متن سخنرانی در مورد 22 بهمن

اگر یک سخنرانی در مورد 22 بهمن پیش رو دارید، باید کاری کنید که این سخنرانی تاثیرگذار باشد. شما باید از جملات و کلماتی تاثیرگذار استفاده کنید تا حضار حاضر در مجلس از اهمیت این روز با خبر شوند و بدانند که این روز چقدر مهم است. شما باید به بهترین شکل اهمیت انقلاب اسلامی را برایشان توضیح دهید.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی برای سخنرانی 22 بهمن آورده ایم که پیشنهاد می کنیم اگر سخنرانی ای در پیش رو دارید و یا قرار است که مجری برنامه ای باشد که موضوعش انقلاب اسلامی است، از این متن ها و جملات استفاده نمایید. همراه ما باشید.

جملات ادبی و کوتاه برای سخنرانی 22 بهمن

جملات سخنرانی درباره 22 بهمن

در ابتدا می خواهم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم شریف ایران و شما عزیزانی که در این جمع حاضر شده اید تبریک بگویم. با ظهور انقلاب اسلامی، حکومت های استبدادی و ظالمی که با ظلم خود مردم را به تگنا وا می داشتند از بین رفتند و مردم تازه معنای استقلال و آزادی را درک نمودند. در چنین روزی کشور ما از استبداد ظامان رها گشته و مردم توانستند حکومت را به دست گیرند و خودشان باشند که برای کشورشان تصمیم می گیرند. تا قبل از این سال ها بود که مردم زیر بار شکنجه های شاهان مختلف کمر خم کرده و ستم را تحمل می کردند. این آرامشی که اکنون در جامعه ما موج می زند به مرحمت پیروزی انقلاب اسلامی بوده و این مرحمت نیز به واسطه وجود رهبر انقلاب مان امام خمینی و مردمان غیوری میباشد که با تلاش های فراوان به هدف بزرگ و والای خود دست یافتند. یقیناً دستاوردهای آنها آنقدر بزرگ بوده که اکنون ما می توانیم در سایه حکومت اسلامی در آرامش زندگی کنیم. از شما حضار محترم متشکریم که حاضر شدید شادی امروزتان را با ما تقسیم کنید. یقیناً هر ایرانی باید در این روز زیبا شادی باشد و شادمانی کند چرا که سالروز نجات کشورمان از دست ظالمان است و این خود بسیار ارزشمند می باشد.

********************

سالروز به وجود آمدن یک ارزش است، ارزشی که خود مردم به وجود آوردند، ارزشی به نام انقلاب اسلامی. تا قبل از آن مردم حکم همان بردگانی را داشتند که برای زندگی راحت تر اربابان خود تلاش می کردند و هر چه در چنته داشتند باید بروز می دادند تا اربابان شان از دست آنها راضی باشند. اما انقلاب اسلامی کاری کرد تا بساط حکومت تمام آن اربابان چیده شود و مردم هر کدام خودشان به عنوان ارباب زندگی خودشان باشند. این دستاوردی بزرگ است که بتوانی قدرت ارباب ها را بگیری و به مردم تزریق کنی و انقلاب اسلامی این کار را کرد! این انقلاب با قدرت خود مردم و رهبری فردی شایسته صورت پذیرفت. رهبری این انقلاب را حضرت امام خمینی بر عهده داشتند و چه خوب توانستند از پس وظیفه خود بر بیایند، ایشان با رهبری شان کاری کردند این مردم غیور از راه درست و صحیح بتوانند حکومت ظلم و فساد را برکنار کنند و حکومت الهی و خداگونه را جایگزین آن نمایند. اکنون ده ها سال است که ما در سایه انقلاب اسلامی زندگی می گذرانیم و آرامش داریم. هیچ کس نمی داند که اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد، اگر رهبری به نام امام خمینی دست به عمل نمیشد، ما اکنون چه وضعیتی داشتیم و چطور زندگی را به سر می بردیم. احتمالاً دوباره شاهان مستبد بر مسند حکومت کشور می نشستند و با ظلم های بی حساب خود به مردمان بسیاری ظلم و ستم روا می داشتند. 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به تمامی مردمان رها یافته از ظلم تبریک عرض می کنم.

********************

در امروز که روز انقلاب اسلامی است بیایید دست به سوی آسمان دراز کرده و از خدا دعایی کنیم، دعایی برای زنده ماندن این نهضت و انقلاب، دعایی برای پابرجا ماندن حکومت اسلامی، دعایی برای روی کار نیامدن حکومت های ظلم و فساد. در آن زمان ها که هنوز انقلاب اسلامی و حکومتی اسلامی ای وجود نداشت، مردم خوب می دانستند که ظلم چیست، مردام ستم را به خوبی درک می کردند و زجر را به معنای واقعی تجربه می نمودند و این ها تماماً از صدقه سری نظام ها و سلطنت های شاهنشاهی بود که به جز خود به هیچ کس اهمیتی نمی دادند. اکنون هر کدام از ما زندگی خود را داریم، هر کدام از ما می توانیم در نقش همان شاه برای زندگی خود باشیم و هر کدام از ما می توانیم همانطور زندگی کنیم که می خواهیم اما آن زمان ها اینطور نبود، آن زمان ها شاهی وجود داشت که همه مردم به مانند غلام و برده او بودند و باید تلاش می کردند تا زندگی او از همه جهت رفاه یافته و تامین شود. اندکی که به این موضوع می اندیشم، سراسر وجودمان غرق در حس خشم می شود، خشمی که می گوید چگونه به خاطر یک انسان باید هزاران انسان زجر بکشند، اما باید بگوییم که این واقعیت داشت و حکومت های شاهنشاهی چنین ستمی به مردم می کردند. از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، این ظلم ها فرونشست و مردم تازه به معنای حقیقی آرامش رسیدند. این را به کسانی می گویم که مخالف نظام اسلامی هستند: هر بار که خواستید از این حکومت به بدی یاد کنید، ظلمی و ستمی را تصور کنید که در آن زمان ها مردم مجبور بودند به جان بخرند و به جز چشم چیزی نداشتند به اربابان شان بگویند. انقلاب اسلامی را به همه مردم ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.

********************

در این روز زیبا که همه ما دور هم جمع شده ایم، اتفاقی زیبا افتاد. شاید دلیل اینکه این روز برای من و شما اینقدر زیباست هم همان اتفاق زیبا باشد، همان اتفاقی که ما آن را با نام انقلاب اسلامی یاد می کنیم. از زمانی که حکومت اسلامی با انقلاب اسلامی به روی کار آمد، دیگر کسی نبود که ظلم کند و دیگر کسی هم نبود که ظلم ببیند. آن زمان ها کشور تازه معنای عدالت و برابری را فهمیده بود. آن زمان ها که عدالتی وجود نداشت، یا بهتر است بگوییم که فقط یک عدالت وجود داشت و آن هم شاهنشاه بود. تنها عدالت این بود که مردم خدمتگزار شاهنشاه باشند و تمام تلاش شان را بکنند تا او در رفاه و آسایش باشد. این عدالت برای مردم وجود نداشت، این عدالت برای رعیت مفهومی نداشت، این عدالت فقط برای شاه بود که معنا داشت. هر وقت که بخواهیم ارزش انقلاب اسلامی را در کنیم، کافیست همین عدالت را به یاد بیاوریم تا با تمام وجود سپاسگزار مردم غیوری باشیم که این انقلاب اسلامی را به وجود آوردند. البته در کنار سپاسگزاری از این مردم، باید سپاسگزار رهبری قدرتمند و فقیه به نام امام خمینی هم بود که اگر رهبری ایشان بر این مردم نبود، شاید آنها نمی توانستند مسیری که درست تر است را انتخاب کنند و به هدف خود که ایجاد حکومت اسلامی بود برسند.

********************

لحظه ای را تصور کن که یکی دیگر به جایت تصمیم می گیرد، یکی دیگر می گوید چگونه باشد و چگونه زندگی کن، یکی دیگر خوشی های زحمت های تو را می برد و تو از این زحمت هایی که در زندگی می کشی فقط خستگی و رنجش است که نصیبت می شود. آیا می توانی چنین وضعیتی را تحمل کنی؟ قطعا با آرامشی که اکنون داری و آن را تجربه می کنی خیر. اما باید بگویم که مردمانی بودند که قبل از انقلاب اسلامی این رنج و مشقت را به جان می خریدند و با این وضعیت چاره ای جز کنار آمدن نداشتند. شاهنشاه بود که تصمیم می گرفت، شاهنشاه بود که می گفت مردم چگونه باشند و چه کاری انجام دهند، شاهنشاه بود که از زحمات مردم استفاده می برد و تنها چیزی که برای رعیت باقی می گذاشت خستگی و رنج زحماتی بود که به جان خریده بودند. اکنون که در آرامشی شاید این مسئله را نپذیری، اکنون که خود ارباب زندگی ات هستی شاید با این مسئله کنار نیایی اما باید بگویم که چنین چیزی وجود داشت و مردمان زیادی به خاطر این مسئله در رنج و سختی بودند. اما زمانی رسید که مردم به خود آمدند، زمانی رسید که این خستگی ها و مشقت ها بر مردم فشار آورد و آن ها انقلابی شکل به نام انقلاب اسلامی دادند. اکنون سالروز همان انقلاب است، همان انقلابی که پایانی بر تمام سختیها و مشقت هایی که مردم می کشیدند بود. این انقلاب آرامش اکنون من و تو را فراهم ساخت، من و تویی که یک لحظه نمی توانیم بپذیریم که کسی دیگر به جای خودمان برای زندگی مان تصمیم بگیرد. اگر مردمان آن زمان نبودند، اگر غیرت آنها وجود نداشت، شاید واقعا من و تو نیز اکنون در برابر این ظلم سر تعظیم فرود می آوردیم. سالروز انقلاب اسلامی را به همه عزیزانی که در این جمع حاضر شده و سخنان مرا شنیدند و همچنین همه مردم ایران تبریک عرض می کنم.

********************

یک تبریک جانانه برای اتفاقی بزرگ و سرنوشت ساز، اتفاقی به نام انقلاب اسلامی. این اتفاق آن قدر بزرگ است که با یک تبریک ساده نمی توان اهمیتش را به مردم یادآوری کرد. این اتفاق باعث شد جلوی خیلی از اتفاقات بد گرفته شد. اگر انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت، حکومت های ظلم و فساد همچنان به کار خویش ادامه می دادند و مردمان بسیاری زیر بار این حکومت ها از بین می رفتند. برای حکومت های قبل از انقلاب اسلامی، همان حکومت هایی که با نظام شاهنشاهی اداره می شد، مردم مهم نبودند، فقط رفاه و زندگی شاه بود که اهمیت داشت و به همین واسطه آنها بدترین ظلم ها و شکنجه ها را به مردم وارد می کردند. انقلاب اسلامی جلوی تمام این شکنجه ها را گرفت و باعث شد که مردم طعم آزادی و آرامش را بچشند. باید از تمام کسانی که مسبب این انقلاب شدند قدردان بود، باید از رهبر کبیر انقلاب امام خمینی گرفته تا مردمان غیوری که جان دادند اما تسلیم نشدند تا این انقلاب به وجود بیاید قدردان بود. سالروز انقلاب اسلامی را به تمام حضار حاضر در این جمع تبریک عرض می کنم.

********************

در عجبم چرا مردمانی که در زیر بار ظلم و ستم حکومت هایشان قرار گرفته اند، از انقلاب اسلامی ایران پند نمی گیرند و آن را برای خود الگو قرار نمی دهند. زمانی هم بود که ایران زیر بار حکومت های فاسد کمر خم کرده بود، زمانی هم بود که مردم ایران برای این فساد و ظلم ها به تنگنا آمده بودند اما آنها این ظلم و فساد را تحمل نکردند و برای از بین بردن آن آستین همت را بالا زدند. آنها به رهبری انسانی بزرگ و والا مقام به نام امام خمینی این حکومت ها را از بین بردند و حکومت اسلامی را جایگزین آن کردند. اکنون که مردمان کشورهایی را می بینم که سر تعظیم در برابر حکومت های فاسد کشورشان فرو آورده اند، افسوس می خورم که چرا اقدامی انجام نمی دهند. یقیناً اگر انقلاب ما را الگوی خود قرار دهند، می توانند به دستاورد بزرگی به مانند حکومت اسلامی کشور ما برسند، دستاوری که باعث می شود مردم در عین عدالت زندگی بگذارنند و میان هیچ کس فرقی وجود نداشته باشد. سالروز این اتفاق بزرگ سر رسیده و من به همین خاطر سالگرد بروز این اتفاق بزرگ در کشورمان را به شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

********************

می خواهم با این سخنرانی مشتی محکم بر دهان همان هایی که هنوز طرفدار حکومت ظلم و فساد هستند بکوبم، همان هایی که نظام شاهنشاهی را بر نظام اسلامی ترجیح می دهند و نیت شان تغییر حکومت است. شاید آنها چشم هایشان را به روی ظلم هایی که قبل از انقلاب میشد بسته اند، شاید آنها ظلم و ستمی که در قبل از انقلاب به مردم می شد را از یاد برده اند و به همین خاطر است که میخواهند دوباره به آن روزها برگردند. شاید آرامشی که انقلاب اسلامی برای آنها به بار آورده کمی بیشتر از حدشان است برای همین نمی توانند این آرامش را تحمل کنند و دوباره به دنبال ایجاد آن حکومت های ظلم و فساد هستند. چنین مردمانی یقیناً باید در همان ظلم و ستمی که به آنها می شود باقی بمانند چرا که لیاقت آرامشی این چنین را ندارند. حال به کوری چشم تمام آنها، ما دور هم جمع شده ایم و می خواهیم دوباره سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مان که به رهبری امام خمینی صورت پذیرت را جشن بگیریم و ابراز خرسندی کنیم، خرسندی از اینکه ظلم به پایان رسیده، ستم و زجری که از حاکمان زورگو به ما می رسید به پایان رسیده و اکنون نوبت آزادی و چشیدن طعم آرامش است که ما مردم باید آن را تجربه کنیم. دشمنان انقلاب شادی ما را ببینند و کور شوند تا هیچگاه فکر تغییر نظام اسلامی به ذهن شان خطور نکند. یقیناً ما هنوز هم همان مردمان با غیرتیم و از انقلابی که به وجود آوردیم با جان و دل محافظت خواهیم کرد.


در ادامه تماشا کنید :

نمونه متن مجری گری برای دهه فجر

عکس نوشته در مورد 22 بهمن

متن انگلیسی در مورد 22 بهمن + ترجمه فارسی


1 نظر

  1. یحیییحییsays:

    واقعآ عالیه