آموزش آسان نقاشی به کودکان 4 ساله

یاد دادن نقاشی به کودکان زیر 4 سال و یا همان کودکان زیر 6 سال برای اکثر خانواده ها یک دغذقه محسبو میشود و دوست دارند تا کودکشان به راحتی و در چند آموزش ساده جامع و راحت نقاشی کردن را یاد بگیرد مدتی پیش در یکی از انجمن های سایت توپ تاپ مقاله و تکستی با عنوان آموزش نقاشی برای کودکان قرار  دادیم که بسیاری از کاربران در این تایپیک خواستار آموزش تصویری (کلیپ + متن آموزش )برای کودکان رده سنی 4 سال و زیر 4 سال شدند و طبق آماری که در کل بین کودکان و خانواده ها در این زمینه وجود دارد این است که بیشترین تقاضا برای اموزش نقاشی مربوط به بچه ها و کودک های زیر 6 سال است بنابراین در یک مقاله به مهمترین نکات و بهترین و اسان ترین روش ها برای نقاشی کردن کودکان گرد اوری شده است که در این مطلب از سایت در متن پایین مشاهده میفرمایید کلیپ تصویری که در بالا مشاهده میکنید نیز الگویی برای نقاشی کودکان برای نقاشی حیوانات میباشد سخن کوتاه میکنیم و شما را دعوت به مطالعه ی این مقالعه میکنیم (عنوان این مطلب را اموزش نقاشی برای کودکان 4سال گذاشته ایم ولی نکات و مورادی که در این مقاله میخواندی با این موضوعات همراه است:

آموزش نقاشی به کودکان 4 ساله
آموزش نقاشی به کودکان زیر 6 سال
آموزش نقاشی به کودکان پیش دبستانی
آموزش نقاشی به کودکان 5 ساله

آموزش راحت نقاشی برای کودکان 4سال

 

یادگرفتن نقاشی در عین حال که یک فعالیت تفریحی است، آموزشی نیز می باشد و کمک می کند که کودک مهارت های حرکتی ظریف (حرکاتی که مستلزم هماهنگی عضلات به هنگام انجام اعمال دقیق و ظریف است) و مهارت های تفکر خلاقانه خود را تقویت کند. از آنجاییکه مهارت های حرکتی ظریف کودک در سال اول زندگی اش پیشرفت می کند، احتمالا آن ها می توانند در 12 ماهگی یک ماژیک یا مداد را در دست بگیرند و نقاشی بکشند ولی اگر کودک شما این توانایی را دیرتر به دست آورد نیز مشکلی نیست چراکه کودکان با روند متفاوتی رشد می کنند.
آموزش نقاشی به کودکان زیر 6 سال

نقاشی کشیدن یکی از مهارت های مهمی است که بهتر است کودک شما در سنین پایین یاد بگیرد و به کودک تان کمک می کند که مهارت های تفکر خلاقانه، خواندن، نوشتن و حتی ریاضایت را تقویت کند. شما باید به کودکتان کمک کنید تا مهارت هایش را تقویت کند اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی باید به آنها اجازه دهید بدون هیچ محدودیت و کنترلی هر ؛آنچه که دوست دارند را نقاشی کنند. آموزش به کودک مهم است پس بهتر است آن را به کاری جذاب و لذت بخش تبدیلش کنید و نه یک کار اجباری.

12 تا 30 ماهگی

تعدادی ماژیک و کاغذ آماده کنید و با کودکتان توضیح دهید که می خواهید با او نقاشی بکشید. یک خط بکشید و از کودکتان بخواهید یک رنگ را انتخاب کند و از جایی که شما خط را به پایان رساندید ادامه دهد. از کودکتان بخواهید هنگام انتخاب هر رنگ، نام آن را بلند بگوید؛ وقتی نوبت شما شد نیز همین کار را انجام دهید.به صورت نوبتی این کار را انجام دهید و خط های مستقیم و منحنی بکشید تا جایی که کاغذ پر از خط های شما شود. حالا می توانید شکل هایی که از خط های به هم چسبیده شما ایجاد شده را رنگ کنید و اگر شکل واضحی یافتید نامش را بلند بگویید.

اگر کودک شما می تواند در این سن خطوط عمودی یا افقی بکشد او را بسیار تشویق کنید. نقاشی کشیدن با مداد یا ماژیک مهارت های حرکتی ظریف، قدرت بینایی و خلاقیت کودک و همچنین اعتماد به نفس او را تقویت می کند. همیشه در مورد تصویری که همراه با کودکتان می کشید با او صحبت کنید و پس از اتمام کار آن را جایی آویزان کنید تا هم شما و هم کودکتان از دیدن آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید که کودکان نارس زمان بیشتری نیاز دارند تا به این مرحله برسند. همچنین بسیاری از کودکان تا قبل از سن 15 یا 16 ماهگی شروع به نقاشی (خط خطی کردن) نمی کنند اما وقتی که شروع کردند پیشرفت خوبی دارند.

31 تا 36 ماهگی

زمانی که کودکتان 2 و نیم ساله شد می تواند به راحتی مداد را در دست بگیرد. کودکان در این سن می توانند زاویه هایی مثل عدد " ۷" را بکشند که بسیار سخت از کشیدن یک خط صاف است. همچنین کودک شما توانایی کشیدن اشکال دایره ای را نیز خواهد داشت و حتی ممکن است بتواند برخی حروف را نیز بنویسد اما اگر کودکتان در این سطح نیست ناراحت و نگران نباشید؛ صبر کنید تا زمانی که خودشان آمادگی اش را داشته باشند و این کار برایشان جذاب و هیجان انگیز باشد. کودک شما در زمان مناسب خود نقاشی کشیدن را شروع و پیشرفت خواهد کرد پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. از کودکتان بخواهید که در مورد هر خطی در نقاشی اش توضیح دهد، ممکن است از نظر شما یک خط یا انحنای ساده باشد ولی از نظر آنها معنای زیادی داشته باشد.

در این سن کودکتان زمان بیشتری صرف نقاشی کشیدن می کند فقط حواس تان به کودکتان باشد تا این کار را روی دیوار خانه و مبلمان و هر چیزی که می تواند به عنوان صفحه نقاشی استفاده کند، انجام ندهد!
آموزش نقاشی به کودکان 5 ساله

3 تا 4 سالگی

در این سن می توانید از کودکتان بخواهید که شکل های اولیه مثل دایره، مثلث و مربع را نقاشی کند. ابتدا خودتان آن شکل را بکشید سپس از کودکتان بخواهید که آن را کپی کند. به زودی کودکتان یاد می گیرد که چگونه به تنهایی بدون کمک و راهنمایی شما این شکل ها را بکشد. شما می توانید نقاشی کشیدن را با آموزش ترکیب کنید مثلا از کودک تان بخواهید تعداد گوشه های هر شکل را بشمارد و به این ترتیب شمارش را با کودک تان تمرین کنید. کودکتان از رنگ کردن شکل هایی که با هم کشیدید لذت خواهد برد. همچنین در این سن برخی از کودکان می توانند بعضی از حروف الفبا را نیز بکشند یا بنویسند. معمولا در این سن کودکان  در کشیدن تصویر افراد دقیق هستند در نتیجه شما می توانید با کشیدن تصویر یک آدمک ساده شروع کنید و کودکتان به مرور جزئیات آن را کامل کند.

توجه داشته باشید که نکاتی که در بالا ذکر شد تنها در جهت پیشنهاد راه هایی برای آموزش نقاشی است و شما می توانید با استفاده از ایده و خلاقیت خود راه های دیگری را نیز امتحان کنید و موفق شوید. در صورتی که تجربه ای دارید می توانید آن را در بخش نظرات با سایر والدین به اشتراک بگذارید.

 

(سوالات متداول انجمن ها:چطوری به بچم نقاشی کردن یاد بدم که 4 سالشه؟|سلام اموزش نقاشی میخاستم برای کودک 6 سالم که دختر هست|سلام کلیپ  عکس های اموزشی را لطف کنید برای پسر های 4 سال|سلام یه کلیپ تصویری +عکس ها و اموزش جامع و خیلی راحت نقاشی برای پسرهای زیر 6 سال و دختر ها 4 ساله|سلام پسرم هر کاری میکنم نقاشی را یاد نمیگیره چکار باید کنم و چطوری باید بهش آموزش بدم تو نقاشی خلی تنبل هست)
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...