تحقیق در مورد موجودات زنده و غیر زنده کلاس اول

در این تحقیق ، دانش آموزان کلاس اول با مفهوم موجودات زنده و غیر زنده آشنا می شوند. آنها یاد می گیرند که موجودات زنده رشد می کنند، غذا می خورند، حرکت می کنند و تولید مثل می کنند. موجودات غیر زنده نیز ویژگی هایی دارند، اما زنده نیستند.

Research on living and non-living organisms first class

موجودات زنده و غیر زنده

در دنیای اطراف ما چیزهای زیادی وجود دارد. بعضی از این چیزها زنده هستند و بعضی دیگر زنده نیستند.

موجودات زنده

موجودات زنده چیزهایی هستند که می توانند رشد کنند، تولید مثل کنند، نفس بکشند، غذا بخورند، مواد زائد دفع کنند، حرکت کنند و نسبت به محیط خود حساس باشند.

نمونه هایی از موجودات زنده

گیاهان: گیاهان زنده هستند. آنها می توانند رشد کنند و بزرگ شوند. آنها می توانند تولید مثل کنند و فرزندانی داشته باشند. آنها از نور خورشید و خاک برای رشد استفاده می کنند. آنها مواد زائدی را از بدن خود خارج می کنند. آنها می توانند حرکت کنند، اما حرکت آنها کند است. آنها نسبت به محیط خود حساس هستند. آنها می توانند گرما، سرما، نور و سایر محرک ها را احساس کنند.

حیوانات: حیوانات زنده هستند. آنها می توانند رشد کنند و بزرگ شوند. آنها می توانند تولید مثل کنند و فرزندانی داشته باشند. آنها از غذا برای رشد استفاده می کنند. آنها مواد زائدی را از بدن خود خارج می کنند. آنها می توانند حرکت کنند و حرکت آنها سریع است. آنها نسبت به محیط خود حساس هستند. آنها می توانند گرما، سرما، نور و سایر محرک ها را احساس کنند.

موجودات غیر زنده

موجودات غیر زنده چیزهایی هستند که نمی توانند رشد کنند، تولید مثل کنند، نفس بکشند، غذا بخورند، مواد زائد دفع کنند، حرکت کنند و نسبت به محیط خود حساس باشند.

نمونه هایی از موجودات غیر زنده

سنگ ها: سنگ ها غیر زنده هستند. آنها نمی توانند رشد کنند. آنها نمی توانند تولید مثل کنند. آنها نفس نمی کشند. آنها غذا نمی خورند. آنها مواد زائد دفع نمی کنند. آنها نمی توانند حرکت کنند. آنها نسبت به محیط خود حساس نیستند.

آب: آب غیر زنده است. آن نمی تواند رشد کند. آن نمی تواند تولید مثل کند. آن نفس نمی کشد. آن غذا نمی خورد. آن مواد زائد دفع نمی کند. آن نمی تواند حرکت کند. آن نسبت به محیط خود حساس نیست.

چگونه می توان موجودات زنده و غیر زنده را تشخیص داد؟

می توان از ویژگی های موجودات زنده برای تشخیص موجودات زنده و غیر زنده استفاده کرد. اگر چیزی رشد می کند، تولید مثل می کند، نفس می کشد، غذا می خورد، مواد زائد دفع می کند، حرکت می کند و نسبت به محیط خود حساس است، پس یک موجود زنده است. اگر چیزی هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد، پس یک موجود غیر زنده است.

چند نمونه در پایین آمده است :

آیا یک سیب زنده است؟

بله، یک سیب زنده است. سیب ها رشد می کنند، تولید مثل می کنند، نفس می کشند، غذا می خورند، مواد زائد دفع می کنند و حرکت می کنند. آنها نسبت به محیط خود نیز حساس هستند. آنها می توانند گرما و سرما را احساس کنند.

آیا یک ماشین زنده است؟

خیر، یک ماشین زنده نیست. ماشین ها رشد نمی کنند، تولید مثل نمی کنند، نفس نمی کشند، غذا نمی خورند، مواد زائد دفع نمی کنند و حرکت نمی کنند. آنها نسبت به محیط خود نیز حساس نیستند.

آیا یک ابر زنده است؟

خیر، یک ابر زنده نیست. ابرها رشد نمی کنند، تولید مثل نمی کنند، نفس نمی کشند، غذا نمی خورند، مواد زائد دفع نمی کنند و حرکت نمی کنند. آنها نسبت به محیط خود نیز حساس نیستند.

امیدوارم این توضیحات برای دانش آموزان کلاس اول مفید باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...