12 نوع از بهترین غذاها برای افراد مبتلا به آرتروز و رماتیسم مفصلی

اگرچه هیچ درمان غذایی برای آرتروز و رماتیسم مفصلی وجود ندارد، اما برخی از غذاهای خاص برای مبارزه با درد و التهاب، تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارند. افزودن این غذاها به رژیم غذایی ممکن است به کاهش علائم آرتروز کمک کند. حال ببینید که چگونه امکان پذیر است.

1. ماهی بخورید

از آنجایی که انواع ویژه‌ای از ماهی‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، متخصصان دو بار در هفته خوردن حداقل 85 تا 114 گرم ماهی را توصیه می‌کنند. ماهی های غنی از امگا ۳ سالمون، ماهی تن، خال مخالی و شاه‌ ماهی هستند.

مفید برای: رماتیسم مفصلی

2. مصرف سویا را آغاز کنید

سویا را به عنوان غذایی که به سلامت قلب کمک می کند، امتحان کنید. دانه های سویا چربی پایینی دارند، آن ها همچنین فیبر و پروتئین بالا و خواص خوبی دارند.

مفید برای: رماتیسم مفصلی

3. روغن مناسب انتخاب کنید

روغن زیتون فرابکر با چربی های سالم تولید می شود. همچنین روغن oleocanthal خواصی شبیه به داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی دارد، اما این ها تنها روغن های مفید نیستند. روغن های آووکادو و رغن گل رنگ خاصیت کاهش کلسترول از خود نشان داده اند، در حالی که روغن گردو 10 برابر امگا ۳ بیشتری نسبت به روغن زیتون دارد.

مفید برای: رماتیسم مفصلی و آرتروز

4.  خواص گیلاس را بررسی کنید

مطالعات نشان داده‌اند که گیلاس‌ها به کاهش تعداد حملات نقرس کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که آنتوسیانینهای یافت ‌شده در گیلاس‌ها اثر ضد التهابی دارند. آنتوسیانینها در میوه‌های قرمز و بنفش مانند توت‌فرنگی، تمشک سیاه، تمشک و توت سیاه یافت می شوند.

مفید برای: نقرص

5. لبنیات را فراموش نکنید

محصولات لبنی کم‌چرب مانند شیر، ماست و پنیر سرشار از کلسیم و ویتامین D هستند که هر دو برای افزایش استحکام استخوان مفیدند. ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. اگر مواد لبنی با بدنتان سازگاری ندارند به دنبال مواد غذایی دیگر که حاوی کلسیم و ویتامین D باشند بروید مثل سبزیجات برگدار سبز.

مفید برای: پوکی استخوان و آرتروز

6.  روی برکلی شرط می بندیم

بروکلی غنی از ویتامین C و K و همچنین ماده ای به نام سولفورافن است که محققان یافته‌اند به جلوگیری و یا کند شدن آرتروز کمک می کند. بروکلی همچنین غنی از کلسیم است که به خاطر خاصیت استخوان سازی مشهور است.

مفید برای: آرتروز

7. چای سبز مصرف کنید

چای سبز سرشار از پلی فنول ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست، که باعث کاهش التهاب و جلوگیری از تخریب غضروف می شوند. مطالعات نشان می‌دهند آنتی‌اکسیدان دیگری در چای سبز به نام اپی‌گالوستاچین گالت وجود دارد، که از تولید مولکول‌هایی که موجب آسیب مفصل ها در روماتیسم مفصلی می‌شوند جلوگیری می‌کند.

مفید برای: رماتیسم مفصلی و آرتروز

8. غرق در مرکبات شوید

مرکبات از پرتقال گرفته تا گریپفروتها و لیمو غنی از ویتامین سی هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که دریافت مقدار مناسب ویتامین به پیش‌گیری از آرتروز و نگهداری سالم مفاصل در کمک می‌کند.

مفید برای: رماتیسم مفصلی و آرتروز

9. غلات را وارد برنامه غذاییتان کنید

غلات سطح CRP را در خون کاهش می دهند.CRP ایجاد کننده ی التهاب در بیماریهای قلبی، دیابت و رماتیسم مفاصل است. غذاهایی مانند جو دو سر، برنج قهوه‌ای و غلات سبوس‌دار منبع عالی غلات هستند.

مفید برای: رماتیسم مفصلی

10. لوبیا مصرف کنید

لوبیا غنی از فیبر است، یک ماده مغذی که باعث کاهش سطح CRP می شود. لوبیا هم چنین یک منبع بسیار عالی و ارزان از پروتیین است، که برای سلامتی ماهیچه مفید است. برخی از لوبیا غنی از اسید فولیک، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم هستند و همه آن ها به دلیل فوایدی که برای سیستم ایمنی و قلب دارند شناخته شده اند. پس لوبیا قرمز، لوبیا سفید و لوبیا چیتی مصرف کنید.

مفید برای: رماتیسم مفصلی

11. سیر مصرف کنید

مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که به طور منظم غذاهایی مانند سیر، پیاز و تره فرنگی می‌خوردند، علایم کمتری از آرتروز اولیه نشان داده اند. محققان معتقدند که ترکیب دی آلیل دی سولفین یافت‌شده در سیر باعث محدود کردن تخریب آنزیم‌های غضروف در سلول‌های انسان شود.

مفید برای: آرتروز

12. آجیل نوش جان کنید

آجیل غنی از پروتئین، کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین E و آلفا لینولنیک اسید است، همچنین علاوه براینها به سلامت قلب کمک می کند و برای کاهش وزن مفید است. گردو، آجیل، پسته و بادام را امتحان کنید.

مفید برای: آرتروز، روماتیسم مفصلی

ترجمه و تهیه : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...