تولد پسر یک ساله

 

تولد پسر یک ساله

اگر در خاطر داشته باشید در یکی از آلبوم های توپ تاپ مطلبی راجب به عکس های کیک تولد یک سالگی قبلا درج شده بود در این پست میخواهیم با نحوه برگزاری جشن تولد برای پسر یک ساله و یا در کل کودکانی که به سن یک سالگی رسیده اند صحبت کنیم و خب طبیعتا هر پدر و مادر دوست دارند تا اولین سال تولد فرزندشان به بهترین و زیباترین شکل ممکن برگزار بشه چرا که جشن تولد یک سالگی پسر و یا دختر جزو شیرین ترین و ماندگار ترین روزها رقم خواهد خورد پس برای برگزاری این جشن زیبا و به یاد ماندنی باید نکاتی را هم مد نظر قرار بدید که چندین نکته و موارد مهم را در این مقاله کوتاه و جامع تهیه دیده ایم قبل از برگزاری جشن تولد یک سالگی برای فرزند دلبندتان حتما بخوانید جای هیچگونه استرس و نگرانی وجود ندارد چرا که تمامی امکانات و وسایل در بازار برای برپا کردن یک جشن مفصل موجود است حتی زیباترین اشکال کیک تولد یک سالگی که روزانه روانه ی بازار میشود زیبایی این گونه جشن ها را دو چندان کرده است خانواده های ایرانی به محض اینکه یک کارت تولد برای دعوت به جشن تولد کویک یک ساله دریافت میکنند اوین دغدقه ای که دارند تهیه کادو و هدایا است که اتفاقا در مورد نحوه خرید کادو نیز در همین مطلب صحبت شده است کادوی تولد پسر یک ساله  

تولد پسر یک ساله

در ابتدای این مقاله درباره دعوت مهمانان برای جشن تولد یک سالگی صحبت شده است چرا که مهمانان یکی از مهمترین رکن ها در هرچه بهتر برگزار شدن جشن میباشد در ادامه ی مطلب تمام موارد و راه های خوب برگزار شدن جشن تولد را مرور کرده ایم ما این پست را در طبقه ی مشاوره خانواده قرار دادیم.

 سوال کاربر مهمان:در جشن تولد پسر و یا دختر یک ساله چه کسی و یا کسانی را دعوت کنیم

کودک یک ساله شما ممکن است از غریبه‌ها یا مکان‌های جدید بترسد. علی‌رغم علاقه‌اش به دیگر کودکان، او هنوز نمی‌داند چگونه با آنها بازی کند. او از توجهات فردی لذت می‌برد و دوست دارد شما را بخنداند و این عوامل اغلب خانواده‌ها را متقاعد می‌کند تا بودجه کمی برای آن بپردازند و تنها دوستان نزدیک، تعداد کمی از اقوام و همسایه‌ها را دعوت کنند. مهم نیست که شما چقدر مهمان دارید، به خاطر بسپارید که کودک شما به توجه‌تان احتیاج دارد.

 چقدر برای مهمانی خرج کنید

هزینه‌ای که شما می‌پردازید بستگی به خودتان و نوع جشنی که برای کودکتان در نظر گرفته‌اید دارد. به خاطر بسپارید که مواد غذایی پر هزینه‌ترین بخش است که قبل از تزیینات و کیک می‌‌آید. به خودتان بیشتر از توانتان فشار نیاورید، جشنی کوچک در این سن نیز زیباست.

 بهترین زمان

احتمالا کودک شما هنوز در صبح و بعدازظهر چرت می‌زند، پس بهتر است جشن را غیر از آن زمان‌ها برپا کنید. از مهمان‌های دیگر نیز زمان چرت کودکانشان را بپرسید زیرا اگر کودکی گریه کند، کودکان دیگر نیز گریه را شروع خواهند کرد. بهتر است زمان جشن را کاهش دهید. شاید یک ساعت یا بیشتر برای کودک 1 ساله شما زیاد باشد.

 مکان جشن تولد

معمولا خانه راحت‌ترین مکان برای برگزاری اولین جشن تولد است و جایی است که کودک شما در آن احساس امنیت می‌کند. اما اگر خانه شما کوچک است و برای پذیرایی از مهمان‌ها جای کافی ندارد، می‌توانید آن را در سالن اجتماعات محل، یک رستوران، خانه یکی از اقوام یا اگر هوا خوب بود در پارک برگزار کنید.

 تزیینات

شما می‌توانید از یک رنگ خاص برای تزیینات استفاده کنید یا بشقاب و دستمال سفره‌هایی با طرح شخصیت‌های مورد علاقه کودکان تهیه کنید. این مرحله بیشتر برای عکس یادگاری مناسب است.

 غذا

غذای ساده انتخاب کنید. غذاهای متنوع در نهایت روی زمین پخش خواهند شد. غذاهای کوچک و انگشتی برای کودکان و والدین مناسب‌اند و خوردن آنها موجب قطع بازی و حرفشان نخواهند شد. بعضی از کودکان ممکن است به اندازه کافی دندان برای گاز زدن غذا داشته اما تعدادی ممکن است هنوز دندان در نیاورده باشند، بنابراین بهتر است غذای کافی را برای هر دو گروه تهیه کنید. ساندویچ‌های پنیر کوچک (شما می‌توانید آنها را به شکل‌های مختلف درست کنید)، تکه‌های پنیر، میوه‌های خرد شده، ماکارونی مارپیچی و ماست‌های کوچک انتخاب‌های خوبی هستند. شما همچنین می‌توانید از شیرینی‌های طرح‌دار که به تکه‌های کوچک‌تری تقسیم شده‌اند استفاده کنید.

احتیاجی نیست برای تعداد اندک مهمان‌هایتان غذای زیادی درست کنید، به جای آن تلاش‌تان را روی تنوع مزه‌ها، طرح و رنگشان بگذارید. از سرو آجیل، آب نبات سفت، ذرت، کشمش، مارشملو و غذاهای دیگری که ممکن است خطر خفگی برای کودکان داشته باشد بپرهیزید.

برای نوشیدنی بهتر است آب، شیر و آب میوه را برای کودکان و آب معدنی و لیموناد را برای بزرگسالان سرو کنید.

تهیه کیکی زیبا را فراموش نکنید. بعضی از والدین تکه‌های کوچک کیک را برای تولد کودک شان ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید برای هر فرد، حتی کودکتان، یک کاپ کیک سرو کنید. کیک‌های خانگی عالی هستند اما از قنادی‌ها نیز می‌توانید کیک‌های متنوعی بخرید یا مجبور باشید از قبل آن را سفارش دهید. به کودک خود اجازه ندهید تا به شمع نزدیک شود زیرا قصد او فوت کردن شمع نیست بلکه گرفتن آن است.

 بازی و فعالیت‌ها

صداهای بلند مثل صدای ترکیدن بادکنک ممکن است کودک شما را بترساند. چرا با موسیقی خود را سرگرم نمی‌کنید‌ مثلا با کودک خود برقصید یا آهنگ مخصوص کودکان را پخش ‌کنید؟ او همچنین از بازی‌هایی مثل مخفی کردن اسباب بازی در جعبه‌ یا زیر لباس لذت خواهد برد. و البته او به شما در باز کردن هدیه‌هایش کمک خواهد کرد. اگرچه باز کردن جعبه کادو از خود کادو برایش جذاب‌تر است.

 جایزه

شما می‌توانید به دیگر کودکانی که به مهمانی آمده‌اند، جایزه بدهید اما فراموش نکنید که چیزهایی مثل شمع و بادکنک برای آنها خطرناک است. اگر می‌خواهید به عنوان یادگاری به مهمان‌های خود هدیه‌ بدهید، اسباب بازی ایمن، نرم و کوچک یا کتاب ایده خوبی است.

 هدیه تولد

در این سن کودک شما از اسباب بازی‌های موزیکال (صدا دار) یا چراغ‌دار یا هر دو، لذت می برد بنابراین آنها برای هدیه مناسب هستند. هیچ وقت برای خواندن زود نیست پس کتاب نیز می‌تواند برای او جذاب باشد. اسباب بازی‌های چرخ‌دار که کودک را وادار به هل دادن آن می‌کند، به دلیل افزایش مهارت راه رفتن برای او مفید است. اسباب‌ بازی‌های مخصوص حمام نیز همیشه خوب‌اند. شاید بخواهید هدیه‌ای بزرگ و ماندگار مثل یک تاب یا اسب گهواره‌ای برای فضای بیرون از خانه بخرید. اگر کودک شما تعداد زیادی اسباب بازی دارد، از اینکه برای او لباس بخرید، ناراحت نخواهد شد.

  نکاتی که نباید فراموش کرد
جایی تمییز، در دسترس و مجهز برای عوض کردن پوشک کودک داشته باشید.
مادرانی که کودک خود را شیر می‌دهند از اینکه جایی آرام  و خلوت داشته باشند، خشنود خواهند شد.
امنیت را برای کودکان ایجاد کنید.
وسایل شکستنی و با ارزش خود را کناری بگذارید.
به دقت به همه جا  نگاه کنید و اشیا خطرناکی مثل چاقو و اشیا ریز بلعیدنی را به سرعت جمع کنید.
کودکان در کنار هم بازی می‌کنند اما با هم بازی نمی‌کنند، بنابراین تعداد زیادی اسباب بازی‌ برایشان فراهم کنید.
آرام باشید. اما بگذارد کودک و مهمان‌هایتان هر چقدر که می‌خواهند سروصدا کنند.
ممکن است شما مشغول باشید و از طرفی دیگر نخواهید عکس‌های جشن تولد کودک تان به خصوص زمانی که او به سمت کیک هجوم می‌برد را از دست دهید، بنابراین از یک نفر که تمایل دارد درخواست کنید تا از او عکس بگیرد.

حتما از لینک پایین هم دیدن کنید

تولد

کیک تولد عدد یک

منبع:نیک صالحی|توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...