تعبیر خواب گیاه شناسی

گیاهان در خواب نشان می دهند که شما چه دیدگاهی نسبت به رشد و شکوفایی استعداد ها و مهارت های خود دارید. این استعداد ها می توانند در زمینه های مختلفی از زندگی شما ظاهر شوند، مثل استعداد هایی که در زمینه های هنری دارید. بسیار اهمیت دارد که در طول دیدن این خواب، چه احساسی را تجربه می کنید و واکنش شما در هنگام دیدن گیاه چیست؟

ممکن است در خواب خود، سمبل گیاه را به شکلی استرس آور و نگران کننده مشاهده کنید، مثل دیدن گیاه غول پیکر گوشت خوار یا گرفتار شدن در بوته ها و پیچک ها و گیاه کاکتوس. این خواب به ترس درونی شما از قدرت گرفتن برخی مهارت های علمی یا هنری تان اشاره دارد که احساس می کنید می توانند برای شما دردسر ساز شوند.

اگر در خواب مشاهده کنید که در حال مطالعه ی ویژگی های یک گیاه هستید، یا خود را در مقام یک گیاه شناس مشاهده کنید، این خواب به تلاش درونی شما برای شناخت علوم و هنر هایی که در زندگی بیداری قادر به یادگیری آن ها هستید اشاره دارد. با دیدن این خواب از خودتان بپرسید که هم اکنون و در زندگی بیداری، در معرض چه انتخاب ها و فرصت های یادگیری ای قرار گرفته اید؟ کدام یک از آن ها با خواسته های شما مطابقت بیشتری دارد؟

اگر در خواب خود با گیاهان خوراکی رو به رو شوید، باید بدانید که خوراکی در خواب، استعاره از خوراک روح و روان می باشد. خوراک روح و روان یعنی داده هایی که در قالب علم، شناخت، کتاب، موسیقی و تجربه، از محیط خود دریافت می کنید. داده هایی که مطلقا مثبت یا منفی نیستند و لازم است خود به تنهایی، آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.

هر گیاه خوراکی، با توجه به خواص و کاربرد هایی که دارد، دارای یک مفهوم روانی بخصوص می باشد. دیدن گیاه ناشناخته در خواب می تواند، اشاره به داده هایی داشته باشد که ماهیت آن ها برای شما مشخص نیست. این خواب از شما می خواهد تا پیش از پذیرش افکار مختلف، ماهیت و خاصیت آن ها را مورد بررسی قرار داده و از پذیرش کورکورانه ی آن ها خود داری کنید.

اگر در خواب خود، فرد دیگری را در مقام گیاه شناس مشاهده کنید، باید بدانید که این فرد، سمبل بخشی از افکار و شخصیت خودتان است. اگر این فرد را در زندگی بیداری بشناسید، توجه داشته باشید که فکر کردن به او چه احساسات یا افکار یا خاطراتی را برای شما زنده می کند؟ درسی که از این شخص می گیرید، همپوشانی بالایی با چالش های فعلی شما در زندگی بیداری دارد. اگر هویت این شخص برای شما ناشناخته باشد، باید بدانید که او سمبل ابعاد ناشناخته ی شخصیت شماست. این خواب می تواند به استعداد های شما در زمینه ی فلسفه ی علوم مرتبط باشد یا مطالعات و شناختی که در گذشته به دست آورده اید و از آن بی اطلاع هستید. خواب از شما می خواهد تا این ابعاد را درک کرده و از تجربیات خود برای برون رفت از مشکلات فعلی استفاده کنید.  

گردآورنده : توپ تاپ


مطالب مرتبط...

6 نظر

  1. صدیقهصدیقهsays:

    سلام و خسته نباشید ، ببخشید من تعبیر تیغ گیاه(خار) رو توسایت شما جستجو کردم نتونستم پیداکنم، خواب دیدم خار تو دستم رفته بود و درد میکرد، اما با وجود درد ، فشارش دادم و خار از دستم بیرون اومد و راحت شدم، دستمو به همسرم نشون دادم که خار از دستم بیرون اومده

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود ، فقط بیانگر برخی از ناراحتی های کوتاه مدت و بدون دردسر هست که در ادامه ی زندگی احتمالا تجربه خواهید کرد.

  2. سحر رادسحر رادsays:

    با سلام و خسته نباشید. من دیشب خواب دیدم که توی بدنم خارهای کاکتوس رفته.قسمت پ،. ران پا و شکم.پر از خارهای کاکتوس بود..خیلی ترسیده بودم و سعی میکردم که خارهارو در بیارم، اما تمامی نداشت...میخواستم تعبیر خوابم رو بدونم.ممنونم از سایت خوبتون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام خوابتان اشاره به رفتارها و کارهای ناپسندی دارد که موجب پشیمانیتان میشوند و شما را آزار میدهند.

  3. آمنهآمنهsays:

    سلام خسته نباشید من ظهر خواب دیدم که یه کاکتوس بزرگ روی سطحش تعداد زیادی کاکتوس کوچیک داره ...بعد من یه دونه ازین کاکتوس کوچیک برداشتم که روی اون کاکتوس کوچیک هم چندتا کاکتوس کوچکتر بود ..منم اونا رو خیلی راحت جدا کردم که بکارم ...خاراش هم اصلا اذیتم نمیکرد .تو خواب خیلی از کاکتوسه خوشم می اومد ..ممنون میشم تعبیر کنید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه بدست آوردن چیزهای جدید است

  4. فریده فریدفریده فریدsays:

    با سلام من خواب دیدم پیش یه دکتری باید هردفعه بریم و اون دکترم به واسطه شخصی هردفعه یه کادویی به ما میداد ایندفعه که رفتیم پیشش با لباس گان و عینک و ماسک رفتیم ولی من نرسیدم لباس گان کامل بپوشم تا میخواستیم بریم داخل یه اقایی اومدن از طرف دکتر و به من و همراهانم یه گیاهی مثله بامبو را دادن و ازمون فاکتور تحویل خواستن من یه مقدار تعجب کردم ممنون میشم تعبیرشو بمن بگید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام مراقب خودتون باشین و از خارج شدن غیر ضروری از منزل خودداری کنین

  5. سمیهسمیهsays:

    سلام خواب دیدم با پسرم گیاه زرد رنگی فکر کنم بوته های خار بودن می کندیم و روی زمین می ریختیم ولی هیچ اسیبی به ما نمی رساندن بعد من یک ظرف اب روی اونهایی که کنده و روی زمین ریخته بودیم ریختم و گفتم این ها همین جا سبز خواهند شد

  6. نانا بیرگانینانا بیرگانیsays:

    سلام ،خواب دیدم روی دیوار خونه پدریم پیچک تاب خورده وچند تا گلدون دیگه کنار دیوار هستن یه خانم پیچک و از وسط قطع میکنه وهمینطور گلدونای دیگه ولی من از جایی که قطع شده دوباره میزارم تو اب تا ریشه بزنه ودوباره بزارمشون تو خاک وگلدون،ممنون میشم جواب بدید.