متن درباره احترام به همسر

احترام به همسر مهمترین راز بقای یک رابطه است و خیلی ها به سادگی از کنارش عبور کرده و نادیده اش می گیرند. یادتان باشد که هر چقدر حرمت همسرتان را نگهدارید، احساس خوب و عاشقانه او را نسبت به خود بیشتر خواهید کرد و به این واسطه قطعا رابطه زیباتری را هم با او تجربه خواهید نمود

.

همه ما باید نکاتی در مورد زندگی مشترک بدانیم تا بتوانیم به این واسطه به همسرمان احترام بگذاریم. حال ما در این مطلب متن ها و جملات مختلفی آورده ایم که همان نکات هستند و به شما یادآوری میکنند که چطور در رابطه حرمت همسرتان را نگه دارید. در ادامه همراه ما باشید تا با شما این متن ها و و جملات را به اشتراک بگذاریم.

جملات در مورد احترام به همسر

هر وقت که تصمیم گرفتی به همسرت بی احترامی کنی همان جا به یاد بیاور که تنها کسی که تا آخر عمر میتواند کنار تو باشد اوست، تنها کسی که همراز و همدرد تو در مشکلاتت است اوست، تنها کسی که هیچوقت دست یاریش را از سویت بر نمی گرداند اوست. همه بالاخره جایی جا می زنند و تو را تنها میگذارند اما در نهایت این همسرت هست که در کنارت بوده و قدم به قدم زندگی با تو همراه خواهد بود. هرگاه خواستی به او بی احترامی کنی، کافیست به نبودنش فکر کنی تا از این کار صرف نظر نمایی.

********************

احترام به همسر به معنای نادیده گرفتن حد و مرزهای خود نیست. یادمان باشد که اگر صرفاً برای احترام نه فقط به همسرمان بلکه به هر کس دیگری حد و مرزهایمان را نادیده بگیریم آنها هم به راحتی از آنها عبور کرده و این موجب ناراحتی بیشتر ما خواهد شد. بهتر است برای خود در رابطه تان حد و مرزهایی تعیین کند و سپس با توجه به این حد و مرزها حرمت ها را بشناسید و پا روی آنها نگذارید. قطعا این بهتر می تواند رابطه شما را تبدیل به رابطه ای موفق کند.

********************

تو هم می توانی به همسرت احترام بگذاری و هم می توانی حرمت او را از بین ببری اما به نظر خوت کدام یک بهتر است؟ وقتی که به همسرت احترام می گذاری او علاقه بیشتری به تو پیدا خواهد کرد و احساس نزدیکی بیشتری به تو خواهد داشت، این احترام باعث می شود که آنقدر به تو نزدیک شود که هیچ چیزی برای مخفی کردن میان تان وجود نداشته باشد، همچنین شما با این کار به او یادآوری می کنید که چقدر برایتان مهم است و به همین واسطه او هم تلاش خواهد کرد که همین حس را درون تان برانگیزد. در برعکس این ماجرا، اتفاقات برعکسی هم خواهد افتاد! یعنی اگر به او بی احترامی کنید، او از شما دور و دورتر خواهد شد، آنقدر میان تان فاصله می اندازد که بزرگترین مسائل را هم از هم مخفی خواهید کرد و او هم به جبران بی احترامی هایتان به شما به احترامی خواهد کرد. حال این خودتان هستید که تصمیم می گیرید شیوه رفتار و صحبت با همسرتان همراه با احترام باشد یا نه.

********************

اینکه همسرتان از شما درخواستی دارد و شما هم توانایی برآورده کردن درخواست او را دارید اما این کار را نمی کنید به معنی بی احترامی و زیر پا گذشت حرمت اوست. وقتی که با کسی وارد زندگی مشترک می شوید، یعنی حاضر شده اید که با او چیزهایی را سهیم شوید و نیازهایی از او را برطرف سازید. اگر این کار را نکنید شما حرمت رابطه را از بین برده اید و رابطه تان روز به روز رو به زوال خواهد رفت. به جای این کار بهتر آن است که به خواسته های او بها دهید و حتی قبل از اینکه خواسته ای را مطرح کند، خواسته اش را برآورده کنید اینگونه قطعا او هم احساس بهتری نسبت به شما خواهد داشت.

********************

تنها چیزی که باعث بقای یک رابطه می شود احترام است. گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می آید که عشق ما تبدیل به نفرت می شود، گاهی اتفاقاتی پیش می آید که دوست داشتن ما تبدیل به فاصله گرفتن از شریک زندگی مان می شود و هیچکدام از اینها راز پایداری رابطه نیستند. تنها راز نگه داشتن حرمت های همسر و احترام گذاشتن به اوست. وقتی که یاد بگیریم فارغ از هر اتفاقی که افتاده حرمت های یکدیگر را حفظ کنیم و پا روی ارزش های هم نگذاریم، آن موقع است که می توان انتظار داشت یک رابطه گرم و صمیمی با همسرمان داشته باشیم؛ این رابطه گرم حتی در همان زمانی که به اصطلاح با هم دعوا کرده ایم هم وجود خواهد داشت چرا که ما حرمت های یکدیگر را حفظ میکنیم.

********************

تو می توانی به راحتی احترام همسرت را جلوی جمع از بین ببری و همچنین خیلی راحت می توانی او را میان اطرافیانت تبدیل به انسانی ارزشمند کنی. کدام یک را ترجیح می دهی؟ اینکه از همسرت به عنوان یک شخص ارزشمند یاد کنند یا یک شخص بی حرمت؟ یادت باشد هر اتفاقی هم که میان شما افتاده مربوط به زندگی شخصی تان است و این را نباید میان دیگران جار بزنید. هر اتفاقی هم که افتاده سعی کنید احترام همسرتان را نزد دیگران حفظ کنید چرا که ممکن است در آینده دید شما نسبت به دیدی که الان به او دارید فرق کند اما دید دیگران را نمی توانید تغییر دهید چرا که آنها همان دیدگاهی که منشا آن بی احترامیست را حفظ می کنند.

********************

تو می توانی با احترام گذاشتن به همسرت او را به قله برسانی و همچنین می توانی با بی احترامی به او، وارد دره اش کنی. وقتی که به او بی احترامی میکنی دیگران هم این اجازه را به خود خواهند داد که این کار را با همسرت انجام دهند ولی وقتی که احترامش را حفظ میکنی دیگران نیز به تبعیت از این احترام تلاش خواهند کرد تا حرمت های او را نگه دارند و زیر پا نگذارند. حال این خودت هستی که تصمیم میگیری میخواهی با بی حرمتی ها او را به فرش برسانی یا نه می خواهی آنقدر به او احترام بگذاری تا به عرش برسد و تو را هم با خود به عرش ببرد.

********************

وقتی وارد زندگی مشترک می شوید، باید بپذیرید که شما دو انسان هستید و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارید. هر چقدر هم که تفاهم داشته باشید، هر چقدر هم که به هم شباهت داشته باشید، باز هم تفاوت هایی وجود خواهد داشت. راز دوام رابطه این است که به شباهت ها و تفاهم ها بها داده و به تفاوت ها نیز احترام بگذارید. وقتی که طرفین بخواهند یکدیگر را تغییر داده و به آن شکل و شمایلی که خود در ذهن دارند تبدیل نمایند، رابطه رو به زوال می رود چرا که هیچ کس این موضوع را نخواهد پذیرفت. انسان ذاتاً آزادی خواه است و طرف مقابل با این کار احساس می کند که همسرش می خواهد با تغییر دادنش آزادی را از او گرفته و او را زندانی عقاید خویش کند، پس قطعا با این موضوع کنار نخواهد آمد و همین موضوع رابطه را رو به نابودی میبرد.

********************

بهترین راهی که می توانید قلب همسرتان را تا همیشه به تسخیر خود درآورید این است که احترام او را در هر حالتی نگه دارید. انسان ها بیشترین ارزش را برای خود قائل هستند و نمیتوانند ببینند که شخصی می خواهد این ارزش ها را نابود کند. وقتی که شما نه تنها این ارزش ها را نابود نکرده بلکه به آنها بها می دهید، قلب همسرتان را تسخیر کرده و تا همیشه احساس عشقش را نسبت به خود برانگیخته خواهید کرد.

********************

سعی کن همسرت را بشناسی، او را درک کنی، واکنش هایش در موقعیت های مختلف را بفهمی و شیوه کنار آمدن با او را دریابی. با بی احترامی کردن نمی توانی نتیجه را آن طور که میخواهی عوض کنی و فقط او را نسبت به خود بدبین کرده ای و این دیدگاه بد می تواند آنقدر عمیق باشد که حسش نسبت به شما هیچوقت تغییر نکند.

********************

در تصمیم گیری ها به همسر خود احترام بگذارید. وقتی که هر تصمیمی که می خواهید بگیرید را با او در میان می گذارید او احساس خوبی نسبت به شما پیدا خواهد کرد و همین احساس خوب باعث می شود که عشق میان شما چندین برابر افزایش یابد. در صورتی که این کار را نکنید همسرتان احساس خواهد کرد که شما از او مخفی کاری می کنید و همین مخفی کاری می تواند رابطه را حتی به شکست ختم کند.

********************

اگر تعریف اشتباهی از احترام گذاشتن داشته باشید، این موضوع باعث می شود خلاف آن اتفاقی که می خواستید را به وجود آورید و حتی احترام خودتان را هم از بین ببرید. شما باید طبق یک سیاست خاص پیش بروید تا علاوه بر اینکه احترام شخص مقابل تان حفظ می شود، احترام شما هم حفظ گردد و از بین نرود. به عنوان مثال وقتی در رابطه هستید گاهی باید به همسرتان تلنگری بزنید، گاهی باید او را متوجه برخی مسائل کنید ولی اگر صرفاً به کار او احترام بگذارید شاید هیچگاه کاری که انجام می دهد را اصلاًح نکند چرا که خود هم نمی داند کارش اشتباه است. در این وسط فقط شما ضربه خواهید خورد دلیل این موضوع هم این است که به پای تعریف اشتباهی که از احترام گذاشتن داشتید خود را به رنج خواهید انداخت.

********************

برخی در زندگی مشترک حرمت خودشان را نادیده می گیرند که به این واسطه احترام شخص مقابل شان حفظ شود. یادتان باشد زمانی می توانید ارزش تان را به دیگران یادآوری کنید که برای خود احترام قائل شوید. اگر همینطور راحت حرمت خودتان را از بین ببرید تا به این واسطه احترام شخص مقابل تان را حفظ کنید، ممکن است او هم نخواهد این کار را انجام دهد و به راحتی پا روی حرمت شما بگذارد و این تماماً به خاطر خودتان است چرا که حرمت خودتان را نادیده گرفته اید. یادتان باشد که قبل از هر کسی برای خود ارزش و حرمت قائل شوید اینگونه نه تنها دیگران احترام تان را نگه خواهند داشت بلکه کیفیت احترام هایی که میگذارید هم بیشتر می شود و طرف مقابل تان متوجه این احترام گذاشتن شما خواهد شد.

********************

هر تصمیمی که می خواهید در مورد زندگی مشترک تان بگیرید، بهتر است که قبل از آن در موردش با همسرتان صحبت کنید. این علاوه بر اینکه نوعی احترام به وی می باشد، باعث می شود که دید بهتری هم نسبت به تصمیمات تان داشته باشید و در نهایت با با این دید عملکرد بهتری نیز از خود نشان دهید. همچنین به یادتان باشد که شما در حال زندگی مشترک با او هستید یعنی فقط خود از آن زندگی سهمی ندارید پس همین موضوع باید به شما یادآوری کند که احترام همسرتان را در این موضوع نگه داشته و با مخفی کارهای مختلف، حرمت او را از بین نبرید.

********************

زندگی مشترک پر از پستی و بلندی های مختلف است و تنها زوجینی می توانند با هم این پستی و بلندی ها را طی کنند که به هم احترام بگذارند. قطعا هر کسی شیوه خاص خودش را برای از بین بردن پستی ها دارد تا به بلندی ها برسد و در زندگی مشترک در واقع ممکن است دو دیدگاه مختلف برای این موضوع وجود داشته باشد. در این هنگام اگر به دیدگاه های هم احترام نگذاریم و هر کدام سعی کنیم شیوه و طریق خود را در پیش بگیریم، قاعدتاً طرف مقابل مان احساس خواهد کرد که به او احترام نگذاشته ایم و دیدگاهش را نادیده گرفته ایم. این نه تنها پستی ها را از بین نمی برد بلکه پستی های بیشتری هم به وجود خواهد آورد که ما در آنها گرفتار خواهیم شد. قبل از هر چیز خوب است یاد بگیریم که به همسرمان و نظراتش احترام بگذاریم و آنها را هم مد نظر آوریم چرا که همین احترام مهمترین و با ارزش ترین ابزار برای از بین بردن پستی هاست.

********************

اگر در تصمیم های مختلفی که میگیرید همسرتان را دخیل نمی کنید اشکالی ندارد اما بهتر است با برخی عواقب آن آشنا شوید. اولین عاقبتی که برایتان به وجود می آید این است که او نسبت به شما بی اعتماد خواهد شد و همین بی اعتمادی منجر به کمرنگ شدن رابطه عاطفی اش می شود. در درجه دوم شما با این کار اعتماد به نفس را از او خود خواهید گرفت چرا که او احساس خواهد کرد شایستگی کافی در دخالت در تصمیمات شما را ندارد. مورد سوم که مهمترین عاقبتی است که با این کار به آن دچار می شوید، نادیده گرفتم حرمت همسرتان خواهد بود. یقیناً هر انسانی برای خود ارزش و احترام قائل است که شما با این کار به راحتی این ارزش و احترام را از او خواهید گرفت و به این وسیله بزرگترین ضربه را هم به او وارد خواهید کرد.


در ادامه ببینید :

متن های کنایه دار بی احترامی شوهر به زن در جمع

عکس نوشته در مورد احترام گذاشتن برای پروفایل

مجموعه‌ای زیبا از متن و شعر درباره ادب و احترام

سخنان بزرگان در مورد خانواده


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...