آیه 65 سوره انفال، به چه امری تاکید دارد؟

آیه 65 سوره انفال، به چه امری تاکید دارد؟

1) 10 نفر صابر بر 1000 نفر پیروز است

2) 20 نفر صابر بر 200 نفر پیروز است ( پاسخ صحیح) ✓

3) 10 نفر صابر بر 10 نفر پیروز است


مطالب پیشنهادی :

بر اساس قرآن ، چه کسی از جانب پیامبر بنی اسرائیل برای فرماندهی جنگ انتخاب شد ؟

چه کسی خبر شهادت حضرت علی علیه السلام در ماه رمضان را به آن حضرت داد؟

تولد و شهادت حضرت علی علیه السلام در کدام مساجد اتفاق افتاد ؟

جواب سوالات درس هایی از قرآن 5 بهمن 1402


بله، آیه 65 سوره انفال، بر اهمیت صبر و استقامت در جنگ تاکید دارد. این آیه می‌گوید:

«ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ تشویق کن که اگر از شما بیست نفر صابر باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند؛ و اگر از شما صد نفر صابر باشند، بر هزار نفر از کسانی که کافر شدند پیروز می‌گردند؛ چرا که آنها گروهی بی‌فهمند.»

این آیه، در واقع، یک قانون کلی را بیان می‌کند که در هر جنگی، گروهی که از صبر و استقامت بیشتری برخوردار باشد، پیروز خواهد شد. این قانون، در مورد جنگ‌های نظامی و همچنین جنگ‌های معنوی و سیاسی نیز صادق است.

در جنگ‌های نظامی، صبر و استقامت به معنای پایداری در برابر دشمن، تحمل سختی‌ها و مقاومت در برابر مشکلات است. در جنگ‌های معنوی و سیاسی، صبر و استقامت به معنای پایداری در برابر مشکلات، تحمل سختی‌ها و مقاومت در برابر وسوسه‌های شیطان است.

آیه 65 سوره انفال، این نکته را نیز بیان می‌کند که دشمنان اسلام، گروهی بی‌فهمند. آنها نمی‌دانند که صبر و استقامت، عامل اصلی پیروزی در جنگ است. آنها فکر می‌کنند که با تعداد بیشتر و تجهیزات پیشرفته‌تر، می‌توانند بر مسلمانان پیروز شوند. اما آیه 65 سوره انفال، نشان می‌دهد که صبر و استقامت، مهم‌ترین عامل پیروزی در جنگ است.

در پایان، این نکته را نیز باید یادآور شد که صبر و استقامت، یک امر فردی نیست. بلکه یک امر جمعی است. یعنی، برای پیروزی در جنگ، همه باید صبور و استوار باشند. اگر حتی یک نفر از صبر و استقامت دست بکشد، می‌تواند باعث شکست کل گروه شود.

جواب سوالات درس هایی از قرآن 5 بهمن 1402

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...