متن در مورد چرخش روزگار

چرخش روزگار چیزیه که باید بهش ایمان داشته باشی. دنیا میچرخه و زمین هم گرده! اگه برای کسی بدی بخوای دنیا اون بدی رو به سمت خودت میاره و اگه برای کسی خوبی بخوای باز هم دنیا اون خوبی رو به سمت خودت میاره. همه چیز بستگی به این داره که خودت چی میخوای چون این چرخش روزگار دقیقا همون رو برات به ارمغان میاره.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات زیبایی در رابطه با چرخش روزگار تهیه کردیم که شما رو به خونند و آنها دعوت می کنیم. همراه ما باشید.

جملات درباره چرخش روزگار

چرخش روزگار رو فراموش نکن. هر بار خواستی به یکی بدی کنی، هر بار خواستی در حق یکی ناحقی کنی و هر بار خواستی به یکی ظلم برسونی بدون توی زمینی زندگی میکنی که گرده و درسته الان تو به اون ظلم میکنی اما زمانی هم سر میرسه که خودت ظلم ببینی و در حقت بدی بشه. اگه نمیخوای بدی ببینی به کسی بدی نکنی، اگه نمیخوای ظلم ببینی به کسی ظلمی نکن و اگه نمیخوای کسی در حقت ناحقی کنه در حق کسی ناحقی نکن. این دنیا بر اساس قوانین مشخص در جریانه که یکی از اونها هم کارما و چرخش روزگار هست.

*****************

هر وقت انگشت اشاره ات رو به سمت کسی بردی و اون رو به خاطر کاری که کرده محکوم دونستی بدون زمین گرده و بالاخره روزی میرسه که یکی هم به سمت تو انگشت اتهام دراز میکنه. ر اون موقع چه احساس خواهی داشت؟ آیا از اون لحظه خوشحال میشی؟ قطعا نه! پس اگه نمیخوای چنین اتفاقی برات بیفته، دیگران رو ببخش، انگشت اتهام رو به سمت اونها نگیر و کاری که کردن و اشتباهی که در زندگیشون رخ داده رو به جای برملا کردن بپوشون. اینجوری دنیا هم در حق خودت همین کارها رو انجام خواهد داد.

*****************

یادت باشه، چرخ روزگار کسی به دستت افتاد، به جای سنگ انداختن جلوی چرخش، کمک کن تا این چرخ سریعتر بچرخه، بهتر بچرخه و روان تر بشه. هیچوقت در زندگی برای کسی مانع نشو، سعی کن که دست یاریگرت رو به سمت آدما دراز کنی. یادت باشه این دنیا مثل کوه هست و هر چی بهش بگی همون رو بهت برمیگردونه. تو با این دنیا با رفتارها و اعمالت هست که حرف میزنی و اگه اعمالت فقط مانع شدن و سنگ انداختن جلوی بقیه باشه مطمئن باش همین جواب رو بهت برمیگردونه و جایی که فکرش رو نمیکنی یکی از یه جایی پیدا میشه که یک سنگ بزرگ جلوی چرخ زندگیت میندازه.

*****************

زمین گرده، مهم نیست چقدر بدی میکنی و مهم نیست که چقدر نامردی میکنی، هر چقدر از این کارها انجام بدی بالاخره یه روزی میرسه که همشون وارد زندگیت میشن و توی زندگی خودت اتفاق میفتن. این دنیا مثل یک مزرعه هست، اگه کاشت خوبی داشته باشی برداشت خوبی هم خواهی داشت اما اگر کاشت و محصولت چیزی جز بدی کردن به دیگران نباشه مطمئن باش که برداشتت هم جز بدی چیزی نخواهد بود و روزگار خیلی زود بدی هایی که کردی رو وارد زندگیت خواهد کرد.

*****************

میون تموم این آدمایی که بهت آسیب میزنن و ناراحت میکنن هیچوقت خودت رو نباز. این آدما رو به دنیا واگذار کن. مطمئن باش که دنیا کارش رو بلده و اگه این آدما رو بهش واگذار کنی جوری بهشون ضربه میزنه که هیچوقت فکرش رو نمیکردن. چرخ روزگار بالا و پایین زیاد داره، الان نوبت تو هست اما بدون که نوبت خودشون هم میشه. مبادا به دنبال انتقام باشی، به دنبال انتقام که باشی چرخ روزگار اتفاقات بدی وارد زندگیت میکنه، ببخش و واگذار کن و اون موقع میبینی که چطور از جایی که فکرش رو نمیکنن آسیب میبینن.

*****************

ما آدما فکر میکنیم توی این دنیا همه چیمون دست خودمونه و هیچ چیز از کنترل ما خارج نیست در صورتی که اصلا اینجوری نیست. ما آدما مثل شخصیت های بازی کامپیوتری میمونیم، یعنی زندگیمون بر اساس یه قوانین خاص پیش میره و اگه اون قوانین رو نقض کنیم بازی رو میبازیم و باخت میدیم. یکی از قانونای دنیا چرخش روزگار و قانون کارماست؛ تو هر چقدر هم که به دیگران بدی کنی و فکر کنی که جواب این بدی ها رو نمیبینی مطمئن باش که به روزی، یه جایی و به شکلی ضربه اش رو میخوری که خودت هم فکرش رو نمیکردی.

*****************

دنیا همیشه روی یه طرف سکه رو بهت نشون نمیده. امید داشته باش، اگه الان ناراحتی، اگه الان درگیر مشکلی خاص هستی و اگه الان بی قراری امید داشت، چرخ روزگار میچرخه و یه روزی نوبت تو میشه تا خوشحال بشی و حال دلت خوب بشه. این چرخ به شرطی به نفع تو میچرخه که تو امید داشته باشی و انگیزه ات رو از دست ندی. اگه امیدت رو از دست بدی این نه اینکه ای چرخ از چرخیدن بایسته اما دیگه روی خوشش رو هم به تو نشون نخواهد داد و تو مطابق با همون احساسی که داری اتفاقات زندگیت رو جذب میکنی، یعنی احساسات تو منفی هست پس اتفاقات منفی رو هم جذب خواهی کرد.

*****************

غم زندگی رو زیاد تحویل نگیر، بهش اهمیت نده و از کنارش بگذر. چرخ روزگار میچرخه و همیشه وضعیت همینجوری نمیمونه. هر بار که خواستی به زندان غم وارد بشی و اسیر حال بدت بشی به خودت بگو هیچوقت هیچ چیز همینجوری که هست باقی نمیمونه و اوضاع تغییر میکنه پس من باید خوشحال باشم و از زندگیم لذت ببرم. وقتی که اتفاقات بد میفته اینو با خودت تکرار کنی میبینی که چطور کم کم چرخ روزگار به نفع تو میچرخه و حال خوب و احساس خوب بهت هدیه میده.

*****************

به کسی بدی کردی؟ پس بدون چرخ روزگار میچرخه و تو دقیقا در همین جایی که قرار داری روز دیگر هم قرار خواهی گرفت منتهی اون موقع نقش کسی که بدی میکنه رو نداری بلکه نقش کسی که بدی میبینه رو خواهی داشت. این دنیا با کسی شوخی نداره، این دنیا مهربونی نداره و این دنیا دلش به حال هیچ کسی نمیسوزه. اگه توی زندگیت بدی کردی بهت بدی رو بر میگردونه و اگه خوبی کردی روزی بهت خوبی رو بر خواهد گردوند. اینو همیشه توی ذهنت داشته باش که دنیا بیشتر از اینکه به تو اهمیت بده به قوانین تغییر ناپذیرش اهمیت میده.

*****************

خدا ما رو توی دنیایی آفریده که همه چیش بر اساس نظم پیش میره و این نظم میگه که اگه بدی کردی پس روزگار منظم به پیش میره تا روزی که این بدی رو بهت برگردونه. دنیا هیچوقت نظمش رو به خاطر تو بهم نمیزنه پس فکر نکن که اگه بدی کردی میتونی از زیرش شونه خالی کنی و دیگه کارماش رو نبینی. چرخ روزگار میچرخه و نظم خودش رو حفظ میکنه پس تو سعی کن قانون چرخیدن این چرخ رو یاد بگیری و بر اساس اون زندگی کنی تا همیشه اتفاقاتی که میخوای وارد زندگیت بشن.

*****************

اگه بد کسیو میخوای یا اگه برای کسی آرزوی اتفاقات بد میکنی بدون چرخ دنیا اون آرزو و خواسته ات رو به سمت خودت میاره نه شخصی که میخوای اونو تجربه کنه. روزگار دقیقا همون چیزی رو برات به ارمغان میاری که تو فکرشی پس اگه بدی برای کسی میخوای در واقع به بدی داری فکر میکنی و همون رو برات به ارمغان میاره. به چیزهای خوب فکر کن و ذهنت رو با دعای خیر برای دیگران زیبا کن تا روزگار روی خوشش رو به تو بکنه.

در این چرخش روزگار دل به هیچ چیز نبند چون هیچ چیز موندگار نیست. حتی اون کسی که فکر میکنی دوستت داره و تا ابد پیشت میمونه هم ممکنه یه روزی بذاره و برای همیشه بره. این روزگاره و قوانین و ما در مقابل اون هیچ کاری جز اطاعت نمیتونیم بکنیم. سعی کن به خودت متکی باشی، سعی کن خودت نقطه قوت خودت در زندگیت باشی و به هیچ کس جز خودت وابسته نباشی وگرنه این روزگار با گرفتن اون چیز یا کسی که بهش وابسته ای بدترین ضربه رو بهت میزنه.

*****************

نه اونی که پایینه همیشه پایین میمونه و نه اون کسی که بالاست همیشه بالا میمونه. چرخشه روزگاره دیگه، یه روز به وفق مراد بعضیاست و بعضیا رو عذاب میده و یه روز دیگه ورق برمیگرده و اونایی که از زندگیشون لذت میبردن رو عذاب میده و اونایی که عذاب میکشیدن رو سر کیف میاره. توی تموم این شرایط فقط یک چیز باید به خودت بگی و اون هم اینه که هیچ چیز موندگار نیست و چرخ روزگار میچرخه و همه چیز بالاخره عوض میشه.

*****************

تو خودت بخواه تا موفق بشی، تا خودت بخواه تا به چیزی برسی و تو خودت بخواه که زندگیت رو دگرگون کنی اون موقع میبینی همون روزگاری که یه روز لعنتش میکردی که هیچوقت چرخش به نفع تو نمیچرخه چجوری کمکت میکنه و چجوری باعث رشد و ترقیت میشه. تا خودت نخوای نمیتونی اتفاق خاصی رو در زندگیت خلق کنی و تا دست به عمل نشی تو بازیچه دست این روزگار خواهی بود و اون تو رو به هر شکلی که خواست بازی خواهد داد. همیشه هر کاری از دستت بر میاد انجام بده که مبادا بازیچه این روزگار بشی چون روزگار با کسایی که باهاشون بازی میکنه خوب تا نمیکنه و ضربه های سنگینی به خودشون و زندگیشون میزنه..

*****************

روزگاره دیگه، یه روز به نفع تو میچرخه و یه روز هم به نفع دیگری، توی هیچکدوم از این موقعیت ها نه باید اونقدر خوشحال باشی که فکر کنی همیشه همه چیز به کام توئه و نه باید ناراحت باشی که فکر کنی همه چیز دیگه تموم و تو زمین خوردی. تو تموم اتفاقات زندگی باید حد تعادل رو رعایت کنی و همیشه به فردا فکر کنی. اگه حالت خوبه باید به فردا فکر کنی که قراره چطور بشه و اگه هم حالت بده باز هم باید به فردا فکر کنی که چیکار کنی که حالت بهتر بشه. هر بار که خاصی به موقعیت و شرایطی دل ببندی چرخ روزگار رو به یاد بیار و با خودت بگو که هیچ چیز موندگار نیست.

*****************

توی این چرخش روزگار، انگاری قرعه بدشانسی ها فقط به نام ما افتاده. چرخ روزگار میچرخه اما انگاری موتورش برای ما ریپ میزنه چون توی قسمت اتفاقات بد زندگی گیر کردیم و به هیچ وجه از اونها بیرون نمیایم. روزگار به روی هر کی که لبخند میزنه انگاری خشمش فقط برای ماست چون ز ناراحتی چیزی برامون به بار نمیاره. کاش این روزگار لعنتی یکم با ما خوب تا میکرد، ما اونقدر هم که باید آدم بدی نبودیم اما نمیدونیم چرا بازیچه دست روزگار شدیم.

*****************

کاش همه اونهایی که از زندگیشون مینالن و مدام میگن ما بدبختیم به یاد روزهایی بیفتن که از ته دل شاد بودن و به خاطر زندگیشون خدا رو شکر میکردن. بدبختی و یا حال بد موندگار نیست و چرخ روزگار میچرخه و دوباره اتفاقات مثبت وارد زندگیت میشه. تو باید به این امید داشته باشی، به این ایمان داشته باشی و بهش باور داشته باشی تا برات اتفاق بیفته. تا نتونی این باور کنی دنیا تو رو بازیچه خودش میکنه و با اتفاقات بد مدام سعی در بازی کردن با تو خواهد داشت.

*****************

روزی تو هم تغییر پیدا میکنی، به همون چیزی که میخوای تبدیل میشی و زندگیت همون چیزی میشه که از ته دل میخواستی. اصلا غصه اش رو نخور و اصلا نگران نباش. چرخش چرخ روزگار به همه ثابت شده. تو الان درسته توی این موقعیت از زندگیت هستی اما از فردا کسی خبر نداره و شاید فردا روز شانس تو بود و تو به همون موقعیتی که همیشه میخواستی دست پیدا کردی. هیچوقت از امید داشتن دست نکش و برای اون چیزی که میخوای بهش تبدیل بشی انگیزه داشته باش و مطمئن باش که اینجوری چرخ روزگار زودتر به نفع تو میچرخه و اتفاقاتی که میخوای رو برات به ارمغان میاره.

*****************

الان ناراحتی، از چشمات اشک میاد و فکر میکنی همه چی تمومه اما باید بدونی که تو اشتباه فکر میکنی. اگه قرار بود زندگی همه همینجوری پیش بره دنیا هیچ پیشرفتی نداشت و هیچکس دیگه حال خوب رو تجربه نمیکرد. دنیا میچرخه و چرخش روزگار شامل زندگی تو هم میشه. الان اشک از چشمات میاد اما مطمئن باش که یه روزی تو هم میتونی بخندی، لبخند به روی لب های تو هم میاد و خدا این فرصت رو بهت میده که از زندگیت لذت ببری و حال خوب رو توی زندگیت تجربه کنی.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. اگر پیشنهاد، انتقاد یا نظری داشتید حتما اون رو از بخش نظرات برای ما به اشتراک بذارید.


در ادامه تماشا بفرمایید :

عکس نوشته درباره نامردی روزگار (2)

عکس نوشته درباره ی روزگار

متن درمورد بالا و پایین زندگی

بهترین جملات کوتاه درباره زندگی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...