8 حقیقت علمی، که ثابت می کند عشق، قوی ترین احساس است.

ما انسان ها، اغلب احساسات زیادی را تجربه می کنیم. بعضی انسان ها بیشتر و بعضی از آن ها، کمتر، این احساسات را تجربه می کنند. اما، زمانی فرا می رسد که بعضی از احساسات را عمیقاً و بیشتر از یک بار، در زندگیمان تجربه می کنیم. در این میان، عشق، چیزی است که به شدت احساس می شود. این گفته ی من یا شخص دیگری نیست؛ در واقع، یک واقعیت ثابت شده است.

عشق زیباست و زمانی که یاد بگیریم احساسش کنیم؛ خالصانه ترین حس است. عشق، باعث می شود که احساس کامل بودن بکنید. این احساس، به شکل های مختلفی می تواند وجود داشته باشد و به شما احساسی جادویی را هدیه کند. در این جا چند دلیل علمی وجود دارد که می گوید عشق، از قویترین عواطف انسانی است.

1.گرفتن دست کسی که دوستش دارید؛ شما را آرام می کند.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ویسکانسین و دانشگاه ویرجینیا، ثابت شده است که این موضوع، صحت دارد و این همان چیزی است که بسیاری از ما احساسش کرده ایم. بعد از یک روز خسته کننده و سخت، به محض اینکه دست کسی که دوستش داریم را بگیریم؛ تمام خستگی ما رفع می شود. گرفتن دست کسی که دوستش داریم؛ باعث ترشح هورمون خوشحالی می شود و به شما احساس بهتری می دهد.

2. وقتی به چشمان یکدیگر نگاه می کنید؛ ضربان قلبتان هماهنگ می شود.

طبق تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان در دانشگاه یو سی دیویس، زمانی که شما و کسی که دوستش دارید؛ به چشمان یکدیگر خیره می شوید؛ ضربان قلب شما با یکدیگر هماهنگ می شود. آیا با خیره شدن به کسی که دوستش دارید؛ عشق عظیمی بینتان رد و بدل نمی شود؟

3. بوسه، باعث طول عمر می شود.

مطالعاتی که توسط محققین آلمانی انجام شده است؛ نشان می دهد که اگر هر روز صبح، کسی که دوستش دارید را ببوسید؛ پنج سال به عمرتان اضافه می شود. بوسیدن، قطعا احساس فوق العاده ای به شما می دهد؛ زمانی که از خواب بیدار می شوید و شریک زندگیتان را می بینید؛ او را ببوسید  و روز شاد و پر انرژی خود را آغاز کنید.

4. نگاه کردن به تصویر کسی که دوستش دارید؛ به تسکین دردتان کمک می کند.

محققان دانشگاه استندفورد، می گویند که نگاه کردن به عکس شریک زندگیتان، درد را تسکین می دهد و شما واقعا کاهش درد را احساس می کنید. وقت هایی هستند که دوست دارید فقط یک لحظه به تصویر عشقتان نگاهی بیندازید و بلافاصله احساس بهتری را تجربه می کنید.

5. جدا شدن و شکست عشقی، باعث ایجاد دردی واقعی می شود.

مطالعات متعدد در این باره، نشان می دهند که وقتی شما در جریان یک شکست عشقی قرار می گیرید؛ احساس درد شدیدی در نزدیکی قلبتان می کنید. همه ما این اتفاق را تجربه کرده ایم و احساس می کنیم یک درد واقعی است.

6. در آغوش گرفتن کسی که دوستش دارید؛ باعث کاهش درد می شود.

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه استندفورد صورت گرفته است؛ در آغوش گرفتن کسی که دوستش دارید؛ باعث آزاد شدن اوکسی کونتین، در بدن می شود که می تواند درد را کاهش دهد. همچنین درآغوش گرفتن کسی که دوستش دارید؛ احساس راحتی و امنیت به شما می دهد و باعث می شود بیشتر عاشقش شوید.

7. مردمی که عاشق می شوند؛ واکنش های شیمیایی بدنشان مانند کسانی است که از سندروم وسواس،  رنج می برند.

محققان ادعا می کنند که افرادی که عاشق شده اند؛ واکنش های شیمیایی مشابهی با افراد مبتلا به سندروم وسواس فکری و عملی دارند. چون، شما دوست دارید همه چیز در رابطه تان درست و کامل باشد؛ و زمانی که همه چیز مطابق میلتان پیش نرود؛ ممکن است از خود بی خود شوید.

8. عشق واقعا یک دارو است.

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه سیراکیوز انجام شده است؛ عشق مانند ماده مخدری است که باعث می شود احساس شادی کنید. عشق، یک احساس فوق العاده زیباست و باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و احتمالا چیز دیگری وجود ندارد که احساس مشابهی به شما بدهد.

مطالعه ای که طی 75 سال، توسط محققین دانشگاه هاروارد انجام شده است؛ نشان می دهد که عشق، تنها چیزی است که برای انسان ها اهمیت دارد. خوشبختی و سعادت زندگی، تنها به عشق و جستجوی عشق بستگی دارد.

مطالب مرتبط:

چگونه با عشقی که نمی توانیم به دستش بیاوریم، کنار بیاییم؟

چگونه عشق در طول زمان تغییر می کند؟

آیا عشق اول فراموش می شود ؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...