ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد ، بر اهمیت تقلید نکردن کورکورانه از دیگران و بی فکری در زندگی تأکید می کند، زیرا منجر به پشیمانی می شود.

همانطور که تقلید آگاهانه و تقلید از افراد عاقل و با فضیلت می تواند تأثیرات مثبت و سازنده ای در زندگی ما داشته باشد، تقلید بی فکر و پیروی از الگوهای غلط می تواند عمیقاً بر زندگی ما تأثیر بگذارد.

از این رو کسانی که فقط از دیگران تقلید می کنند و از شیوه درست زندگی خود غافل می شوند و با تقلید از آداب و رسوم خود و فراموشی مسیر صحیح خود را می گویند: «مثل کلاغی که می خواست راه رفتن لک لک را بیاموزد، اما راه خود را فراموش کرد. از راه رفتن."

ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

(بازآفرینی و انشا کودکانه) ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

روزی روزگاری کلاغی در آسمان آبی پرواز می کرد. همانطور که در حال پرواز بود و از مناظر اطراف لذت می برد، یک کبک سفید برازنده و خالص را دید که با جذابیت و جذابیت گردش می کرد.

کلاغ چنان مجذوب زیبایی راه رفتن کبک شده بود که تصمیم گرفت چند روزی در اطراف بماند و سبک راه رفتن کبک را رعایت کند. با این حال، این اتفاق به یک مشاهده ساده ختم نشد! کم کم کلاغ با خودش فکر کرد که من در مقایسه با کبک چه کم دارم من هم می خواهم مثل آن راه بروم.

به همین دلیل کلاغ همانجا ماند و شیوه راه رفتن کبک را از نزدیک مشاهده کرد تا اینکه یک روز پس از تمرین زیاد، کلاغ تصمیم گرفت درست مانند کبک راه برود. اما حقیقت این بود که طرز راه رفتنش کاملا مضحک شده بود که از تمسخر و تمسخر پرندگان دیگر پیدا بود!

طوطی گفت کلاغ چرا اینطوری راه میری چی شده؟

قناری گفت: کلاغ را ببین بعد از یک عمر حتی دو قدم مستقیم هم نمی تواند بردارد!

و در این میان جغد دانا گفت: کلاغ این همه تلاش چه فایده ای دارد، نیازی به تقلید از کبک نیست، مثل خودت راه برو!

کلاغ که تازه متوجه اشتباهش شده بود سعی کرد به سبک راه رفتن خودش برگردد، اما ناگهان متوجه شد که نه تنها راه رفتن کبک را یاد نگرفته بلکه راه رفتن خودش را هم فراموش کرده است!

در نهایت این داستان ضرب المثل شد و گفته شد:

"کلاغ آمد تا راه رفتن کبک را یاد بگیرد، اما راه رفتن خود را فراموش کرد!"

این داستان تقلید کورکورانه را محکوم و رد می کند. در حقیقت خداوند به هر فردی استعدادهای منحصر به فرد و کم نظیری عطا کرده است و وظیفه ماست که به جای تقلید کورکورانه از روش و شخصیت دیگران، توانایی ها و ویژگی های درونی خود را کشف کنیم. تقلید کورکورانه فقط پشیمانی می آورد.

*************************************

ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

(بازآفرینی و انشا درباره ) ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

روزی روزگاری در زمان های قدیم یک کلاغ سیاه در آسمان آبی پرواز می کرد و از محیط اطراف خود لذت می برد. به کوهی که به گلهای زیبا و رنگارنگ مزین شده بود رسید و به سمت آن رفت. آن سوی کوه، خروس زیبا و فریبنده ای بود که با شیرینی و لذت قدم می زد. کلاغ از راه رفتن خروس مسحور شد و تصمیم گرفت مسیر آن را دنبال کند.

کلاغ از دیدن خروس زیبا و راه رفتن زیبایش خوشحال شد. با خودش فکر کرد: «من هم می‌خواهم مثل آن خروس زیبا راه بروم». آنجا ماند و راه رفتن خروس را هر روز از دور مشاهده کرد و سعی کرد سبک راه رفتن او را یاد بگیرد تا بتواند مانند خروس راه برود.

کلاغ هر روز از خروس تقلید می کرد و کم کم راه راه رفتن خود را فراموش می کرد. بعد از مدتی، کلاغ نه راه رفتن مثل خروس را به یاد آورد و نه راه رفتن خودش را. به همین دلیل است که می گویند کلاغ می خواست شیوه راه رفتن خروس را یاد بگیرد اما راه رفتن خودش را فراموش کرد.

مقدمه: چند روز پیش کلاغی عاشق خروس قهوه ای شد و خواست با او ازدواج کند. از این رو به خواستگاری خروس از پدرش رفت.

بدن: خروس که خواستگارهای زیادی داشت باور نمی کرد کلاغی به خودش اجازه دهد از او خواستگاری کند. از این رو تصمیم گرفت به کلاغ بگوید که اگر بتواند درست راه برود و روش راه رفتن خروس را تقلید کند، با او ازدواج خواهد کرد.

کلاغ به لانه خود بازگشت. هر روز صبح خروس ها را تماشا می کرد و سعی می کرد مانند آنها راه برود. همه می گفتند که او دیوانه شده است و با اجداد کلاغ ها روبرو شده است که می خواستند او راه رفتن مثل کلاغ و تقلید از خروس را فراموش کند. اما روزها بدون تقلید کلاغ از باقرقره گذشت تا اینکه یک روز به دیدن باقرقره رفت.

خروس گفت: حالا چند قدم جلوتر برو. اما به محض اینکه کلاغ شروع به راه رفتن کرد، متوجه شد که شبیه روزهایی شده که بچه کلاغ بود و نه تنها راه رفتن را فراموش کرده بود، بلکه راه رفتن را نیز فراموش کرده بود.

نتیجه: کلاغ تازه فهمید که هرکسی باید با کسی مثل خودش ازدواج کند و هرگز نباید به خاطر ازدواج با اجدادش بر اساس رفتار و قیافه خود مخالفت کند و به آنها بی احترامی کند.

از آن به بعد این ضرب المثل به وجود آمد: «کلاغی که می خواست راه رفتن را مثل خروس یاد بگیرد، خودش راه رفتن را فراموش کرد».

ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

(بازآفرینی و داستان درباره ) ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

روزی روزگاری در یک روز خوب بهاری ، کلاغی شب رنگ در آسمان آبی پرواز می کرد و از دره ها و کوه ها می گذشت تا اینکه چشمانش گوشه ای زیبا از کوهی را دید که آبشاری روان و گل های رنگارنگ و معطر داشت.

توجه او را به خود جلب کرد و او را به سمت خود کشاند. کلاغ به سمت آن صحنه باشکوه پرواز کرد و در گوشه ای فرود آمد. او به شدت مسحور آن تصویر زیبا شد. ناگهان چشمش به کبکی خیره کننده و رنگارنگ افتاد که پرهایش با هر جهش منظره زیبایی را به نمایش می گذاشت.

کبک با عشوه گری تند راه می رفت و قدم هایش را به زیبایی روی زمین می گذاشت. کلاغ از دیدن چنین منظره ای گیج شد تا جایی که چشم از کبک بر نمی داشت. اما به دلیل ظاهر زشت و تیره خود از نزدیک شدن و دوستی با کبک شرم داشت. 

با خود اندیشید من هم لایق و لایق دوستی کبک باشم تا او هم با من دوست شود. خود را در گوشه ای پنهان کرد و خود را در میان شاخه ها و برگ ها پنهان کرد تا عملکرد کبک را از دور مشاهده کند و راه رفتن آن را بیاموزد. 

روزها می گذشت و کلاغ هر روز کبک را رصد می کرد و هر کاری که کبک انجام می داد، کلاغ سعی می کرد از آن تقلید کند. اما هر چه بیشتر تلاش می کرد کمتر به نتیجه دلخواه خود می رسید تا اینکه زمان گذشت و کلاغ هیچ یک از اعمال و راه های کبک را نیاموخت.

تصمیم گرفت برود و از دوستی با کبک دست بکشد. با این حال، به محض اینکه شروع به راه رفتن کرد، متوجه شد که حتی راه رفتن عادی خود را نیز فراموش کرده است. و چنین شد که کلاغ در تلاش برای یادگیری راه رفتن کبک ، راه رفتن خود را فراموش کرد.

زندگی خود را پیش ببریم و راه خود را طی کنیم و تقلید و تکرار کار های بیهوده را کنار بگذاریم، زیرا با این کار خود و شخصیت واقعی خود را نیز فراموش می کنیم.

خداوند در ذات و وجود هر فردی هدف و استعداد خاصی قرار داده است و ما با تقلید از دیگران فقط این استعداد ها را در زیر خاکستر دفن می کنیم. 

در عوض، فقط اعمال ناخوشایند و نادرست است که جوهر و خود واقعی ما را شعله ور می کند و در نهایت می سوزاند.

ضرب المثل کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

پرنده زیبایی که با فضل راه می رفت کبک بود. همه پرندگان دیگر مجذوب راه رفتن برازنده او شدند. هرگاه کبک از دور دیده می‌شد، پرندگان دیگر از پرواز و شلوغی دست می‌کشیدند و روی شاخه‌ها می‌نشستند تا راه رفتن او را ببینند.

در میان همه پرندگانی که راه رفتن کبک را تحسین می کردند، یک پرنده بود که افکار متفاوتی داشت. این پرنده کسی نبود جز کلاغ.

در ابتدا کلاغ نیز مانند سایر پرندگان به راه رفتن کبک نگاه کرد و از آن لذت برد. اما پس از گذشت چند روز، کلاغ با خود گفت: من در مقایسه با کبک چه چیزی کم دارم ، او دو بال دارد و من هم همینطور. و هیکل کم و بیش شبیه هم هستند.

چرا مثل کبک راه نروم؟ این افکار باعث شد که کلاغ رفتار دیگری داشته باشد. کلاغ به جای لذت بردن از پیاده روی کبک مانند همه پرندگان دیگر، شروع به تماشای راه رفتن او از نزدیک کرد تا بفهمد که چگونه همه آن را دوست دارند.

کلاغ هر روز در گوشه ای از مسیر کبک می نشست و سعی می کرد با تماشای او راه رفتن او را بیاموزد. پس از عبور کبک از کنار کلاغ، کلاغ بلافاصله شروع به راه رفتن می کرد و سعی می کرد از راه رفتن کبک تقلید کند. چند روز گذشت.

کلاغ خیلی تمرین کرده بود و معتقد بود که راه رفتن کبک را یاد گرفته است. یک روز که همه پرندگان منتظر آمدن کبک بودند، کلاغ از جایی که بود بیرون آمد و سعی کرد مانند کبک جلوی چشم همه راه برود.

پرندگانی که قبلاً کلاغ را در آن حالت ندیده بودند، تقریباً شوکه شدند. آنها به یکدیگر نگاه کردند و شروع کردند به تمسخر کلاغ. کلاغ که انتظار تحسین پرندگان را داشت، با شنیدن این اظهارات تمسخرآمیز تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد. 

پرندگان از خنده منفجر شدند. یکی گفت: کلاغ را ببین، بعد از سالها پرواز، دو قدمی راه رفتن بلد نیست. یکی دیگر گفت: کلاغ عزیز نمی خواهی مثل کبک راه بروی، بهتر است مثل سابق راه بروی. 

این سخنان باعث شد کلاغ به آرامش برسد. تصمیم گرفت تقلید از راه رفتن کبک را کنار بگذارد و مانند گذشته به راه رفتن بازگردد. با این حال، هر چه تلاش کرد، نتوانست آن را انجام دهد. انگار راه رفتن خودش فراموش شده بود.

انشا خلاصه کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد

مقدمه: همه افراد برای رسیدن به زندگی ایده آل و موفقیت نیاز به الگو دارند. این الگوها می توانند پدر و مادر، افراد مشهور و ... باشند و این کاملا طبیعی و منطقی است زیرا خداوند در امور دینی نیز بر تقلید تاکید کرده است.

تنه انشا :
با این حال ، گاهی اوقات تقلید های نا مناسب و غیر منطقی می تواند باعث آسیب یا سردرگمی شود. درست مثل کلاغی که تصمیم می گیرد مثل شتر مرغ راه برود، غافل از اینکه نمی تواند شبیه او باشد و کم کم راه اصلی راه رفتن خودش را فراموش می کند.

بنابراین باید تلاش کنیم که همیشه خود واقعی خودمان باشیم و هرگز خود را به جای شخص دیگری جا نزنیم. زیرا با این کار نه تنها نمی‌توانیم شبیه آن شخص شویم، بلکه از آنچه واقعاً هستیم فاصله می‌گیریم و از مسیر خود منحرف می‌شویم.

ضرب المثل "کلاغ می خواست راه رفتن شترمرغ را بیاموزد" به ما یادآوری می کند که در زندگی کورکورانه تقلید نکنیم ، زیرا باعث پشیمانی می شود.

همه ما یک فرد یا شخصیت را به عنوان الگو انتخاب می کنیم و در اعمال خود از آنها پیروی می کنیم. اگر این انتخاب آگاهانه و مورد تحقیق باشد، تاثیر زیادی بر زندگی ما خواهد داشت. اما وای به روزی که این انتخاب نادرست باشد و تقلید کورکورانه وجود داشته باشد.

همانقدر که تقلید آگاهانه و الگوبرداری از فرد مناسب می تواند مفید باشد و ما را در مسیر خوبی قرار دهد، تقلید کورکورانه و انتخاب الگوی اشتباه می تواند به زندگی ما آسیب زیادی وارد کند.

در انتخاب الگو باید سبک زندگی و ویژگی های فردی الگوی مورد نظر را در نظر بگیریم که چقدر به ما شباهت دارند و چه تاثیر مثبتی می توانند در زندگی ما داشته باشند. سپس می‌توانیم در موارد معقول الگوی خود را تقلید کنیم و از روش‌های صحیحی که آنها استفاده کرده‌اند استفاده کنیم.

خداوند هر فردی را با استعداد های خاصی آفریده است و هر فردی در زمینه خاصی موفق تر است. انتخاب مسیر و روش زندگی نیز باید با هدف پرورش این توانایی ها و استعدادها برای رسیدن به موفقیت باشد.

تقلید از مسیر زندگی دیگران لزوما برای ما بهترین نیست، حتی اگر آنها موفق ترین افراد باشند. راه درست همان مسیری است که بر اساس توانایی ها و علایق ما حاصل افکار و تفکرات و مشورت های خودمان باشد. مطمئناً مطلوب ترین نتیجه از طریق این رویکرد حاصل خواهد شد.

تقلید کورکورانه منجر به نابودی زندگی فرد می شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...