متن فوق العاده سنگین و تیکه دار رفیق

بعضی ها اسمشون رفیقه اما جوری بهت از پشت خنجر میزنن، جوری بهت نامردی میکنن و جوری بهت ضربه میزنن که حتی بدترین دشمنانت هم نمیتونستن چنین کاری در حقت انجام بدن. بعضیا که اسمشونو میذارن رفیق از هزارتا دشمن هم بدترن، فقط کافیه زمانش سر برسه تا بتونی روی اصلیشون رو ببینی.

توی ادامه این مطلب متن ها و جملات فوق العاده سنگین و تیکه داری برای رفیق تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم.

جملات سنگین و تیکه دار برای رفیق

آهای رفیق، به یاد بیار اون روزایی رو که یه یار و همراهی داشتی که هیچ جوره تنهات نمیذاشت، هیچ جوره پشتت رو خالی نمیکرد و هیچ جوره نمیذاشت که غم ببینی. میخوام بگم الان دیگه همه اونها تموم شده چون توی رفاقت نتونستی خودتو ثابت کنی و تو دیگه اون همراهی که حاضر بود جونش رو هم برات بده از دست دادی. هنوز بهت میگم رفیق هر چند لیاقت این اسم رو هم نداری اما میخوام بهت بگم رفیق تا تموم بدی هات جلوی چشمم بیاد، برام غریبه نشی و بشناسمت تا دیگه هر کسیو به عنوان رفیق وارد زندگیم نکنم.

*****************

رفیق، دمت گرم، خوب مرام و معرفت رو در حق ما تموم کردی. همون جایی که لازمت داشتیم دقیقا گذاشتی و رفتی و حتی پشت سرت رو هم نگاه نکردی که به ما چی میگذره. اشکالی نداره، دار دنیاست و ما بهش عادت کردیم. تنها تو نبودی که اومدی و رفتی، خیلی ها مثل تو بودن که اومدن و گفتن میمونن اما طولی نکشید که رفتن، رفتن چون رابطه با ما براشون سودی نداشت، رفتن چون منفعتی براشون نداشتیم و رفتن چون یه جای دیگه منفعتشون رو دیده بودن.

*****************

آهای رفیق، اشکالی نداره، بذار برو و من هم هیچی بهت نمیگم. من هنوز هم بهت میگم رفیق، هنوز هم یه گوشه از قلبم تو رو نگه داشتم و هنوز هم دوستت دارم. کاری به این ندارم که تو منو دیگه رفیق خودت نمیدونی، منو از قلبت بیرون کردی و ذره ای علاقه نسبت بهم نشون نمیدی، همه اینارو میذارم به پای معرفت کمی که داری! ولی من که بی معرفت نیستم، من هنوز هم بهت میگم رفیق و هنوز تو رو دوست دارم تا بدونی توی بازی مرام و معرفت این تو بودی که باختی نه من.

*****************

رفیق جان، تا زمانی که بودی خوشحال بودیم، با هم میخندیدیم و کلی عشق و حال میکردیم اما حالا که میخوای بری کسی جلوتو نمیگیره، برو به سلامت. نه برای تو آدم کمه تا باهاشون رفیق بشی و نه برای من، توی این دنیا میلیون ها آدم وجود داره که میتونه جای ما رو برای هم پر کنه اما یادت باشه هیچ کسی برای من تو و هیچ کسی برای تو من نمیشه. درسته جایگزین زیاده، درسته میشه آدمای زیادی رو وارد زندگیمون کنیم و ارتباطات مون رو زیاد کنیم اما هیچوقت نمیتونم خودمون برای همدیگه رو پیدا کنیم.

*****************

رفیق جان، اونقدر توی قلبم مهر هست که حتی اگه بدترین خیانت ها رو هم در حقم کنی باز هم میبخشمت. اشکالی نداره دیگه، یکی مثل تو بی معرفته و خیانت میکنه، یکی هم مثل من یه دل ساده داره که هر چی بهش خیانت بشه میبخشه. آره من میبخشمت اما زخمی که به قلبم زدی، ضربه ای که به احساسی که نسبت بهت داشتم زدی و حالی که خراب کردی رو هیچوقت فراموش نمیکنم و توی ذهنم مدام کاری که باهام کردی رو تداعی میکنم تا یادم نره با هر کسی دوستی و رفاقت نکنم.

*****************

رفیق، دمت گرم، گل کاشتی، توی رسم رفاقت سنگ تموم گذاشتی، خوب خیانت هاتو در حقم تموم کردی، خوب نامردی هاتو چشیدم، خوب دلمو شکوندی و الانم که داری میری. اشکالی نداره برو چون اگه نمیرفتی خودم بودم که از زندگیم بیرونت میکردم. نه کسی مثل تو میتونه دوست خوبی برای من باشه و نه کسی مثل من میتونه دائما خیانت هاتو تحمل کنه و دم نزنه. فقط امیدوارم اون آدم جدیدی که باهاش رفیق میشی اهل تلافی نباشه چون درسته من تلافی نکردم اما بعضی ها نامردی هاتو چنان سرت تلافی میکنن که تا عمر داری ضربه ای که بهت زدن یادت میمونه.

*****************

خواستم بدونم که اون رفیقایی که میومدن میگفتن همیشه باهاتم، کنارتم، تنهات نمیذارم، تا اون سر دنیا هم که خواستی بری کنارتم و باهاتم الان دقیقا کجان؟ چرا ما حتی حضورشون رو توی زندگیمون هم احساس نمی کنیم؟ اشکالی نداره، باهامون هم مسیر نشن، بهمون کمکی نکنن و دستمونو نگیرن ولی حداقل باشن، ما حتی بودنشون رو هم احساس نمی کنیم، انگاری گذاشتن و برای همیشه رفتن.

*****************

یکی نیست به بعضی از نامردا بگه که شما اسم رفیق رو روی خودتون نذارین، رفیق حرمت داره، نیاز به یه شرف داره، نیاز به مرام و معرفت داره که خدا رو شکر هیچ کدوم از اینها توی وجود شماها نیست پس بیخودی روی خودتون اسم رفیق رو نذارید و اسم مقدسش رو خراب نکنید. روی شما تنها اسمی که میشه گذاشت همون نامرده، همون نارفیقه، همون آدم پستیه که فقط توی روزای خوشی کنارته و به بعد ولت میکنه تا میون تموم بدبختی هات دست و پا بزنی.

*****************

آهای فلانی، نه انتظاری داشتم کمکم کنی، نه انتظاری داشتم حتی باهام حرفای دل گرم کننده بزنی و نه حتی انتظاری داشتم که توی زندگیم بمونی، فقط نمیدونم که چرا بیخودی اسم رفیق رو خراب کردی. من که نمیخواستم باهات رفیق شم، منکه برای اسم رفاقت حرمت قائل بودم و ارزش زیادی براش قائل میشدم، تو بودی که اومدی وارد زندگیم شدی، تو بودی که اومدی و به اسرار اسمت رو رفیق من گذاشتی، اما چرا دیگه خبری ازت نشد؟ من حتی راضی به همون بودن و هیچ کاری نکردنت هم نبودم اما تو بودی که خواستی باشی، اما چرا الان حتی حضورتم احساس نمیکنم؟

*****************

آهای فلانی، یه چیزی میون ما تموم شده به اسم اعتماد، یه چیزی بین رابطه ما ته کشیده به اسم عشق، یه چیزی بین ما نابود شده به اسم رفاقت، الان من و تو فقط اسم رفیق رو یدک میکشیم در صورتی که اصلا رفاقتی با هم نداریم، اصلا میونه ای با هم نداریم و هیچوقت رفاقت مون رو به هم ثابت نکردیم. راستش رو بخوای اسم رابطه ما بیشتر از رفاقت غریبه بودنه، من و تو غریبه هایی بودیم که اسرار به رفاقت با هم داشتیم.

*****************

خواستم بهت بگم که از الان به بعد تو برای من غریبه ای هستی که نه میشناسمش و نه ارتباطی باهاش دارم. پشیمونم برای تموم وقتی که توی زندگیم برای تو گذاشتم و رفیقت بودم. توی رابطه ما یه عشق یه طرفه بود، عشقی که از سمت من بهت ورزیده میشد اما انگاری تو نه تنها منو دوست نداشتی بلکه حتی راضی به لطمه خوردن و صدمه دیدنم هم بودی. حالا میخوام بهت بگم دمت گرم، لطمه رو زدی، با این لطمه خودت هم برام تبدیل به غریبه شدی.

*****************

آهای تویی که اسم خودت رو رفیق میذاری، چند بار دست رفیقت رو گرفتی؟ چند بار کمکش کردی؟ چند بار وقتی خواست کار اشتباهی کنه جلوش رو گرفتی؟ چند بار براش انیس و مونس شدی؟ چند بار همدم و همراهش شدی؟ چند بار میون تموم غم هاش آشیونه امنی شدی که بهت پناه بیاره و از همه چی فارغ بشه؟ اگه هیچی جواب برای این سوالا نداری پس اسم خودت رو رفیق نذار، تو تنها یه آدم معمولی توی زندگی طرفت هستی که بودن یا نبودنت به حال اون فرقی نداره.

*****************

ما انتظاری نداریم برامون سنگ تموم بذارین، انتظاری نداریم آسمون رو به زمین بیارین، انتظاری هم نداریم که کوچکترین کارها رو هم برامون بکنین اما بابا حداقل آدم باشین. آدم بودن اینقدر سخته؟ ما حتی نمیگیم رفیق باشین چون رفیق بودن از حد شما خیلی بیشتره اما میتونید که آدم باشین؟ میتونید که یکم از خودتون انسانیت به خرج بدین؟ یعنی این کار هم اینقدر براتون سخت و دشواره که قادر به انجام دادنش نیستین؟

*****************

حس میکنم تموم رفیقای ما نیاز به یک کلاس درس دارن، کلاس درسی که توی اون مرام و معرفت تدریس بشه. رفیقای ما از همون الفبای مرام و معرفت باید درسشون رو شروع کنن تا باهاش آشنا بشن. خدا رو شکر که هر کی هم وارد زندگی ما شد نه بویی از مرام و معرفت برده بود و نه بویی از مردونگی. کاش این کلاس برگزار بشه تا اینا برن سر اون کلاسا بشینن و با واژه غریب مرام و معرفت و مردونگی کمی بیشتر آشنا بشن.

*****************

به قول خاله قزی که میگه تو جیب ما رو نزن فلان کار کردنت پیشکش، الان هم باید گفت تو جیب ما رو نزن نمیخواد اسم خودت رو رفیق بذاری. دوستی های امروزی همش تبدیل شده به سوء استفاده، همش تبدیل شده به استفاده کردن آدما از هم دیگه و تبدیل کردن همدیگه به پلی برای پیشرفت. توی این دوره و زمونه آدما انگاری یادشون رفته که یه چیزی وجود داشت به اسم انسانیت، انسانیتی که باعث میشد هر کاری رو در حق رفیقت و یا حتی یه آدم غریبه انجام ندی.

*****************

هر کسی به عنوان رفیق وارد زندگی ما شد خواست ازمون سوء استفاده کنه. یه سوالی دارم، آیا روی پیشونی ما چیزی نوشته شده؟ آخه غیر ممکنه یه عالمه آدم نامرد، عوضی و پست فقط ما رو به عنوان رفیق انتخاب کنن و وارد زندگیمون بشن. یعنی یه آدم خوب هم نبود که با ما رفاقت کنه تا ما اون طعم شیرین رفاقت که همیشه ازش دم میزنن رو بچشیم؟ یعنی یه آدم خوب نبود که بدی های تموم این نارفیقا رو بشوره و ببره؟ انگار بخت ما آمیخته شده با اسم نارفیقایی که اسم خودشون رو رفیق میذارن.

*****************

دوست عزیز، من بدی های تو رو تحمل نمیکنم، من نامردی های تو رو به جون نمیخرم و باهاشون کنار نمیام، من حتی کوتاه هم نمیام و تا جبران نکنم سر جام نمیشینم پس حالا که اینو میدونی توی رفاقت با من سعی کن همیشه توی مسیر درست راه بری! اگه یه بار خواستی بیراهه رو انتخاب کنی این حرفمو یادت باشه که بدجور تلافی میکنم. من مثل بقیه نیستم که ببخشم، نادیده بگیرم و بگذرم، من تا چند برابر کاری که طرفم باهام کرده رو تلافی نکنم کوتاه نمیام.

*****************

نامردی میکنین، قلب میکشنین و بدی میکنین و بعد هم اسم خودتون رو میذارین رفیق؟ نه حیف اسم رفیق برای شماهاست، شماها تنها اسمی که روتون میاد یه آدم پست و عوضیه. حتی دشمن آدم هم باهاش همچین کاری نمیکنه یعنی به اسم رفیق وارد زندگیش نمیشه تا بهش صدمه بزنه اما شماها این کار رو میکنید و این نشون از پست بودن و عوضی بودن تون داره.

*****************

دیگه نه بدی هاتونو تحمل میکنم و نه ضربه هایی که به زندگیم میزنین. بسه تموم بدی هایی که ازتون دیدم، بسه تموم رنجایی که باعثش شما بودین، بسه تموم عذابایی که به خاطر شماها کشیدم. شما رفیق نیستین، رفیق کسیه که با خودش آرامش میاره اما شما تنها چیزی که برای من به ارمغان آوردید درد و غم بیشتر بود، استرس و اضطراب بیشتر بود، دل آشوبی و حال بد بیشتر بود، حالا میخوام بذارین و برین و حتی پشت سرتون رو هم نگاه نکنید. دیگه حتی نمیخوام اسمتون به گوشم بخوره، دیگه نمیخوام قیافه تون رو ببینم و نمیخوام با دیدن تون یا شنیدن اسمتون به یاد نامردی هاتون بیفتم.

*****************

آدم توی زندگیش همراه زیاد داره. آدما توی یه برهه ای از زمان وارد زندگی هم میشن و همراه همدیگه میشن تا به یه هدفی برسن ولی به محض اینکه به اون هدف رسیدن دیگه از همراهی هم دست میکشن. آهای کسایی که اسم خودتون رو رفیق میذارید، اینو بدونید که بیشتر شما حکم همون همراه ها رو دارید یعنی فقط تا جایی که به نفعتونه کنار ما هستید اما به محض اینکه منفعت تون تموم شد از کنار ما بودن خسته میشین و میرین. لطفا اگه همراه هستید اسم خودتون رو دوست و رفیق نذارید چون رفیق کلمه سنگینی هست و هر کسی نمیتونه بار اون رو به دوش بکشه.

*****************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب ما رو همراهی کردید. اگه شما هم متنی تیکه دار و سنگین برای دوست دارید میتونید از بخش نظرات اونو با ما به اشتراک بذارید تا بقیه هم اونو بخونن و در صورت نیاز ازش استفاده کنند. همچنین اگه نظر یا انتقادی نسبت به مطلب داشتید خوشحال میشیم که اون رو هم با ما در میون بذارید.


در ادامه حتما ببینید:

مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست

متن های سنگین درباره فروختن رفیق

جملات فوق العاده سنگین و تیکه دار ۱۴۰۰ + عکس نوشته

متن درباره تمام شدن رفاقت

عکس نوشته بی معرفتی دوست


2 نظر

  1. ........says:

    من تاجایی ک تونستم باهت بودم ولی ت خیلی بی توجه بودی،دمت گرم زود فراموش کردی،در لحظه های بیکسیت پیشت بودم و فقط توجهم تو بودی ولی ممنون بابت بی توجهیات،چون بهم فهموند ب هیچکی نتونم اعتماد کنم،هنو رفیقی ولی ن اونی که میخواستم،تویی که همش دم از رفاقت میزنی تو لحظه های بی کسیم قیدمو راحت میزنی،مراقب خود باش

  2. ........says:

    نظرم درباره رفیق