متن های طولانی درباره دلتنگی

دلتنگی احساسی هست که باعث بی قراری در بعضی آدما میشه. اینکه خاطراتی که در فلان موقعیت رو بودی به یاد بیاری، اینکه خاطرات فلان شخصی که باهاش بودی رو به یاد بیاری و دلت یاد کنه و دوباره بخوای در اون موقعیت یا در کنار اون شخص باشی دلتنگی نام داره که باعث میشه حال درونیت بد بشه.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی طولانی در رابطه با دلتنگی آوردیم. اگه برای چیزی یا شخص خاصی دلتنگ هستید، این متن ها میتونن مرهم دل بی قرارتون باشن و اندکی هم که شده این حس دلتنگی که درون تون غلیان میکنه رو تسکین بدن. همراه ما باشید تا این متن ها و جملات رو در اختیارتون بذاریم.

جملات طولانی برای دلتنگی

به بعضی دلتنگی ها باید ادامه داد، بعضی دلتنگی ها رو نباید جدی گرفت چون اگه جدی بگیری این دلتنگی هات در نهایت کاری باهات میکنه تا شخصیتت خرد بشه. وقتی دلتنگ آدمای اشتباه میشی، به سراغ اونها میری تا دلتنگیت رو برطرف کنی اما نمیدونی که اونا منتظرن تا بزرگترین ضربه ها رو به تو بزنن، ضربه هایی که تا مدت ها براشون تبدیل به عقده شده بود. هرگز این اجازه رو به اونها نده! دنیا و آدمهاش به اندازه قلب تو پاک و مهربون نیستن و وقتی برای عشق ورزیدن به سمت اونها میری با کینه و نفرت جوابت رو میدن. همیشه سعی کن که در زندگیت آدم هایی رو انتخاب کنی تا در آینده نگران این نباشی که مبادا فاصله ای بین تون بیفته و دلتنگ شون بشی ولی اگه آدمایی وارد زندگیت شدن که نادرست بودن و میون تون فاصله افتاده، بذار این فاصله وجود داشته باشه و سعی در از بین بردنش نداشته باش. بعضی ها منتظرن تا به محض اینکه تو این فاصله رو از بین بردی بهت بزرگترین ضربه ها رو بزنن.

********************

دلتنگی برای همه آدمها به وجود میاد، دلتنگی از نبودن شخصی یا چیزی خاص شکل میگیره. چیزی که ما آدما باید در مورد دلتنگی بدونیم اینه که نباید به خیلی از دلتنگی هامون عمل بدیم. عمل کردن به بعضی از دلتنگی ها برابره با ضربه های روحی بیشتر. به عنوان مثال با شخصی وارد رابطه بودی که این رابطه به ضرر تو بوده و وقتش رسیده بود که میون تو و اون شخصی که باهاش رابطه داشتی فاصله بیفته. اگه این فاصله شکل گرفته و اون شخص، شخص مناسب تو نبوده، بهتره بذاری با دلتنگی هاش زندگی کنی تا اینکه دوباره برگردی و ضربه های روحی جبران ناپذیری از طرف اون بهت برسه. همیشه بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کن، گاهی وقت ها دلتنگی ها میتونن بهترین و عالی ترین انتخابی باشن که داریم. به جای اینکه به دلتنگی هات عمل کنی سعی کن به سراغ کارهای سرگرم کننده ای بری که باعث میشن کمتر عامل اون دلتنگی رو به یاد بیاری. آدم موجودیه که به شرایط محیطی و اطرافش کم کم عادت میکنه و اگه تو شرایطی رو به وجود بیاری که عامل دلتنگی هات دیگه در اون نقشی نداره، کم کم به همون شرایطی که ساختی عادت میکنی. ممکنه پروسه این عادت کردنه سخت باشه اما در نهایت باعث میشه که تو کاری که درست هست رو انجام بدی.

********************

همه آدما دلتنگ میشن، همه گاهی افراد یا چیزهایی به یادشون میاد که زمانی توی زندگیشون بودن اما حالا دیگه نیستن، برای دلتنگ شدنت خودت رو مقصر ندون، برای دلتنگ شدنت خودت رو ملامت و سرزنش نکن، به هر حال تو انسانی و حق داری به این احساست هم بها بدی. بها دادن به احساسات اصلاً کار اشتباهی نیست اما عمل کردن به اونها میتونه اشتباه باشه. تو باید بپذیری که انسانی و دلتنگ میشی، این دلتنگی موجب ناراحتی تو میشه و تو باید این ناراحتی رو با آغوش باز بپذیری و خودت رو به خاطرش سرزنش نکنی، این یعنی بها دادن به دلتنگی اما عمل کردن به این احساس یعنی تو برای رفع دلتنگیت کاری خاص انجام بدی. این مسئله هم گاهی میتونه درست و گاهی غلط باشه. در برخی موارد عمل کردن به این احساس میتونه خسارات بیشتری رو برای تو و زندگیت به همراه داشته باشه پس اگه این رو میدونی، هیچوقت به احساست عمل نکن، فقط بهش بها بده و این دلتنگی رو بپذیر.

********************

تا وقتی که سعی در انکار کردن احساساتت داشته باشی نمیتونی طعم واقعی زندگی رو بچشی. ما آدما گاهی از بعضی آدمای دیگه ضربه میخوریم و اونها کاری میکنن که مشکلاتی در زندگیمون برامون به وجود بیاد اما با این حال بعد از مدتی ممکنه که دلتنگ اونها بشیم. کاری که خیلی ها در این مواقع انجام میدن اینه که خودشون رو برای این دلتنگی سرزنش میکنن. مسئله ای که وجود داره اینه که ما برای خود اون آدم دلتنگ نشدیم، برای خاطراتی که باهاش ساختیم دلتنگ شدیم پس حتی اگه از اون ضربه خوردید یا خسارتی بهتون وارد کرده، برای دلتنگ بودن نسبت به اون خودتون رو سرزنش نکنید. به جای این کار به خودتون حق بدید که اون آدم بالاخره بخشی از زندگیتون بوده و به بخشی از خاطرات تون میپیونده و شما که نمیتونید خاطرات رو از ذهن تون حذف کنید و گاهی ممکنه ذهن تون اون خاطرات رو جلوی روتون بیاره و باعث ایجاد دلتنگی درون تون بشه. این یک امر طبیعیه پس برای مسئله ای که ممکنه در هر کسی به وجود بیاد خودتون رو سرزنش نکنید و به جای اون سعی کنید در کنار این دلتنگی و حق دادن به خودتون، کاری که درسته رو انجام بدید.

********************

خیلی از مواقع ما بهتره که با دلتنگی هامون زندگی کنیم. خیلی از آدما ارزش اینو ندارن که بهشون برگردی و دوباره بخشی از زندگیشون بشی، اینجور آدما بهتره که فقط خاطرات شون توی زندگیت وجود داشته باشه. بعضی از آدما هستن که از دور قشنگن ولی وقتی که نزدیک شون میشی متوجه میشی که اصلاً اونجور که تو میخواستی نیستن، برای اینجور آدما بهتره که با همون حس دلتنگیت زندگی کنی چون وقتی که وارد زندگیشون میشی تموم باورهات رو نسبت به خودشون از بین میبرن. در کل دلتنگی گاهی وقت ها میتونه نسبت به خیلی کارها و اقداماتی که انجام میدیم بهتر باشه، ما باید به این احساس خودمون بها بدیم و اون رو نادیده نگیریم. گاهی بهترین کار اینه که فقط دلتنگ بود، خاطرات رو مرور کرد یا آرزوی بودن در فلان موقعیت رو داشت اما کاری انجام نداد چون همین کار باعث میشه که ضربات سنگینی به ما و زندگیمون وارد بشه.

********************

دلتنگشی؟ مدام خاطراتت رو باهاش مرور میکنی؟ همش لحظات خوبی که با هم داشتین رو مد نظرت میاری و دوست داری که اونها رو دوباره باهاش تجربه کنی؟ تا کی میخوای به این کار ادامه بدی؟ بهتره به جای این دلتنگی ها با خودت دلیلی که باعث شد ازش جدا بشی رو به یاد بیاری؟ چرا ازش جدا شدی؟ چه چیزی باعث شد که دیگه این رابطه ارزش ادامه دادن نداشته باشه؟ چه ویژگی هایی در اون بود که باعث شد ازش فاصله بگیری؟ اون شخص در صورت موندنش چقدر به زندگیت آسیب میرسوند که ترجیح دادی از زندگیت بیرونش کنی؟ این ها سوال هایی هست که مدام باید پاسخشون رو در ذهنت مرور کنی تا این دلتنگی کم کم از بین بره. یادت باشه که خودت رو برای این دلتنگی ملامت نکنی، فقط بپذیریش و سعی کنی کم کم کمرنگ و کمرنگ ترش کنی، تو میتونی این کار رو با همون پاسخ هایی که به سوالات بالا دادی انجام بدی.

********************

یادت باشه اگه رابطه ای رو تموم کردی و دلتنگی و بی قراری به سراغت اومده اون رو بپذیری. بسته به مدت رابطه ات و کیفیت رابطه ای که داشتی، این دلتنگی تا یه مدتی با تو میمونه و در وجودت از بین نمیره. متن های انگیزشی، کلیپ های انگیزشی، صحبت با آدمای مختلف در این موضوع و هر کاری از این دست، دستاوردهای لحظه ای برات دارن و فقط در همون لحظه میتونن حالتو خوب کنن اما نکته مهم اینه که این دلتنگی ممکنه باز دوباره به سراغت بیاد و باز دوباره تو رو شکنجه بده. به هر حال این هم یک احساس هست و به جای اینکه سرکوب بشه بهتره بهش بها داده بشه. سعی کن که زندگیت رو به همراه همین حس دلتنگی بگذرونی و خودت رو در لحظات شاد زندگیت بیشتر غرق کنی. در انتها فقط رده هایی از این دلتنگی باقی میمونه که به صورت ای کاش توی ذهنت مرور میشن، ای کاش اینجوری نمیشد، ای کاش فلان اتفاق نمی افتاد و چندین و چند ای کاش دیگه، اما چیزی که مهمه اینه که این دلتنگی به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ تر میشه و تو رو کمتر عذابت میده. پس سعی کن به جای اینکه اون رو سرکوب کنی، خودت رو ملامت کنی که چرا دلتنگ میشی یا انجام کارهایی از این دست، این احساست رو بپذیری و سعی کنی که باهاش زندگی کنی.

********************

تا کی میخوای به این دلتنگی هایی که انتهایی هم ندارن ادامه بدی؟ اگه تو ذهنت علامت سوال داری برو به دنبال حل کردن اون علامت سوال، اگه توی ذهنت درگیری داری برو به دنبال برطرف کردن اون درگیری. یادت نره که تو انسانی و هر روز از زندگیت که از دستت بره دیگه بر نمیگرده. روزهای با ارزش زندگیت رو با دلتنگی ها و حال بد ها پشت سر نذار، سعی کن در این روزها بهترین احساست رو داشته باشی. اگه برای چیزی دلتنگی بهتره که این دلتنگی رو برطرف کنی تا اینکه مدام توی ذهنت با خودت بگی کاش جای من بود، کاش اون پیش من بود، کاش میتونستم داشته باشمش و هزارتا کاش دیگه، به جای گفتن این ای کاش ها، دست به عمل بزن و دلتنگیت رو از بین ببر. البته گاهی وقت ها آدم بهتره که همون دلتنگ باقی بمونه چون اگه فلان شخص یا چیز رو وارد زندگیش کنه ضربه های بیشتری میخوره.

********************

گاهی وقت ها دلتنگِ یه چیز یا یه شخص خاص میشی و برای اینکه آروم بشی با فردی به صحبت میشینی و اون فرد به جای اینکه بهت حق بده تو رو ملامت میکنه که چرا دلتنگ شدی؟ چرا این کار رو میکنی؟ این آدم تو رو متهم میکنه و حالت رو بیشتر خراب میکنه. یادت باشه با هر کسی دلتنگی هات رو در میون نذاری، این آدمها توی متهم کردن خیلی حرفه ای هستن اما وقتی مسئله ای مشابه برای خودشون پیش میاد میخوان که همه درکشون کنند و همه احساس اونها رو بفهمن. به جای صحبت کردن با این آدمها که بیشتر حال دلت رو بد میکنن و تو رو از درون بیشتر به هم میریزن، سعی کن دلتنگیت رو پیش خودت نگه داری یا حداقل با یک روانشناس یا آدمی که علم این رو داره که در چنین موقعیتی چطور با تو صحبت کنه درد و دل کنی. گاهی درد و دل کردن با بعضی آدما درد بیشتری رو بهمون وارد میکنه و بهترین کار در مقابل اونها سکوته.

********************

دلتنگش میشی، خاطراتش رو مرور میکنی و هر لحظه و هر دم میگی کاش جای من بود، کاش از پیشم نمی رفت و هنوز هم با هم بودیم اما میون تموم این دلتنگی ها، به خودت یادآوری کن که چرا رفت؟ چرا تنهات گذاشت؟ اون اگه برای تو و تنهایی هات ارزش قائل بود، اگه برای تو و احساساتت ارزش قائل بود، آیا اصلا چنین کاری رو انجام میداد؟ آیا اصلاً میذاشت که تو ذره ای احساس دلتنگی کنی؟ نه، هیچوقت! آدما برای کسایی که دوستشون دارن خیر و مصلحت میخوان و اون شخصی که با تو بوده خیر و مصلحت تو رو نمیخواسته وگرنه هیچوقت کاری نمیکرد که تو چنین احساسی بهت دست بده. میون تموم دلتنگ هات، چندین بار هم این متن رو بخون تا بهت یادآوری بشه با چه کسی وارد رابطه بودی.

********************

دلتنگش میشی، چت هات رو باهاش میخونی، ویس هاش رو گوش میدی و با صداش آروم میشی، عکس هاش رو نگاه میکنی، فیلم هایی که ازش گرفته بودی رو نگاه میکنی و همه این ها باعث میشه که دلتنگ و دلتنگ تر بشی. اما میون تموم این دلتنگی هات به خودت یادآوری کن که جدایی هم بخشی از رابطه هست، این هم بخشی از حقیقت جهانی هست که در اون زندگی میکنیم و نمیشه اون رو انکار کرد. حق داریم دلتنگ باشیم، حق داریم دلمون یاد کنه و گریه کنیم، حق داریم حالمون بد باشه و بی قراری کنیم اما مسئله ای که هست اینه که نمیتونیم با حقیقت جهان مبارزه کنیم. این بخشی از حقیقت دنیایی هست که در اون زندگی میکنیم پس باید مثل خیلی از چیزهایی که در این دنیا با اون کنار اومدیم، با این جدایی هم کنار بیایم و منتظر وصال هایی باشیم که ما رو خوشحال تر از رابطه قبلی مون میکنه.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...