در جواب محبت دارید چه بگوییم

پاسخ های زیادی میشه به عبارت محبت دارید داد اما بهترین پاسخ اونیه که با توجه به موقعیت و شرایط داده بشه. همیشه توی پاسخ دادن به عبارت های مختلف مثل همین محبت دارید توجه کنید که شرایط چجوریه و به چه نکته هایی باید دقت کرد تا اینجوری بتونید پاسخ های مناسبی بدید.

در جواب محبت دارید چی باید بگیم؟ آیا تا به حال به این فکر کردید که به جز پاسخ های عامیانه ای که همه به اینجور عبارات میدن، چه پاسخ های دیگه ای می تونیم به اونها بدهیم؟ در ادامه این مطلب ما روش ها و نکته هایی رو با شما در میون میذاریم که به واسطه اونها میتونید پاسخ های خلاقانه ای برای عبارت محبت دارید به طرف مقابلتون بدید به شکلی که در اون تاثیر بسیار خوبی بذارید، همچنین در انتها هم چندین پاسخ آماده براتون خواهیم گذاشت تا در صورت نیاز از اونها استفاده کنید پس همراه ما باشید.

بهترین پاسخ برای محبت دارید

همونطور که در ابتدا گفتیم ما براتون چندین روش و نکته آوردیم که اگه به اونها به خوبی عمل کنید و بهشون توجه کنید میتونید پاسخ های خلاقانه و جذابی در ذهنتون بسازید و به واسطه اونها پاسخ طرف تون رو بدید. در زیر به ذکر این روش ها و توضیح اونها می پردازیم.

لبخند فراموش نشه

قطعا کسی که به شما میگه محبت دارید میخواد قدردانی خودش رو نسبت به لطفی که به اون داشتید یا محبتی که به اون کردید نشون بده پس در اینجا مهمترین مسئله ای که باید به اون توجه کنید حالت چهره تون هست که حتما لبخند در اون وجود داشته باشه.

فرض کنید که کسی میاد و این حرف رو بهتون میزنه و شما با چهره ای عبوس و خشن جوابش رو میدید، در اینجا قطعا اون تاثیری که میخواین روی اون طرف گذاشته نمیشه و اون از ارتباط با شما لذتی نخواهد برد. پس به این نکته کلیدی در هنگام پاسخ به عبارت محبت دارید توجه کنید چرا که اگه حتی پاسخ چندان جالبی هم ندید باز هم با لبخندتون میتونید تاثیری که میخواین رو در طرفتون بذارین.

کارتون رو کوچیک جلوه ندید

وقتی یکی در ازای کاری که براش کردید این حرف رو بهتون میزنه و بهتون میگه که محبت دارین که این کار رو برام کردین شما نباید برای اینکه اون تحت تاثیرتون قراره بگیره ارزش کارتون رو کم کنید و کار رو جلوی اون کوچیک نشون بدید. شما اتفاقا میتونید با حفظ ارزش کارتون به اون پاسخ بدید به نحوی که اون هم از شنیدن این پاسخ لذت ببره.

به عنوان مثال اگه کسی چنین حرفی برای یک کار به شما زد شما میتونید بگید خواهش میکنم، چون شما خیلی برام عزیز بودید این کار رو براتون انجام دادم. در اینجا نه تنها شما ارزش کار خودتون رو پایین نیاوردید بلکه به طرف مقابل هم ارزش دادید و اون از شنیدن این جمله قطعا لذت خواهد برد.

تعارف بیش از حد نکنید

یکی از کاربردای دیگه محبت دارید موقع تعارف کردن هست. مثلا شما به یکی تعارف میکنید و اون در جواب میگه که محبت دارید، ممنونم. در چنین مواقعی همیشه سعی کنید حد تعارفات تون رو رعایت کنید نه اینکه مدام تعارف کنید که دیگه طرف ندونه چی بهتون بگه و چجوری ازتون تشکر کنه.

مثلا یکی شخصی رو به خونه اش دعوت میکنه اما اون میگه نه محبت دارید نمیتونم به دلیل درگیری بیام، در چنین موقعیتی تکرار تعارف فقط باعث میشه که اون شخص کمی معذب بشه و ندونه که دیگه چی بگه که بخواد جواب شمارو بده. شما میتونید برای این موقعیت یک تشکر ساده بکنید و بعد یادآوری کنید که اگه به تعارف تون پاسخ مثبت میداد خیلی خوب میشد.

در تعریف کردن تعادل داشته باشید

یکی دیگه از کاربردهای محبت دارید موقع تعریف کردن از کسی هست به این شکل که شما از شخصی تعریف میکنید و اون در جواب تعریف هاتون بهتون میگه که محبت دارید. در چنین مواقعی به قول معروف شورش رو در نیارید و هی مدام از اون تعریف نکنید!

مثلا اگه از کسی تعریف کردید و اون بهتون گفت که محبت دارید شما به جای اینکه دوباره ازش تعریف کنید سعی کنید پاسخی مناسبت تر برای این عبارتش پیدا کنید. به عنوان مثال میتونید از عبارتی مثل اینکه واقعیت رو گفتم یا عزیزین استفاده کنید و دیگه در موردش صحبت نکنید که هم تعریف تون از شخص ارزشمند باقی بمونه و هم دیگه این کار رو از مزه در نیارید.

تشکر متقابل بکنید

بعضی وقت ها هم از عبارت محبت دارید در جاهایی مثل این مورد استفاده میشه که طرف براتون کاری کرده و شما خواستید که براش جبران کنید و اون به شما گفته که محبت دارید. در اینجا بهترین کاری که میتونید انجام بدید اینه که تشکر متقابل داشته باشید و به اون شخص ارزش کاری که براتون انجام داد رو یادآوری کنید.

مثلا اگه در چنین موقعیتی قرار گرفتید و شخص برای پاسخ به جبران کارتون بهتون گفت محبت دارید میتونید بگید که ارزش کار شما برای من خیلی زیاد بود و من ملزم میدونم که این کار رو براتون جبران کنم. در اینجا شما در درجه اول ادب خودتون رو به شخص نشون دادید و در درجه دوم هم بهش فهموندید که کارش براتون اونقدری ارزش داشته که شما حاضر شدید از وقت خودتون بزنید تا براش جبران کنید.

ارزش طرف رو بهش یادآوری کنید

وقتی کسی بهتون میگه محبت دارید شما میتونید در پاسخ به اون ارزشی که براتون داره رو یاداوری کنید. یعنی بهش بفهمونید که چون اون براتون ارزشمند و مهم بوده کاری برش کردید یا تعریفی ازش کردید.

با این کارتون به اون شخص میفهمونید که تعریف کردن شما یا کاری که انجام میدید برای همه نیست و اون شخص یک فرد خاص بوده که چنین اقدامی براش انجام دادید. به این واسطه شما ارزش کار خودتون رو هم بالا می برید و به قول معروف به طرف تون میفهمونید که ارتباط با شما لیاقت میخواد و اون این لیاقت رو داشته که باهاتون ارتباط بگیره و شما کاری کنید که اون بهتون بگه محبت دارید.

فراموش کار بشید

بعضی وقت ها بعضی کارها واقعا اونقدری ارزش ندارن که شما بخواین خیلی ازشون حرف بزنید یا حتی بخواین حفظ ارزش کنید و به فکر پاسخی باشید که هم جواب طرف رو بدید و هم ارزش کارتون رو حفظ کنید.

مثلا ممکنه یک لیوان آب ساده به کسی بدید و اون در پاسخ به شما بگه محبت داشتید که چنین کاری براش کردید، خب در اینجا دیگه شما لازم نیست اونقدر به فکر ارزش کارتون باشه و با عباراتی مثل کاری نکردم میتونید پاسخش رو بدید.

همیشه به شرایط و موقعیت و کاری که انجام میدید توجه کنید که مبادا کاری کنید که طرف پشیمون بشه از اینکه فلان کار رو به شما سپرده. به عنوان مثال اگه در مورد همون لیوان شما بخواین خیلی به پاسخی که میخواین آب و تاب بدید طرف پشیمون میشه و میگه کاش خودم میرفتم این لیوان آب رو میاوردم و اینقدر حرف نمیشنیدم.

به طول جملات دقت کنید

این مسئله بستگی به کاری که برای طرف کردید یا تعریفی که از اون کردید داره. مثلا اگه کار یا تعریفتون خیلی کوچیک بود و اون بهتون گفت که محبت دارید در اینجا لازم نیست جوابی که میدید خیلی هم طولانی باشه و با یک تشکر ساده یا یک عبارتی مثل عزیزین میتونید پاسخش رو بدید.

ولی در بعضی جاها نیازه که پاسخ شما کمی طولانی تر باشه. مثلا از یکی تعریف کردید و اون میبینید که در صحبت هاش و حتی چهره اش مشخصه که دوست داره بیشتر ازش تعریف کنید. در اینجا نباید به یک پاسخ کوتاه فکر کنید و باید به فکر پاسخ های طولانی تر باشید تا حس خوب طرف تون رو بیشتر ارضا کنید و حال خوب بیشتری رو به اون هدیه بدید.

به این نکته خیلی مهم هم توجه داشته باشید تا بتونید بهترین پاسخ برای عبارت محبت دارید رو به طرف تون بدید.

به تن و لحن صداتون دقت کنید

تن و لحن صدا در پاسخ به عبارت محبت دارید خیلی خیلی اهمیت داره. مثلا اگه کسی در پاسخ به کاری که براش کردید گفت محبت دارید و شما لحن تون خشک و تن صداتون خیلی آروم بود، اون فکر میکنه که منتی سرش دارید و برای همین اینجوری جوابش رو میدید.

سعی کنید که حتی اگه خسته اید یا هر چیز دیگه ای وقتی کسی بهتون چنین عبارتی میگه خودتون رو بشاش و شاد کنید و با تن صدای نسبتا بالا و لحنی همراه با خنده و حس خوب به طرف پاسخ بدید. این مسئله باعث میشه که حتی اگه شما یک پاسخ کوتاه هم بدید اون پاسخ به اندازه یک پاسخ طولانی تاثیر بذاره و اون شخص از شنیدن حرف شما خیلی خوشحال بشه.

برای حرفتون دلیل بیارید

این مسئله بیشتر برای وقتی هست که از کسی تعریف میکنید و اون به شما میگه که محبت دارید. در اینجا شما میتونید برای حرفتون دلیل بیارید تا طرف بفهمه که روی هوا حرف نزنید و واقعا تعریفی که ازش کردید واقعیت داشته و شما در اون شخص ویژگی هایی دیدید که ازش چنین تعریفی به کار بردید.

البته یادتون هم باشه اونقدر این مسئله رو کش ندید و اون قدر بحث در مورد تعریفی که از اون کردید رو ادامه ندید که طرف خسته بشه و ارزش تعریفی که از اون کردید هم پایین بیاد.

عزت نفس نفس داشته باشید

این نکته در واقع میشه گفت که در برگیرنده تمام نکته هایی بود که در قبل گفتیم. در کل اگه بگیم عزت نفس داشته باشید یعنی به همه نکته های قبلی وجه ویژه داشته باشید. اما چون نیاز به توضیحاتی تکمیلی تر در مورد داشتن عزت نفس بود نیاز شد تا در تیتر جداگونه در موردش توضیحاتی به شما بدیم.

وقتی که شخصی بهتون میگه محبت دارید یعنی خواسته پاسخی به لطفی که بهش کردید بده پس در اینجا خودتون رو اونقدر پایین نیارید که طرف با خودش بگه آها، اینکه ارزشش رو نداره پس دفعه بعد که کاری برام کرد یا لطفی کرد همین رو هم بهش نمیگم و از کنارش میگذرم.

همچنین در موقع پاسخ دادن به این عبارت روی زبان بدن تون خیلی کار کنید و همونطور که در قبل گفتیم یک لبخند رو صورت داشته باشید و به شکلی که بدن تون رو به طرف شخص مقابل متمایل کردید و شونه هاتون صافه و افتاده نیست، پاسخ طرف مقابل رو بدید.

یادتون باشه توی حرفاتون همونطور که در قبل هم گفتیم به تن صدا دقت کنید یعنی به شکلی نباشه که یهو وسط پاسخ دادن به این عبارت ذوق کنید و یهو صداتون بالا یا پایین بره. یک تن صدای مشخص داشته باشید تا به این شکل طرف بفهمه که درسته که چنین حرفی به شما زده و ارزش کارتون رو بهتون یادآوری کرده اما شما هم اونقدری ذوق زده نشدید که فکر کنید این تشکر کردنش براتون خیلی دور از ذهن بوده.

پاسخ های مناسب برای محبت دارید

خب تا به همین جا صحبت در مورد روش ها و نکته های پاسخ به محبت دارید رو به پایان میرسونیم و در ادامه چند پاسخ آماده برای این عبارت به شما تقدیم میکنیم. همراه ما باشید.

خواهش میکنم، انجام این کار برام لذت بخش بود چون اون کار رو برای شما انجام میدادم.

فدای شما بشم، واقعیت ها رو گفتم.

واقعا تعریفی هستید که ازتون تعریف کردم.

خواهش میکنم، درسته که کاری کردم کمی سخت بود اما این نگاه محبت آمیز شما و این حرفی که با محبت گفتید قطعا خستگی اون کار رو از بین میبره.

عزیز دل منید، خواهش میکنم.

محبتی نیست، هر چی که گفتم واقعی محض بود.

محبت به لطفی میگن که یکی برای کسی کرده اما من این کارم رو لطف نمیدونم بلکه جبران میدونم، جبران کاری که قبلا برام انجام دادید.

محبت نیست، چون تو رو خیلی دوست دارم این کار رو شبیه وظیفه ام دونستم.

محبت و لطفی که تو به من داشتی خیلی خیلی بیشتر بوده پس زیاد بهش فکر نکن.

خواهش میکنم، یک کار سوده بود دیگه که تونستم و براتون انجامش دادم.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. اگه پیشنهاد، انتقاد یا نظری در رابطه با این مطلب داشتید میتونید اونو از بخش نظرات برای ما به اشتراک بذارید. همچنین میتونید اگه پاسخ یا شیوه ای برای پاسخ داشتید که در این مطلب ذکر نشده اونو هم در بخش نظرات برای ما قرار بدید.


مطالب پیشنهادی :

در جواب بزرگوارید چه بگوییم

در جواب جبران می کنم چه بگوییم

در جواب قابلی نداشت چه بگوییم

در جواب ارادت دارم چه باید گفت

در جواب خوش اومدین چی بگیم

در جواب فدایی داری چه بگوییم

در جواب دستتون درد نکنه چی بگیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...