انشا در مورد حضرت فاطمه برای کودکان

حضرت فاطمه زهرا (س)، دختر پیغمبر اسلام (ص) و همسر حضرت علی (ع)، یکی از مهم‌ترین زنان عالم و الگوی زنان مسلمان هستند. ایشان مهربان ، فداکار، با ایمان و خداپرست بودند و درس‌های زیادی به ما دادند.

انشایی در مورد حضرت فاطمه (س)

سلام بچه‌های عزیز! امروز می‌ خوام براتون در مورد حضرت فاطمه (س) بگم. حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) بودن. ایشون همسر حضرت علی (ع) و مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بودن.

حضرت فاطمه (س) از بچگی خیلی باهوش و با اخلاق بودن. ایشون همیشه به پدرشون کمک می‌ کردن و به حرفای ایشون گوش می‌ دادن. وقتی حضرت محمد (ص) اسلام رو آوردن ، حضرت فاطمه (س) اولین کسی بود که به ایشون ایمان آورد.

حضرت فاطمه (س) زن خیلی مهربان و فداکاری بودن. ایشون همیشه به خانواده‌شون کمک می‌ کردن و ازشون مراقبت می‌کردن. وقتی حضرت محمد (ص) رحلت کردن، حضرت فاطمه (س) خیلی ناراحت شدن. ایشون برای پدرشون خیلی گریه کردن و خیلی دلشون شکست.

حضرت فاطمه (س) همونطور که یه همسر و مادر خوب بودن، یه رهبر و معلم هم بودن. ایشون همیشه به مردم کمک می‌ کردن و بهشون درس می‌ دادن. ایشون یه الگوی خیلی خوب برای همه‌ ی ما هستن.

حضرت فاطمه (س) به خاطر خوبی‌ ها و اخلاق خوبشون، به «ام‌ابیها» یعنی «مادر پدرش» معروف شدن. ایشون به خاطر صبر و شکیبایی‌ شون، به «ام‌ ظلال» یعنی «مادر سایه‌ ها» معروف شدن.

ما باید از حضرت فاطمه (س) درس بگیریم و سعی کنیم مثل ایشون باشیم. ما باید مهربان و فداکار باشیم و به خانواده‌مون کمک کنیم. ما باید به حرفای پدر و مادرمون گوش بدیم و ازشون درس بگیریم.

امیدوارم شما هم مثل حضرت فاطمه (س) یه انسان خوب و مهربان بشید.

انشا درباره حضرت فاطمه به زبان کودکانه

مقدمه: در روزگاری نه چندان دور، در سرزمینی به نام مکه، دختری به دنیا آمد که نامش را فاطمه گذاشتند. این دختر، دختر پیامبر اسلام (ص) و خدیجه کبری (س) بود و از همان آغاز تولد، نوری از وجودش بر جهان تابید.

بدنه: پیامبر (ص) از تولد این دختر بسیار خوشحال بودند و او را بسیار دوست داشتند. به گفته ایشان ، فاطمه بوی بهشت می داد. فاطمه دختری مهربان و فداکار بود و همیشه از پدرش حمایت می کرد. او در دوران کودکی مادرش را از دست داد و این مصیبت بزرگی برای او بود. اما او با صبر و شکیبایی، این غم را تحمل کرد.

فاطمه در دوران جوانی با حضرت علی (ع) ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد: امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم (س). فاطمه و علی (ع) زندگی ساده و بی‌ آلایشی داشتند و همیشه به فکر کمک به دیگران بودند.

فاطمه (س) به دلیل جایگاه ویژه‌ ای که نزد خداوند داشت ، به مقام عصمت رسید. عصمت یعنی اینکه انسان از گناه و خطا مصون باشد. فاطمه (س) به دلیل عصمت خود، الگویی بی‌ نظیر برای زنان مسلمان است.

نتیجه: فاطمه (س) بانوی بزرگی بود که در طول زندگی خود خدمات ارزنده‌ ای به اسلام و مسلمین کرد. او الگویی برای همه زنان مسلمان است و همواره باید از او یاد کرد و به سیره او عمل کرد.

انشا در مورد حضرت فاطمه (س)

عنوان: بانوی مهربان و فداکار

مقدمه: در میان زنان بزرگوار تاریخ ، نام بانوی گرامی حضرت فاطمه (س) همواره برجسته و درخشان است. ایشان دختر بزرگوار پیامبر اسلام (ص) و همسر حضرت علی (ع) بودند و زندگی پربار و سراسر فداکاری و مهربانی ایشان، الگویی برای همه زنان مسلمان است.

بدنه: حضرت فاطمه (س) از همان دوران کودکی ، دختری مهربان و فداکار بود. او همیشه به پدرش کمک می کرد و از او حمایت می کرد. در دوران کودکی، مادرش حضرت خدیجه (س) را از دست داد و این مصیبت بزرگی برای او بود. اما او با صبر و شکیبایی ، این غم را تحمل کرد.

حضرت فاطمه (س) پس از ازدواج با حضرت علی (ع)، زندگی ساده و بی‌آلایشی را آغاز کرد. او همیشه به فقرا و یتیمان کمک می کرد و به خدمتکاران و نزدیکان خود توجه زیادی داشت. همچنین، همواره در حفظ حجاب خود کوشا بود و الگوی سایر زنان مسلمان در پوشش می باشد.

حضرت فاطمه (س) در روز مباهله به همراه پیامبر بود و در این واقعه، با شجاعت و شهامت خود، به دشمنان اسلام نشان داد که زنان مسلمان نیز می توانند در راه دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی، از جان خود بگذرند.

تسبیحات فاطمه زهرا که شیعیان معمولا بعد از نماز آن را به جا می آورند ، یکی از ذکرهای بسیار معروف است که برگرفته از گفتار حضرت فاطمه (س) است.

نتیجه: حضرت فاطمه (س) بانوی بزرگوار و فداکاری بود که زندگی پربار و سراسر مهربانی و ایثار ایشان ، الگویی برای همه زنان مسلمان است. او همواره در راه دفاع از دین و ارزش‌ های اسلامی تلاش کرد و در این راه، به شهادت رسید.

انشا درباره حضرت فاطمه زهرا (س) برای کودکان

حضرت فاطمه زهرا (س)

بچه های عزیز ،  در این انشا می‌خو ام با هم در مورد یکی از مهم‌ ترین زنان عالم صحبت کنیم. اسمش فاطمه است. فاطمه زهرا (س).

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیغمبر اسلام (ص) و خدیجه کبری (س) هستن. حضرت فاطمه در مکه به دنیا اومدن و در مدینه زندگی کردن.

حضرت فاطمه زهرا (س) دختری مهربان ، فداکار و با ایمان بودن. حضرت فاطمه همیشه به پدرشون کمک می‌ کردن و ازش پیروی می‌ کردن.

حضرت فاطمه زهرا (س) همسر حضرت علی (ع) بودن . و دو پسر به نام‌ های حسن و حسین (ع) داشتن.

حضرت فاطمه زهرا (س) در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدن. حضرت فاطمه یکی از مهم‌ ترین زنان عالم هستن و همیشه به عنوان الگوی زنان مسلمان شناخته می‌ شن.

بعضی از ویژگی‌ های حضرت فاطمه زهرا (س)

مهربان و فداکار

با ایمان و خداپرست

باهوش و دانا

سخت‌کوش و پرتلاش

عابد و زاهد

شکیبا و بردبار

آموزه‌ های حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه زهرا (س) درس‌ های زیادی به ما دادند. از جمله این درس‌ ها می‌ تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مهربانی و فداکاری

ایمان و خداپرستی

تلاش و کوشش

صبر و بردباری

عفاف و حجاب

سخنی با بچه‌ ها

بچه‌ های عزیز ، حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همه ما هستن. ما باید سعی کنیم مثل ایشان مهربان ، فداکار، با ایمان و خداپرست باشیم. همچنین باید تلاش کنیم تا درس‌ های ایشان  رو در زندگی خودمون پیاده کنیم.

امیدوارم که همه ما بتونیم از حضرت فاطمه زهرا (س) درس بگیریم و انسان‌ های خوبی باشیم.

مطالب پیشنهادی :

تحقیق در مورد حضرت فاطمه برای کلاس دوم پنجم ششم هفتم

انشا در مورد قران به زبان کودکانه انشا قران برای کودکان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...