تحقیق درباره سوره فتح

همه سوره های قران دنیایی از معانی و رمز و راز هستند. برای همین ما در این مطلب قصد داریم به خواست خوانندگان سایت توضیحاتی درباره سوره فتح داشته باشیم. مقاله و مطالب زیادی در خصوص این سوره زیبا و ارزشمند قران کریم نوشته و گفته شده است اما شاید هیچ کدام از این مطالب منتشر شده در خصوص سوره فتح نتوانسته و البته نتواند حق مطلب را ادا کند. سوره فتح یکسری ویژگی ها و خصوصیات کلی دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم.

سوره فتح

این سوره قران کریم به معنی پیروزی و باز کردن دروازه های دشمن است. فتح به معنی گشایش و پیروزی بوده و تسلط بر دشمنان را نشان می دهد. این سوره 29 آیه دارد و آیه های آن مجموعا 560 کلمه و 2509 حرف دارند. در ترتیب نزول در ردیف 111 قرار داشته و البته در شهر مقدس مدینه هم نازل شده است.  تحقیق درباره سوره فتح نشان می دهد این سوره برای زندگی و امور بشر بسیار راهگشا و البته گره گشا بوده است.

تحقیق درباره شان نزول سوره فتح

سوره فتح چه ویژگی های دارد؟

تحقیق درباره سوره فتح نشان می دهد این سوره بیان کننده مژده و بشارت بوده و به همه مسلمان امید و دلگرمی پیروزی و گشایش می دهد. در واقع با خواندن این سوره نوری از امید و شادی در دل خواننده بوجود خواهد آمد و در زمانه سخت و روزگار پر فریب امروز نوید می دهد، ایمان آورندگان نصرت و پیروزی عظیمی خواهند داشت. در این سوره یکسری پیش گویی ها و اخبار غیبی در مورد قران هم گفته می شود و در انتها هم ویژگی ها و علایم یاران و ایمان آورندگان واقعی به خدا را توصیف کرده و آنها را معرفی می کند.

چه موضوعاتی در آسوره فتح مطرح شده است؟

مقاله در باره سوره فتح زیاد نوشته شده است. در همه آنها موضوعاتی که در این سوره بیان شده است را معرفی می کند. در این مقاله هم ما به این موضوعات اشاره خواهیم کرد. از جمله این موضوعات می توان به نصرت و یاری های پنهانی خداوند، موضوع معاد و روز قیامت و رستاخیز، موضوع نبوت و رسالت، توضیح در مورد داستان بیعت رضوان و نشانه های پیامبر خدا اشاره کرد. هر کدام از این موضوعات دنیایی از معرفت و رمز و راز است که باید در آن تامل کرد.

خواندن سوره فتح چه فضیلتی دارد؟

خواندن این سوره کوچک قران فضیلت های زیادی دارد. از جمله اینکه به نقل از پیامبر اسلام هر کس این سوره را قرائت کند انگار که همراه پیامبر در فتح حاضر بوده است و در واقع نوعی بیعت با پیامبر به حساب می آید. از دیگر فضیلت های خواندن سوره فتح این است که خواندن آن مانند تابیدن خورشید بر شخص است و آن را نورانی و پاک می کند. قرائت سوره فتح باعث حفظ مال و ناموس از آسیب شده و هر کس به صورت دایم آن را بخواند در روز قیامت به عنوان بنده صالح خدا شناخته خواهد شد. خواندن سوره فتح در ماه رمضان فضیلت های چند برابری داشته و ثواب بیشتری برای خواننده خواهد داشت.

داستان سوره فتح چیست؟

تحقیق درباره سوره فتح نشان می دهد این سوره داستان خاص خود را دارد. طبق روایات تاریخی پیامبر در رویا از سوی خداوند مامور شده بود وارد مسجد الحرام شود. به همین سبب با یارانش به سوی مدینه روان شد. قریش وقتی شنید پیامبر به سمت مسجد الحرام می آید دویست سواره به مقابله با ایشان فرستاد اما با همه این موانع فردا روز پیامبر به مدینه رسیدند و دستور خداوند را اجرا نمودند.

مطلب پیشنهادی این قسمت :

تحقیق در مورد خواص سوره مومنون

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...