تحقیق درباره ی آریوبرزن کلاس پنجم

تحقیق درباره ی آریوبرزن کلاس پنجمدر زمان حمله اسکندر مقدونی به ایران، یکی از سرداران ایرانی به نام آریوبرزن با شجاعت و دلاوری از سرزمین خود دفاع کرد. او با استفاده از موقعیت کوهستانی توانست سپاه اسکندر را غافلگیر کند و وارد جنگ شود.

در این نبرد آریوبرزن و سپاهیانش با شجاعت و دلاوری از خود دفاع کردند و تلفات سنگینی به سپاه اسکندر وارد کردند. اما در نهایت به دلیل برتری عددی سپاه اسکندر شکست خوردند.

تحقیق درباره ی آریوبرزن کلاس پنجم

آریوبرزن سردار ایرانی بود که در زمان حمله اسکندر مقدونی به ایران از سرزمین خود با شجاعت دفاع کرد و در این راه کشته شد. نام آریوبرزن در پارسی کنونی به گونه آریابرزین هم گفته و نوشته می‌شود که به معنی ایرانی باشکوه است.

زندگینامه آریوبرزن

آریوبرزن در سال ۳۵۴ پیش از میلاد در منطقه پارس به دنیا آمد. او از خانواده‌ای اشرافی بود و از کودکی در علوم نظامی و رزمی آموزش دید. او در جوانی به مقام فرماندهی رسید و در جنگ‌های متعددی شرکت کرد.

نبرد آریوبرزن

در سال ۳۳۰ پیش از میلاد اسکندر مقدونی با سپاهی عظیم به ایران حمله کرد و توانست شهر‌های بابل، استخر و شوش را تصرف نماید. او برای دستیابی به پارس راهی پایتخت ایران شد.

اسکندر سپاه خود را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول به فرماندهی پارمن یونوس از راه جلگه‌ای رامهرز و بهبهان به سوی پارس حمله‌ور شدند. دسته دوم به سرکردگی شخص اسکندر از راه‌های کوهستانی کهگیلویه به سوی پایتخت رفتند.

سپاه اسکندر شامل ده‌ها هزار سرباز می‌شد. در راه پارس با مقاومت آخرین مدافعان ایران به فرماندهی آریوبرزن روبه رو شدند.

آریوبرزن با ۴۰ سواره و ۵ هزار سرباز پیاده در تنگه‌های دربند پارس (برخی آن را تک آب و گروهی آن را تنگ آری می‌دانند) با سپاه اسکندر روبرو شد. او با استفاده از موقعیت کوهستانی توانست سپاه اسکندر را غافلگیر کند و وارد جنگ شود.

در این نبرد آریوبرزن و سپاهیانش با شجاعت و دلاوری از خود دفاع کردند و تلفات سنگینی به سپاه اسکندر وارد کردند. اما در نهایت به دلیل برتری عددی سپاه اسکندر شکست خوردند.

شهادت آریوبرزن

در پایان نبرد آریوبرزن و یارانش در حالی که تمام تلاش خود را برای دفاع از سرزمین خود کرده بودند، به شهادت رسیدند.

نقش آریوبرزن

نبرد آریوبرزن یکی از مهم‌ترین نبردهای تاریخ ایران است. این نبرد نشان داد که ایرانیان در برابر دشمنان خود هرگز تسلیم نمی‌شوند و تا آخرین قطره خون از خاک خود دفاع می‌کنند.

آریوبرزن نماد شجاعت، وطن‌پرستی و ایثار است. او الگویی برای همه ایرانیان است و یاد و خاطره او همواره در تاریخ ایران زنده خواهد ماند.

تحقیق در مورد علی اکبر دهخدا کلاس پنجم

تحقیق درباره سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی می کند

مشکل افراد کم شنوا چیست کلاس پنجم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...