چگونه احساس خوبی داشته باشیم؟

چگونه احساس خوبی داشته باشیم؟ این یک سوال پر تکرار افراد به خصوص در شرایط سخت کاری و زندگی از خود است. در این مقاله موثر ترین راه ها برای داشتن یک احساس خوب و همچنین دلایل آن ها بررسی شده اند. با ما همراه باشید.

برای هرکس از ما پیش آمده است که گاهی نسبت به خودمان و دنیای اطرافمان احساسات بد و کسل کننده پیدا می کنیم. احساس خستگی روحی یا خستگی بدنی نیز می تواند به ایجاد احساس بد در شما کمک کند. اگر می خواهید احساس خوبی داشته باشید و از احساسات بد و خسته کننده پرهیز کنید، می توانید با تغییر سبک زندگی سالم شروع کنید. مراقبت از احساس شما در طول زندگی و همچنین توجه بیشتر به پدیده های مثبت می تواند به بهبود وضعیت عاطفی و احساسی شما کمک شایانی بکند. در این مقاله راه های کاربردی و عملی برای داشتن احساس خوب به شما معرفی شده است.

چگونه احساس خوبی داشته باشیم؟

• استفاده از راه حل های فیزیکی

1. آب زیادی بنوشید: نوشیدن آب به اندازه کافی می تواند شما را از دهیدراته شدن و کم آبی بدن حفظ کند که به نوبه ی خود باعث خستگی و اختلال در عملکرد شما نیز می شود. هر زمان که احساس تشنگی می کنید، به خصوص اگر هوا گرم است و یا فعالیت های جسمی زیادی داشته اید؛ مقادیر زیادی آب بنوشید. نوشیدن مقادیر کافی آب به شما کمک می کند به خصوص در فصول گرم سال، احساس خوبی داشته باشید.

مردان باید حدود 15.5 فنجان (3.7 لیتر) آب را هر روز مصرف کنند. به طور متوسط زنان نیز نیاز به حدود 11.5 فنجان (2.7 لیتر) آب در روز دارند. با این حال، نیازهای هر فرد متفاوت است. بهترین روش این است که تا زمانی که تشنگی شما به طور کامل برطرف می شود، آب بنوشید.

2. ورزش: انجام این کار به طور مرتب می تواند به همه چیز شما از یادگیری تا خواب کمک کند. ورزش احتمال افسردگی را نیز کاهش دهد. ورزش هورمون های اندورفین و سروتونین را آزاد می کند که باعث بهبود خلق و خوی شما و کمک به شادی و عزت نفس شما می شوند. حتی زمان حداقل ورزش هم به طور غیر قابل باوری سودمند است. برخی از روش های سرگرم کننده ورزش عبارتند از:

مثلا اگر قصد رفتن به فروشگاه را دارید و عجله هم ندارید؛ پیاده روی یک گزینه مناسب است. شما در حال انجام کاری ضروری هستید اما با این روش همزمان ورزش هم انجام می دهید. ظهر ها که وقت آزاد دارید می توانید پیاده روی کنید و هر وقت که در خانه زمانی بدست آوردید می توانید به پیاده روی در اطراف خانه و محیط زندگی یا محل کارتان بپردازید.

تمرین یوگا به مدیریت استرس، بهبود تنفس و بهبود سلامت بدن کمک می کند. روش های مختلفی برای تمرین یوگا وجود دارد، به طوری که شما می توانید متناسب با شرایط کار و زندگی خود حتی یوگا را به صورت آنلاین بیاموزید و یا یک باشگاه یوگا در نزدیکی خانه پیدا کنید. موسیقی و رقص نیز از جمله عوامل تاثیر گذار و مولد شادی و نشاط هستند. موسیقی و رقص با ایجاد یک ریتم خاص باعث آزاد شدن انرژی فراوانی می شوند و شما را نیز شاد می کنند.

3. یک رژیم سالم و متعادل داشته باشید: اگر به درستی غذا بخورید و رژیم مناسبی داشته باشید، می توانید همواره احساس خوبی را تجربه کنید. در طول روز باید سه وعده غذایی سالم داشته باشید و در صورتی که احساس گرسنگی می کنید، چند میان وعده سبک را میان آنها بخورید. در حالی که نیازهای تغذیه ای هر کس کمی با بقیه متفاوت است، اما اکثر مردم احساس خوب تری خواهند داشت اگر موارد تغذیه ای زیر را رعایت کنند:

خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، پروتئین سفید (مانند ماهی یا سینه مرغ)، کربوهیدراتهای پیچیده (مانند نان جو)، چربی های سالم (مانند ماهی، آجیل، روغن زیتون و آووکادو) و فیبر رژیمی.اجتناب از مصرف قندهای مصنوعی، غذاهای فرآوری شده، فست فود ها، چربی های ترانس و نوشیدنی های شیرین.خوردن غذاهای غنی شده با کلسیم و ویتامین D.

• انجام فعالیت هایی که باعث کاهش استرس می شوند

1. آواز خواندن: آواز خواندن به خصوص به صورت گروهی، باعث آزاد شدن هورمون های اندورفین و اکسیتوسین می شود که باعث احساس لذت و کاهش استرس و اضطراب می شود. آواز خواندن گروهی، با ایجاد پیوند عاطفی و احساسی با انسان های بیشتر یکی از بهترین کارها برای جلوگیری از افسردگی و داشتن یک احساس خوب است.

2. به دیگران کمک کنید: با استفاده از وقت، انرژی یا پولتان به دیگران کمک کنید. این کار به شما دیدگاه اجتماعی و هدف می دهد. تحقیقات نشان داده است که کمک کردن به دیگران می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند که به نوبه خود می تواند یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد یک احساس خوب در شما باشد. همچنین مزیت دیگر این کار این است که شما در آن می توانید با گروه های مختلف جامعه ارتباط برقرار کنید.

3. گاهی وقت ها چیزی برای پرت شدن حواستان پیدا کنید: این بهانه می تواند چیزی باشد که فانتزی مورد علاقه شماست یا یک شیء خاص که خاطره ای شاد به شما می دهد؛ باشد. شما می توانید از این روش برای دور شدن از استرس های لحظه ای استفاده کنید. یک فیلم مورد علاقه را تماشا کنید یا یک کتاب مورد علاقه را بخوانید. این کار به شما این امکان را می دهد که به دنیایی که دوست دارید وارد شوید.شعر، یا آهنگ یا تصویری را پیدا کنید که شما را به یاد زمانی یا فردی که برای شما اهمیت دارد؛ می اندازد.در گذشته یا در دنیای فانتزی خود بیش از حد زندگی نکنید. مهم است که با زمان حال ارتباط برقرار کنید.

4. تعیین اهداف قابل دستیابی برای خودتان: این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک روز به مقام ریاست جمهوری برسید، اما در عین حال شما باید از اهداف تعیین شده ای که می توانید به دست آورید، شروع کنید و سپس به اهداف بزرگتر فکر کنید. هنگامی که به اهداف ابتدایی خود می رسید، این باور در شما تقویت می شود که هیچ هدفی برای شما غیر ممکن نیست. حال می توانید با خودباوری که نتیجه دستیابی به اهداف قبلی است، به سمت اهداف بسیار بزرگ تر حرکت کنید. این فرآیند و رسیدن به اهداف، نقش بسیار پر رنگی در احساس خوب شما دارد.

مطلب پیشنهادی این بخش :

چگونگی استفاده از روانشناسی برای لذت بردن از زندگی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...