دلنوشته درباره رفیق خوب

دوستی ها و رفاقتای امروزی خیلی بی پایه و اساس شدن و نمیشه به هر کسی عنوان دوست رو داد. اما میون همه این آدم ها، کسایی هم هستن که واقعا نقش یه رفیق خوب رو بازی میکنن و در نقششون به خوبی فرو میرن. اونا اینقدر خوبن که دیگه اونا رو نه دوست بلکه خانواده ات میدونی و دوست داری همیشه کنارت باشن.

بودن یه رفیق خوب توی زندگی همه لازمه تا با اون بتونن از زندگی لذت ببرن و تجربه بیشتری کسب کنن. رفیقای خوب باعث به وجود اومدن حس و حال خوب میشن و برای همین اینقدر مهمن. ما توی این مطلب کلی متن دلنوشته در مورد رفیق خوب آوردیم که میتونید اونا رو توی شبکه های اجتماعی تون یا حتی با خود دوستتون به اشتراک بذارید و این حس خوب رو با دیگران یا با خود اون تقسیم کنید. در ادامه همراه ما باشید.

رفیق خوب

دلنوشته در وصف رفیق

رفیق خوب ، نعمتی است که هر کسی به راحتی نصیبش نمی‌ شود. رفیق خوب ، کسی است که همیشه در کنارت است ، در شادی‌ ها و غم‌ ها. رفیق خوب ، کسی است که بهت اعتماد دارد و تو هم به او اعتماد داری. رفیق خوب ، کسی است که بهت می‌ خندد و تو را می‌ خنداند. رفیق خوب ، کسی است که تو را می‌ فهمد و تو هم او را می‌ فهمی.

رفیق خوب ، مثل یک خانواده است. رفیق خوب ، مثل یک تکیه‌ گاه است. رفیق خوب ، مثل یک دوست واقعی است.

رفیق خوب ، کسی است که می‌ داند در هر شرایطی ، می‌ توانی روی او حساب کنی. رفیق خوب ، کسی است که می‌ داند می‌ توانی هر حرفی را با او بزنی ، بدون اینکه قضاوتت کند. رفیق خوب ، کسی است که می‌ داند می‌ توانی با او درد دل کنی و او می‌ تواند بهترین مشاور برای تو باشد.

رفیق خوب ، کسی است که باعث می‌ شود زندگی شیرین‌ تر شود. رفیق خوب ، کسی است که باعث می‌ شود دنیا جای بهتری برای زندگی باشد.

اگر رفیق خوبی داری ، قدرش را بدان. رفیق خوب ، نعمتی است که باید از آن مراقبت کرد. رفیق خوب ، نعمتی است که باید برای آن دعا کرد.

جملاتی زیبا در مورد رفیق خوب

"رفیق خوب ، مثل یک درخت سایه‌ دار است که در گرمای تابستان ، آرامش را به تو هدیه می‌ دهد."

"رفیق خوب ، مثل یک چراغ روشن است که در تاریکی ، راه را به تو نشان می‌ دهد."

"رفیق خوب ، مثل یک دوست واقعی است که همیشه در کنارت است، در هر شرایطی."

امیدوارم که همه‌ ی ما رفیق‌ های خوبی داشته باشیم که بتوانند زندگی ما را زیباتر و شیرین‌ تر کنند.


حتما ببینیدمتن طولانی برای رفیق صمیمی


دلنوشته زیبا و کوتاه درباره رفیق خوب

متن دلنوشته در مورد دوست خوب

وقتی داشتم تو گرفتاریا و مشکلات غرق میشدم، اومد و دستم رو گرفت. نگفت چرا، نگفت به چه دلیل، نگفت من خودم کار دارم، فقط اومد. اینه که اونو برای من ارزشمند میکنه، اینه که باعث میشه حس خاصی نسبت به او داشته باشم، حسی که باعث میشه اونو با هیچ چیزی توی این دنیا عوض نکنم. کاش رفیقم بدونه که حالا یه بخش مهم از زندگی منو تشکیل داده، یه بخش مهم که اگه نباشه انگار زندگیم مختله و به مشکل برخورده. کاش اون بدونه که خیلی برام مهمه، کاش بدونه که دوستش دارم و به هیچ وجه نمیخوام از زندگیم بره.

********************

رفیقمه، تمام وجودمه، مگه میشه ازش بگذرم؟ مگه میشه نادیده اش بگیرم؟ میگن توی این دوره و زمونه نمیشه روی کسی اسم رفیق رو گذاشت اما اون با همه فرق میکنه، اون انگار برای رفاقت درست شده، برای معرفت و دوستی درست شده. حالا توی همین دوره و زمونه ای که همه از رفیق مینالن، من از داشتن اون به خودم غبطه میخورم. بعضی وقتا با خودمم فکر میکنم که آیا اصلا من لیاقت بودنش در زندگیم رو دارم؟ آیا اون لیاقت دوست بهتری رو نداره؟ کسی که حداقل براش اندازه خودش نه بیشتر از جون و دل مایه بذاره.

********************

دارم توی ذهنم خاطراتم رو باهاش مرور میکنم. لعنتی هر چقدر خاطره خوب به ذهنم میاد باز هم انگار یه خاطره دیگه بعد اون تو صفه و میخواد وارد ذهنم بشه تا خوشحالم کنه. وقتی که با رفیقم هستم، تنها چیزی که اتفاق میفته شادی و لذتمونه و وقتی که ازش جدا میشم تنها چیزی که باقی میمونه کلی خاطره خوشه. کافیه من و اون یک ساعت کنار هم باشیم تا اونقدر خاطرات خوش و زیبا با هم رقم بزنیم که اگه بخوای اون خاطره ها رو به قلم بیاری مجبور بشی صدها کاغذ استفاده کنی و صدها جوهر خودکار تموم کنی.

********************

چه زیباست رفاقت کردن با اون. وقتی که باهاشم، از غم دنیا بی نصیبم. انگار اصلا غمی وجود نداره چون وقتی اون هست اصلا نمیذاره غمی درونم موج بزنه. وقتی که کنارشم نه نیازی به عشق دارم و نه نیازی به هیچ چیز دیگه، اون وجودم رو از تمام حس های خوب سیر میکنه و منو مثل یک تشنه سیرابم میکنه.

********************

اون برام یه معنای دیگه داره، اون حسابش برام از تموم آدمای دنیا جداست، اون انگار اصلا مثل بقیه آدما نیست، اون انگار اصلا درونش کینه ای نیست، نفرتی نیست، حس بدی نیست، تنها چیزی که درونش موج میزنه، عشقه، عشقی محض که وقتی به من میرسه منو هم از اون عشق لبریز میکنه. رفیقم، تنها دلیل حال خوبیه که دارم، این حرف دلمه، دلی که پر از غم و غصه بود اما با اومدن رفیقش کلا غم و غصه هاش برای همیشه پر کشیدن و رفتن.

********************

یه رفیق خوب باشه که آدمو درک کنه، اونو بفهمه و کنارش باشه، دیگه آدم از دنیا چی میخواد ؟ از وقتی که رفاقتم رو با اون شروع کردم، از وقتی که دوستیم رو با اون آغاز کردم، نیاز نداشتم کسی منو درک کنه یا بفهمه چون اون برام کافی بود و منو از همه بی نیاز میکرد. همه آدما توی زندگیشون به یه همچین آدمی نیاز دارن، همچین آدمی که بیاد و بمونه و حس اونها رو خوب کنه. همیشه هم عشقت نمیتونه حس خوب رو درونت تزریق کنه، گاهی وقتا حس خوب فقط در دست دوستته و اگه اون باشه حس و حال تو هم خوب میشه.

********************

دیوونه بازی هامون، تصمیم گرفتن هامون برای انجام یک کار مشترک، درد و دل هامون، خندیدن هامون، همه اینها اونو برام خاص میکنه. هیچ کسی نمیتونه جای اونو بگیره، هیچ کسی با وجود تلاش خیلی زیاد نمیتونه مثل اون باشه، اون با همه فرق داره، با همه تفاوت داره. اون رفیق منه، تمام وجود منه، مگه میشه کسی مثل اون باشه که بیاد و جاشو بگیره؟ هرگز! وقتی که با اون هستم، وقتی که با اون خاطره میسازم، انگار توی کل عمرم فقط همون موقع هست که لذت واقعی زندگی رو درک میکنم و طعم واقعی زندگی رو میچشم.

********************

دلم خیلی واسه آدمای تنها میسوزه چون اونا دوستی ندارن که کنارشون باشه، دوستی ندارن که در لحظات غم اشک رو از روی گونه هاشون پاک کنه، دوستی ندارن که دلیل لبخندشون بشه و دوستی ندارن که همرازشون بشه. اونا فقط خودشونن و خودشون. اما من، یه دوستی دارم که اگه نباشه من میشم یه آدم تنهای افسرده. اون اینقدر منو به خودش وابسته کرده و اینقدر خودشو به من نزدیک کرده که اگه یه روز صداشو نشونم، یه روز باهاش حرف نزنم، حال دلم بده، انگار یه چیزی کم و یه غمی داره از درون بهم فشار میاره. اون شده تمام دلیلی که من به خاطرش هیچوقت احساس تنهایی نمیکنم.

********************

کاش بدونه که اگه هیچ کسی هم توی این دنیا نباشه که دستش رو بگیره، درکش کنه و حال دلش رو بفهمه من هستم. من توی این لحظات بودم و اون اومد و دستم رو گرفت، اون منو از باتلاقی که قرار بودن درونش غرق بشم نجات داد. حالا اون شده مهمترین بخش زندگیم، رفیقم شده مهمترین دلیل خوشبختیم. کاش یکی به گوشش برسونه که اون مهمترین، خاص ترین، بی بدیل ترین و با معرفت ترین کسیه که توی زندگیم دیدم و شناختم، کاش یکی به گوشش برسونه که اونقدر منو وابسته به خودش کرده که دوست ندارم یه لحظه ازم جدا بشه، کاش بدونه که اگه مشکلی داشت، اون مشکل، مشکل منم هست و تمام وجودم رو میذارم تا حل بشه.

********************

اینا رو توی روش نمیگم چون پررو میشه اما حالا که قراره از دلم حرف بزنم، حالا که قراره حرفام از قلبم بیاد میخوام بگم که هیچکس مثل اون نیست، مثل اون پیدا نمیشه، اون تکه، تک میون تموم موجودات و آدم هایی که خدا آفریده! میخوام بگم انگار خدا برای اون جداگونه از تموم آدم ها وقت گذاشته و با صبر و حوصله آفریدش. رفیق من، ناب ترین اتاق زندگیمه، کسیه که من عشق رو با وجود اون درک کردم. عشق فقط اون عشقِ توی قصه ها نیست، عشق میتونه حس یه رفیق به رفیقش باشه، حسی که خیلی زیباست و الان درون من موج میزنه و حال دلم رو خوب کرده.

********************

دیوارای معرفتش اونقدر بزرگن که اگر تمام وزنم رو روشون بندازم بازم تحمل میکنن و حتی ترک هم بر نمیدارن. رفیقم رو میگم، اونی که معرفتش خیلی زیاده، اونقدر زیاد که منو عاشق خودش کرده. میخوام حسم رو به خودش بدونه، میخوام بفهمه که چقدر برام خاص و منحصر به فرده، میخوام بهش بگم آهای با معرفت ترین آدم روی زمین، خواستم بدونی که عاشقتم، خواستم بدونی که اونقدر برام ناب و خاصی که حاضر نیستم با هیچ چیزی توی این دنیا عوضت کم چون همه چیز توی دنیایی که در اون زندگی میکنیم بدل داره اما تو بدلی نداری.

********************

اونقدر وجود رفیقم برام ارزشمنده که حاضرم از خودم بگذرم اما اون چیزی از ارزشش کم نشه. نمی دونم ولی انگار روی اون یه غیرت خاص، یه تعصب خاص دارم، تعصبی که باعث میشه خودم به رنج بیفتم، خودم غم ببینم و دلم بشکنه اما نذارم که به احساس اون خدشه ای وارد بشه. اگه یه روز قرار بود این دلنوشته رو بخونه میخوام بدونه که این ها منت نیست، این ها حرف های دل یه رفیقه که رفیقشو به اندازه جونش دوست داره.

********************

رفیقم انگار معجزه خداست. معجزه هم نباشه کم از معجزه نداره. اون مثل یه اتفاق خاصه، یه اتفاق که خیلی محدوده و خیلی کم توی زندگی هر کسی رخ می ده. خدا رو شکر میکنم که من قدر این اتفاق رو دونستم و توی زندگیم ثابتش کردم. حالا همین اتفاق یا بهتره بگم همین معجزه باعث شده که بخندم، باعث شده که لبخند بزنم. اگه این معجزه نبود شاید همون اوایل با کمترین میزان درد و رنج از زندگی دست میکشیدم، اما حالا که اون هست، با معجزه بودنش معجزه های دیگه ای هم به وجود آورده و باعث شده که من همیشه امید به زندگی داشته باشم.

********************

به پای رفاقت جونمم میدم اما رفیقی که ارزش داشته باشه. اون ارزششو برام ثابت کرد، اون بهم فهموند که خیلی عیارش بالاست و نمیشه ارزش گذاریش کرد چون مثل اون تا حالا نبوده. از وقتی متوجه شدم که با ارزشه، توی زندگیم ثابتش کردم و همیشه توی بهترین قسمت زندگیم باقیش نگهش داشتم. اون رفیقمه، تمام وجودمه، میخوام تا همیشه باشه و از ارزشش منم بهره مند بشم تا ارزش وجودی من هم بالا بره.

********************

بعضی از آدما هستن که اونقدر خاصن، اونقدر منحصر به فردن که آدما برای رفاقت باهاشون دست و پا میشکنن. کاش بدونه که اون دقیقا جزو همین دسته از آدماست، همین دسته که بقیه جونشونم میدن تا با اونا رفاقت داشته باشن. اون برام خیلی خاصه، اونقدر خاص که حاضرم برای بودن و موندنش توی زندگیم هر کاری بکنم.

********************

اونقدر رفیقای خوبی برای هم بودیم که هر کس که از دور یا نزدیک رفاقت ما رو میبینه به حالمون غبطه میخوره. اما شاید کسی نمیدونه رمز موندگاری این رفاقت چیه. من و اون مهمترین بخش زندگی همدیگه ایم، وجودمون وصله به وجود هم، با هم میخندیم و با هم گریه میکنیم، با هم شادیم و با هم غصه میخوریم، همیناست که من و اونو کنار هم نگه داشته چون همدیگه رو درک میکنیم، حس همدیگه رو میفهمیم و میدونیم که توی دلمون چی میگذره. من و اون بیشتر از خودمون برای همدیگه ارزش قائلیم و همین ارزش گذاری باعث شده تا رفاقتی بینمون به وجود بیاد که هم غبطه اش رو میخورن.

********************

یه رفیق دارم که هیچ کس نمیتونه جاشو بگیره، هیچ کس اونقدر توانایی نداره که در جایگاه اون قرار بگیره. اون خاصه و مثل اون دیگه نیست. این حرف ها نه حرفای دل من بلکه حرف های منطق منه. وقتی که مشکلی دارم زودتر از همه باهام همراه میشه، وقتی که غمی توی دلم دارم زودتر از همه مرهم میشه، وقتی که میخندم قبل از همه اون بوده که دلیل این خنده هام شده. حالا حق اونه که در بهترین جایگاه زندگی من قرار بگیره، جایگاهی که هیچ کس نمیتونه به اون دست پیدا کنه!

********************

رفیق یعنی کسی که پا به پا همراهته و تنهات نمیذاره، یعنی کسی که نه تنها توی خنده ها و شادی ها بلکه توی گریه ها و غم هات هم کنارته و از پیشت نمیره. بودن همچین رفیقایی برای همه الزامیه چون اینا بهترین مسکنی هستن که توی دنیا پیدا میشه. خدا رو شکر میکنم که همچین رفیقی دارم، خدا رو شکر میکنم که یه مسکن قوی به نام رفیق بهم داده که همیشه با اون آروم میشم.

********************

ثروتمندم، ثروتمندم چون حالم خوبه. من ثروتم رو بر اساس مال و اموال و پولی که دارم نمیسنجم، ثروتم رو بر اساس حال خوبی که دارم میسنجم. این حال خوب به خاطر رفیقمه! اون منو ثروتمندترین آدم روی کره زمین کرده چون درونم رو لبریز از احساس خوب میکنه.

********************

میگن چرا میخندی، میگن چرا اینقدر خوشحالی، خب حق دارن بپرسن و تعجب کنن آخه اونا که رفیقی ندارن که دلیل خنده هاشون باشه. من یه رفیق دارم که تا میبینه یکم دمقم، تا میبینه یکم حالم بده، انگار اون چیزی که از ته دل میطلبم رو میفهمه و بهم میده و در پایان همه اینها اون خنده هایی که همه میبینن به وجود میان. حالا میخوام اعتراف کنم که اگه میخندم و شادم این خنده ها و شادی ها یه پشت صحنه ای دارن و پشت صحنه اونها رفیقمه که هیچوقت تنهام نمیذاره.

********************

اونقدر بهم نزدیک شد که دیگه نمیتونم روش اسم رفیق رو بذارم، اون الان برای من مثل خواهرمه/برادرمه. اون درست مثل اعضای خانواده ام شده. درسته که همخون نیستیم و درسته که توی یک خانواده به دنیا نیومدیم اما دلامون بهم نزدیکه، اونقدر نزدیک که تا هنوز حرف به زبون نیاوردیم می فهمیم چی توی دلمون میگذره و قراره چی بگیم. تمام اینها به خاطر علاقه ای هست که در قلب هم به هم داریم، آره من و رفیقم توی قلب هم خونه کردیم! شاید واسه همینم هست که از خانواده، از خواهر/برادر به هم نزدیک تریم. ما حالا انگار مثل یک روحیم که توی دو تا جسم قرار گرفته.


در ادامه تماشا کنید :

متن های زیبا در باره ی دوستی و رفاقت

متن درباره داشتن دوست خوب

متن عاشقانه و زیبا درباره رفیق فابریک

متن در مورد دوست داشتن رفیق + عکس نوشته

متن های زیبا و دلنشین برای دوست


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...