جملات کوتاه سنگین در مورد خداوند

خدا همواره کنار انسان هاست مانند رفیقی که هیچ وقت تنهایت نمی گذارد و قدم به قدم زندگی در کنارت است. آیا از اینکه رفیقی نداری که همواره کنارت باشد و به تو خیانت نکند ناراحتی؟ پس خدا را دریاب، خدا رفیقیست که هیچ وقت پشتت را خالی نمیکند و از هر راهی به تو کمک می رساند.

در این مطلب می خواهیم متن هایی سنگین و زیبا درباره خداوند به اشتراک بگذاریم. در این متن ها درباره خدا، امید به او، عشق به او و دست یاریگرش در زندگی مان صحبت خواهیم کرد و جملاتی فوق العاده تاثیرگذار خواهیم گفت. این جملات شما را به فکر فرو میبرند و کاری میکنند که احساس ایمان و امید بیشتری نسبت به خدا در دلتان زنده کنید. بیش از این شما را منتظر نمی گذاریم، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جملات سنگین درباره خدا

متن سنگین درباره خدا

با خدا چقدر آشنا هستی؟ اصلا او را میشناسی؟ شناختت در ایمانت نهفته است! چقدر به خدا ایمان داری؟ به اندازه ایمانت خدایت را میشناسی. برای اینکه میزان ایمانت را بسنجی ببین که چقدر در موقع گرفتاری ها دلت قرص است، ببین که چقدر در زمان مشکلات قوی عمل میکنی و از ته قلب ایمان داری که خدایی هست آن بالای سر که توجهش به تو باشد و تو را در هر مسئله و چالشی یاری نماید.

********************

اگر حس میکنی که هیچ کس نیست که دستت را بگیرد، به آن زمانی که غرق در مشکلات مختلف بودی فکر کن. آن موقع ها خدایی بود تا دستت را بگیرد و تو را از دل مشکلات بیرون بکشد. این خدا قطعا همین حالا هم با توست، همین حالا هم کنار توست و قطعا دستت را هم خواهد گرفت اما اگر زودتر او را ببینی، زودتر به او امید ببندی و خودت را وابسته به کمک او کنی زودتر از آنچه که فکرش را بکنی دستت را میگیرد.

********************

خدا تو را فراموش نکرده اما تو ممکن است خدا را فراموش کنی. وقتی که لذتی به تو میرسد میگویی خودم آن را خلق کردم اما وقتی به مشکلی بر میخوری می گویی خدا آن را سر راه من سبز کرده و مرا فراموش کرده، اما اینطور نیست. خدا چیزی جز خیر و خوبی برای بنده اش نمی خواهد اما آیا این بنده خودش خیر و خوبی اش را می خواهد؟ این را باید در انتخاب ها و رفتارهایش نسبت به مسائل مختلف سنجید. وقتی که انتخاب درستی نداشته باشی، وقتی رفتار و واکنش درستی نسبت به اتفاقات پیش روی زندگی ات نداشته باشی آن موقع تو به مشکل بر میخوری و این مشکل را نه خدا بلکه خودت سر راه خودت سبز کرده ای، خدا تو را فراموش نکرده، تو هستی که خدا را، منطقت را در زمان انتخاب و واکنش ها فراموش کرده ای.

********************

وقتی که به مشکلی بر میخوری اول از همه با خدایت خلوت کن، از او کمک بخواه، از او بخواه تا آنقدر ذهنت را آرام کند، آنقدر وجودت را سرشار از آرامش کند تا بتوانی به درستی در مورد مشکلت تصمیم بگیری. خدا خود آن مشکل را حل نمیکند چون تو را آفریده که به واسطه این مشکلات که نام اصلی شان چالش است رشد کنی اما اگر بتوانی الهامات او را دریافت کنی، بتوانی دل و قلبت را به او متصل کرده و آرام گیری و سپس در مورد مشکلت تصمیم بگیری آن موقع خواهی توانست مشکل را حل کنی.

********************

همیشه یاد خدا را در وجودت زنده نگه دار تا با قدرت به دل هر مشکل و چالشی نفوذ کنی و آن را از پا در بیاوری. در زندگی ات مشکل داری؟ در روابط عاطفی ات مشکلی داری؟ در کسب و کارت مشکلی داری؟ در هر زمینه ای که مشکلی تو را می آزارد به خدا بیندیش، با یاد او ذهن و روانت را آرام نگه دار و آن موقع خود معجزه را ببین. خدا به شکلی معجزه وار و از راهی که فکرش را هم نمیکردی مشکلت را حل خواهد کرد.


همچنین ببینید :

جملات کوتاه و زیبا درباره خداوند


یادت باشد قبل از اینکه عاشق هر انسانی شوی، عاشق هر چیزی در این دنیا شوی، قبلش عاشق خداوند شوی و با عشق او روحت را تطهیر سازی. وقتی که عاشق خدایت شدی، دیگر برایت فرقی نخواهد داشت که به عشق دنیایی ات برسی یا نه چرا که عشق خدا وجودت را لبریز خواهد کرد. این عشق خداگونه تو را به آنچه که در این دنیا عاشقش هستی نزدیک تر خواهد کرد چرا که با این عشق وجود تو سرشار از آرامش است و به خاطر همین آرامش بهتر می توانی تصمیم بگیری و بهتر می توانی برای رسیدن به عشقت بیندیشی.

********************

خدا نگاهی نمی کند که به او فقط در زمان سختی ها و مشکلات و نه در زمان شادی ها و لذت ها فکر میکنی. هر موقع ای که در زندگی ات او را فراخواندی او حاضر است تا به بنده اش در مسیر زندگی کمک کند. پس اگر در زمان لذت هایت خدا را فراموش کرده بودی و اکنون به خود می گویی که بی انصافیست که در زمان مشکلات خدا را یاد کنی، این را به خود بگو که خدا مانند ما انسان ها نیست، او همواره همراه بنده اش هست و در کنار اوست. آنگاه از ته دل از او کمک بخواه و ببین که چطور به کمکت خواهد آمد.

********************

خدایا، دست یاریگرت را از دست ما رها نکن که ما بندگانی ضعیف در این دنیا هستیم. یقیناً اگر نگاه تو بر ما نباشد ما لحظه ای نخواهیم توانست قدم از قدم برداریم. لطف و توجه توست که ما را در مسیر بندگی و زندگی هدایت میکند و باعث می شود که با انتخاب هایمان زندگی مان را خلق کنیم. خدای من، نعمت ها و لطف و عنایت های توست که باعث می شود ما طعم زندگی در این دنیا را بچشیم و خود را از موجودی ضعیف و ناتوان به انسانی قدرتمند، انسانی که می تواند دنیایی که در آن زندگی می کند را گسترش دهد تبدیل می کنیم.


مطلب پیشنهادی :

جملات عاشقانه کوتاه درباره خدا


ما انسان ها موجودات جالبی هستیم. در زمانی که درگیر گرفتاری ها و مشکلاتیم، در خانه هر کسی جز خدا را میزنیم و برای دریافت کمک به سمت هر کسی می رویم. جالب ماجرا نیز اینجاست که هیچ کس به ما کمک نمی کند اما باز هم ما نمی خواهیم نزد کسی که از همان اول باید پیش او می رفتیم برویم. ما آنقدر در گرفتاری و بلا غوطه ور می شویم که مدام فریاد میزنیم که خدا توجهش به ما نیست اما نکته اینجاست که آیا ما به خدا توجه کردیم؟ آیا در همان زمانی که در خانه غیر را زدیم، به یاد داشتیم که خدایی هم هست که همواره در خانه اش به روی ما باز است؟

********************

خدایا، لطف و مرحمتت را در زندگی شامل حال همه ما بندگانی که نیازمند یاری و عنایت تو هستیم بفرما. خدای من، اگر لحظه ای توجهت را از ما برداری حتی نفس کشیدن برایمان سخت و دشوار خواهد بود. نگاهت را از ما برندار و لطفت را از ما بندگان نیازمند دریغ نساز. اشتباهات ما را به پای همین لطف و بخشندگی ات ببخشا و ما را به مسیری هدایت کن که جز تو کسی را در این مسیر نبینیم و دست یاری مان را به جز تو به سمت کس دیگری دراز نکنیم.

********************

گاهی باید این جملات را به خود بگوییم: چه راحت خدایی را که هیچوقت فراموشت نمیکند، خدایی که همیشه سپر بلای تو در زندگی بوده، خدایی که همیشه با عشقش تو را لبریز از آرامش و نشاط کرده، خدایی که لحظه ای توجهش را از تو بر نمی دارد را فراموش میکنی و چه راحت او را از یاد میبری. خدایی که همواره با حضورش چراغی در زندگی ات شده و تو را به مسیر اصلی زندگی هدایت می کند را به راحتی از یاد میبری و وابسته به غیر می شوی، همان افرادی که خود نیازمند همین خدا هستند.

********************

گاهی میخواهم خودم را جای خدا بگذارم اما نمی توانم. فکرش را بکن، بنده ات را خلق کنی، همه را مجبور به سجده به او کنی، او را جانشین خود روی زمین بگذاری، مختارش بگذاری که هر طور که می خواهد زندگی اش را بسازد، هر گونه احساسی را در وجودش نهادینه کنی و سپس به راحتی تو را فراموش کند و از یاد ببرد. چه راحت ما انسان ها ماهیت مان را فراموش میکنیم، چه راحت نوری که ما را در زندگی به سوی سعادت هدایت می کند را خاموش میکنیم و چه راحت به سوی بیراهه قدم بر میداریم، بیراهه ای که انتها و مقصد آن هیچ مشخص نیست.


حتما ببینید :

جملات زیبا در مورد حکمت خدا + عکس نوشته


خدایا کاری کن که قبل از وابسته شدن به هر چیز تو را به یاد آورم و از این کار صرفه نظر کن، کاری کن تا آنقدر وجودم را به وجودت گره بزنم که نیاز به هیچ جنبنده و چیز دیگری در این دنیا نداشته باشم، کاری کن که با فکر با تو آنقدر قدرتمند شوم که در برابر هیچ کس و هیچ چیزی احساس ضعف نکنم. خدایا کاری کن که تو را در زندگی ببینم، تو را درک کنم و بدانم که در کنارم هستی، همراهم هستی و تنهایم نمیگذاری.

********************

هر صبح که از خواب برمیخزی، خدایی را به یاد بیاور که لیاقت زندگی را یک روز دیگر هم در تو دید و خواست که تو این روز را نفس بکشی و به گسترش جهان کمک کنی. لیست شکرانه هایت را آماده کن و برای هر یک احساس سپاسگزاری را درونت لبریز نما. آنقدر سپاسگزاری کن تا وجودت غرق در عشق شود و سپس با همین عشق به مصاف دنیا و مشکلاتش برو و این مشکلات را به زمین بزن. هر روز با سپاسگزاری خودت را تقویت کن و یک انرژی زا فوق العاده به وجودت تزریق نما سپس ببین که چطور در روزت قدرتمند عمل خواهی کرد.

********************

تا به حال چند بار از خدا برای داشته هایت سپاسگزاری کرده ای؟ تا به حال چند بار شکر چیزهایی که در زندگی به تو داده را به جا آورده ای؟ کمی به این ها فکر کن! اگر پاسخی برایش نداشتی، از همین حالا سعی کن احساس سپاسگزاری را در وجودت شکل دهی. شکرگزاری بابت نعمت هایی که خدا به تو داده انرژی ای وصف ناپذیر درونت بر می انگیزد، انرژی ای که از حسی بر میخیزد که می گوید کسی توجه اش به توست و تو را غرق در نعمت میکند فقط اگر فقط تو هم به او توجه کنی و او را از یاد نبری.

********************

امیدت را به خدا از دست نده. تا به حال در کجای زندگی برای همیشه متوقف ماندی؟ کدام مشکلت برای همیشه پابرجا ماند؟ اگر خوب فکر کنی میبینی که هیچ مشکلی نبوده که خدا آن را برایت حل نکند پس چرا هنوز هم ناراحتی و هنوز هم فکر میکنی مشکلت حل شدنی نیست؟ به جای این مسئله هر لحظه سعی کن ردپایی از خدا را در زندگی ات بیابی، این به تو کمک میکند تا امیدت را زنده کنی و نگذاری که برای همیشه از بین برود.

********************

خدا کجاست؟ تا به حال به این فکر کرده ای؟ در آسمان هاست؟ خدایی که می گوید از رگ گردن به تو نزدیک ترم، در آسمان هاست؟ آیا این منطقی است؟ هرگز! به درونت توجه کن، به همان جایی توجه کن که منبع هر احساس خوب است، آنجا کجاست؟ درست است قلبت! خدا در قلبت است و از آنجا با احساسات مختلف تو را در زندگی هدایت می کند. همواره سعی کن احساسات خوب بیشتری در وجودت شکل دهی تا بتوانی بهتر خدا را در قلبت ببینی و راهنمایی های او را در زندگی ات به کار ببری.

********************

اگر خدا کنارت باشد، حتی اگر تمام دنیا هم علیه تو شوند نمی توانند ذره ای به قلمرو تو نفوذ کنند. دیواره های قلمرو تو از جنس خداست، هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند از آن عبور کند به شرط اینکه همواره به خدا ایمان داشته باشی، اینگونه خدا کنارت خواهد بود و از خود سپری خواهد ساخت که هیچ دشمنی نتواند از این دیوار عبور کند و به تو برسد.

********************

وقتی می گویند آیا در زندگی عاشق کسی هستی آنقدر تمرین کن که در قلبت جواب این سوال را بدهی و جوابش خدا باشد. وقتی که عاشق خدا باشی، او هم عشق واقعی را در زندگی ات به وجود خواهد آورد. با عشق به خدا رسیدن به هر عشق دیگری امکان پذیر خواهد بود. مشکل ما انسان ها اینجاست که عشق را در هر چیزی به غیر از خدا جستجو میکنیم! وقتی که عشق خدا را در قلبت بیابی، وقتی که عشق به او را پیدا کنی و وجودت را به عشق او گره بزنی آن موقع او هم تو را در این دنیا لبریز از هر عشقی خواهد کرد.


در ادامه تماشا کنید :

جملات زیبا برای سپاس از خداوند


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...