جملات انگیزشی و زیبا درباره تسلیم نشدن

کوتاه نیومدن، تسلیم نشدن و عقب نکشیدن یکی از عادت های افراد موفق هست. گاهی آدم با چالش های سخت رو به رو میشه، چالشی هایی که طاقت و ظرفیت اون رو محک میزنه، در این موقع این آدم نباید کوتاه بیاد و سر تعظیم در برابر اون چالش ها فرود بیاره بلکه باید با قدرت ادامه بده تا اون چالش ها رو درست به مثل افراد موفق حل کنه.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات انگیزشی و زیبایی در مورد تسلیم نشدن و کوتاه نیومدن باهاتون به اشتراک گذاشتیم که پیشنهاد میکنیم اگه به سوخت و انرژی برای ادامه دادن مسیر هدفتون نیاز دارید حتما اونها رو بخونید.

متن انگیزشی تسلیم نشدن

هر وقت خواستی تسلیم بشی به اون آینده فلاکت باری فکر کن که هر بار که به ذهنت میاد تمام وجودت رو میلرزونه، به اون آینده ای فکر کن که اگه رقم بخوره ثمره تو از زندگیت میشه هیچ، اگه اتفاق بیفته تو هیچ دستاوردی از زندگیت نخواهی داشت و زندگیت رو به پوچی خواهی گذروند، فقط کافیه موقع تسلیم شدن به این ها فکر کنی تا انرژی بگیری و دوباره حرکت کنی. مهم نیست اتفاق سر راهت چقدر بزرگه، تو نباید تسلیم بشی وگرنه اون آینده ای که بهت گفتم به سراغت میاد و از تو یک انسان بی فایده میسازه.

*************

شکست خوردن هم قسمتی از مسیره تا به هدفت برسی! چرا ازش میترسی؟ چرا اینقدر ازش بیم داری؟ تو اگه شکست بخوری به علم و تجربه ات اضافه میشه و همین باعث میشه دفعه بعد که بخوای شروع کنی با قدرت بیشتری در مسیرت قرار بگیری پس محصور این ترست نشو و با قدرت حرکت کن. با ایمان به خدا و تکیه بر توانایی هات این ترست رو از بین ببر و حتی اگه در بین راه شکستی هم متحمل شدی باز هم تسلیم نشو و با قدرت از نو شروع کن چرا که تو فرصتش رو داری تا در هدفی که داری بدرخشی.

*************

تسلیم نشدن کار آدمهای سرسخته، آدمایی که سمج هستن و برای هدفشون هر کاری میکنن، آدمایی که برای خودشون و هدفشون ارزش قائل و به راحتی از چیزی که میخوان دست نمیکشن، آدمایی که موانع سر راه رو نمیبینن بلکه هدفی رو میبینن که قراره با اون زندگیشون رو قشنگ تر کنن، تسلیم شدن کار اینجور آدماست و اگر تو جزو اونها هستی باید بهت تبریک بگم چرا که تو یکی از همون افرادی هستی که ازشون به عنوان افراد موفق یاد میشه.

*************

دنیا چالش های مختلفی سر راهت قرار میده، دنیا مدام میخواد تو رو به زمین بزنه، دنیا مدام تو رو آزمایش میکنه ولی در نهایت اگه مقاومت کنی میتونی به قله ها برسی و یک زندگی خوشبخت و شاد داشته باشی. خوشبختی و شادی از آن اون دسته از آدمهایی هست که تسلیم نمیشن نه اون آدم هایی که تا یکم به چالش های دنیا و مشکلاتش بر میخورن کوتاه میان و تسلیم میشن و همه چیز رو کنار میذارن، اینجور آدما شکست خورده اند پس هیچ وقت نخواه بری توی دار و دسته اونها وگرنه هیچ وقت روی خوش زندگی رو در این دنیا نخواهی دید.

*************

کدوم آدمه که مشکلی نداشته باشه؟ کدوم آدمه که با چالشی در زندگیش دست و پنجه نرم نکنه؟ یه زندگی یکنواخت فقط مختص اون آدمایی هست که زیر خاک خوابیدن یعنی مرده ها! تو اگه زنده هستی پس باید بپذیری که با چالش های زندگی هم باید رو به رو بشی. کسی که در برابر هر چالشی از زندگیش سر تعظیم فرود میاره، خیلی زود کوتاه میاد و مقاومتی نمیکنه در واقع با همون مرده هایی که زیر خاک خوابیدن هیچ فرقی نداره. هیچوقت در برابر چالش های زندگیت کوتاه نیا و تسلیم نشو چون تا وقتی که زنده هستی یعنی امیدی هست که چالش پیش روت رو حل کنی و از اون بگذری، هر وقت در برابر چالشت کوتاه اومدی اون موقع به خودت یادآوری کن که تو یه بار توی همین دنیا مردی.

*************

مردن که فقط تموم شدن نفس ها نیست، همینکه یک زندگی یکنواخت داشته باشی، همینکه در برابر هر چالش و مشکلی کوتاه بیای، همینکه در دل ترس هاست محصور بشی و روی هیچکدومشون پا نذاری یعنی تو مردی، مردنی که هزار بار بدتر از اون تموم شدن نفس هاست. آدم به تلاش هاش هست که زندگیش قشنگ میشه، آدم با ایمانش به رسیدن به اهدافش هست که زنده هست و هر وقت که روی این دو تا پا گذاشت و تسلیم شد باید بدونه که در این دنیا مرده.

*************

آدم های موفق آدم هایی نیستن که با بقیه فرق کنن یا خونشون رنگی تر باشه، اونها فقط آدم هایی هستن که یاد گرفتن در دل شرایط سخت کوتاه نیان و تسلیم نشن و مقاومت کنن تا در نهایت پیروزی رو از آن خودشون کنن. این فرق آدم های موفق و معمولیه که کمتر کسی به اون توجه میکنه. آدم های موفق وقتی که میخوان مسیری رو شروع کنن، اول از همه پوست خودشون رو کلفت میکنن تا مبادا تسلیم بشن و بعد در مسیری که میخوان گام میذارن.

*************

خدا به تو قدرت انتخاب داده، قدرت فکر داده، قدرت ذهن داده و همین قدرت ها برای داشتن بهترین زندگی در این دنیا کافیه. اگه تا زندگی خوب و مرفه ای که میخوای بهش برسی موانع زیادی سر راهته، هیچوقت در برابرشون کوتاه نیا چون هیچکدوم از اونها قدرتی به اندازه قدرت های تو ندارن، تو با این قدرت هایی که گفته شد میتونی به دل همه اونها نفوذ کنی و همشون رو از بین ببری به شرط اینکه ایستادگی و مقاومت رو همواره به خودت یادآوری کنی و تسلیم نشی.

*************

برای خواسته هات تسلیم نشو وگرنه تبدیل به ابزاری میشی تا دیگران رو به خواسته هاشون برسونی. دنیا پر شده از آدمایی که تبدیل به ابزار شدن، این آدما یک یا دوبار تلاش کردن و به مانع برخوردن و تسلیم شدن و همین شد که تبدیل به ابزار شدن. آیا تو میخوای یکی از این آدما بشی؟ اگه نه پس برای راهی که در پیش گرفتی اراده ای فولادی در خودت به وجود بیار، قدم هات رو یکی پس از دیگری بردار و اگه به مانع یا چالشی برخورد کردی، به جای تسلیم شدن در برابر اون هر راهی رو امتحان کن تا از بینش ببری.

*************

اگه هنوز به یاد منطقه امن خودت هستی و در ذهنت فکر تسلیم شدن در گردشه هیچوقت یک جمله انگیزشی نمیتونه تاثیر زیادی روت بذاره. اول از همه تو باید یاد بگیری منطقه امنت رو فراموش کنی و دل به چالش هات بزنی تا بتونی زندگی خودت رو زیبا تر کنی و بعد هم باید یاد بگیری که افکاری که در مورد تسلیم شدن و کوتاه اومدن هستن رو از ریشه نابود کنی و تنها فکر موفقیت و پیروز شدن رو در ذهنت جاری کنی. با این کارها اون موقع یک جمله انگیزشی میتونه سوخت بیشتری برای رسیدن به موفقیت بهت بده و انرژیت رو مضاعف کنه.

*************

در برابر دنیا و آدماش تسلیم نشو، اونها تمام تلاششون رو میکنن تا تو رو تسلیم کنن که به این شکل ازت ابزاری بسازن تا با تو پیشرفت کنن، یعنی میخوای این اجازه رو بهشون بدی؟ بذار به جای اینکه ابزار پیشرفتشون بشی، رقیبشون بشی، بذار تا با کوتاه نیومدن و تسلیم نشدنت بشی یه آدم سرسخت که هیچکس نمیتونه اون رو به زمین بزنه. یادت باشه اگه کوتاه بیای، زندگی تو با مردن هیچ تفاوتی نداره و اون موقع تا آدمی هستی که زنده هست، نفس میکشه اما زندگی نمیکنه.

*************

اگه نمیخوای که در انتهای مسیر زندگیت وقتی به گذشته نگاه میکنی افسوس بخوری و بابتش از خودت بدت بیاد پس هیچوقت تسلیم نشو و هیچوقت در برابر چالش ها کوتاه نیا. هر وقت خواستی تسلیم بشی به اون موقع ای فکر کن که قراره از این دنیا بری و وقتی به پشت سرت نگاه میکنی ثمره ای رو میبینی که بابتش به خودت افتخار میکنی، همین فکر کافیه تا باهاش انرژی مضاعفی بگیری و برای خواست هات و اهدافت تلاش کنی تا به اون ها برسی.

*************

تسلیم نشدن یعنی وقتی به مشکلی برخوردی، گریه کنی، ناراحت بشی، عصبانی بشی، داد و فریاد بزنی اما در نهایت کوتاه نیای و به هر دری بزنی تا مشکلت حل بشه. تو حق داری تموم کارایی که گفتم رو انجام بدی اما حق نداری کوتاه بیای چون اگه کوتاه بیای گریه های تو دائمی میشن، ناراحتیت همیشگی میشه، عصبانیتت بی انتها میشه و داد و فریادهات و ناله هایی که از زندگی میکنی تا ابد همراهت هستن. هر وقت خواستی کوتاه بیای به همین مسئله فکر کن تا از دل همون انرژی بگیری و با قدرت دوباره به دنبال راهی جدید باشی تا باهاش بتونی از چالش پیش روت بگذری.

*************

خدا تو رو به این دنیا آورده تا اون رو تجربه کنی و چالش های زندگی هم بخشی از همون دنیا هستن که باید تجربه بشن. در برابر اونها کوتاه نیا چون اونها میتونن تو رو رشد بدن، این یعنی وقتی که تو یک چالش رو حل کردی میتونی دنیا رو بهتر تجربه کنی و میتونی در اون حال خوب بیشتری داشته باشی. آدمایی که در برابر چالش ها و مشکلات شون کوتاه میان در واقع همون رسالتی که خدا براش اونا رو آفریده هم انجام نمیدن و این شاید بدترین گناهی باشه که در حق خودشون انجام میدن.

*************

کوتاه نیا، تسلیم نشو، عقب نکش و با قدرت به پیش برو. شرایط سخت توی زندگی همه هست، گاهی اوقات آدم به تنگنا میفته و حالش بد میشه اما باید ادامه بده و به فکر راه حلی برای موانع پیش روش باشه. ماها انسانیم، ماها با دیگر موجودات دنیا فرق داریم، اونها اگه به مشکلی برخوردن ممکنه با همون مشکل تا آخر عمر زندگی کنن اما ما اینجوری نیستیم و میتونیم مشکلات مون رو از بین ببریم. به جای اینکه با مشکلاتت کنار بیای و مثل موجودات دیگه روی زمین باشی، در برابرشون تسلیم نشو و عقب نکش تا بتونی از بین ببریشون. وقتی که این کار رو کردی، اعتماد به نفست، حس ارزشمندیت و ایمان و اعتمادی که به خودت داری هم بیشتر میشه.

*************

میخوای تسلیم بشی؟ پس فقط یک بار به ثمره هایی که قراره در انتهای مسیر به اونها برسی فکر کن، اگه با فکر کردن بهشون لبخند روی لب هات اومد و حالت بهتر شد یعنی تو حق کوتاه اومدن نداری و باید ادامه بدی که بهشون برسی. خواسته های تو ارزشمندن و هیچ مشکلی، هیچ چالشی و هیچ مانعی نیست که ارزشش از خواسته های تو بیشتر باشه! این رو چندین بار با خودت تکرار کن تا هیچ وقت به هیچ مشکل و مانعی اجازه ندی حتی فکر تسلیم شدن رو هم به ذهنت راه بده.

*************

هر وقت خواستی تسلیم بشی به رنج هایی فکر کن که قراره بعد از تسلیم شدن بکشی. آیا رنج ادامه دادن از رنج تسلیم شدن بیشتره؟ قطعاً نه! وقتی که تو تسلیم شدی ناامید میشی و همین ناامیدی بدترین سلاح شیطان هست که به واسطه اون آدم ها رو شکست میده. ادامه بده و کوتاه نیا، درسته رنج میکشی، درسته سختی میکشی اما این رنج و سختی به اندازه رنج تسلیم شدن نیست. تسلیم که شدی ناامیدی به تمام وجودت رخنه میکنه و اون موقع هست که تو در برابر شیطان شکست میخوری چون با سلاحش یعنی ناامیدی تو رو به زمین زده.

*************

تسلیم نشدن یا شدنت به خودت مربوطه اما آیا دوست داری که در آینده از تو با عنوان یک آدم موفق یاد کنن؟ دوست داری که از تو به عنوان نماد خوشبختی یاد کنن؟ اصلاً نظر بقیه رو ولش کن، دوست داری زندگیت شیرین و پر از حس ناب بشه؟ دوست داری تموم اون چیزهایی که آرزوت بودن رو تجربه کنی؟ اگه این ها رو دوست داری پس به خودت بگو که بیجا میکنم که تسلیم بشم، من باید ادامه بدم، هر طور شده باید در مسیرم باقی بمونم و از اون خارج نشم چون میخوام به زندگی ایده آلی که دارم برسم.

*************

تو تنها در یه صورت میتونی شیرینی زندگی رو بچشی و اون هم این هست که در برابر چالش هاش کوتاه نیای و به دلشون بزنی. تو حتی گاهی برای رسیدن به شیرینی زندگی مجبوری طعم تلخی رو بچشی پس این رو بپذر و اگه طعم تلخی رو چشیدی فکر نکن تا آخر قراره این طعم تلخ کامت رو تلخ نگه داره، تو کافیه راه عبور از شرایط سختت رو پیدا کنی و از اونها بگذری تا اینجوری این طعم تلخ برات تبدیل به شیرین ترین طعم بشه.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...