چرا در رابطه جنسی دردم میاد؟

یکی از مشکلات عمده و اکثرا برای خانم ها احساس درد غیر طبیعی در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرشان است که شاید بخاطر این موضوع خیلی کلافه و ناراحت هستند چرا که در هنگام ایجاد رابطه احساس لذت چندانی نمیکنند و که طبیعتا باعث کاهش کیفیت رابطه برای هر دو طرف یعنی زن و مرد میشود خب راه درمان چیست و باید چه کار کنیم؟طبق سوالاتی که از سوی کاربران مختلف مطرح شده بود بیشترین مطلبی که به چشم میخورد درد در نخستین رابطه زناشویی بود یعنی حدود 60 درصد سوالات حول محور کاهش درد در رابطه زناشویی در اولین رابطه بود

درمان دیسپارونی ( مقاربت دردناک) چیست؟

✅ دیسپارونی یا همان مقاربت دردناک برای بسیاری از زنان در برخی مراحل زندگی‌شان مساله‌ای نسبتا شایع است. گاهی مشکلات جسمی نهفته‌ای مانند آندومتریوز یا فیبروییدها عامل ایجاد درد هستند یا اینکه چنین دردی بعد از زایمان به سراغ زن می‌آید اما برای بیشتر زنان، مقاربت دردناک به خاطر این است که به اندازه کافی از نظر جنسی برانگیخته نشده‌اند. بسیاری از زنان به دلیل اینکه مقاربت برایشان دردناک است، حین برقراری رابطه زناشویی می‌ترسند که درد بیشتری را احساس کنند بنابراین دچار اضطراب می‌شوند. این اضطراب مانع تحریک آنها می‌شود و درنتیجه درد بیشتری را تجربه می‌کنند. دراین حالت بهترین راه، حفظ آرامش است.

گاهی انقباض شدید ماهیچه های کناره دیواره واژن هم باعث احساس درد می شود .دلیل سفتی و سختی دیواره ها معمولا از اضطراب ، نگرانی، ترس، واهمه و فشار روانی به زن به خاطر احتمالا توقعات نا مناسب و بی جای مرد از او در امور جنسی ناشی می شود.

یعنی مشکل یک عامل روانی دارد. تلاش برای عمل هم آغوشی در یک فضا و محیط مناسب ، بوسه و  معاشقه طولانی، آماده سازی درست و حسابی دو طرف برای دخول و کنار گذاشتن توقعات بیجا به حل مشکل می انجامد .
اما هستند زنانی که پس از طی همه این مسیر ها باید به پزشک مراجعه کنند . عامل دیگر احساس درد عفونت واژن ( به دلایل مختلف) است که راه آن مراجعه به پزشک است. قابل ذکر است استفاده از عطر و کرم در فرج و اطراف آن گاهی باعث ایجاد حساسیت واژنی در معدودی از زنها می شود.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...