معنی اسم هلما به همراه ریشه و فراوانی و اسامی مشابه هلما

معنی اسم هلما به همراه ریشه و فراوانی و اسامی مشابه هلما : در این مطلب، معنی اسم هلما، ریشه و فراوانی آن در ایران بررسی شده است. اسم هلما از ریشه آلمانی و به معنای محافظ و حفظ کننده است. این اسم در برخی منابع به معنای ستاره درخشان یا هلال ماه نیز آمده است. فراوانی اسم هلما در سال 1401، 52265 نفر بوده است. این اسم در بین اسامی دخترانه در ایران، رتبه 47 را به خود اختصاص داده است.

معنی اسم هلما

اسم هلما از ریشه آلمانی و به معنای محافظ و حفظ کننده است. این اسم در برخی منابع به معنای ستاره درخشان یا هلال ماه نیز آمده است.

ریشه اسم هلما

ریشه اسم هلما آلمانی است. این اسم در زبان آلمانی به صورت "Helma" نوشته می شود.

فراوانی اسم هلما

براساس آمار ثبت احوال ایران، فراوانی اسم هلما در سال 1401، 52265 نفر بوده است. این اسم در بین اسامی دخترانه در ایران، رتبه 47 را به خود اختصاص داده است.

اسامی مشابه اسم هلما

برخی از اسامی مشابه اسم هلما عبارتند از:

هلیا

هاله

هانا

هیما

هیلدا

هیوا

هانیه

هومن

هامان

هامین

هوتن

هوشنگ

هورداد

هورمزد

هیراد

تحلیل اسم هلما

اسم هلما یک اسم شش حرفی با فراوانی نسبتاً زیاد است. این اسم از نظر آوایی دارای ترکیبی دلنشین و خوش آوا است. از نظر معنایی نیز، اسم هلما دارای معانی مثبتی همچون محافظت و حفظ است. بنابراین، این اسم می تواند انتخاب مناسبی برای فرزند دختر شما باشد.

شخصیت اسم هلما

بر اساس شخصیت شناسی، افرادی که اسم هلما را دارند، دارای شخصیتی مستقل، قوی، محافظت گر و مهربان هستند. آنها افرادی هستند که همیشه به دنبال کمک به دیگران هستند و از حمایت کردن دیگران لذت می برند. آنها همچنین افرادی هستند که به خانواده و دوستان خود اهمیت زیادی می دهند.

پیشنهاد نام های ترکیبی با اسم هلما

برخی از پیشنهادات نام های ترکیبی با اسم هلما عبارتند از:

هلما نگار

هلما شیدا

هلما ریحانه

هلما بهار

هلما گل

هلما پری

هلما یاس

هلما ستاره

هلما ماه

نام هلما در فرهنگ های دیگر

اسم هلما در فرهنگ های مختلف به صورت های مختلفی نوشته و تلفظ می شود. در زبان انگلیسی، این اسم به صورت "Helma" نوشته می شود و در زبان آلمانی نیز به همین صورت نوشته می شود.

در برخی از فرهنگ ها، اسم هلما به معنای محافظ و حفظ کننده است. در برخی دیگر از فرهنگ ها، این اسم به معنای ستاره درخشان یا هلال ماه است.

اسم های دخترانه شبیه هلما

هلنا

هما

هانیه

هلیا

حنا

هدی

حلا

هلیا

اسم های پسرانه شبیه هلما

همایون

هومن

هادی

حمید

حامد

حسن

هانی

هادی

حمیدرضا

این اسامی از نظر تلفظ و یا معنا به اسم هلما شبیه هستند. برای مثال، اسم هلنا از ریشه هلما گرفته شده است و به معنای "ستاره درخشان" است. اسم هما نیز به معنای "پرنده شکاری" است و با اسم هلما از نظر تلفظ شباهت دارد. اسم هانیه نیز به معنای "دختر دوست داشتنی" است و با اسم هلما از نظر معنا شباهت دارد.

البته انتخاب اسم یک امر شخصی است و باید با توجه به سلیقه و نظر والدین انجام شود.

نتیجه گیری

اسم هلما یک اسم زیبا و دلنشین با معانی مثبت است. این اسم می تواند انتخاب مناسبی برای فرزند دختر شما باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...