در جواب تشکر رسمی چه بگوییم

برای پاسخ به یک تشکر رسمی سعی کنید باید به مسائل و نکات خیلی زیادی توجه کنید تا بتونید به بهترین شکل پاسخی رو ارائه بدید. پاسخ به یک تشکر رسمی مثل پاسخ به یک تشکر معمولی نیست و باید دقت زیادی در کلماتی که قراره ادا کنید داشته باشید تا به بهترین شیوه پاسخ بدید.

وقتی یکی به صورت رسمی ازتون تشکر میکنه شما هم باید بلد باشید به شکلی رسمی جوابش رو بدید. به نظرتون بهترین و مناسب ترین جواب برای تشکر رسمی چیه؟ ما توی این مطلب به شما نکات و روش هایی رو میگیم که به واسطه اونها بتونید بهترین جواب برای تشکر رسمی رو پیدا کنید و همچنین در انتها پاسخ هایی آماده براتون تهیه کردیم که در صورت نیاز از اونها هم استفاده کنید. همراه ما باشید.

بهترین جواب برای تشکر رسمی

برای اینکه بهترین جواب رو بدید به نکات و روش های زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

صمیمیت رو فراموش کنید

برای اینکه یه پاسخ مناسب بدید باید صمیمیت رو فراموش کنید. یادتون باشه این یه تشکر صمیمانه نیست بلکه یک تشکر رسمی هست که از شما شده و شما برای اینکه اعتبار خودتون رو حفظ کنید و اون رو خدشه دار نکنید باید از هر نوع صمیمیت دوری کنید.

مهم نیست طرف مقابل چه نوع رابطه ای با شما داره و چقدر بهتون نزدیکه، وقتی ازتون به صورت رسمی تشکر کرد شما هم باید به صورت رسمی پاسخش رو بدید تا به این شکل بتونید ارتباط تون رو قوی تر و مستحکم تر کنید.

فرض کنید دو شخص که دوستای صمیمی همدیگه هستند همکار همدیگه هم هستند و در جایی یکی از اونها در محیط کار از دیگری به صورت رسمی تشکر کرده، در اینجا بهترین کاری که شخص مقابل میتونه انجام بده اینه که رابطه صمیمی خودش شخصی که ازش تشکر میکنه رو فراموش کنه و به شکلی رسمی پاسخش رو بده چون اینجا موقعیت فرق داره و اون باید با توجه به موقعیت ارتباط برقرار کنه.

لبخند بزنید

اینکه میگیم صمیمیت رو فراموش کنید به این معنی نیست که خشک رفتار کنید. لبخند به لب هاتون بیارید و با این لبخند پاسخ طرف مقابلتون رو بدید.

یادتون باشه که لبخندتون نباید بیشتر از یه حدی باشه و حتما روی اون می بایست کنترل داشته باشید. با یک لبخند مناسب حتی یک پاسخ ساده هم میتونه خیلی تاثیرگذار باشه و طرف مقابل میتونه حس خوبی از شما بگیره پس اینو یادتون نشه و حتما در زمان پاسخ به تشکر رسمی یک لبخند ساده روی صورت تون داشته باشید.

لبخند اولین چیزیه که طرف مقابل در شما میبینه و اگه شما لبخند بزنید اولین تاییدیه رو به اون دادید که ارتباطش قراره با شما به خوبی پیش بره و حس خوبی از رابطه با شما بگیره.

به موقعیت توجه کنید

برای اینکه بدونید یک پاسخ طولانی یا کوتاه بدید باید به موقعیت توجه کنید. اگه موقعیت جوری بود که نیاز به عجله نبود و افراد زیادی هم در محیط حضور نداشتند شما میتونید به یک پاسخ طولانی فکر کنید اما اگه دیدید که موقعیت جوریه که باید در سریعترین زمان ممکن پاسخ بدید پس به فکر پاسخ های طولانی نباشید و با یک پاسخ کوتاه جواب طرف مقابل تون رو بدید.

بهترین کار اینه که شما دو نوع پاسخ در ذهن تون داشته باشید که یکی کوتاه باشی و دیگری طولانی و وقتی که در موقعیت قرار گرفتید با توجه به اون یکی از پاسخ ها رو انتخاب و به طرف مقابل تون بدید.

توجه به لحن و نوع گوش

نکته دیگه ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که در پاسخ رسمی دادن به تشکر رسمی کسی مهم نیست جنسیت اون چیه، مهم نیست سن و سال طرف مقابلتون چیه و مهم نیست که چه ویژگی شخصیتی ای داره، تشکر رسمی در هر صورت آمیخته به احترام و ادب هست و به هر کسی هم که بخواین پاسخ رسمی بدید این پاسخ در اون تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

فقط توجه داشته باشید که لحن و نوع گویش شما از اهمیت خیلی زیادی برخورداره. اگه همون پاسخ رسمی و محترمانه ای که قراره در جواب به تشکر رسمی کسی بدید رو با لحنی نامناسب و نوع گویش بد بیان کنید نه تنها تاثیر مطلوبی نمی گیرد بلکه طرف مقابل احساس بسیار بدی از اینکه با شما ارتباط برقرار کرده خواهد داشت.

یادتون باشه شما در زمان شنیدن یک تشکر رسمی معمولا در یک محیط رسمی هستید پس باید توجه تون به همه چیز باشه و از همه مهمتر باید به لحن تون و نوع گویش تون هم توجه داشته باشید. لحن تون رو همراه با انرژی کنید و نوع گویش تون به شکلی عامیانه باشه که همه متوجه بشن که چی میگید و چه حرف هایی رو به زبون میارید تا به این شکل بتونید پاسخی مناسب و در خور شان خودتون به طرف تون بدید.

تن صدای مناسب داشته باشید

تن صدای مناسب یکی دیگه از مهمترین عوامل در پاسخ دادن به تشکر رسمی کسی هست. اگه کسی به صورت رسمی ازتون تشکر کرد، با صدای رسا و مشخص از اون تشکر کنید.

بعضی ها طوری حرف میزنن که انگار صداشون از ته چاه در میادف یادتون باشه اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستید در چنین موقعیتی باید صداتون رسا باشه پس روی صداتون کار کنید تا مبادا در حین پاسخ دادن طرف مدام گوش تیز کنه که ببینه شما دقیقا چی میگید.

تن صدای رسا و نسبتا بلند از نشونه های عزت نفس بالا هم هست پس اگه میخواین نشون بدید که عزت نفس بالایی دارید پس روی صداتون کار کنید و عیب های اون رو بگیرید.

البته توجه هم داشته باشید که از اون ور بوم نیفتید یعنی صداتون اونقدر هم بلند نباشه که طرف مقابل گوشاش کر بشه و پشیمون بشه از اینکه از شما تشکری به عمل اورده. حد میانه رو رعایت کنه و با توجه به محیط و موقعیتی که در اون قرار گرفتید صداتون رو بالا ببرید و جواب تشکر طرف مقابل رو بدید.

با اسم صدا نزنید

یادتون باشه به هیچ وجه کسی رو در پاسخ به تشکر رسمی به اسم صدا نزنید. مهم نیست چقدر بین تون صمیمیت وجود داره، در چنین موقعیتی فقط و فقط باید طرف مقابل رو با فامیل صدا بزنید.

فرض کنید در یک محیط رسمی هستید و کسی ازتون تشکر میکنه و چون شما با اون دوست هستید اونو با اسم مثلا رضا جان صدا میزنید، خب قاعدتا شاید کسی چیزی بهتون نگه اما شما پرستیژ خودتون رو پایین آوردید پس برای جلوگیری از این اتفاق حتما طرف تون رو با فامیل صدا بزنید.

استفاده از کلمات آقا یا خانم

در تشکر رسمی تون حتما از کلمات آقا یا خانم استفاده کنید. حتی اگه مثلا با همسرتون در محیط کارتون همکار هستید و اون ازتون تشکر کردید، از کلمه خانم لانی استفاده کنید تا به این شکل تاثیر بیشتری بذارید.

از هر کلمه ای که باعث بشه پاسخ شما رسمی تر بشه می بایست که استفاده کنید تا بتونید بیشتری میزان تاثیرگذاری رو در طرف مقابلتون داشته باشید.

تپق نزنید

شاید توی پاسخ به یه تشکر معمولی تپق زدن زیاد چیزی خاص نباشه و خیلی ساده بشه ازش عبور کرد اما برای پاسخ دادن به تشکر رسمی باید به حرفی که قراره بزنید توجه کنید و از قبل تمرین و تکرار کنید تا مبادا تپق بزنید.

قبل از اینکه بخواین وارد یه محیط رسمی بشید پاسخ ها و حرف هایی که قراره در اونجا به زبون بیارید رو در خانه و جلوی آینه با خودتون تکرار کنید و بارها و بارها به زبون بیارید تا در اونجا دیگه مشکلی برای ادا کردن و بیان کردنشون نداشته باشید.

زبان بدن مناسبی داشته باشید

وقتی قراره به صورت رسمی پاسخ تشکر کسی رو بدید پس زبان بدن تون رو هم باید درست و مناسب کنید. هیچکس کسی که شل و وارفته هست و شونه هاش افتاده اند و دستاش از بدنش آویزونه رو جدی نمیگیره پس اگه میخواین جدی تون بگیرن روی همه این موارد کار کنید و تک تک شون رو درست کنید.

بدن تون رو صاف و ایستاده کنید، خودتون رو به طرف شخص مقابل متمایل کنید، دستاتون رو از اون حالت افتاده خارج کنید و بعد با توجه به صحبت هایی که در قبل راجع به لحن، نوع گویش و تن صدا شد پاسخ طرف رو بدید.

زبان بدن یکی از مهمترین عوامل نشون دهنده عزت نفس در کسی هست. شما قبل از اینکه کسی صحبت کنه از روی زبان بدنش هست که اون رو مورد قضاوت قرار میدید پس حالا که اینو میدونید روی زبان بدن تون کار کنید و در هنگام پاسخ دادن بدنتون رو به بهترین حالت ممکن در بیارید.

در هنگام پاسخ با چیزی بازی نکنید

بعضی ها عادت دارند در هنگام صحبت مثلا با گوشه لباسشون، با یک کلید، با جیبشون یا با هر چیز دیگه ای ور میرن که این اصلا مناسب یک محیط رسمی نیست. اگه میخواین پاسخ کسی که ازتون تشکر میکنه رو به صورت رسمی در یک محیط رسمی بدید پس تموم اینها رو کنار بذارید و تموم تمرکزتون رو روی پاسخی بذارید که قراره به طرف تون بدید.

همین بازی کردن هم باز ممکنه از اعتبار شما کم کنه و اون جدیتی که میخواین رو بهتون نده پس حتی اگه عادت دارین هم این عادت تون رو برای لحظاتی هم که شده ترک کنید و با یک حالت رسمی و مناسب در مقابل طرف مقابل بایستید و پاسخش رو بدید.

به خودتون استرس وارد نکنید

به خودتون استرس وارد نکنید. هر کسی که قراره ازتون تشکر کنه با هر موقعیت اجتماعی و هر موقعیت شغلی بالاخره انسانه و شما هم انسان هستید پس به هیچ وجه به خودتون استرس ندید و فکر نکنید که قراره یک کار خیلی بزرگی و شاخ رو انجام بدید.

تا میتونید این کار رو برای خودتون ساده و معمولی جلوه بدید تا برای پاسخ دادن استرسی در وجودتون دیده نشه.

استرس میتونه به طور کامل همه چیز رو خراب کنه و حتی شما رو جلوی بقیه شرمنده کنه پس حالا که این رو میدونید جلوش رو بگیرید و تا میتونید این کار رو برای خودتون ساده فرض کنید تا برای انجام دادنش مشکل نداشته باشید.

درگیری های ذهنی تون رو کنار بذارید

اگه قبلش با کسی دعوا کردید، اگه قبلش مسئله ای بود که ذهنتون رو آزار میداد، اگه قبلش بحثی داشتید و اون هنوز توی ذهنتونه، همه اینها رو کنار بذارید و فقط حواستون رو به پاسخی که قراره بدید جمع کنید. همه اینها میتونن باعث بشن که شما پاسخ نامناسبی به طرف مقابل بدید و اون حس خوبی ازتون نگیره.

یادتون باشه این پاسخ معمولی نیست بلکه یک پاسخ رسمی هست پس در یک پاسخ رسمی احساس جایگاه انچنانی نداره و شما نباید بذارید که احساس تون رو پاسخ تون تاثیر بذاره و کاری کنه که شما یک پاسخ نامناسب به طرف تون بدید.

از شوخی تا جای ممکن استفاده نکنید

بعضی ها میگن برای اینکه یخ جمع اب بشه شوخی کنم اما در یک محیط رسمی شوخی کمترین جای رو داره پس حالا که این رو میدونید شوخی کردن رو هم کنار بذارید و در پاسخ تون به هیچ وجه از طنز استفاده نکنید.

البته این بستگی به موقعیت داره و شاید موقعیت مجاب کرد که از طنز هم استفاده کنید اما همیشه حد و مرز رو رعایت کنید و با یک دقت خاص طنز به کار ببرید که مبادا از اون نتیجه عکس بگیرید.

پاسخ های مناسب برای تشکر رسمی

خب تا به همین جا که نکات و روش ها رو ارائه دادیم کافیه، از اینجا به بعد چند پاسخ آماده در اختیارتون قراره میدیم که در صورت نیاز میتونید از اونها استفاده کنید.

خواهش میکنم، وظیفه کاری بنده بود و خوشحال شدم که تونستم در این مسئله به شما کمکی کنم.

باعث افتخار بنده بود که تونستم در این کار به شما کمکی کرده باشم.

خواهش میکنم، همکاری با شما تجربه شیرینی برای من بود که دوست دارم مجددا هم با شما همکاری داشته باشم.

به امید همکاری های بیشتر با شما و مجموعه حرفه ای که دارید، خواهش میکنم.

امیدوارم که تونسته باشم کمکی هر چند کوچک در جهت رشد و پیشرفت مجموعه به شما کرده باشم.

خواهش میکنم، امیدوارم که مشکل حل شده باشه.


مطالب پیشنهادی:

در جواب خوش اومدین چی بگیم

در جواب نوش جان چه بگوییم

در جواب جبران می کنم چه بگوییم

در جواب بزرگوارید چه بگوییم

در جواب وظیفه بود چی بگیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...