استفاده از آب یخ و لیمو ترش برای کاهش وزن

یک لیوان آب یخ و لیمو ترش، نوشیدنی لذت بخش و جایگزینی مناسب برای آب خالی است. کالری کمی دارد و اگر شما آن را جایگزین نوشیدنی های پرکالری کنید، به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد. نوشیدن یک لیوان بزرگ آب به همراه لیمو ترش قبل از غذا حتی به شما کمک میکند تا غذای کمتری بخورید، که راه دیگری برای سوزاندن کالری های بدنتان و کاهش وزن است.

آب یخ و لیمو ترش یک نوشیدنی کم کالری است

آب یخ با لیمو ترش تقریبا عاری از کالری است. البته آب کالری ندارد اضافه کردن لیمو به آن باعث افزایش 1 کالری می شود، حتی اگر 4/1 فنجان به آن آب لیمو ترش اضافه کنید در نهایت فقط 13 کالری دریافت می کنید. این مقدار را با 112 کالری که آب پرتقال دارد یا 152 کالری که یک قوطی نوشابه ی 380 گرمی دارد، مقایسه کنید. جایگزین کردن نوشیدنی های پر کالری با یک فنجان آب و لیمو ترش به شما کمک می کند که روزانه هزاران کالری، کمتر دریافت کنید و وزنتان را کاهش دهید.

با آب یخ و لیمو ترش احساس سیری می کنید

اگر یک یا دو لیوان آب با لیمو ترش بنوشید، احتمالا تا حدودی احساس سیری می کنید. بر طبق گزارشی که در 240 اُمین نشست جامعه ی شیمی آمریکا ارائه شد، با اینکه این نوشیدنی غذا نیست اما اگر آن را قبل از وعده ی غذایی بنوشید به گونه ای احساس سیری ایجاد می کند که مانع از خوردن غذای بیشتر می شود. محققان در طی 12 هفته،24 نفر از افرادی که روزانه قبل از غذا 2 فنجان آب می خورند را مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند این افراد در این مدت 7 کیلو وزن کم کرده اند، درصورتی که 24 نفری که با همان رژیم غذایی آب با لیمو ترش مصرف نکرده بودند فقط 9/4 کیلو گرم وزن کم کردند.

آب یخ و لیمو ترش مانع از هوس غذا می شود

در صورتیکه که تمایل به غذاهای شیرین یا شور دارید که کالری بالایی دارند، بلافاصله یک نوشیدنی خوش طمع با آب یخ و لیمو ترش درست کنید و بنوشید تا حواستان را پرت کرده و تمایلتان را کاهش دهد، پس روزتان را بدون غذاهای پر کالری ادامه خواهید داد. یکی از مزایای نوشیدن مداوم آب یخ و لیمو این است که بدنتان در طول روز آب کافی دریافت می کند، که می تواند مانع از ایجاد گرسنگی یا هوس غذا شود. تشنگی گاهی اوقات با گرسنگی اشتباه گرفته می شود، و شما به جای رفع تشنگی با آب خودتان را به خوراکی ها می رسانید، در حالی که بدن در حقیقت به آب نیاز دارد.

باورهای نادرست درباره ی آب یخ

برخلاف آنچه که ممکن است درباره ی افزایش متابولیسم بدن با آب یخ شنیده باشید، دمای آبی که با لیمو ترش میل می کنید تاثیر زیادی در کاهش وزن شما ندارد. درست است که بدن برای ثابت نگه داشتن دما انرژی صرف می کند، اما مطابق تحقیقی که در دانشگاه آرکانزاس انجام شد، وقتی که یک لیوان آب یخ می نوشید فقط 8 کالری بیشتر از نوشیدن آب در دمای اتاق می سوزانید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...