یک سگ دیگر نیست.علاوه بر این بازی کردن با آنها باعث شناخت و آگاهی از رفتارهای  یکدیگر می شود که می تواند تاثیر به سزایی در تربیت کنترل و درک کردن آنها داشته باشد و همچنین آنها نیز می توانند شما را بهتر درک کنند.

چگونه با سگ خود بازی کنیم و روش اصولی بازی با آنها:

در بازی کردن با سگ ها باید به یک سری نکات توجه داشت، بازی های خشن با آنها نکنید و دنبال کردن دیگران را یاد آنها ندهید زیرا ممکن است در حین این بازی ها کنترل آنها از دست شما خارج شود، بازی کردن با آنها نباید زیاد طول بکشد و باید  بازه های زمانی کوتاه باشد، اسباب بازی های سگ را در بالاتر از کمر خود قرار ندهید زیرا باعث یا گرفتن پریدن در آنها می شود، قبل از بازی مطمئن شوید که هیچ ابزار و وسیله ی خطرناکی در اطراف شما نیست.

بازی کردن با سگ

در هنگام بازی کردن با آنها کاملا مهربان و خوش رو باشید اگر سگ شما بازی کردن را خیلی دوست دارد زمانی که رفتار خوبی از او سر می زند با او بازی کنید تا تشویق به انجام و تکرار آن عمل و رفتار شود. هیچ وقت سگ خود را مجبور به بازی کردن نکنید و بعد از بازی اسباب بازی های او را تمیز کنید.

بازی با سگ ها چندین نوع متفاوت دارد. یکی از بازی هایی که می توانید با سگ خود انجام دهید فوتبال است برای این بازی کافی است ابتدا سگ شما کاملا توپ را بو کند و با آن آشنا شود و بعد شما آن را شوت کنید و به دنبال توپ بدوید یواش یواش او نیز یاد می گیرد دنبال توپ بدود و بعد از اینکه یاد گرفت شما توپ را شوت می کنید و او توپ را دنبال می کند.در روزهایی که هوا آفتابی و گرم است می توانید با آنها آب بازی کنید و یا آب فواره را باز کنید و سگ شما در اطراف آن شروع به دویدن می کند.

آموزش بازی با سگ

در مکان هایی که حصار دارد ویا در صورت بسته نبودن مکان اگر سگ شما به آنجا آشنایی دارد و گم نمی شود می توانید با او بازی قایم باشک را بازی کنید که این بازی برای او بسیار مهیج و لذت بخش است و می توان آن را به دو صورت انجام داد در این بازی حتما لازم نیست که شما قایم شوید و سگ به دنبالتان بگردد گاهی می توان اسباب بازی ها و یا تشویقی های آنها را پنهان کرد که به دنبال آنها بگردند البته انجام این کار خود نیاز به آموزش دارد در روش دیگر با استفاده از فرمان بشین و بیا می توان با آنها بازی کرد به این شکل که ابتدا فرمان می دهید بشین و بعد از او دور می شوید و پنهان می شوید و بعد فرمان می دهید بیا البته حتما لازم نیست که از فرمان دادن استفاده کنید گاهی می شود با دست زدن سرو صدا و حتی سوت زدن او را راهنمایی کنید و می توانید کم کم فاصله را بیشتر کنید.

با شناخت توله و استعدادها و مهارت هایش می توان از استعداد او در جهات مثبت استفاده کرد مانند شنا کردن، روی دو پا راه رفتن، شیرجه زدن و سینه خیز رفتن و خیلی از مهارتهای دیگر که می تواند برای او نیز بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.باید حتما به این نکته توجه داشت که تن صدای شما، مثلا تن صدای خشن و بلند برای منع کردن و تن صدای هیجانی برای تشویق کردن نقش بسیار مهمی در هنگام بازی با سگ دارد.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...