معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند + مثال

معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند ، شاید بارها ضرب المثل معروف جوجه را آخر پاییز میشمارند به گوشتان خورده باشد ولی کمتر درباره ی معنی آن فکر کرده باشید ، در این بخش از توپ تاپ همراه باشید تا درباره ی معنی این ضرب المثل گفتگو کنیم.

ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند ، به معنای آن است که در زمان آغاز یک کار یا حتی یک تصمیم ، نباید خیلی زیاد خوش بین و دلخوش باشید چرا که نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده و ممکن است به شکلی نا خوشایند اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر، باید پیش بینی‌ ها و توقعات خود را کنترل کرده و خیلی منطقی با آن برخورد کنیم.

برای درک بهتر معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند به این مثال دقت کنید :

فرض کنید شما یک کسب و کار کوچک راه‌ اندازی کرده‌ اید و امیدوار هستید که در عرض یک سال به یک موفقیت بزرگ برسید. در ابتدا، شما خیلی انگیزه‌ دارید و تمام انرژیتان را در تبلیغات ، توسعه محصول و بازاریابی می‌ گذارید.

اما به مرور زمان ، نتایج به اندازه انتظارتان خوب نمی‌ شوند و احتمالاً مشکلات و موانعی نیز پیش می‌ آید. و دقیقا همینجاست که شاید کسی به شما این ضرب المثل را بگوید : جوجه ها را آخر پاییز میشمارند !

اگر در این مرحله از ابتدای کارتان به همان اندازه ای که هنگام شروع کار دلخوش بودید ، امیدوار باشید ، ممکن است با نا امیدی و احساس شکست رو به رو شوید . به جای اینکه خیلی زیاد امیدوار باشید، بهتر است که به تدریج پیش بروید، برنامه‌ریزی منطقی داشته باشید و در هر مرحله به تلاش و کوشش خود ادامه دهید.

این اهمیت دارد که در مسیر رسیدن به هدفتان، مواجهه با ناکامی‌ ها و موانع را انتظار داشته باشید و آماده باشید تا با تصمیم و تلاش بیشتر آن‌ ها را پشت سر بگذارید.

بنابراین ، این گفته تاکید می‌ کند که در اوایل یک پروژه یا وظیفه، معتدل و واقع‌ گرا باشید و انتظارات خود را در حد معقولی نگه دارید تا از ناکامی‌ ها و مشکلات احتمالی کمتر آسیب ببینید و انگیزه‌ تان حفظ شود.

معنی ضرب المثل جوجهها را آخر پاییز میشمارند

مثال دیگر برای معنی معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند

به عنوان یک مثال ساده‌ تر، فرض کنید که شما یک دانشجو هستید و دارید برای یک آزمون مهم مطالعه می‌ کنید. در ابتدا، شروع به مطالعه می‌ کنید و ممکن است انگیزه بالایی داشته باشید و فکر کنید که می‌ توانید به راحتی در آزمون موفق شوید.

اما هنگامی که شروع به مطالعه عمیق‌ تر می‌ کنید، متوجه می‌ شوید که آزمون سخت‌ تر از انتظارتان هست و نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارید . اگر در ابتدا خیلی امیدوار بوده و انتظارات خیلی بالا داشته باشید، احتمالاً انگیزه تان را از دست می دهید و احساس شکست میکند.

در همین زمان است که معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند ، بهتر مشخص می شود .

بهترین راهکار این است که از ابتدا به تدریج به تلاش و مطالعه خود ادامه دهید و انتظارات خود را در حد معقولی نگه دارید. به این ترتیب، هنگام مواجهه با مواد دشوارتر، شما آماده‌تر هستید و توانایی ادامه دادن را دارید بدون از دست دادن انگیزه و اعتماد به نفس.

ضرب المثل جوجه را آخر پاییز میشمارند در چه زمانی استفاده میشود

حالا بیایید یک مثال ساده‌ تر برای بچه‌ ها در مورد معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند

تصور کنید شما یک بچه یا نوجوان هستید و یک پازل تازه خریده‌ اید. وقتی اولین بار پازل را باز می‌ کنید، قطعات کوچک زیادی در دستتان دارید و تصویر کلی پازل هنوز مشخص نیست. اگر از اول خیلی خوشحال و امیدوار باشید که به سرعت پازل را تکمیل می‌ کنید، ممکن است ناامید شوید و حتی شکست بخورید.

بهترین کار این است که از ابتدا با حوصله و آرامش به تشکیل پازل بپردازید. قطعه به قطعه پازل را اضافه کنید و تا زمانی که تصویر کلی روشن نشده باشد، انتظاراتتان را کم کنید. 

به این ترتیب، شما به تدریج پازل را تکمیل می‌ کنید و از فرآیند لذت می‌ برید، در حالی که اگر انتظارات بالا داشته باشید، احتمالاً از بین می‌ برید.

خب این ها مثال هایی ساده و روان بودند که برای معنی ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز میشمارند ، آورده شد و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...