چرا چشم های من قرمز است؟

آیا تا کنون به آینه نگاه کرده اید و دیده اید که دو چشم قرمز به شما زل زده اند؟ این امر گاه به گاه برای افراد زیادی اتفاق می افتد.وقتی مویرگ های کوچک خونی در سطح چشم ها منبسط می شود و سفیدی یک چشم یا دوتا را کمی قرمز یا صورتی می کند، چشم هایتان قرمز می شود. عوامل بسیاری می توانند باعث این پدیده باشند، مثلاً یک شب نوشیدن سنگین، یا یک صدمه فیزیکی به چشم شما. اما اگر خیلی الکل ننوشیده اید، یا اخیراً به چشم هایتان دست نزده اید و آن را نخارانده اید، احتمالات دیگری هم وجود دارد.

آیا می تواند آلرژی باشد؟

حساسیت های آلرژی چشم های شما را قرمز می کند. دلایل خارجی شامل گرده از چمن ها و درخت هاست. تحریک های داخلی شامل حیوانات پرنده خانگی، گرد و غبار، یا محرک هایی مانند عطر و دود است. در این موارد ممکن است چشم های شما دچار مشکلات زیر هم شود:

خارش

سوزش

اشک

همچنین ممکن است علائم آلرژی بینی، مانند عطسه کردن و بینی گرفته داشته باشید.

به خواندن زیر ادامه دهید.

ممکن است آن را دوست داشته باشید.

آیا می تواند چشم خشک باشد؟

گاهی اوقات اشک هایی که از چشم شما جاری می شود تنسجام درستی ندارد و خیلی سریع تبخیر می شود. و گاهی اوقات چشم نمی تواند اصلاً گریه کند. این شرایط، چشم خشک خوانده می شود. این امر منجر به درد، زخم بر روی قرنیه شما، و حتی در موارد نادر منجر به نابینایی شود.

علاوه بر قرمزی چشم، ممکن است نشانه های دیگری از چشم خشک داشته باشید:

احساس گرفتگی

احساس سوختگی در چشم

دید تار گاه به گاه

پلک سنگین

ناتوانی در گریه

خستگی چشم

وقتی چشم های شما خشک نیست، خیلی اشک دارید

تخلیه کم

ناراحتی با لنز تماسی

آیا می تواند چشم صورتی باشد؟

چشم صورتی، که به ورم ملتحمه نیز معروف است، وقتی است که داخل پلک شما و سفیدی چشم شما ملتهب شود. دلایل این امر شامل ویروس، باکتری، آلرژی، یا محرک هایی مانند کلر استخر شنا باشد. این امر خیلی رایج است، مخصوصاً بین بچه ها، و به شدت مسری است.

علائم دیگر شامل موارد زیر است:

اشک بیش از حد معمول

احساس سوزش، خارش، یا گرفتگی در چشم

تخلیه سفید، زرد، یا سبز از چشم ها

حساسیت بیشتر به نور

پوسته پوسته شدن پلک یا مژه

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...