5 نکته در مورد مسافرت زوج ها در کنار یکدیگر

مسافرت کردن، به عنوان یک زوج می تواند برایتان فوق العاده و هیجان انگیز باشد. دیدن جهان، استراحت کردن و گذراندن وقت با همسرتان، راه هایی عالی برای تقویت روابط شما و همچنین، ساختن خاطرات جدید با همسرتان است. اما، زمانی که شما به طور ناگهانی 24 ساعت از روز را برای یک هفته در کنار هم می گذرانید؛ ممکن است رابطه آرام شما، از بحث هایی در مورد موضوعاتی که پیش بینی نکرده اید، پر شود. در این مقاله، 5 نکته وجود دارد که بهتر است قبل از مسافرت در کنار یکدیگر، بدانید تا بتوانید تعطیلات خوبی را سپری کنید.

1.انتظار اتفاقات غیر منتظره را داشته باشید: ممکن است در ذهنتان خیال پردازی کرده باشید که یک سفر رویایی و کاملا رومانتیک، پیش رو دارید. با این حال، مهم است به یک سفر کاملا ایده آل فکر نکنید. مسافرت کردن، اغلب برخی موارد غیر منتظره و ناخوشایند را ممکن است همراه داشته باشد؛ مثلا، ممکن است پروازتان تاخیر داشته باشد یا آب و هوای مقصدتان، بارانی باشد؛ همه این موقعیت ها می تواند برای شما و همسرتان، استرس زا باشند. وقتی که اتفاق غیر منتظره ای پیش می آید و یا فردی با شما بد برخورد می کند؛ به این معنا نیست که رابطه و تعطیلات شما خراب شده است.

2. در مورد مسائل مالی صحبت کنید: قبل از مسافرت، حتما در مورد بودجه ای که برای سفر در نظر دارید؛ توافق کنید تا از اختلافاتی که در این زمینه ممکن است پیش بیایند؛ اجتناب کنید. اگر ترجیح می دهید که هزینه هایتان را خودتان پرداخت کنید؛ بهتر است هزینه های روزانه تان را یادداشت کنید و یا یک صندوق مشترک داشته باشید تا حساب دقیق خرج هایتان را بدانید. یک مکالمه صادقانه، توقعات شما را مدیریت می کند و از دلخوری های احتمالی پیشگیری می کند.

3. برنامه ریزی کنید و به توافق برسید: مسافرت کردن، به برنامه ریزی زیادی نیاز دارد. و این برنامه ریزی، قطعا ایده خوبی برای شروع صحبت و توافق، در مورد هزینه ها و نوع فعالیت هایی است که دوست دارید در سفرتان تجربه اش کنید. همه افراد، سلیقه و علایق متفاوتی دارند. بنابراین تصور نکنید که همسرتان، به تمام کارهایی که شما دوست دارید؛ علاقه خواهد داشت. بهترین کار این است که علایق هردویتان را در طول سفر در نظر بگیرید و به یکدیگر اطمینان داشته باشید و بدانید که به نوبت، به علایق و سلیقه های هردویتان خواهید پرداخت.

4. همدیگر را سرزنش نکنید: اگر همسرتان کار اشتباهی کرده است و شما را نا امید کرده است؛ او را سرزنش نکنید. مثلا اگر یادش رفته است که باتری دوربین را شارژ کند؛ از دستش عصبانی نشوید. به جای عصبانی شدن و قهر کردن، سعی کنید خودتان را کنترل کنید و احساسات بد را از خودتان و همسرتان دور کنید. این شرایط را به عنوان فرصتی ببینید که می توانید بر روی مهارت های ارتباطی و حل مسئله های زندگیتان کار کنید. یا شاید مسئله ای که بعدا بتوانید آن را به یاد بیاورید و بخندید.

5. چیزهای مهم را به یاد داشته باشید: اگر برای مسافرت، برنامه ریزی می کنید یا می خواهید تفریحات جدیدی را امتحان کنید؛ باید به یاد داشته باشید؛ طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از وجود یکدیگر لذت ببرید. از دنیای خود خارج شوید و دنیا را از چشمان همسرتان ببینید. کارهایتان را رها کنید و با همسرتان در مورد رویاهایتان گفتگو کنید. می توانید لحظات فوق العاده و نابی را در کنار یکدیگر بسازید و احساس آرامش را در زندگیتان تجربه کنید. دیدن لبخندی که همسرتان می زند و لذتی که از سفر می برد، احساس خوشایندی به شما خواهد داد. در این لحظات می توانید به عنوان یک زوج، به همدیگر نزدیکتر شوید و در نتیجه بهتر بتوانید همدیگر را درک کنید و بیشتر از قبل، عاشق همدیگر شوید. 

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...