آیا با شخص درستی در رابطه عاشقانه هستید؟

گاهی خیلی سخت است که بفهمید آیا با شخص درستی در رابطه عاشقانه هستید یا خیر؟ روابط زیادی در منطقه خاکستری قرار دارند. یعنی؛ این رابطه ها بد نیستند؛ شریک عاطفیتان، به شما احترام می گذارد؛ از شما سوء استفاده نمی کند؛ قابل اعتماد است و شاید تمام معیارهایی که برای انتخاب همسر داشتید را در این شخص می بینید. با این حال، فکر می کنید با شخص درستی در رابطه عاشقانه نیستید؛ چون در کنارش احساس عاشقانه ندارید و  بودن در کنارش برایتان هیجان انگیز نیست.

شاید علایق شما متفاوتند؛ یا زندگی در کنارش خسته کننده شده است و یا زندگی شما کنار هم خوب است و فقط چند عیب مهم در رابطه تان می بینید و به خودتان می گویید که می توانید این عیب ها را نادیده بگیرید. بعضی ها به این وضعیت خاتمه می دهند؛ چون برای زمان طولانی با هم بوده اند و جنبه هایی را که باعث خاص بودن رابطه شان می شده است را گم کرده اند. گاهی اوقات بعضی افراد، باور ندارند که لیاقت رابطه بهتری را دارند و گاهی تا حد زیادی خودشان را با روابط ناخوشایند سازگار کرده اند که نمی توانند خود را با شخص دیگر خوشبخت تصور کنند. ممکن است یک زوج، هر دو به تنهایی، انسان های خوبی باشند ولی افراد مناسبی برای همدیگر نباشند. بهتر است جنبه های مختلف زندگی یکدیگر را بررسی کنید تا ببینید با شخص درستی در رابطه عاشقانه هستید یا خیر؟ در این مقاله برخی نشانه های اصلی به شما معرفی می شوند تا ببینید که آیا شخص درستی را انتخاب کرده اید؟

از کجا بدونم رابطه عاشقانه درستی دارم

دوستان و علایق مشترک دارید.

هر دوی شما علایق مشترکی دارید و دائما در فعالیت های هم شرکت می کنید. شاید علایق شما یک رشته ورزشی باشد و یا شاید یک سرگرمی باشد که دوست دارید برای یک هفته انجامش دهید. علاوه بر علایق مشترکی که دارید؛ باید چند دوست مشترک نیز، داشته باشید. در واقع، شور و اشتیاق شما در زندگی و حلقه های اجتماعی شما، باید باهم تلاقی کند و ادغام شود تا بتوانید یک زندگی خوب را مدیریت کنید. اگر علایق و دوستان مشترکی ندارید؛ ریسک اینکه به مرور زمان فاصله عاطفی شما از هم بیشتر شود؛ وجود دارد.

همچنین، دوستان و علایق مستقلی دارید.

داشتن دوستان و علایق مشترک، عالی است؛ اما شما باید همچنان، خودِ واقعیتان را فراموش نکنید. یعنی؛ زمان هایی را برای گذراندن وقت، با دوستان خودتان در نظر بگیرید و علایقتان را دنبال کنید. اینکه شما و شریک عاطفیتان دوستان مستقلی برای خود داشته باشید؛ یعنی؛ هر دویتان از سلامت روانی برخوردارید و تا زمانی که هر کدام استقلال خود را داشته باشید و بتوانید همدیگر را درک کنید؛ زندگی برایتان شیرین تر خواهد بود.

رشد فردی را تجربه می کنید.

شخص درست، به شما کمک می کند در تمام مراحل زندگی خود رشد کنید. شریک عاطفی شما، پتانسیل شما را می بیند و شما را از لحاظ عاطفی، فکری و حتی فیزیکی، حمایت می کند و به ایجاد موقعیت هایی برای پیشرفت شما کمک می کند. روابط سالم، باعث رشد فردی در هر دو طرف می شود. اگر احساس می کنید قبل از رابطه تان شخص موفق تری بودید؛ این یک نشانه است که نباید آن را نادیده بگیرید. شما باید بفهمید چه چیزی مانع پیشرفت شما شده است. گاهی اوقات، ممکن است؛ یک عامل خارجی، باعث عدم پیشرفتتان شده باشد. ولی بعضی مواقع، دلیل عدم پیشرفت شما، شخص نامناسبی است که با او در رابطه عاشقانه هستید.

اهداف مالی مشترکی دارید.

در مورد مسائل مالی باید دقت کافی داشته باشید. بسیاری از روابط عاشقانه به دلیل مسائل مالی سرانجامی نداشته اند؛ چون طرفین نتوانسته اند توافق کنند که با پولشان چه کاری می توانند بکنند؛ آن ها ممکن است بر سر مسائلی مانند سرمایه گذاری و یا پس انداز پولشان، اختلاف نظر داشته باشند. اگر به فکر داشتن روابط طولانی و داشتن یک خانواده با شریک عاطفیتان هستید؛ مهم است که بتوانید اهداف مالی مشترکی داشته باشید. شما همچنین، باید نگرش و ارزش های مالی مشترکی داشته باشید.

آینده خود را در کنار هم می بینید، و این خیلی خوب است.

شخص درست، کسی است که از متعهد بودن به شما و رابطه تان واهمه ای ندارد. شما با هم برنامه ریزی می کنید و می توانید تصور کنید که خانه رویایی شما چگونه خواهد بود؛ شما دوست دارید که برای داشتن فرزند برنامه ریزی کنید. اگر شما این موارد را کنار شریک عاطفیتان احساس می کنید؛ نشانه خیلی خوبی است و می توانید به ادامه رابطه با این فرد فکر کنید.

خانواده و دوستان شما از رابطه تان حمایت می کنند.

توجه کنید که خانواده و دوستانتان نسبت به شریکتان چه واکنشی نشان می دهند؟ آیا آن ها از دیدن هر دوی شما کنار هم خوشحال هستند؟ آیا آن ها در میهمانی ها، شما را به عنوان یک زوج در نظر می گیرند؟ آیا امیدوار هستند که بتوانید با هم آینده ای داشته باشید؟ خانواده و دوستانتان همیشه بهترین ها را برایتان می خواهند. اگر آن ها فکر می کنند که شما با شخص درستی در رابطه عاشقانه هستید؛ به احتمال زیاد، انتخاب درستی داشته اید.

بدون توجه به آنچه که انجام می دهید؛ شما کنار هم احساس خوشحالی می کنید.

اگر تمام موارد بالا در رابطه تان وجود دارد؛ ولی هنوز احساس خوشبختی نمی کنید؛ شما با شخص درستی در رابطه نیستید. شما حتی وقتی خسته کننده ترین کارها را در کنار هم انجام می دهید؛ باید احساس خوبی داشته باشید؛ چون با شریکتان احساس خوشبختی می کنید و در این صورت است که قادر خواهید بود در کنارش هر کاری را انجام دهید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...