هم خانواده کلمه سعادت

در ابتدا با هم آشنا می شویم که هم خانواده به چه معناست؟

هر کلمه دارای حروف اصلی است که در زبان فارسی به این حروف اصلی ریشه کلمه نیز گفته می شود. هم خانواده یعنی کلماتی که  دارای همان ریشه باشند و به ترتیب پشت سر هم قرار بگیرند.

معنی و هم خانواده کلمه سعادت :

کلمه سعادت به معنای خوشبختی، رضایت و شادی است. سعادت در دنیا به وضعیتی اشاره می شود که افراد در جامعه از نظر روحی ، احساسی ، سلامتی ، خانواده خوب و حتی امکانات اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارند. 

همچنین سعادت اخروی نیز به معنای خوشبختی در زندگی آخرت یعنی همان زندگی پس از مرگ اشاره دارد. سعادت اخروی در ادیان مذهبی به اعمال نیکوکارانه و ایمان در دنیا و نیک فرجامی گفته می شود.

 ساده ترین روش برای پیدا کردن هم خانواده کلمه سعادت، توجه به اصل کلمه است. کلماتی مانند: سعید، سعد ، ساعد ، سعدی و اسعد هم خانواده کلمه سعادت هستند. 

توجه داشته باشید هم خانواده با مترادف کلمه تفاوت دارد، در واقع مترادف به معنای کلماتی گفنه می شود که مشابه یکدیگر هستند و معنای آنها به هم نزدیک است. می توان برای مترادف کلمه سعادت از کلماتی مانند خوشبختی، بهروزی ، رضایت، راحتی ، خوشحالی ، شادی و .... نام برد.

خالی از لطف نیست بدانید در فرهنگ نامه های فارسی برای متضاد کلمه سعادت از کلماتی چون نارضایتی، ناخوشی، شقاوت، ناراحتی، تلخی و احساس نا امیدی و ... نام برده شده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...