جملات کوتاه زیبا و پر معنا برای دوست

در ادامه مطلب متن های زیبا و کوتاهی برای دوست تهیه کردیم. همراه ما باشید.

در این دنیا که همه برای خودشون در حال تلاش و کوشش هستند و حق خوری در زندگی طیف بزرگی از مردم را فرا گرفته داشتن یه دوست خوب واقعا نعمت بزرگی هست و به پاس این نعمت بزرگ باید خدا رو شاکر باشیم. بودن یه دوست خوب باعث میشه به کلی زندگی آدم تغییر کنه و به چیز های چشمگیری برسی که به تنهایی قادر نخواهی بود به این تجربیات برسی. داشتن دوست خوب باعث میشه که نه در شادیات تنها باشی نه در غم هات و همیشه یکیو داشته باشی که پشتت توی دوران سرد و گرم زندگی باشه.

********************

دوست خوب برای آدم یه نعمته پس برای پیدا کردن دوست خوب باید کوشا باشیم چون همینطور که دوست خوب میتونه تو رو به درجات بالا برسونه دوست بد میتونه تورو پایین بکشه. وقتی دوست خوبی کنارت داشته باشی دیگه نباید نگران این باشی که تو این دنیا تنهایی چون میتونه بهترین یار و همدم تو باشه تا دوتایی خوش بگذرونین و از دوتایی با هم بودن لذت ببرین. در واقع اینجاست که تو یکی از بهترین گزینه های خوشبختیتو پیدا کردی و بخشی بزرگی از سعادتت رو تو این دنیا بدست آوردی.

********************

داشتن دوست خوب واقعا سعادته. خوش به حال کسی که یه دوست واقعی خوب کنارش داره. یه دوست وقت گرفتاری، وقتی که مشکلی داری یا وقتی که ناراحتی و یه غمی داری عذابت نمیده بلکه میشه سنگ صبورت، میشه دو تا گوش که به درد و دلات گوش کنه و میشه یار و همراهت که قراره درکنارش از این چالشی که سر راهت قرار گرفته غلبه کنی. یه دوست حتی اگه نتونه در راه مشکلاتت کمکت کنه قطعا یار خوبی برات میشه و هرکاری از دستش بر بیاد انجام میده تا در این مسیر به آرامش کافی دست پیدا کنی.

********************

دوست خوب گاهی مثل یک خانوادس، در مواقعی بهتر از هزار خانواده هم هست! یه دوست ممکنه همه کار برات انجام بده و هر چی توی خودش داره رو برات رو کنه. اون ممکنه هم خونت نباشه ولی از هزارتا هم خون برات بهتر عمل میکنه و بهتر به کارت بیاد. اون حتی ممکنه از خودش هم بگذره تا تو مشکلت حل بشه و بتونی به آرامش برسی. یه دوست هرکاری میکنه تا لبخند به لبت بشینه، کاری که هر خانواده ای انجام نمیده! درسته بعضی ها فامیل و هم خون تو هستند ولی هیچ مهر و محبتی از تو توی قلبشون وجود نداره. اگه یه دوست خوب داری و اگه حتی هم خونت هم نیست قدرش رو بدون چون اون گوهریه که هرکسی نصیبش نمیشه.

********************

اگه یه دوست خوب همراهته یعنی دستی از دستای خدا همراهته تا به واسطه اون بتونی طعم خوشی و آرامش رو توی این دنیای سخت بچشی. یه دوست خوب انگاری دستی از دست های خداست که وارد زندگیت میشه تا هر چی غم غصه هست رو بشوره و ببره و هرچی حال خوبه تزریق کنه به زندگیت. خدا از همون اول که بنده هاشو می آفرینه انگاری توی بختشون یه دوستی هم قرار میده تا خوشبختی اونارو تضمین کنه.

********************

اگه میخوای خوشبختیت تضمین بشه و به معنای واقعی به سعادت کامل دست پیدا کنی پس به دنبال دوست خوب و حقیقی باش. دوست واقعی به این نگاه نمیکنه چقدر پول داری یا چقدر ثروتمندی یا نگاه نمیکنه که چیا داری یا چیا نداری، این ارزشت هست که برای او مهمه. یه دوست خوب و واقعی به ارزشی که براش داری نگاه میکنه. اون به خودت اهمیت میده و تنها خود واقعیتو دوست داره! وقتی با همچین دوستی باشی زندگی به معنای واقعی خوش میگذره و اون موقع هست که واقعا به خوشبختی میرسی.

********************

خیلی از ما آدم ها خوشبختی و آرامش رو توی پول و ثروت می بینیم ولی در اصل بخش بزرگی از خوشبختی توی آدم های اطرافمون هست. اگر اطرافیان آدم افراد خوبی نباشن و فقط به فکر منافع خودشون باشن به طور قاطع اون آدم چندان احساس خوشبختی نخواهد کرد. اطرافیان و دوستان بخش مهمی از زندگی هر کسی هستن! یه دوست خوب جدا از اینکه به فکر منافع خودش هست به فکر منافع دوستش هم هست.

********************

اگه دوستی داری که همیشه سراغت رو میگیره، همیشه از حال و احوالت خبر می گیره و مدام سعی در این داره تا بفهمه حالت خوبه یا نه، بدون تو یکی از خوشبخت ترین آدم های روی زمینی. خیلی ها آرزوی چنین دوستی رو دارن،.خیلی ها آرزوشونه یه روزم شده یکی حاشونو بپرسه یا به دنبال چنین دوستی می گردند تا کمی هم که شده از حس و حال تنهاییشون بیرون بیان. اگه توام دوستی این چنینی داری پس بدون تو الان آرزوی خیلیا هستی! پس قدر دوستتو بدون و هرکاری از دستت بر میاد انجام بده تا این دوستی برای هردوتون شیرین تر از همیشه باشه.

********************

دوستای آدم بخش مهمی از زندگی آدم هستند و اگر درست انتخاب نشن و از بین بقیه به درستی گلچین نشن ممکنه زندگی آدمو با مشکلاتی روبه رو کنن. دوست خوب میتونه باعث پیشرفت آدم بشه و اونو به سعادت برسونه! همینطور که در نقطه مقابل اگه دوست خوبی نداشته باشی جدا از اینکه اون آدم باعث پسرفتت میشه باعث میشه حس و حال خوبی هم نداشته باشی! همین موضوع باعث میشه رفته رفته حالت بدتر بشه. همیشه سعی کن تو زندگیت دوستای خوبی انتخاب کنی تا به واسطه همین بتونی به پیشرفت و سعادت دست پیدا کنی.

********************

دوست خوب از خودش وسیله ای میسازه تا تو به واسطه اون بتونی معنی واقعی خوشبختی و آرامش رو پیدا کنی، اون خودش رو تبدیل به پلی میکنه تا تو به واسطه اون بتونی به تمام چیزهایی که میخوای برسی، اون خودش رو ابزاری درست میکنه برای به شادی رسیدن تو، اون تمام تلاشش رو میکنه تا دوستش رو همیشه شاد و خوشحال نگه داره، اون هرکاری میکنه تا دوستش ذره ای غم و ناراحتی احساس نکنه. اگه همچین دوستی داری به خودت غبطه بخور چون تو یه گوهر کمیاب داری که هر کسی دستش بهش نمیرسه.

********************

دوست خوب ارزشش خیل بالاست طوری که اگه بخوایم با گرانترین جواهرات مقایسش کنیم، اون ارزشمنده تره. اون جواهرات اگه گم بشن میشه مثلشو پیدا کرد ولی اگه دوست خوب و ارزشمندی داشتی و از زندگیت بره شاید دیگه نتونی دوستی مثل اون پیدا کنی. پس ارزش دوست دوست خوب از گرون ترین جواهرات هم بیشتره. تو دنیای امروزی دوستان واقعی کم شدن و دوستای خوب واقعا ارزششون از هر جواهر گرون قیمتی بالاتره. پس اگه دوستی داری که واقعا خوب و ارزشمنده قدرشو بدون و ماننده جواهری گرانبها ازش مراقبت کن.

********************

آدم یه دوست خوب داشته باشه و هزارتا دشمن، اون هزارتا دشمن مهم نیستن تنها دوست آدمی که مهمه! اون باشه جلوی بیشتر از اینا هم میشه مقابله کرد و مقابلشون از خودت ایستادگی به خرج داد. یه دوست خوب خیلی توی روحیه آدم تاثیر گذاره طوری که میتونه تاثیرات مثبت و خوبی تو وجودت بزاره. یه دوست خوب نیروی انگیزشی خاصی درونت به وجود میاره که میتونی با تمام سختی ها و چالش های زندگیت مقابله کنی، بجنگی و با چنگ و دندون ارزش هات رو حفظ کنی، در برابر چالش های زندگیت کوتاه نیای و با ایستادگیت به موفقیت برسی.

********************

یه دوست خوب میتونه تو رو به عرش برسونه و دوست بد تو رو به فرش، پس تو انتخاب دوست دقت کافیو داشته باشن و اگه بین اطرافیانت احساس میکنی که دوستی داری که هیچ تاثیر مثبتی در زندگی تو نمیزاره، اونو فوراً از زندگیت حذف کن. یه زندگی زیبا و فوق العاده با داشتن یک دوست همراه و صمیمی امکان پذیره. آدم تموم ثروت های دنیا رو هم داشته باشه ولی دوستی نداشته باشه انگار که هیچی نداشته. دوست خوب تمام آنچه که از عشق نیاز داری رو بهت میده و حس خوشبختی که تموم ثروت های دنیا هم نمیتونن بهت بدن رو بهت هدیه میده.

********************

توی مسیر زندگی هر آدمی آدم های مختلفی در حال گذر هستند که نمیشه اسم همشونو دوست گذاشت. خیلیا تو زندگی آدم هستن تا ازش سواستفاده کنند و در کنار همین خیلیا بعضیام هستن که از جون برای آدم مایه میزارن. اینها دوستای خوبی هستن که داشتنشون نعمته.

********************

یه رابطه هایی هست که هر چقدر زمان بیشتر میگذره عمیق تر میشه. یه رابطه هایی مثل رابطت با دوست قدیمیت! وقتی کسی به عنوان دوست وارد زندگیت میشه و برات میمونه این رابطه بزرگ و بزرگتر میشه و بخش مهمی از زندگیت میشه. امیدوارم که همه از این رابطه ها داشته باشن.

********************

دوستای قدیمی که دیگه اسمشون دوست نیست خانواده هست. همه آدم ها یه مواقعی کم میارن، یه سری جاها داد و فریاد میکنن و یه سری جاها این داد و فریاد ها و کم آوردن ها رو سر خانوادشون خالی می کنند. خیلی ها از این افراد میزارن میرن و فقط اندکی میمونن، اونا اینقدر میمونن تا حالت خوب بشه، اینا اسمشون دوست خوب و واقعیه. دوستایی که کم کم تبدیل به خانوادت میشن!

********************

یه سری از آدم ها رو حتی از خانوادت بیشتر دوست داری. خدا گاهی مهر یکیو یه جوری تو دلت میندازه که دوست داری همیشه داشته باشیش و از دستش ندی. چه خوبه وجود همچین آدمایی توی دنیای به این ظالمی باشن. با وجود همچین دوستانی میشه طعم واقعی خوشبختی رو چشید.

********************

فاصله مهم نیست، واقعی بودن مهمه. اینکه اگه احساسی به خرج میدی واقعی باشه یا دلسوزی از ته دلت باشه نه اجبار! بعضی ها توی روت دوستن و جوری رفتار می کنند که باور میکنی که دوستت دارن ولی در اصل پشت سرت یه جوری هستن که از هزار دشمن بدترن. در مقابل اینا بعضیا هم هستن ک حسشون و رفتارشون با تو یکیه حالا میخواد باشی یا نه اونا احساسشون یکیه و هر جا هم برن همین حسو نسبت بهت دارن. اسم اینجور افراد دوست خوبه که جلوت و پشت سرت یکین و هیچ وقت تغییر نمیکنن.

********************

یه دوست خوب و ارزشمند برای خودت پیدا کن و تا آخر عمر کنار همون بمون.کیفیت زندگی آدمها به این نیست که تعداد زیادی دوست توی زندگیشون باشه بلکه کیفیت زندگی اونها به اینه که چقدر دوستای مفید تو زندگیشونه! اگه تعداد زیادی دوست داری که موقع سختی ها و گرفتاریات کنارت نیستن تو در واقع هیچ دوستی نداری، ولی اگه تو یک دوست داری که همیشه کنارته و مشکل گشای تو هست و تو سختی هات پیشته باید بهت تبریک گفت چون همون یه دوست کیفیت زندگیتو خیلی بالا برده.

********************

همیشه ما از دوستمون انتظاراتی داریم، همیشه موقع گرفتاریا توقع داریم به بهترین شکل کمکمون کنه، همیشه چشممون به دست دوستمونه که چقدر به کمکمون میاد و چقدر کار برامون انجام میده! مسئله اینجاست که به هرکسی خوبی کنی خوبی رو بهت برمیگردونه و به هر کسی بی توجهی کنی بهت بی توجهی میکنه. همیشه قبل از اینکه از دوستت توقع خوبی داشته باشی ببین خودت چقدر در حقش خوبی کردی، اگر خودت در حقش خوبی کردی بعدا میتونی توقع کمک داشته باشی. آدم ها آینه تمام نمای رفتارهای ما هستند که اگه روزی در حقشون خوبی کنیم یه روزی میتونن رفتار خوبمون رو جبران کنند. تو اگه هیچ وقت رفتار خوبی در حق دوستت نداشتی پس انظار کمکئ از طرف اون نداشته باش.

********************

یه دوست خوب زندگیتو مثل بهشت میکنه و دوست بد زندگیتو به باتلاقی از مشکلات و گرفتاری ها تبدیل میکنه. این خودت هستی که تصمیم میگیری تو بهشت بری یا باتلاق، پس سعی کن حالا که توی انتخاب هات تصمیم گیرنده ای نهایت دقت رو داشته باشی برای انتخاب دوست. کسیو انتخاب کن که واقعا برات مفیده و واقعا میدونی که اگه به مشکلی بر بخوری اون جزو اولین نفراته که به کمکت میاد. دوست بد بلای جون آدمه. آدم معمولا با دیگران دوست میشه تا یکم از زندگی بیشتر لذت ببره اما اگه با شخص بدی ارتباط برقرار کنه تاثیرات منفی زیادی به دنبال داره.

********************

دوست خوب خودشو توی زمان گرفتاری ها و مشکلات نشون میده وگرنه زمان خوشی و شادی که همه هستند. آدم باید ببینه توی زمان غم و گرفتاری کیا به کمکش میان و کیا فریاد رسش هستند. همیشه دقت لازم رو داشته باش و ببین کیا موقع گرفتاری هات کنارتن. هر کسی جزو اطرافین بود میره تو لیست دوستای خوب و تو باید قدر اونها رو بدونی و هرکاری از دستت بر میاد براشون انجام بدی. باقی افراد هم از لیست دوستانت خط بزن! دوستای خوب زندگ خوب بهت می بخشند پس به جای دوستی با هر کسی سعی کن دوستای خوب و مناسبی در زندگیت انتخاب کنی تا به واسطه اونها بتونی به رشد و پیشرفت بسیاری تو زندگیت برسی.


در ادامه تماشا کنید :

متن های زیبا در باره ی دوستی و رفاقت

جملات زیبا در مورد دوست بد

متن درباره داشتن دوست خوب


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...