سایه چگونه تشکیل میشود برای کودکان کلاس اول دوم و هشتم

هنگامی که چیزی بین نور خورشید و زمین قرار می گیرد سایه ایجاد می شود. سایه ها به این دلیل تشکیل می شوند که نور خورشید که از یک جهت به زمین می رسد توسط اجسام در مسیر آن مسدود می شود. این اشیاء می توانند چیزهایی مانند مردم، درختان، ماشین ها یا هر چیز دیگری باشند.

هنگامی که نور خورشید به اجسام برخورد می کند، مقداری از نور از آنها عبور می کند و مقداری از نور به آنها منعکس می شود. نور منعکس شده از اجسام باعث ایجاد سایه می شود. سایه ها تیره تر از اجسام به نظر می رسند زیرا نور نمی تواند از آنها عبور کند.

بنابراین سایه ها توسط نور خورشید و اجسام در مسیر نور ایجاد می شوند. این اصل توضیح می دهد که چگونه سایه ها روی پس زمینه ایجاد می شوند.

نیم سایه چگونه تشکیل میشود

نیم سایه چگونه تشکیل میشود :

نیم سایه ها یا سایه های ناقص زمانی ایجاد می شوند که نور خورشید مسیر ناقصی را از سطح آن طی کند. این سایه ها از سایه های مشکی معمولی کوچکتر هستند.

نیم سایه ها با داشتن دو منبع نور یا نور متناوب ایجاد می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که نور خورشید به یک جسم برخورد می کند و جسم مانع از نور می شود. یک سایه تیره در طرف دیگر شی ایجاد می کند. اما اگر منبع نور دیگری از جهت دیگری به همان جسم بتابد. سایه به رنگ روشن به نظر می رسد.

بنابراین، نیم سایه ها زمانی ایجاد می شوند که دو منبع نور یا نورهای مختلف بر روی یک جسم متمرکز شوند و هر نور تأثیر خاص خود را بر روی سایه ایجاد کند. این پدیده را می توان زمانی مشاهده کرد که ما طلوع یا غروب خورشید را تماشا می کنیم یا زمانی که نور خورشید به جسمی مانند چراغ های شهری یا ماشین برخورد می کند.

سایه چگونه تشکیل می شود ، برای پیش دبستانی و کودکانی :

پاسخ اول : 

سایه از نور و ماده ساخته شده است. هنگامی که نور به یک جسم برخورد می کند، جسم سایه می اندازد. سایه به صورت شکل تیره ای که توسط یک شی ایجاد می شود نشان داده می شود. در این معنا، سایه تصویری تاریک از یک شی است. این تاریکی به این دلیل است که نور طرف دیگر جسم نمی تواند به سایه برسد. سایه معمولاً در سمت دیگر نور قرار می گیرد. سایه ها را می توان در هر جایی که نور و یک جسم وجود دارد، از جمله کف، دیوار یا اشیاء دیگر ایجاد کرد.

پاسخ دوم :

سایه زمانی ایجاد می شود که چیزی نور را بگیرد و پشت آن قرار گیرد. سایه مانند تصویری تاریک از چیزی است و معمولاً در جهت مخالف نور است.


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...