انشا در مورد ایام فاطمیه کلاس پنجم

انشا در مورد ایام فاطمیه کلاس پنجم : در ادامه مطلب چند انشا مختلف و مناسب برای پایه پنجم ابتدایی ، در مورد ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه س گردآوری شده است.

 ایام فاطمیه

همه ما با ایام عزاداری و امامان بزرگوار آشنایی داریم. برخی از این ایام، مانند ماه محرم و ماه مبارک رمضان، بسیار شناخته شده هستند و مراسم عزاداری گسترده ای برای آنها برگزار می شود. اما برخی دیگر از ایام، مانند ایام فاطمیه، کمتر شناخته شده هستند و مراسم عزاداری برای آنها به اندازه ایام دیگر نیست.

خانواده من برای این ایام ارزش خاصی قائل هستند. با فرارسیدن ایام فاطمیه، مادر پرچم عزاداری را از کمد در می آورد و به سر در خانه ما می آویزد تا همسایه ها بدانند که در این ایام در منزل ما مراسم عزاداری برپاست.

در این ایام، یکی از همسایه های ما برای خواندن روضه حضرت فاطمه به منزل ما می آید. یک بار که داشتم به صحبت های او گوش می کردم، شنیدم که می گفت:

چند وقتی می شد که بانوی بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا (س)، در بستر بیماری افتاده بود. آن روز تلخ، حضرت فاطمه چشم هایش را باز کرد و فرزندان دلبندش را نوازش نمود و وصیت های خود را به آنان فرمود. سپس، چشم هایش را بست و برای همیشه دنیا را وداع گفت.

حسن و حسین، زینب و ام کلثوم گریه می کردند و حضرت علی علیه السلام پریشان و غمگین از مسجد به خانه آمد. اما حضرت زهرا علیهاالسلام برای همیشه از دنیا رفته بود و علی و کودکانش را تنها گذاشته بود.

من با تمام وجودم این صحنه را در ذهنم تصور کردم و تا مدت ها با هر بار یادآوری اشک در چشمانم حلقه می زد.


انشا در مورد بانوی مظلوم کلاس پنجم

امروز می‌ خواهم برای شما از بانوی مظلومی بنویسم که مظلومیت او در تاریخ بی‌مانند است. می‌ دانم هر چه بگویم و بنویسم کم است و نه من، که هیچ کس نمی‌تواند از عظمت او تمام و کمال بگوید.

نمی‌دانم می‌دانی یا نه! اما من هر وقت به گل سفیدی فکر می‌کنم و یا عطر آن در هوا می‌پیچد، او را به خاطر می‌آورم. همین بهانه‌های کوچک کافی است تا کمی آرام بگیرم و همیشه به یاد او باشم. ما هیچگاه او را فراموش نمی‌کنیم، او هم حواستان به ما باشد. این روزها بیشتر از همیشه به نگاه او محتاجیم.

مادر جان روزگار سختی است. همچون آن روز که به او رحم نکردند و او را همچون گلی در گلدان، از میان بردند ما هم نسبت به هم بی رحم و خشن شده‌ایم. راستی هنوز می‌شود بوی آن گلدان شکسته را از پشت صفحات غبار گرفته‌ تاریخ حس کرد. به گمانم آن روز آغازی بود برای همه‌ ستم‌ها و ظلم‌های تاریخ؛ همه نامهربانی‌ها و آزار و اذیتی که این روزها آدم‌ها نسبت به هم و حتی دیگر موجودات دارند.

می‌بینی؟ چطور مرگ او ارتباط مستقیم بر زندگی ما دارد! پس بر ما خرده مگیر که هنوز هم برایش اشک می‌ریزیم. این مرگ هر ساله جگر ما را می‌سوزاند و زخمی است که کهنه نمی‌شود! این سوال تا همیشه پس ذهن هر کدام از ما خواهد ماند که چطور توانستند با مرگ او این گونه آتشی ابدی برجای بگذارند که تا همیشه در تاریخ باقی بماند.


 ایام فاطمیه ، ایام عزای مظلومیت

مقدمه:

ایام فاطمیه، ایام عزای مظلومیت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) است. ایامی که دل‌های شیعیان جهان را به درد می‌آورد و خاطره شهادت مظلومانه این بانوی بزرگوار را زنده می‌کند.

بدنه:

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) بودند. ایشان در سن 9 سالگی با حضرت علی (ع) ازدواج کردند و ثمره این ازدواج 5 فرزند به نام‌های حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن بود.

حضرت فاطمه زهرا (س) در طول زندگی خود، همواره در کنار پیامبر اکرم (ص) بودند و در همه سختی‌ها و مشکلات، ایشان را یاری می‌کردند. ایشان پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، نیز در برابر ظلم و ستم خلفای غاصب ایستادند و حق خود و پدرشان را مطالبه کردند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در سن 18 سالگی و 75 روز پس از وفات پیامبر اکرم (ص)، به شهادت رسیدند. علت شهادت ایشان، ضرباتی بود که از سوی عمر و ابوبکر به ایشان وارد شد.

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حادثه‌ای بسیار ناگوار بود که موجب حزن و اندوه شدید شیعیان جهان شد. این حادثه، نشان‌دهنده ظلم و ستم خلفای غاصب به خاندان پیامبر اکرم (ص) بود.

نتیجه گیری:

ایام فاطمیه، فرصتی است برای یادآوری مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) و درس گرفتن از صبر و استقامت ایشان. ما باید همواره راه و روش این بانوی بزرگوار را دنبال کنیم و در برابر ظلم و ستم، ایستادگی کنیم.


تحقیق در مورد حضرت فاطمه

زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه زهرا(س)، دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) و خدیجه کبری(س) در پنجم سال بعثت در مکه به دنیا آمدند. ایشان تنها دختر پیامبر(ص) بودند و از این رو به ایشان «زهرا» یعنی «پاکیزه» و «معصومه» می‌گویند.

حضرت فاطمه(س) از همان کودکی در کنار پدر بزرگوارشان، پیامبر اسلام(ص)، پرورش یافتند و از محضر ایشان در زمینه‌های دینی، اخلاقی و علمی بهره‌مند شدند. ایشان در دوران کودکی و نوجوانی خود شاهد بسیاری از حوادث مهمی بودند که در تاریخ اسلام رخ داد، از جمله بعثت پیامبر(ص)، هجرت به مدینه، فتح مکه و ...

حضرت فاطمه(س) در سن ۱۸ سالگی با امام علی(ع) ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو فرزند گرانقدر، یعنی امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، بودند. زندگی مشترک حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) نمونه‌ای از زندگی ایده‌آل زن و شوهر در اسلام است.

حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر(ص) در سال ۱۱ هجری، در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند. شهادت ایشان در تاریخ اسلام به عنوان یکی از بزرگترین مصیبت‌ها شناخته می‌شود.

فضایل حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه(س) در میان مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و ایشان را با صفات و القاب متعددی می‌ستایند. از جمله مهم‌ترین فضایل حضرت فاطمه(س) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشرف بانوان جهان: حضرت فاطمه(س) برترین بانوی جهان در تمام اعصار و زمان‌ها هستند. این مقام را پیامبر اکرم(ص) برای ایشان بیان کرده‌اند.

پاره تن پیامبر(ص): حضرت فاطمه(س) از نظر روحی و جسمی بسیار به پیامبر(ص) شبیه بودند و ایشان را پاره تن خود می‌دانستند.

ام ابیها: حضرت فاطمه(س) به دلیل علاقه و محبت فراوانی که به پدر بزرگوارشان داشتند، به ایشان «ام ابیها» یعنی «مادر پدرش» می‌گفتند.

سرور بانوان دو عالم: حضرت فاطمه(س) سرور و بانوی بانوان دو عالم، یعنی دنیا و آخرت، هستند.

سیده نساء العالمین: حضرت فاطمه(س) سرور زنان جهان هستند.

محدثه: حضرت فاطمه(س) از جمله زنانی بودند که به مقام نبوت نرسیدند، اما از پیامبر(ص) احادیث بسیاری نقل کرده‌اند.

عالمه: حضرت فاطمه(س) در علوم دینی و اسلامی بسیار عالم بودند و از محضر پیامبر(ص) در این زمینه‌ها بهره‌مند شده بودند.

عابده: حضرت فاطمه(س) بسیار پرهیزگار و عبادت‌گزار بودند و شب‌ها تا صبح به عبادت می‌پرداختند.

سخاوتمند: حضرت فاطمه(س) بسیار سخاوتمند بودند و همیشه به نیازمندان کمک می‌کردند.

مظلوم: حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر(ص) مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و ایشان را «ام ابیها» یعنی «مادر پدرش» می‌گفتند.

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر(ص) در سال ۱۱ هجری، در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند. شهادت ایشان در تاریخ اسلام به عنوان یکی از بزرگترین مصیبت‌ها شناخته می‌شود.

بر اساس روایات اسلامی، حضرت فاطمه(س) به دلیل ظلم و ستم‌هایی که از سوی برخی از اصحاب پیامبر(ص) به ایشان روا شد، بیمار شدند و پس از چند روز به شهادت رسیدند.

شهادت حضرت فاطمه(س) برای مسلمانان جهان بسیار سنگین بود و ایشان را به عزای عمومی در آورد.

نتیجه‌گیری

حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ اسلام هستند و ایشان در میان مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. ایشان الگویی کامل برای زنان و مردان مسلمان در تمام اعصار و زمان‌ها هستند.

مطالب پیشنهادی :

تحقیق در مورد حضرت فاطمه برای کلاس سوم

مقاله کوتاه در مورد شهادت حضرت فاطمه زهرا

انشا در مورد حضرت فاطمه کلاس چهارم

انشا درمورد شهادت حضرت فاطمه با مقدمه بدنه و نتیجه گیری

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...