جملات عاشقانه مادر به فرزند پسر

مادر، معنای حقیقی و کامل عشق است. او زیباترین و مقدس ترین عشق دنیا را در وجودش جای داده و آن هم عشق به فرزند است. او وقتی که فرزندش را می بیند و در آغوش میکشد، این عشق را از خود ساطع میکند. شاید برای همین است که میگویند بهشت زیر پای مادران است چرا که آنها زیباترین کار دنیا یعنی عشق ورزیدن را به خوبی آموخته اند.

توی این مقاله میخوایم در مورد عشق مادر به پسرش صحبت کنیم. اگر مادری هستید و فرزند پسری دارید، میتونید این متنها رو با اون به اشتراک بذارید و یا در شبکه های اجتماعی تون قرار بدید تا عشقتون به پسرتون رو جلوی همه فریاد بزنید.

جملات عاشقانه و کوتاه مادر به فرزند پسرش

جملات عاشقانه مادر به پسر

پسرم، مادرت با دیدنت لبخندی به لب می آورد که گویی این لبخند دائمیست و هیچگاه نمی خواهد محو شود. مگر می شود جگرگوشه ام را ببینم و لبخند نزنم؟ مگر می شود تو را ببینم و حال دلم تغییر نکند؟

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسر عزیزم، به من از درونت بگو، از عشقی که در قلبت می جوشد، به من بگو که چگونه اینقدر این عشق را از خود ساطع میکنی که جان مادرت را به جان خودت وابسته کرده و او را اینگونه عاشق خودت نموده ای؟

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، مادرت دوستت دارد و همیشه هم دوستت خواهد داشت. مهم نیست اطرافیانت چه می گویند، مهم نیست مردم چه می گویند، مهم نیست دنیایی که در آن زندگی می کنیم راجع به تو چه می گوید، در قلب من نسبت به تو عشقی عمیق نهادینه شده، عشقی که هم اندازه عشق من به خداست. پسرم، اگر بخواهم بگویم خدای دومم کیست بدون شک نام تو را خواهم آورد چرا که تو درون من غوغایی به پا میکنی و عشقی به راه می اندازی که تا قبل از تولدت آن را فقط با خدا تجربه کرده بودم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، همیشه بخند که لبخندهایت دلیل زنده ماندن مادر است. وقتی که میخندی، انگار سند زنده ماندن و زندگی کردن من توسط خدا امضا می شود و آنقدر در قلبم عشق لبریز می شود و آنقدر در دلم محبت نسبت به تو شکل می گیرد که همینها مرا به زنده بودن وا می دارند.

متن عاشقانه مادر به فرزند پسر

پسرم من با محبت کردن به تو زنده هستم، گویی که این محبت کردن ها باعث می شوند عمر من ادامه یابد، گویی عشقی که نسبت به تو در قلبم دارم مانند چشمه جاودانگی به من عمری اضافه می بخشد و می گوید هنوز ادامه بده، تو دلیلی برای زندگی داری و دلیلت هم پسرت است.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرکم، خدا را شکر میکنم، گویی که خدا میخواسته مرحمتش را در قالب انسانی به من نشان دهد برای همین نعمت با تو بودن را به من عطا کرد. چقدر شیرین و زیباست وقتی که می بینم تمام تلاش هایم برای تربیتت ثمره داده، گویی اکنون از این ثمره استفاده میکنم و شیرینی اش را تا پای جان حس میکنم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسر عزیزم، تو زیباترین اتفاق زندگی مادرت هستی پس قدر خودت را بدان و همیشه مواظب خودت باش. اگر این کار را نکنی، مادرت دیگر دلیلی برای شادی ندارد، مادرت دیگر دلیلی برای لبخند زدن ندارد و مادرت حتی دیگر دلیلی برای ادامه زندگی ندارد. تمام دلیل بودن مادر تو هستی پس همیشه مراقب خودت باش.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرکم، اخم به چهره تو نمی آید پس اخم نکن. تنها چیزی که چهره تو را زیبا و دل مادرت را شاد میکند، قشنگترین منحنی دنیا یعنی همان لبخند است پس همیشه لبخند را جایگزین اخم کن و خنده را جایگزین اشک کن چرا که اینگونه زیبایی ات را به اوج خود می رسانی و دل مادرت را که همیشه میخواهد تو بخندی شاد میکنی. پسرم، این بزرگترین کاریست که برای جبران زحمات من در بزرگ کردنت می توانی انجام دهی. امیدوارم از پس کاری که از تو میخواهم به خوبی بر بیایی.

جملات عاشقانه و زیبا برای پسرم

پسرم، نمی دانم چه عشقی از تو در من است، حس میکنم عشقی فراتر از عشق طبیعیست، حس میکنم این عشقی زمینی نیست و فراتر از عشق های زمینیست. نمی دانم شاید همه مادران نسبت به فرزندشان اینگونه حسی را دارند اما من تاکنون به مانند آن را ندیده ام. این حس، حسی سرشار از عشق، محبت، مهربان و عطوفت با توست، عشقی که حتی اگر بخواهم لحظه ای تو را دعوا کنم، لحظه ای با تو بد باشم، مانند شیپوری دم گوشم شروع به فریاد زدن میکند و نمی گذارد که هیچ کدام از این کارها را انجام دهم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرکم، تو تمام دلیلی هستی که مادرت تا به اکنون اینگونه مسیر زندگی را قوی ادامه داده و مطمئن باش وقتی که کنار او باشی او همینطور قوی ادامه خواهد داد. پسرکم، وقتی که تو را دارم، دلیلی برای قوی بودن هم دارم. گویی خدا با بودن تو انرژی مضاعفی درون من می آفریند که هر مانعی مرا از پا نیندازد و من با قدرت و شجاعت به دل موانع زندگی نفوذ کنم تا بتوانم تو را خوشبخت نمایم. پسر عزیزم، حالا شاید دلیل قوی بودن مرا فهمیده باشی! تمام دلیل اینکه من می خواهم قوی باشم و قوی بمانم خوشبخت کردن تو و هدیه دادن زندگی زیبا و سرشار از خوشبختی به توست.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

خوشبختی چیست؟ سوالیست که خیلی ها در آن می مانند چون تا به حال به آن فکر نکرده اند و پاسخی برایش نیافته اند. اما کافیست از من بپرسند تا آن را در یک کلمه توصیف کنم. خوشبختی یعنی پسرم. وقتی که پسری داشته باشی و تمام روزهایت را به امید دیدن چهره اش آغاز کنی، وقتی که پسری داشته باشی و تمام روزهایت را به امید دوباره مهر ورزیدن به او شروع کنی، می فهمی که خوشبختی واقعی چیست و میفهمی که چرا تمام خوشبختی من در همین یک کلمه خلاصه می شود.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، از زمانی که وارد زندگی من شدی، انگار خدا به من نگاه ویژه ای دارد چرا که از آن موقع به بعد رنگ سیاهی در زندگی ندیده ام. دروغ چرا، تا قبل از تولدت افسردگی و ناراحتی رنگی به سیاهی زغال به زندگی من انداخته بود، به گونه ای که هیچ امیدی برای ادامه نداشتم. اما وقتی که تو آمدی، با وجودت به زندگی من رنگی زیبا بخشیدی، رنگی که با آن می توانم عشق را تجربه کنم. حالا من نگاه ویژه خدا را روی خودم احساس میکنم چون تو را دارم و این در صورتی است که شاید قبلا به هیچ وجه آن را احساس نکرده بودم یا آن را نمی دیدیم.

پسرم یعنی غرور مادر

پسرم، نمی گویم تا قبل تو خدایی وجود نداشت چرا که این حرف کفر است، ولی آن موقع ها، زمانی که هنوز تو نبودی، من خدا را نمیدیدم. نه اینکه خدایی وجود نداشته باشد، من رویم را از خدا برگردانده بودم و توقع داشتم که او مرا ببیند و مرا صدا بزند. خدا این کار را میکرد اما من به تمام صدا ها و نگاه کردن هایش بی توجه بودم. از وقتی که تو وارد زندگی ام شدی نگاهم را چرخاندم و پنبه ای که در گوش هایم کرده بودم تا صدای خدا را نشنوم بیرون آوردم. از آن موقع به بعد، از وقتی که تو متولد شدی، من هر روز خدا را میبینم و هر روز صدایش را می شنوم. پسرکم، حس میکنم نگاه محبت آمیز خدا به من از طریق چشمان توست که صورت میگیرد و صدای خدا از طریق صدای تو به گوش من میرسد! چرا که هر بار به من نگاه میکنی و با من حرف میزنی، خدا را در ذهن می پروانم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، این را بدان که حتی اگر در قلب هیچ کدام از مردم روی این زمین جایی نداشتی، قلب مادرن مامنی امن برای تو خواهد بو تا برای همیشه در آن سکونت کنی و از عشق درونش لذت ببری. پسرم، مهم نیست چه پیش می آید و چه اتفاق می افتد، مهم عشقی است که من به تو دارم و من این عشق را با هیچ چیزی در این دنیا عوض نمیکنم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، همیشه در زندگی عشق بورز و آن را نادیده نگیر. به واسطه عشق می توانی کمال و سعادت حقیقی را تجربه کنی و لحظه ای خود را جای خدا بگذاری که چرا تو را آفرید و خلق کرد. پسرم، با عشق تو می توانی زندگی زیباتری برای خودت دست و پا کنی، زندگی ای که در آن خوشبختی موج می زند. این را منی به تو میگویم که عشق را تجربه کرده ام، این را منی به تو می گویم که این کار را انجام داده و اکنون به این مرحله از زندگی رسیده ام. پسرکم، من با عشق ورزیدن به توست که توانستم خوشبختی را در زندگی بیابم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

اگر از من بپرسند مقدس ترین عشق روی زمین متعلق به کیست می گویم عشق مادر به فرزند. پسرم، عشق من تقدسی دارد و به پای تقدس آن قسم میخورم که تا پای جان، با تمام وجود برای خوشبختی ات تلاش کنم و تا به هدف نرسیده ام ننشینم. تمام هدف من، تمام رسالت من در زندگی تو شده ای. مگر می شود تو باشی، اهدافت باشند، زندگی ات باشد و من به چیز دیگری به عنوان رسالت خود فکر کنم؟ پسرم در یک کلام بگویم که تو تمام مادرت شده ای و مادرت برای تمام وجودش حاضر است هر کاری بکند.

جملات عاشقانه مادر به فرزند پسرش

عشق زیباست مخصوصا وقتی که عاشق فرزندت باشی. من عشق و سعادت واقعی را با پسرم احساس کردم، وقتی که برای اولین بار چهره اش را دیدم، همان موقع عشق واقعی را هم تجربه کردم. تا آن زمان نه اینکه عاشق نشده باشم، نه اینکه عشق نورزیده باشم اما شیرینی و لذت آنها به این عشق نمی رسید.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، از وقتی که تو متولد شده ای من با خود گفتم که اکنون زمان تغییر است. شاید مادر مهربان و عاشقی که اکنون میبینی آن زمان نبودم، شاید آنقدر توان و حوصله زندگی اداره کردن را نداشتم و شاید اصلا اینی که در من میبینی نبودم اما وقتی تو را در دستانم گرفتم گویی خدا با من حرف زد و رسالتم را به من گفت. رسالت من بزرگ کردن تو در آرامش و سعادت بوده و هست. حالا من برخواسته ام و برای سعادت تو هر کاری میکنم. پسرم، تو باعث تغییر من شدی.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

نه اینکه منتی باشد اما من همه عمرم را صرف بزرگ کردن تو کردم و مطمئن باش بقیه اش را هم همین گونه فدایت خواهم کرد. اما پسرم، تنها چیزی که از تو میخواهم این است که همیشه در گوشه ای از قلبت مادرت را نگه داری، مادرت دلش به همین خوش است، دلش به همینکه در قلب جگرگوشه اش جایگاهی دارد خوش است.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

پسرم، چه زیباست با تو وقت گذراندن. وقتی که با تو هستم گویی ثانیه های زندگی را نمی فهم و یکی پس از دیگری می گذرند و من همچنان غرق در تو ام. اگر روزها کنارت بنشینم و از جایم جنب نخورم، حق دارم! چرا که تو خودت زندگی هستی و وقتی من با تو هستم گویی که زندگی میکنم. مرسی که به زندگی مادرت قدم نهادی.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

از همان کودکی تا به همین الان هر بار که میبینمت و هر بار که صدایت را میشنوم خدا را شکر میکنم. پسرم تو دلیل شکرانه های من از خدا شده ای.

متن احساسی مادر برای فرزند پسر

خدای من بگو چگونه شکرگزاری ات را به جا آورم؟ تو زیباترین نعمت هستی را به من دادی، تو به من فرزندی دادی. حالا پسرم در آغوش من است و گویی با همان چهره کوچک و دلبرش به من لبخند میزند. در این لبخند من محبت تو به خودم را میبینم، اینکه چقدر مرا دوست داشتی و چقدر به من محبت داشتی که زیباترین هدیه را به من دادی. پسرم، تو هدیه ای از جانب خدا برای من هستی پس بدان که برای این هدیه حتی جانم را هم می دهم.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

وقتی که فرزندی داشته باشی آن موقع میفهمی که تعبیرت از تمام آنچه دیگران نامش را از خودگذشتگی می دانند تغییر میکند. پسرم، وقتی که دارای فرزند هستی دیگر نام کارهایی که برای او میکنی را از خودگذشتگی نمی گذاری، بلکه این کارها را تماماً وظیفه ات میدانی، وظیفه ای که خدا به دوشت محول کرده و تو موظفی که به بهترین شکل ممکن از پس آن برآیی.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

در یک کلام بگم که تو حکم فرشته نجات زندگی مادرت رو داری. هر بار که میخوام به مسیر اشتباهی وارد بشم یا کار خطایی انجام بدم تو در ذهنم تداعی میشی و باعث میشی که هیچکدوم از اون کارها رو نکنم. تو وارد ذهنم میشی و وظیفه ام رو در قبال خودj بهم گوشزد میکنی و اونقدر من عاشق این وظیفه هستم که حاضرم براش هر کاری بکنم. پسرم، دلیل اینکه میگی اینقدر مهربون و خوبم بدون که خودتی چون هر باری قرار بود به بدی رو بیارم تو مثل فرشته نجات منو از مسیر بدی ها نجات دادی.


مطلب پیشنهادی و داغ :

جملات عاشقانه مادر به فرزند دخترش


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...