انشا در مورد اولین روز زمستان

انشا در مورد اولین روز زمستان : بدون شک اولین روز زمستان می تواند تبدیل به یک خاطره شیرین و زیبا در زندگی شود ، در این بخش چند انشا با موضوع اولین روز زمستان و خاطره های این روز گردآوری شده است.

انشا اول درباره ی اولین روز زمستان

امروز اولین روز زمستان است. هوا خیلی سرد است و همه جا سفید پوش شده است. درختان و گل ها همه خواب زمستانی خود را آغاز کرده اند و زمین مانند یک فرش سفید و زیبا گسترده شده است.

من از خواب بیدار شدم و از پنجره به بیرون نگاه کردم. صحنه ای زیبا و مسحور کننده را دیدم. درختان و خانه ها همه زیر یک لایه برف سفید پوشیده شده بودند. من از خوشحالی جیغ زدم و از تخت بیرون پریدم.

سریع لباس گرم پوشیدم و بیرون رفتم. برف زیر پایم می لرزید و من صدای ترق و تروق آن را می شنیدم. من یک آدم برفی درست کردم و با او بازی کردم.

بعد از ظهر با دوستانم به پارک رفتیم. ما در برف بازی کردیم و گوله برفی پرتاب کردیم. خیلی خوش گذشت.

عصر که به خانه برگشتم، مادرم برایم یک لیوان چای داغ آورد. من چای را با لذت نوشیدم و از مادرم تشکر کردم.

من خیلی از اولین روز زمستان لذت بردم. این روز برای من یک روز خاطره انگیز خواهد بود.

نتیجه

زمستان یک فصل زیبا و دوست داشتنی است. بارش برف، یکی از زیباترین جلوه های زمستان است. برف، زمین را سفید و درخشان می کند و به آن زیبایی خاصی می بخشد. زمستان فصلی است که می توان در آن از تفریحات زمستانی مانند اسکی، سورتمه سواری و آدم برفی درست کردن لذت برد.

انشا در مورد زمستان سردترین فصل سال

سال چهار فصل دارد و هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. یکی از زیباترین فصل ها، زمستان است. زمستان فصل سرما، برف، و یخبندان است.

در زمستان ، روزها کوتاه و شب ها بلند می شوند. هوا سرد می شود و دمای هوا گاهی به زیر صفر درجه می رسد. در این فصل، برف می بارد و زمین را سفیدپوش می کند. درختان برگ های خود را از دست می دهند و به خواب زمستانی فرو می روند.

زمستان، فصل زیبایی های طبیعی است. برف که می بارد، همه جا را سفیدپوش می کند و جلوه ای زیبا به طبیعت می دهد. درختان برهنه و بی برگ، در زیر برف سفید، مانند عروسی زیبا می شوند. کوه ها و دشت ها، با لباس سفید برفی، بسیار زیبا و دیدنی هستند.

زمستان، فصل تفریحات زمستانی نیز هست. در این فصل، می توان برف بازی کرد، اسکی کرد، سورتمه سوار شد، و از دیگر تفریحات زمستانی لذت برد.

در ایران، زمستان فصل برگزاری جشن های مختلف نیز هست. یکی از مهم ترین جشن های زمستانی در ایران، شب یلدا است. شب یلدا طولانی ترین شب سال است و مردم ایران در این شب، دور هم جمع می شوند و با خوردن خوراکی های مختلف و قصه گویی و شعرخوانی، از این شب طولانی لذت می برند.

زمستان، فصلی سرد و زیباست. این فصل، فرصتی است برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت و سپری کردن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان.

نتیجه گیری

زمستان، فصلی با زیبایی های خاص خود است. این فصل، فرصتی است برای لذت بردن از طبیعت و سپری کردن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان.

انشا با موضوع اولین روز زمستان

صبح زود از خواب بیدار شدم و رفتم پنجره رو باز کردم. باورم نمی‌شد! زمین سفید شده بود. برف همه‌جا رو پوشونده بود. درختا، ماشین‌ها، حتی خونه‌ها هم سفید شده بودن. انگار تو یه دنیای دیگه بودم.

سریع لباس پوشیدم و رفتم بیرون. برف خیلی نرم و لطیف بود. وقتی پام رو روی برف گذاشتم، صدای لذت بخشی شنیدم. از خوشحالی جیغ زدم و شروع کردم به دویدن.

رفتم تو حیاط و شروع کردم به ساختن آدم برفی. از برف دوتا گلوله بزرگ درست کردم و یکی رو روی اون یکی گذاشتم. بعد یه شاخه چوب گذاشتم وسط آدم برفی و یه دونه کاسه روی سرش گذاشتم. چشم‌ها و بینی آدم برفی رو هم با زغال کشیدم.

بعد از اینکه آدم برفی رو درست کردم، رفتم دنبال دوستام. دوستام هم از دیدن برف خیلی خوشحال بودن. با هم شروع کردیم به برف بازی. گوله برفی درست می‌کردیم و به هم پرت می‌کردیم. خیلی کیف می‌کردیم.

تا شب تو برف بازی کردیم. وقتی هوا تاریک شد، رفتیم خونه. خیلی خسته بودم، اما خیلی هم خوشحال بودم. چون اولین روز زمستان رو خیلی خوب گذرونده بودم.

نتیجه

زمستان فصل سرما و برف و سرماست، اما می‌تونه فصل خیلی خوبی هم باشه. مخصوصاً اگه برف بیاد. برف می‌تونه دنیا رو خیلی زیباتر کنه. من خیلی دوست دارم اولین روز زمستان رو تو برف بازی بگذرونم.

بیشتر بخوانید :

انشا در مورد زمستان با روش پرسش سازی

انشا در مورد زمستان در روستا برای کلاس هشتم

انشا در مورد زمستان سرد از زبان یک درخت

انشا در مورد زمستان با مقدمه و نتیجه

انشا درباره روزی که ادم برفی درست کردم

متن ادبی انشا درباره زمستان (2)

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...