آیه اول سوره ابراهیم به کدام یک از رسالت های پیامبر اکرم اشاره دارد ؟

۱- آیه اول سوره ابراهیم به کدام یک از رسالت های پیامبر اکرم اشاره دارد ؟

(۱) خروج از ظلمات

(۲) هدایت به نور

(۳) هر دو مورد (پاسخ صحیح) ✔

جواب سوالات درس هایی از قرآن 28 دی 1402

آیه اول سوره ابراهیم به یکی از مهم‌ترین رسالت‌های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره دارد، و آن هدایت بشر از ظلمات به نور است. در این آیه، خداوند متعال می‌فرماید:

قَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ

به سوی شما پیامبری از خودتان آمد که بر او گران است آنچه بر شما گران است، بر شما مشتاق است، بر مؤمنان دلسوز و مهربان است.

در این آیه، خداوند متعال پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را به عنوان «رسولی از خودتان» معرفی می‌کند. این تعبیر نشان می‌دهد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از جنس بشر هستند و با مردم ارتباط نزدیکی دارند. ایشان بر مشکلات و رنج‌های مردم آگاه هستند و برای رفع آنها تلاش می‌کنند. همچنین، ایشان نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان هستند و همواره در فکر هدایت و سعادت آنها هستند.

هدایت از ظلمات به نور، یکی از مهم‌ترین اهداف بعثت پیامبران الهی است. ظلمات، نماد گمراهی، جهل و فساد است. نور، نماد هدایت، آگاهی و کمال است. پیامبران الهی با رسالت خود، انسان‌ها را از ظلمات جهل و گمراهی به سوی نور هدایت می‌کنند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) با بعثت خود، بشریت را از ظلمات بت‌پرستی، شرک و جهل به سوی نور اسلام، توحید و علم هدایت کردند. ایشان با تعالیم خود، انسان‌ها را به کمال و سعادت ابدی دعوت کردند.

در آیه اول سوره ابراهیم، خداوند متعال به این نکته اشاره می‌کند که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای هدایت بشر از ظلمات به نور مبعوث شده‌اند. ایشان با تعالیم خود، انسان‌ها را از گمراهی و جهل به سوی هدایت و سعادت رهنمون می‌شوند.

جواب سوالات درس هایی از قرآن 28 دی 1402 ✔ دقیق ترین پاسخ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...