انشا شب یلدا بچه گانه

انشا شب یلدا بچه گانه : انشا در مورد شب یلدا بچگانه ، باید با زبانی ساده و شیرین گردآوری شده باشد ، در این بخش از توپ تاپ دو انشای زیبا و بچگانه آماده شده است ، برای دیدن ، در ادامه همراه باشید.


انشا پیشنهادیانشا درباره شب یلدا با مقدمه و نتیجه گیری


انشا شب یلدا بچه گانه

شب یلدا یکی از شب های مهم در ایران است. این شب طولانی ترین شب سال است و در 30 آذر برگزار می شود. در این شب ، خانواده ها دور هم جمع می شوند و خوراکی های ویژه ای می خورند.

من خیلی شب یلدا را دوست دارم. چون در این شب با خانواده ام خوش می گذرانم. ما معمولاً در شب یلدا به خانه مادربزرگم می رویم. مادربزرگم همه چیز را برای شب یلدا آماده می کند. او سفره ای پهن می کند و روی آن آجیل ، میوه های مختلف ، هندوانه ، انار ، شیرینی و … می گذارد.

انشا پیشنهادیانشا در مورد شب یلدا برای کلاس سوم

ما دور سفره می نشینیم و از خوراکی ها می خوریم. بزرگترها قصه می گویند و ما گوش می دهیم. من خیلی از قصه های شب یلدا خوشم می آید.

بعد از خوردن خوراکی ها، فال حافظ می گیریم. من خیلی دوست دارم فال حافظ بگیرم. چون همیشه فال های حافظ خوب است.

شب یلدا شبی است که من خیلی دوستش دارم. چون در این شب با خانواده ام خوش می گذرانم و خاطرات خوبی می سازم.

آداب و رسوم شب یلدا

در شب یلدا ، علاوه بر خوردن خوراکی های ویژه ، آداب و رسوم دیگری هم وجود دارد. یکی از این آداب ، فال حافظ گرفتن است. در این شب ، بزرگ ترهای خانواده برای اعضای خانواده فال حافظ می گیرند.

آداب و رسوم دیگر شب یلدا شامل موارد زیر است:

قصه گویی و شعرخوانی

بازی های دسته جمعی

تزیین خانه

من امیدوارم که شب یلدا همیشه برای همه ما شبی پر از شادی و شعف باشد.


مطلب پیشنهادیمتن شب یلدا برای درس آزاد


انشا شب یلدا بچگانه

شب یلدا یکی از شب‌ های خاص و مهم برای ما ایرانی‌ هاست که همه منتظرش هستیم. این شب که بلندترین شب سال است ، نشانه شروع زمستان است. توی این شب ، فضای خانه ما پر از شادی و گرمی می‌ شود و همه خانواده دور هم جمع می‌ شیم.

من از شب یلدا خیلی خوشم می‌ آید چون خانه ما پر از خنده و دورهمی می‌ شود. مامان و بابا ، عمو و خاله ، پدربزرگ و مادربزرگ همه دور هم جمع می‌ شوند. من و خواهر و برادرم هم با بچه‌ های فامیل بازی می‌ کنیم و خیلی بهمان خوش می‌ گذرد.

یکی از قسمت‌ های خوب شب یلدا خوردن خوراکی‌ های خوشمزه است. ما هندوانه می‌ خوریم که خیلی قرمز و خوش‌ طعم است. مامان می‌ گوید هندوانه خوردن تو شب یلدا خوش‌ شانسی می‌ آورد. بعد هم آجیل و شیرینی می‌ خوریم. من بیشتر پسته و بادام را دوست دارم.

توی این شب ، بزرگترها داستان‌ های قدیمی تعریف می‌ کنند. داستان‌ هایی که پر از ماجرا و حکایت‌ های قدیمی هستند. من خیلی دوست دارم به داستان‌ هایی که پدربزرگم تعریف می‌ کند گوش کنم. او همیشه داستان‌ های جالب و آموزنده‌ ای برای گفتن دارد.


گاهی اوقات هم دور هم می‌ نشینیم و شعر می‌ خوانیم. بابا شعرهای حافظ را خیلی زیبا می‌ خواند. من هم سعی می‌ کنم شعر بخوانم ، هرچند گاهی وقت‌ ها کمی سخت است اما باز هم خیلی لذت‌ بخش است.

شب یلدا برای ما فرصتی است تا با خانواده و عزیزانمان وقت بگذرانیم و از بودن کنار هم لذت ببریم. این شب ، یادآوری است که گرمی و شادی همیشه در کنار خانواده وجود دارد ، حتی در بلندترین و سردترین شب‌ ها. وقتی شب یلدا تمام می‌ شود ، همه ما با خاطرات خوب و قلبی پر از شادی به رختخواب می‌ رویم و منتظر فردایی نو هستیم. این شب یکی از خاطره‌ انگیزترین شب‌ ها برای هر کسی است که آن را جشن می‌ گیرد.

انشا پیشنهادیانشا درباره شب یلدا کلاس چهارم ابتدایی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...