متن زیبا برای وضعیت واتساپ دخترونه

دخترا دنیای قشنگی دارن، دنیایی که اگه بخوان ازش صحبت کنن ساعت ها طول میکشه. اگه دخترا هزاران وضعیت واتساپ و هزاران استوری هم در مورد خودشون و دنیاشون بذارن باز هم کمه و باز هم حرف برای زدن خواهند داشت. دنیای دخترا، دنیای پیچیده و خیلی قشنگیه.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی دخترونه و زیبا برای وضعیت واتساپ تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم.

جملات دخترونه برای وضعیت واتساپ

یکی از چیزایی که در مورد ما دخترا خیلی عجیبه اینه که ناراحت میشیم، اعصابمون خورد میشه و تموم ذهنمون میریزه به هم اما وقتی به دنبال دلیلش میگردیم واقعا دلیلش رو پیدا نمیکنیم.توی این لحظه فقط دوست داریم که یکی باشه که فقط بهش غر بزنیم، کنار گوشش مدام سر و صدا کنیم و از این و اون گله و شکایت کنه. به خدا ما دخترا دیوونه نیستیم فقط یه موقع هایی حالمون بی دلیل خراب میشه و دوست داریم توی این لحظات فقط یکی کنارمون باشه. کاش اینو درک کنید و اینقدر ما رو عجیب و غریب ندونید.

*******************

دخترا عجیب و غریب نیستید، فقط اونقدر دنیاشون پیچیده هست و اونقدر دنیاشون رنگارنگه که شاید کمتر کسی اونا رو درک کنه و بفهمه. دخترا هر لحظه ممکنه روی یه مود باشن و هر لحظه با لحظه قبلشون متفاوت باشه و این اصلا عجیب و غریب نیست. خاصیت دخترا و خلقت شون اونا رو اینجوری میکنه پس کاش به جای اینکه ما دخترا رو عجیب و غریب بدونید و کلی از این ویژگی ها به ما بچسبونید درک کنید که ما اینجوری به دنیا اومدیم و کلا سیستم مون همینه و قرار هم نیست که تغییری در اون به وجود بیاد.

*******************

اینقدر نگید دخترا عجیب و غریبن، یکم به خودتون نگاه کنید ها، شاید شما اونقدر در تون پایینه که نمیتونید اونها رو درک کنید برای همین بهشون ویژگی هایی مثل عجیب و غریب رو میچسبونید. یه دختر دنیای خیلی بزرگی داره اما تویی که میگی دخترا عجیبن شاید مغز و ذهن خیلی کوچیکی داری و نمیتونی اینو درک کنی. اما نگران نباش، چون ما دخترا دنیامون بزرگه، درک مون هم زیاد از حده و برای همین کسی مثل تو رو درک میکنیم و حرفات اصلا برامون اهمیت نداره پس هر چی دلت میخواد بگو.

*******************

اینکه ما دخترا سر یک موضوع باهاتون لج میکنیم به خاطر این نیست که ازتون بدمون میاد اتفاقا به خاطر اینه که از تون خوشمون میاد. اگه یه دختر از کسی بدش بیاد کلا نسبت به اون بی خیال میشه و اونو به حال و هوای خودش میذاره، پس وقتی که میبینی یه دختر خیلی باهات سر لج برمیداره و یخلی باهات کل کل میکنه فقط به خاطر اینه که دوستت داره و نسبت بهت بی خیال نیست. وقتی که یه دختر باهات لج میکنه به جای اینکه تو هم باهاش لج کنی فقط به حرفش گوش کن اون موقع میبینی که اون چطور بیشتر از قبل عاشقت میشه.

*******************

راز به دست آوردن دل دخترا اونقدرا هم سخت نیست ها، فقط از سه قسمت تشکیل شده که عبارته از به حرفشون گوش کن، غرغراشونو تحمل کن و وقت دعوا فقط نازشونو بخر. اگه این سه تا کار رو انجام دادی اون موقع میبینی که دل دختر مورد نظرت رو به دست آوردی و کاری کردی که اون یه ذره هم که شده دوستت داشته باشه. اینم یه راز بود که همه ما دخترا ازش باخبریم و دوست داشتم برملاش کنیم تا شما پسرا هم از اون با خبر بشید و یکم بیشتر دخترا رو بشناسید.

*******************

دنیای دخترونه من نیاز به حمایت هیچ مردی نداره، نیاز به کمک هیچ مردی نداره، برای اینکه ساخته بشه نیاز نداره که سایه بالا سری به اسم یک مرد داشته باشه. دنیای دخترونه من فقط تشکیل شده از خودم و خودم و به هیچ کس اجازه ای نمیدم که کوچکترین دخالتی در اون داشته باشه و یا حتی بخواد برای ساختنش به من کمکی بکنه. دنیای دخترونه من فقط به خود من مربوطه و میخوام همونطوری که خودم میخواد بسازمش و خلقش کنم و کاش تموم دخترا هم کار من رو بکنن چون ما دخترا هم آدمیم و صرفا برای اینکه دختریم نباید فکر کنیم که برای ساختن دنیامون نیاز به حامی داریم یا نیاز به کسی داریم که اون دنیا رو بسازه.

*******************

دنیای ما دخترا خیلی خاصه، خاص تر از اون چیزی که فکرش رو بکنی. پس آهای دختر خانومی که به راحتی اجازه میدی دنیات و سقف آرزوهات رو روی سرت خراب کنن، اینو بدون که با این کار فقط از دنیای خاص و قشنگ خودت فاصله میگیری و به دنیای دیگران که شاید هیچ جذابیتی براش نداشته باشه پا میذاری. سعی کن خواسته هات، خودتو زندگیت برات ارزشمند باشن و به هیچکس اجازه دخالت در دنیا دخترونه ات رو ندی. باور کن که اینجوری خیلی زندگیت قشنگ تر میشه.

*******************

دختر خانومی که همش دنبال یه حامی میگردی تا حمایتت کنه که فرصت رشد و پیشرفت به دست بیاری، اینو بودن که تو یک موجود ضعیفی که اگه توی این دنیا تنها بمونی هیچ کاری از دستت بر نمیاد. دست روی دست نذار و خودت تلاش کن، خودت همت کن و خودت اراده کن که خودت زندگی خودت رو بسازی. درسته شاید یک حامی پیدا کنی اما شاید منت های اون حامی همیشه روی سرت باشه و هیچوقت نذاره لذت رشد و پیشرفتت رو ببری. پس خودت تلاش کن و خودت دنیات رو بساز.

*******************

دنیا عوض شده، دخترا دیگه نیاز به کسی ندارن که دنیاشونو بسازه، اونو میتونن خودشون برای خودشون تلاش کنن و ثمره تلاش هاشون رو در زندگی ببینن. یه دختر قویه، یه دختر پر از قدرته و یه دختر میتونه هر کاری که میخواد رو انجام بده، فقط باید اینو باور کنه. آهای دختری که داری این متنو میخونی، باور کن که توانایی های تو بی اندازه هست، خودتو ضعیف ندون و خودتو به اسارت عقاید و خواسته های کسی در نیار. برای زندگیت و دنیات تلاش کن و هر جوری که میخوای دنیا رو تجربه کن.

*******************

آهای دختر، از بچگی اسم ضعیفه رو روت گذاشتن، از بچگی با آوردن اسم هایی مثل ناموس و ... به روی تو، تو رو محدود کردند و نذاشتن که دنیا رو تجربه کنی اما بدون که دوره و زمونه عوض شده و نباید بذاری که در با چنین اسم هایی تو رو ضعیف کنن وتو رو به اسارت عقاید خودشون در بیارن. اگه خواسته ای داری برای بجنگ، تلاش کن و به دستش بیار. شاید همه اونایی که تو رو ضعیفه میخوندن و محدود میکردن ازت بدشون بیاد و نسبت بهت نفرت در دلشون به وجود بیارن اما بدون که خودت از خودت خوشت میاد و زندگیت همونجوری میشه که اونو توی ذهنت می پروروندی.

*******************

آهای دختر، تو از همه لحاظ قشنگی، تو از همه لحاظ خاصی و از همه لحاظ دوست داشتنی هستی. واسه اینکه تایید بقیه رو به دست بیاری هیچ تلاشی نکن، باور کن که اگه بقیه آسمون رو هم براشون به زمین بیاری باز هم ممکنه که ازت بد بگن و در درونت احساسی منفی به وجود بیارن. به جای اینکه با چنین آدم هایی دست و پنجه نرم کنی بهتره که اونا رو از زندگیت حذف کنی. اون موقع میبینی که نیازی به هیچ تایید گرفتنی نیست و اون موقع میبینی که چقدر بیشتر از خودت و زندگیت رضایتمندی.

*******************

دختر قشنگ، تو اگه آرایش میکنی اون آرایش برای خودت باشه، اگه به خودت میرسی برای خودت باشه و اگه هر کاری میکنی بهتره برای خودت باشه. چرا بخوای برای اینکه نظر دیگران رو به خودت جلب کنی کاری انجام بدی؟ دیگران باید تو رو همینطوری که هستی دوست داشته باشن نه اینکه تغییر کنی و بعد دوستت داشته باشن. اینو هر روز با خودت تکرار کن که دیگه هیچ کاری برای جلب رضایت دیگران و نظر مثبت اونها انجام ندی.

*******************

اگه یه دختری باید بدونی که تو میتونی تا هر وقت که بخوای اون دختر کوچولوی درونت رو که به محبت و کمک نیاز داره همینجوری باقی نگه داری اما بدون اگه اون دختر کوچولو بزرگ بشه و دیگه به محبت و کمک کسی نیاز نداشته باشه، این خودت هستی که زندگی قشنگ تری خواهی داشت و این خودت هستی که در زندگی به هیچ کسی نیازمند نخواهی بود. هر چی زودتر اون دختر کوچولو رو بزرگ کنی و بهش یاد بدی روی پاهای خودش بایسته، زودتر میتونی زندگیت رو بسازی و هر آنچه که از زندگی میخواستی رو به دست بیاری. نذار که تا ابد اون دختر درونت همون دختر کوچولویی که به همه نیازمنده باقی بمونه، بذار بزرگ بشه و بذار به همراه اون تو هم رشد کنی.

*******************

وقتی بهت میگن دختری، ناخودآگاه ویژگی هایی مثل ضعیف بودن، مثل نون خور اضافی بودن، مثل هیچ کاری بلد نبودن و ... به هنت میاد و اینا همشون به خاطر همون باورهای اشتباهیه که از فرهنگ اشتباهمون به وجود میاد. تو یه دختری اما قبل از اینکه دختر باشی یک انسانی و میتونی زندگیت رو هر طور که خواستی بسازی. این ویژگی های بد و منفی که به دخترا نسبت میدن رو جدی نگیر، اونا ویژگی هایی هستن که ممکنه درون هر انسانی به وجود بیاد. اما اگه تو نمیخوای این ویژگی ها درونت ساخته بشه پس به فکر تلاش برای زندگیت و ساختن اون باش. وقتای که زندگیت رو ساختی، دیگه کسی بهت نمیگه ضعیفه ایف بهت نمیگه عرضه نداری یا بهت نمیگه که فقط یک نون خور اضافی هستی. حتی اگه دیگران اینا رو هم به خاطر فرهنگ اشتباهشون بهت گفتن، تو اونجا میدونی و باور داری که ضعیف نیستی و چیزی که اونا در موردت میگن درست نیست و در مورد تو صدق نمیکنه.

*******************

آهای دختر، برای زندگیت، برای خواسته هات و برای چیزی که از دنیا میخوای تلاش کن و بجنگ. تو فقط یک دختر نیستی، تو یک انسانی با هزاران آرزو خواسته، چرا فقط برای اینکه دختری بخوای تموم اون آرزوها رو دفن کنی و تموم اون خواسته ها رو نادیده بگیری؟ این کار رو نکن و بخواه تا بتونی زندگیت رو تغییر بدی. همیشه تغییر سخته اما تو به فکر سختی تغییر نباش، به فکر شیرینی بعد تغییر باش تا اینجوری بتونی تغییر کنی.

*******************

دخترا از همون موقع که به دنیا میان و کم کم بزرگ و بزرگ تر میشن، قوی تر هم میشن. نه اینکه دخترا رو نسبت به پسرا بهتر بدونیم اما دخترا به خاطر تابوها و موانعی که سر راهشون هست سرسخت تر میشن و بهتر میتونن با سختی ها کنار بیان. شاید یه پسر هیچوقت نتونه با حجاب اجباری، با تابوهای اشتباه خانواده ها و فرهنگ ها و موارد این چنینی کنار بیاد اما یه دختر با وجود تموم اینها راهش رو میسازه و زندگیش رو همونطوری که میخواد خلق میکنه و همینه که از اون یه آدم سرسخت تر و قوی تر میسازه، آدمی که با کمترین و کوچکترین مانعی کوتاه نمیاد بلکه ادامه میده و انگیزه اش رو حفظ میکنه.

*******************

ما دخترا به طعنه شنیدن ها عادت کردیم، وقتی که قراره کاری بکنیم میگن النگوهات نشکنه، وقتی تو خیابون راه میریم بهمون هزار جون تیکه میندازن، وقتی که توی خانواده هستیم روی ما اسم ناموس میذارن و از هزارتا کار محروم مون میکنن، وقتی که مدرسه میریم برای یه ذره مو ما رو قتل عام هم میکنن و وقتی که یکم شادی میکنیم زودی بهمون حمله ور میشن که دختر نباید اینجوری باشه. خواستم بگم که ما به تموم اینا عادت کردیم، به تموم اینایی که اسمشون ظلمه، اسمشون ستمه و اسمشون بی عدالتیه عادت کردیم و زندگیمون رو میسازیم اما کاش فقط دخترایی که در آینده قراره روی این زمین زندگی کنن دیگه سختی هایی که ما میکشیم رو نکشن.

*******************

کاش تموم اونایی که حرف از حقوق انسان ها میزنن بدونن که دخترایی هستن که حتی واسه درس خوندن هم محدود هستن و فقط تا یه سن خاص میتونن درس بخونن، دخترایی هستن که حتی برای ازدواج شون هم حق تصمیم گیری ندارن و بقیه به جاشون تصمیم میگرن و دخترایی هستن که به جای انسان اونا رو نون خور اضافه صدا میزنن. کاش تموم اونایی که دم از حق و حقوق میزنن به فکر حق این دخترا هم باشن که نه تنها حق شون بلکه زندگی شون به خاطر فرهنگ و تابوهایی اشتباه در حال از بین رفتنه.

*******************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. اگه نظر، پیشنهاد یا انتقادی داشتید میتونید اونو از بخش نظرات برای ما به اشتراک بذارید.


در ادامه تماشا کنید :

متن و نوشته های کوتاه و زیبای پروفایل لاین واتساپ وایبر

متن‌های زیبا در مورد دختر بودن + عکس نوشته

کلیپ های قشنگ و کوتاه برای وضعیت واتساپ دخترونه

متن کوتاه برای بیوگرافی واتساپ (2)

متن های قشنگ دخترونه برای پروفایل

کلیپ کوتاه درباره دختر برای وضعیت واتساپ


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...