متن زیبا درباره خدا و طبیعت

خدا طبیعتی زیبا آفرید، این طبیعت را برای تو آفرید که در آن زندگی کنی و زندگی بگذرانی. خدا هر لحظه به تو توجه میکند، هر لحظه نگاهش به توست و هر لحظه می فهمد و میداند که چه میخواهی. خدایی که طبیعتی به این بزرگی را برای تو مسخر کرده، قطعا از دل تو خبر دارد.

آفریده های خداوند در طبیعت ، جمله در مورد عظمت خلقت خداوند ، متن زیبایی خلقت طبیعت ، مطالب و جستجوهای مورد علاقه ی کاربران و بیشتر دانش آموزان در یکی دو سال گذشته در مورد این بخش بوده است ، حتما موفق خواهید شد کپشن ها و متن های کوتاه و نابی را که با موضوع آفرینش و شگفتی های آفرینش از شما سوال شده است را لا به لای این مطلب پیدا کنید ، لطفا در ادامه همراه بمانید.

در این مطلب تصمیم داریم در مورد خدا و طبیعت صحبت کنیم. اگه دوست دارید متن هایی در همین زمینه بخوانید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه درباره طبیعت و خدا

جملات در مورد خدا و طبیعت ، و زیبایی های آفرینش

به طبیعت اطرافت که بنگری می توانی شگفتی های خدا را بیابی، می توانی قدرت خالق را درک کنی و به این واسطه ایمانت را به او بیفزایی. آنقدر در این طبیعت شگفتی وجود دارد که اگر تمام عمرت را هم بگذاری باز هم نخواهی توانست تمام آنها را بیابی و همه اینها ردپایی از وجود خالق را به تو نشان خواهند داد.

********************

به طبیعت اطرافت بنگر، به گلی که عطر و بویش همه جا پیچیده، به درخت سرسبزی و بلند قامتی که خانه ای امن برای پرندگان شده، به همان پرندگانی که پرواز میکنند و در آسمان آواز سر میدهند. در تک تک اینها ردپایی از خدا وجود دارد، تمام این ها خدا را به تو نشان میدهند، قدرتش را به تو یادآوری میکنند و به واسطه آنها می توانی خدا را بهتر بشناسی. حتما لازم نیست خدا زباناً با تو صحبتی کند، گاهی وقتی به همان گل می نگری، به همان درخت مینگری که اینگونه زیبا و تنومند شده اند میفهمی که خدا با تو صحبت میکند و میگوید که اگر این آفریده ام، این را اینگونه زیبا پرورش داده، حتم داشته باش که زندگی تو را هم زیبا خواهم کرد.

********************

هر وقت شک کردی که چرا خدا تو را دوست داری؟ چرا خدا میخواهد زندگی زیبایی داشته باشی، به طبیعت بنگر، به طبیعی که با جزئیات کامل و با زیبایی فراوان آفریده شده. خداوند زیبایی را دوست دارد، خداوند چیزی که نشان از عشق باشد را دوست دارد و طبیعت نیز این ویژگی را دارد. مطمئن باش که زندگی تو طبیعتی دیگر برای خداست که او میخواهد زیبا شود منتهی در اینجا خود تو هم مهم هستی و لازم است که بگویی خودت هم میخواهی زندگیت زیبا شود یا خیر؟!

********************

پیشنهادی برایت دارم. دل به طبیعت بزن و رایحه خوش گل ها، درختان، علف هایی که از زمین روییده اند را بو کن و صدای زیبای آبشار و رودخانه را گوش کن. همه اینها با آوازی زیبا، با همان عطر ملایم به تو میگویند که خدایی بود که همه ما را آفرید، خدایی بود که همه ما را پرورش داد و خدایی بود که چنین صحنه های زیبایی را خلق کرد پس بدان که خدایی هست که مراقب تو باشد، خدایی هست که زندگیت را زیبا کند و خدایی هست که همواره حواسش به تو باشد.

********************

برای اینکه خدا را بهتر بشناسی دل به طبیعت بزن. برو کنار رودخانه بنشین و در تنهایی با خدای خویش خلوت کن. انسان در تنهایی بهتر می تواند خدا را ببیند، درک کند و صدایش را بشنود. این تنهایی اگر در کنار طبیعتی باشد که خود او آفریده، قطعا تاثیرش دوچندان خواهد بود. وقتی زیبایی ها را در دل این طبیعت میبینی، وقتی شگفتی ها را میبینی، بهتر می توانی با خدا ارتباط برقرار کنی و بهتر می توانی قدرت خالق خویش را درک کنی.

********************

به خدا ایمان داشته باش. او در دل جنگل های بزرگ که جزئی از طبیعتش هستند نهالی کوچک و بسیار ظریف می آفریند و مراقب اوست، به او رسیدگی میکند و همین نهال کم کم رشد میکند و به درختی زیبا و تنومند تبدیل می شود. وقتی که او به یک نهال کوچک در دل جنگل های بزرگ توجه دارد، قطعا توجهش را از تو که آفریده خاص او هستی، اشرف مخلوقاتش هستی و جانشینش روی زمین هستی بر نخواهد داشت.

متن در مورد شگفتی های خلقت

گاهی باید به خود یادآوری کنیم که به طبیعتی که خدا آفریده احترام بگذاریم. هر یک از اجزای این طبیعت درست مانند ما زندگی دارد، جان دارد و نفس میکشد و بزرگترین ظلمی که می توانیم در حق آن انجام دهیم این است که آن را از بین ببریم و یا نادیده اش بگیریم.

********************

به طبیعتی که خدا آفریده دقت کن تا متوجه قانونمندی این دنیا بشوی. همیشه در موعدی خاص طبیعت خشکیده و در موعدی خاص هم جانی دوباره به خود میگیرد. حیواناتی خاص در شب و حیواناتی خاص در روز زندگی می گذرانند و چرخه به همین منوال ادامه دارد. تو هیچگاه نمی توانی فصل بهار را زودتر از موعدش ببینی و همچنین نمی توانی حیوانی که در شب زیست میکند را در روز ببینی. اینها همه طبق یک قانونمندی به پیش میروند، قانونمندی و نظامی که خدا بر این جهان مقرر نموده. همه چیز طبق یک نظم و قانون خاص به پیش می رود. اگر تو بتوانی این قانون ها را بشناسی و زندگیت را مطابق با آنها بگذرانی، قطعا در پس آنها معنای زندگی را خواهی یافت.

********************

وقتی شکار حیوانی را توسط حیوانی دیگر می بینیم تمام وجودمان به لرزه در می آید، از زمین و زمان شاکی می شویم که چرا باید این اتفاق رخ دهد اما لحظه ای با خود نمی اندیشیم که شاید همه اینها بر راستای یک قانون به پیش می رود، قانونی به نام قانون طبیعت. خداوند این قانون را وضع کرده و به واسطه همین قانون است که چرخه زندگی ادامه دارد. حس کن اگر شکاری وجود نداشت چه بی نهایت جاندار از یک گونه خاص روی زمین می زیستند و زمین را به نابودی میکشاندند. بدان که هر کدام از اتفاقاتی که در طبیعت رخ میدهند و باب میل تو نیستند بر اساس قانونی خاص اداره می شوند، قانونی که باعث ادامه روند و چرخه زندگی می شود.

متن در مورد آفریده های خداوند

به طبیعتی که خدا آفریده دقت کن! وقتی کسی وارد آن میشود، درونش را پر از زباله میکند و یا حتی آن را از بین میبرد. اما روال کار طبیعت مشخص است. طبیعت هیچگاه به خاطر انتقام شیوه کارش را تغییر نمیدهد، او همینطور به رشد ادامه می دهد و همانگونه که قبلا بوده خواهد بود. گاهی خوب است که به شگفتی خلقت خدایت بنگری و از آن درس زندگی بگیری. مهم نیست دیگران با تو چه میکنند، مهم نیست چه رفتاری دارند و چه حرف هایی به تو میزنند، مهم این است که تو مسیر خودت را میدانی، میدانی که کجا هستی و به کجا قرار است برسی پس حتی اگر کاری بر علیه تو انجام دادند یا مانند مثال طبیعت زباله ای در زندگی ات انداختند نباید به آنها توجهی کنی.

********************

طبیعتی که خدا آفریده درس های بسیار برای زندگی دارد. اگر به دل طبیعت بنگری میبینی که حتی اگر از بین برود، کم کم دوباره از نو ساخته خواهد شد و دوباره همان جان قبلی را خواهد گرفت. تو اگر گلی را از طبیعت بکندی، روزی دیگر گلی در جایی دیگر سبز خواهد شد. این روال طبیعت است. از همین می توان بزرگترین درس زندگی را گرفت. وقتی که در زندگی شکست خوردی، وقتی که به زمین افتادی و حس کردی چاره ای دیگر نداری باز هم ادامه بده. مطمئن باش روزی دیگر از جایی دیگر روزنه ای امید به وجود خواهد آمد، روزنه ای که به تو نوید ادامه دادن را می دهد.

********************

طبیعت به کار خویش ادامه می دهد، طبیعت روال خویش را داده و از چرخه خود خارج نمی شود. می دانی نکته جالب کجاست؟ تو هم بخشی از همین طبیعتی. مهم نیست چه مسئله و چالشی به وجود بیاید، مهم این است که خدا روال کار طبیعت را به گونه ای آفریده که به چرخه اش ادامه دهد و متوقف نشود. زندگی تو هم هر چقدر چالش داشته باشد، هر چقدر سختی و مشقت داشته باشد، بالاخره روالش را ادامه خواهد داد، بالاخره از آن مسئله و چالش خواهد گذشت و دلیل این مسئله همانطور که گفتم این است که تو هم قسمتی از این طبیعت هستی. پس از خودت لذت زندگی را به خاطر چالش هایش نگیر، هر بار خواستی چنین کاری کنی به خودت روال طبیعت را یادآوری کن.

متن زیبایی های خلقت خدا

طبیعتی که در اطرافت میبینی را خدا برای تو آفریده تا از آن استفاده کنی، از آن نهایت لذت را ببری و از آن برای ساختن زندگی بهتر استفاده کنی. طبیعت فقط همان جنگل ها و کوه و دشت ها نیست، طبیعت جهانیست که در آن زندگی میکنی. پس چرا وارد آن نمی شوی؟ چرا سهم خودت را از این طبیعت نمیگیری و چرا متوقف شده ای؟ برخیز که تو انسانی و سهمی از طبیعتی که خدا آفریده داری، برخیز و تا وقتی که آن را دریافت نکرده ای متوقف نشو.

********************

درست است، خدا این طبیعت را برای ما آفریده تا از آن به جهت زندگی بهتر استفاده کنیم، اما یادمان باشد که این طبیعت فقط مختص ما نیست، هزاران گونه جانوری وجود دارد که سهمی از این طبیعت دارند، این طبیعت برای آنها هم هست و ما نمی توانیم صرفاً برای اینکه انسانیم این حق را از آنها بگیریم. کاش کسانی که دست به چنین کاری می زنند قبل از همه چیز انسانیت را درک کنند، که چرا انسان آفریده شده اند، چرا نسبت به سایر موجودات متمایز آفریده شده اند؟!

********************

طبیعتی که خدا آفریده به من درس صبر می دهد. خشکیده ترین فصل سال با صبر طبیعت به زیباترین فصل تغییر پیدا میکند و روزی که درختان همه خشکیده و زمین بی آب می شود، با صبر همه جا سرسبز و زمین پر آب می شود. در هر گوشه از طبیعت که بنگری می توانی اثرات همین صبر را بنگری. در این جهان هیچ چیز به یکباره به وجود نیامده، هیچ چیز یک شبه شکل نگرفته، همه چیز با صبر پیش رفته و همه چیز تکامل خود را طی کرده. پس چرا ما انسان ها فکر میکنیم جدای از این طبیعت هستیم؟ چرا فکر میکنیم میتوانیم یک شبه به همه چیز برسیم و صبر را فراموش میکنیم؟

متن عظمت خدا در طبیعت

به طبیعتی که خدا آفریده وارد شو. به بیشتر چیزها می توانی از دو جهت بنگری. به عنوان مثال درختی را در همین طبیعت فرض کن، یکی خشکیده بودن و سرسبز نبودنش را می بیند و یکی هم شاخه هایی که با نبود برگ شکل و رویی دیگر به خود گرفته اند. در این طبیعت به هر چیز می توان در دو وجه نگاه کرد اما تنها زمانی می توانی زیبایی اش را احساس کنی که از وجه خوب ماجرا به آن نظاره نمایی. زندگی هم همین گونه است. اتفاقات مختلفی سر راه زندگی ات سبز می شوند و با چالش های مختلفی رو به رو می شوی اما مهم این است که تو از کدام وجه به این اتفاقات و چالش ها مینگری. همیشه از وجه زیبای ماجرا به اتفاقات بنگر تا زیبایی شان را احساس کنی.

جملات کوتاه  آفریده های خداوند در طبیعت

چیزی که خدا در طبیعت آفریده را نادیده نگیر. اگر حس عشق آفریده یعنی تو حق عاشقی داری، اگر حس غم آفریده یعنی تو حق ناراحتی داری، اگر حس نفرت آفریده یعنی تو حق نفرت را هم داری. هر حسی که خداوند در وجودت آفریده قسمتی از طبیعت توست و اگر تو آنها را ندیده بگیری در واقع فقط خودت را از یک زندگی بهتر و زیباتر محروم ساخته چون خواسته ای که خلاف طبیعتت عمل کنی. همان حس نفرت، همان حس خشم و همان حس ناراحتی هم زمانی به کارت می آیند، زمانی نیاز هستند و تو باید آنها را داشته باشی. پس به چیزی که در طبیعتت هست پشت نکن چرا که خدا خواسته تا آن در طبیعت تو باشد. فقط یاد بگیر آنها را مدیریت کنی و هر کدام را در زمان مخصوص به خود استفاده نمایی.

********************

اگه فلان رفتار خاص رو داری، اگه فلان افکار خاص رو داری، اگه فلان شیوه خاص از زندگی رو داری اما از این مدل زندگی لذت میبری و همچنین اون رفتار، افکار و شیوه خاص زندگیت به کسی ضرری نمیرسونه پس به خاطر دیگران نادیده اش نگیر. این طبیعت توئه، تو با وجود چنین چیزهایی هست که می تونی طعم واقعی زندگی رو بچشی و از زندگی نهایت لذت رو ببری پس خودت رو ازشون محروم نکن. حتی اگه همه بر خلاف تو بودند ولی تو دلیلی محکم برای داشتن چنین رفتار، افکار و سبک زندگی داشتی به این کارت ادامه بده و به طبیعتی که خدا در تو آفریده پشت نکن.

********************

ما انسان ها باید به طبیعتی که داریم احترام بگذاریم. یکی برونگراست و یکی هم درونگرا، یکی خونسرد و یکی هم پر جنب و جوش، یکی ریزبین و یکی هم کلی نگر در هر صورت این ویژگی ها هستند که ما انسان ها را از هم متمایز میکنند و خدا خواسته تا طبیعت هر یک از ما به اینگونه باشد. به جای اینکه طبیعت یکدیگر را زیر سوال ببریم، به جای اینکه بخواهیم دیگران را مانند خود کنیم، یاد بگیریم که به آنها احترام بگذاریم.

پیشنهاد های جدید :

متن های زیبا در مورد طبیعت

متن زیبا درباره باران | جملات کوتاه درباره باران

عکس و متن زیبا از خدا (18 تصویر با کیفیت بالا)

مجموعه متن ادبی و زیبا درباره موسیقی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...