روابط راه دور چه مشکلاتی دارند و چگونه این مشکلات را حل کنید؟

حفظ روابط راه دور، کار دشواری است و نیازمند تلاشی مداوم است. درست مانند هر رابطه ی دیگری، هدایت روابط راه دور، کار سختی است. احتمالا اگر شما هر دو نوع رابطه( رابطه معمولی و رابطه راه دور) را تجربه کرده باشید؛ می دانید که حفظ هر دو رابطه سخت است. تنها تفاوت رابطه راه دور، عدم حضور فیزیکی، در رابطه است. زمانی که یک رابطه راه دور دارید؛ ممکن است مشکلات بیشتری را در رابطه تان تجربه کنید. در این مقاله برخی از مشکلات روابط راه دور و راه حلشان را بررسی می کنیم.

1.خیانت

خیانت، در هر رابطه ای ممکن است اتفاق بیفتد. زمانی که شریک عاطفیتان در کنارتان زندگی می کند؛ ممکن است به شما خیانت کند. پس از کسی که از شما دور است و ممکن است ماهی یک بار، او را ببینید؛ چه انتظاری دارید؟

اما، خبرهای خوبی برایتان داریم؛ طبق آمار، افرادی که در روابط راه دور هستند؛ بیشتر از افرادی که در روابط نرمال هستند؛ خیانت نمی کنند. در روابط راه دور، پنهان کردن خیانت، بسیار راحت تر است؛ چون زوج ها هر روز همدیگر را نمی بینند.

روش حل مشکل:

هیچ درمانی، برای قلب خیانتکار وجود ندارد. تنها کاری که برای جلوگیری از خیانت، می توانید انجام دهید؛ این است که شریک عاطفی تان را دوست داشته باشید؛ اما، هیچ وقت عشق شما کافی نیست. بهتر است با شخص خیانتکار، در مورد تردیدهایتان صحبت کنید؛ به او یادآوری کنید که تعهد، یک خیابان دو طرفه است و اگر شک و تردیدهای شما درست باشد؛ فقط یک راه حل برای شما وجود دارد؛ و بهترین کار، ترک کردن شخص خیانتکار است. در واقع، روابط راه دور، راه را برای خیانت هیچ کس باز نمی کند.

2.سکوت

سکوت کردن، به عنوان سلاحی برای خودداری از برقراری ارتباط، روشی ناسالم است. داشتنِ فاصله، این کار را آسان تر می کند و وقتی تلاشتان برای رسیدن به صلح و آرامش، با سکوت طرف مقابلتان مواجه می شود؛ ضربه روحی بزرگی به شما زده می شود. این کار می تواند شما را دیوانه کند و تحملش واقعا سخت است.

روش حل مشکل:

اگر شما فرد سرسختی هستید؛ به جای اینکه تلاشتان را ادامه دهید. از شریک عاطفی تان به صورت رک و با احتیاط سوالات زیر را بپرسید:

ـ چر ا اینکار را انجام می دهی؟  آیا مشکلی پیش آمده است؟ آیا حالت خوب است؟

ـ به او بگویید فقط بنشیند و آرام باشد و به صحبت های شما، عکس العمل نشان دهد؛ و بپرسید واقعا می خواهد این رفتار را ادامه دهد؟ اگر شما کسی هستیدکه سکوت کرده است: فقط باید سکوتتان را بشکنید. این روش، منصفانه و مودبانه نیست. اگر کمی وقت لازم دارید؛ به خودتان فرصت دهید تا کمی فکر کنید و این مسئله را به شریک عاطفی تان توضیح دهید و یک دفعه ناپدید نشوید.

3. حسادت

حسادت، یک احساس معمول، در تمام روابط است. حسادت کم، می تواند بسیار مفید باشد و عشق را در روابط زنده نگهدارد. اما، حسادت زیاد، شما و رابطه تان را به آتش می کشد. و زمانی که شما همدیگر را نمی بینید؛ وضعیت بدتر می شود؛ مشکلاتتان روی هم تلنبار می شوند و شما در تردیدهایتان غرق می شوید.

روش حل مشکل:

کنترل یک فرد حسود، مثل یک بازی رایانه ای است که برنده ای ندارد. شما می توانید از شریکتان بخواهید که اینکارش را متوقف کند. به خودتان یادآوری کنید که شریکتان به شما ثابت کرده است که قابل اعتماد و صادق است.

4. عدم تلاش کافی

ممکن است شریک عاطفی شما، برای حفظ رابطه تان تلاش کافی نمی کند یا تلاش های شما را برای حفظ رابطه تان نمی بیند. بعضی از زوج ها ادعا می کنند روابط راه دور، باعث شده است که رابطه بهتری با هم داشته باشند. در حالی که، خلاف این ادعا نیز برای برخی زوج ها ثابت شده است.

روش حل مشکل:

هر هفته از طریق نرم افزارهایی مثل اسکایپ، قرار ملاقات هایی ترتیب دهید. اگر این کار به نظرتان خسته کننده است؛ سعی کنید فقط چند بار در هفته این کار را انجام دهید.

5. احساس خستگی و گیجی

در تمام مدت، احساس گیجی می کنید و سعی می کنید یک کار را دوباره و دوباره تکرار کنید. می بینید که تمام تلاش های شما بی فایده است و احساس خوشبختی نمی کنید. ممکن است با دوستانتان بیرون بروید و یا خودتان را سرگرم کنید؛ تا شاید یادتان برود تنها کسی که دوست دارید وقتتان را با او بگذرانید؛ در کنارتان نیست.

روش حل مشکل:

تمام وقت خالیتان را صرف صحبت کردن با شریک عاطفی تان نکنید.با دوستانتان به گردش بروید و خوش بگذرانید.کارهایی انجام دهید که شما را شادتر می کند. به علاقه هایتان اهمیت دهید. این کارها را به تنهایی انجام دهید و به یاد داشته باشید که باید به خودتان بها بدهید تا دیگران ارزش شما را بدانند.

نویسنده : سعید شکری

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...