چرا قبل از اینکه در منجلاب طلاق گیرکنیم، باید آموزش ببینیم؟

تصمیم گیری برای طلاق، یکی از بزرگترین و مهمترین انتخاب های زندگی شما است. طلاق شما، به طور مستقیم روی امور مالی، کیفیت زندگی، زندگی فرزندان و سلامت عاطفی شما تاثیر می گذارد. ممکن است شما به این نتیجه رسیده باشید که طلاق، گزینه مناسبی برای شما است و یا شما از ازدواجتان ناراضی هستید و برای اولین بار است که به طلاق فکر می کنید. در هر صورت، قبل از اینکه طلاق بگیرید؛ بهتر است در مورد فرآیند طلاق، آموزش ببینید؛ با افراد حرفه ای صحبت کنید و خود را برای چالش های اجتناب ناپذیرِ پیش رویتان، آماده کنید.

نکته: اگر در یک رابطه بد و نا امن هستید؛ صبر نکنید و هر چه سریع تر خود را از دسترس همسرتان خارج کنید.

مزایای شرکت در کارگاه های طلاق

اطلاعات فعلی در دسترس برای طلاق، به خصوص برای زنان، ناچیز و عمومی است و زیاد مفید نیست. زنان اغلب از نظر مالی بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند؛ چون معمولا مردان درآمد بالاتری دارند. همچنین، بیشتر زنان، اگر از نظر مالی تامین باشند؛ دوست ندارند که بیرون از خانه کار کنند و تمایل دارند در خانه بمانند. این امر، به این معنی است که اغلب زنان بعد از طلاق، با آینده ی پر مخاطره ای مواجه می شوند که می تواند منجر به عدم اطمینان از آینده شود و باعث ایجاد اضطراب بزرگی در آن ها شود.

همچنین زنان، عمیقا احساساتی هستند و طلاق، می تواند به سلامت روانی آن ها آسیب بزند. و در نهایت، بسیاری از زنان نمی دانند چه مسائلی در طول دوره طلاق، برایشان اتفاق می افتد. در واقع، آن ها نمی دانند باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشند؟ آیا بهتر است از یک وکیل کمک بگیرند یا خودشان همسرشان را به دادگاه بیاورند؟ قوانین هر کشوری برای طلاق، متفاوت است؛ بنابراین بهتر است مقالات بیشتری را در زمینه طلاق مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتر و بهتری در این زمینه کسب کنید.

به طور کلی، هیچ منبع بزرگی وجود ندارد که در مورد طلاق، امور مالی مربوط به آن و آسیب های عاطفی ناشی از طلاق، اطلاعات کامل و جامعی ارائه دهد ولی شما با شرکت در کارگاه هایی که در این زمینه تشکیل می شود؛ می توانید اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

چرا همه ما باید در مورد طلاق آموزش ببینیم؟

در کارگاه های طلاق، در مورد مسائل مالی، فرزندان و مسائل عاطفی گفتگو می شود. در این کارگاه ها، متخصصان طلاق، می توانند در مورد قوانین صحبت کنند و مستقیما به سوال های شخصی شما پاسخ دهند. همه طلاق ها با هم متفاوتند. و ممکن است توصیه ای که به یک زن می شود؛ برای زن دیگری عملی نباشد.

هدف از شرکت درکارگاه های طلاق، این است که شما بدانید که آیا طلاق گزینه مناسبی برای شما است یا خیر! شما باید درک درستی از طلاق داشته باشید و در صورتی که تصمیم به طلاق شما جدی باشد؛ باید آمادگی لازم، برای عبور ازاین مسیر پر فراز و نشیب را داشته باشید.

مطلب مرتبط:

در چه مواقعی طلاق خوب است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...