چرا از رابطه با شوهرم لذت نمی برم

در میان روابط انسانی رابطه زن و مرد در زندگی مشترک از اهمیت و در عین حال پیچیدگی خاصی برخوردار است ، چرا که دو انسان با شخصیت های متفاوت تصمیم می گیرند که بقیه عمر خود را زیر یک سقف و همراه با هم سپری کنند و در غم و شادی کنار یکدیگر باشند .هر گونه تغییری در درون زن و یا مرد و همچنین محیط زندگیشان بی تردید روابط زناشویی آن ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد .نارضایتی از رابطه جنسی در زندگی مشترک مشکلی جدی می باشد که هم ممکن است برای مردان پیش بیاید و هم می تواند زنان را درگیر کند ، در این مطلب به بررسی علت نارضایتی زن از روابط زناشویی می پردازیم .

* دلایل نارضایتی زن از رابطه زناشویی :

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی به اندازه ای است که اگر یکی از طرفین در آن مشکل داشته باشد ، ممکن است بنیان خانواده به خطر بیفتد . بنابراین دانستن دلایل این مشکل و راه های درمان آن ضروری می باشد .

چرا در رابطه جنسی با شوهرم به اوج لذت نمی رسم

- آنورگاسمی :

بعضی از زنان به بیماری مبتلا هستند که باعث می شود در رابطه جنسی به اوج لذت نرسند ، اصطلاح پزشکی این بیماری ( آنورگاسمی ) می باشد .آنورگاسمی بسیار رایج است و تقریبا از هر پنج زن در دنیا یک نفر به این بیماری مبتلا می شود ،رسیدن به اوج لذت جنسی و یا ارگاسم در بین زنان متفاوت می باشد ، همچنین هر زنی از نظر تعداد دفعات ارگاسم و میزان تحریکی که لازم است تا به اوج لذت جنسی برسد نیز با دیگران تفاوت دارد .از نظر پزشکی ارگاسم و یا اوج لذت جنسی ، زمانی انجام می شود که زن احساس لذت جسمی عمیق داشته باشد و از تنش رها شود که معمولا با انقباض های ناخودآگاه و مکرر عضلات کف لگن همراه می باشد .در مورد تعریف طبی که از ارگاسم بیان شد باید خاطر نشان کرد در همه زنان این گونه نیست به صورتی که بعضی ارگاسم را گرم شدن تمام بدن می دانند و برخی آن را به احساس مورمور شدن توصیف می کنند .

- اقسام آنورگاسمی :

آنورگاسمی اولیه : در این نوع از بیماری ، زن هیچ تجربه ای از لذت جنسی و یا ارگاسم در روابط زناشویی خود نداشته است .

آنورگاسمی ثانویه : در این مرحله از بیماری ، زن در گذشته ارگاسم را تجربه می کرده و اکنون در رسیدن به اوج لذت جنسی ناتوان شده است .

آنورگاسمی عمومی : این حالت نشانگر این است که زن در هیج شرایطی ارگاسم نمی شود .

آنورگاسمی شرایطی : در این نوع از بیماری ، زن فقط در شرایط خاصی می تواند ارگاسم شود که این وضعیت شیوع بیشتری در بین زنان دارد .

چرا همسرم نمیتونه من را ارضاء کنه

- دلایل ایجاد آنورگاسمی :

ارگاسم و یا رسیدن به اوج لذت جنسی ، موضوعی پیچیده است که به عوامل زیادی بستگی دارد و به طور کلی می توان گفت اگر زنی در هر یک از زمینه های عاطفی و جسمی و روانی خود اختلال داشته باشد در رسیدن به ارگاسم دچار مشکل خواهد شد .

- مشکلات جسمی :

وجود بسیاری از بیماری ها و یا اختلالات جسمی و همچنین مصرف بعضی از داروها ممکن است باعث ایجاد مشکل در رسیدن به ارگاسم شوند .

بیماری ها : بعضی از بیماری ها ممکن است در این فرایند از رابطه جنسی تاثیر بگذارند مانند : بیماری های عصبی مثل ام اس و دیابت و ... .گاهی اوقات عمل های جراحی در زنان که معمولا برای درمان سرطان انجام می شوند مانند برداشتن رحم ، نیز ممکن است باعث از بین رفتن ارگاسم و یا مشکلات جنسی دیگری مثل نزدیکی دردناک شوند .

مصرف داروها :

مصرف اغلب داروها در رسیدن زن به اوج جنسی اختلال ایجاد می کنند ، این داروها عبارتند از : داروهای ضد آلرژی ( آنتی هیستامین ها ) ، داروهای ضد فشار خون ، داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین .

مصرف مواد مخدر و الکل :

مصرف بیش از اندازه از الکل و مواد مخدر می تواند در رسیدن زن به ارگاسم مشکل ایجاد نماید .

افزایش سن :

وقتی سن افزایش پیدا می کند به طور طبیعی شاهد تغییراتی در بدن خواهیم بود ، دستگاه عصبی ، هورمون ها و سیستم گردش خون دچار دگرگونی می شوند و فعالیت جنسی نیز از این امر مستثنی نیست .با رفتن به سمت سالمندی و نزدیک شدن به مرحله یائسگی در زنان هورمون جنسی زنانه ( استروژن ) کاهش پیدا می کند و این موضوع می تواند بر فرایند ارگاسم زن تاثیر منفی بگذارد .مقدار کم هورمون استروژن در بدن زنان باعث می شود خون رسانی به دستگاه تناسلی زن مختل شده و میزان تحریک پذیری نوک پستان ها و همچنین کلیتوریس کاهش یابد .هر چند این موضوع نیز قطعیت ندارد و طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت تعدادی از زنان نیز با پا گذاشتن به دوره سالمندی تجربه جنسی دلپذیری را تجربه کرده اند .

عدم ارگاسم در زنان

- مشکلات روانی :

اغلب اختلالات روانی می توانند رسیدن به اوج لذت جنسی در زن را دچار مشکل نمایند که عبارتند از :

بیماری های روانی مثل افسردگی و استرس

اضطراب هنگام رابطه جنسی

فشارهای اقتصادی و مشکلات مالی

اعتقادات فرهنگی غلط

ترس از بیماری های مقاربتی و ترس از حاملگی

- مشکلات ارتباطی بین زوجین :

اغلب زن و شوهر هایی که اختلافات زناشویی دارند ، بی شک در رابطه جنسی خود نیز با مشکل مواجه می شوند ، مشکلات زناشویی که بر رسیدن زن به ارگاسم تاثیر منفی دارند عبارتند از :

مشاجره ها و اختلافاتی که برطرف نشده

نداشتن رابطه احساسی و عاطفی با شوهر

انجام خیانت و از بین رفتن اعتماد زن نسبت به شوهر

عدم ارتباط صحیح با شوهر از نظر بیان خواسته ها و اولویت های رابطه جنسی

* روش های درمانی مربوط به عدم ارگاسم در زنان :

- درمان  طبی آنورگاسمی :

درمان آنورگاسمی پیچیده است و فقط با مصرف دارو بهبودی حاصل نمی شود ، پزشک معالج با در نظر گرفتن رابطه احساسی بین زوجین و استرس های موجود و همچنین کمک به بیمار در شناختن بهتر خصوصیات بدنی خود و شرح انواع تحریکات جنسی شیوه درمانی مؤثر را پیشنهاد می دهد .در صورت مبتلا بودن زن به بیمارهای زمینه ای که مسبب اختلال جنسی در او شده اند مانند دیابت و ام اس نیز باید درمان لازم صورت گیرد .

- درمان روانی آنورگاسمی :

وجود اختلالات روانی مانند افسردگی و استرس و همچنین مشاجره ها و اختلافات زناشویی عواملی هستند که به سبب تاثیر منفیشان بر ارگاسم زن باید درمان شوند .شیوه درمانی در این زمینه با مراجعه به روان شناس و انجام مشاوره تعیین می شود ، روان درمانگر مربوطه در زمینه اختلالات جنسی تخصص دارد و با بیان نکاتی در مورد رابطه جنسی و مهارت ارتباطی و رفتارهای مربوطه به شما در درمان این اختلال کمک خواهد کرد .

دلایل ناراضی بودن زنان از رابطه با مردان

* خصوصیاتی در مرد که باعث می شود زن از رابطه با او لذت نبرد :

- نداشتن صداقت و رابطه صمیمانه

- آزار و اذیت کلامی و جسمی

- صمیمیت با زنان دیگر و تحریک حس حسادت در زن

- شک و تردید و امتحان کردن وفاداری زن به طور مکرر

- وابسته و تنبل بودن

- داشتن ضعف و اعتماد به نفس پایین

- بی حالی و کسالت همیشگی

- اعتیاد به مواد مخدر

- کم توجهی به ارزش های زن

- ناتوانی جنسی

در این مقاله دلایل نارضایتی زن از رابطه با شوهر ، مورد بررسی قرار گرفت و بیماری های مربوط به این مشکل نیز بیان شد ، در مورد درمان این اختلال نیز توضیحاتی ارائه گردید . چنان چه در این زمینه مشکلی دارید می توانید با خواندن این متن روش درمانی مؤثر را پیدا نمایید .

مدت زمان لازم برای مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه می باشد .

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...