چگونه بر اعتیاد به تلویزیون غلبه کنیم

اعتیاد به تلویزیون تبدیل به یک هنجار شده است به ویژه که به لطف اختراع ماهواره و تلویزیون کابلی امکان تماشای نامحدود تلویزیون یا فیلم ها ایجاد شده است. همراه با خدمات آنلاینی مانند Hulu و Netflix که ما را قادر می سازد بین صدها کانال مختلف بتوانیم انتخاب کنیم. 

اگرچه تلویزیون در حد اعتدال مضر نیست اما تماشای بیش از حد آن می تواند به شدت بر زندگی شما تأثیر بگذارد. تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند به خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم ، عدم ورزش ، بی توجهی به کار و یا روابط منجر شود. با پیدا کردن فعالیت های دیگر برای سرگرمی می توانید این عادت بد را ترک کنید و میزان تلویزیون تماشای خود را کاهش دهید اگر قصد دارید استفاده خود را از تلویزیون محدود کنید یا اگر می خواهید به طور کامل آن را از زندگی خود حذف کنید باید به تدریج آن را کنار بگذارید.

به تدریج کنار گذاشتن تلویزیون

ترک تدریجی تلویزیون

مدت زمان مشاهده تلویزیون را به سه یا چهار ساعت کاهش  دهید.

شما ممکن است هر روز از لحظه ای که از سرکار به خانه می رسید تا اواخر شب یا اوایل صبح تلویزیون تماشا کنید. برای خود هدفی ایجاد کنید تا میزان استفاده از تلویزیون خود را به کمتر از نیمی از این زمان محدود کنید. هدف خود را تماشای کمتر از چهار ساعت در روز بگذارید.

هر روز برنامه ای را برای خودتان تهیه کنید که شامل زمان تماشای تلویزیون شما هم باشد و به آن متعهد باشید.

همچنین می  توانید زنگ هشداری را برای خاموش کردن تلویزیون تنظیم کنید.

روش های ترک اعتیاد به تلویزیون

برنامه هایی را که تماشا می کنید نصف کنید.

 بررسی کنید که کدام یک از برنامه هایی که در حال حاضر مشاهده می کنید را می توانید از لیست خود حذف  کنید. شاید شما اخیراً از تماشای بعضی از این برنامه ها لذت نبرید یا احساس کنید که باعث اتلاف وقت شما می شوند. آنها را حذف کنید و به تماشا کردن مواردی که به آنها علاقه دارید ، ادامه دهید.

اگر نمی خواهید این برنامه ها را تماشا کنید ولی هنوز می خواهید داستان آن ها را دنبال کنید ، می توانید خلاصه داستان را به صورت آنلاین بخوانید

ترک اعتیاد به تلویزیون

برخی از اشتراک های تلویزیون خود را قطع کنید.

 علاوه بر برنامه های تلویزیونی ، می توانید برخی از اشتراک های تلویزیونی پرداخت شده خود را نیز کاهش دهید. اگر علاوه بر کابل تلویزیونی چندین سرویس پخش مختلف مختلف مانند Hulu ، Netflix یا HBO Go دارید ، حداقل یک یا دو مورد از آنها را حذف کنید. شما در پول و وقت خود صرفه جویی کرده و شانس کمتری برای معتاد شدن به برنامه های تلویزیونی جدید را خواهید داشت.

چگونگی غلبه بر اعتیاد تلویزیون

از گشت و گذار در کانال ها جلوگیری کنید.

 بعد از اینکه تعهد پیدا کردید که تعداد مشخصی از برنامه ها را تماشا کنید ، خود را متعهد کنید که فقط آن برنامه ها را تماشا کنید. بعد از اینکه نمایش های آن روز تمام شد ، تلویزیون را خاموش کنید تا در یک برنامه یا فیلم جدید گرفتار نشوید.

قطع اعتیاد به تلویزیون

چند وظیفه ای هنگام تماشای تلویزیون از لحاظ استراتژیک.

هنگامی که تلویزیون را تماشا می کنید ، سعی کنید وقت خود را صرف لذت بردن از آن کنید و مراقب باشید تا مجبور نشوید هر قسمت را به صورت مکرر یا از طریق سایت های آنلاین دنبال کنید. در این مدت از خواندن یا ارسال ایمیل خودداری کنید و در عوض کارهایی مانند اتو کردن ، پخت و پز یا لباس شستن را انجام دهید

همچنین در این مدت از مکالمه تلفنی با خانواده یا دوستان خودداری کنید.

یک روز در هفته تلویزیون تماشا نکنید

در هفته یک روز تلویزیون تماشا نکنید.

با سپری  کردن یک روز کاملا بدون تلویزیون شروع کنید. یک روز را در هفته تعیین کنید که برای انجام فعالیت های دیگر مانند خواندن ، انجام کارهای خانه یا گذراندن وقت برای برقراری ارتباط با شریک زندگی خود اختصاص دهید.

اگر احساس می کنید یک روز کامل بیش از حد زیاد است زمان های کوتاه را بدون تلویزیون امتحان کنید. با یک ساعت کم شروع کنید و سپس با گذشت زمان این مدت زمان ها را افزایش دهید. یک راه خوب برای این کار این است که برنامه هایی را که دوست ندارید تماشا کنید. برنامه ای را که قبل از برنامه ای که می خواهید تماشا کنید پخش میشود را دوست ندارید؟ پس آن را تماشا نکنید!

هر هفته یک روز بدون تلویزیون داشته باشید. با صرف یک روز کاملاً بدون سیم شروع کنید. هفته ای یک روز را در روز تعیین کنید که برای انجام فعالیت های دیگر مانند خواندن ، انجام کارهای خانه ، مطابقت با کارهای خانگی که قبلاً خاموش کرده اید یا گذراندن وقت برای برقراری ارتباط با شریک زندگی خود اختصاص دهید.

اگر یک روز کل احساس می کنید بیش از حد جلسات کوچک را بدون تلویزیون امتحان کنید. با یک ساعت کوچک شروع کنید و سپس با گذشت زمان این استراحت ها را افزایش دهید. یک راه خوب برای این کار این است که به سادگی برنامه هایی را که دوست ندارید تماشا کنید. برنامه ای را که قبل از برنامه ای که می خواهید تماشا کنید ، دوست ندارید؟ آن وقت تماشا نکنید!

حذف کردن کامل تلویزیون

چگونه اعتیاد تلویزیون را ترک کنیم

از روشن کردن تلویزیون به محض ورود به خانه خودداری کنید.

گرچه استفاده از تلویزیون به عنوان وسیله ای برای خوشگذرانی بعد از یک روز طولانی و کسل کننده در محل کار یا مدرسه می تواند وسوسه‌انگیز باشد ، اما از اولین لحظاتی که به خانه می رسید از آن استفاده کنید. با یک دوست تماس تلفنی بگیرید یا ورزش کنید. خودتان وعده غذایی سالمی بپزید یا پیاده روی کنید. انجام این کار می تواند اولین قدم شما را برای مقاومت در مقابل تلویزیون در طول روز راحت تر کند.

تمرکز روی غذا

روی غذای خود تمرکز کنید.

یک راه دیگر برای برطرف کردن اعتیاد شما به تلویزیون ، پرهیز از خوردن غذا در هنگام تماشای تلویزیون است. شما نمی خواهید همه کارهایی را که می کنید مثل خوردن را به تلویزیون وابسته کنید. درعوض ، روی غذا خوردن ، مزه کردن و لذت بردن از غذای خود تمرکز کنید.

شما همچنین ممکن است بتوانید وزن خود را کاهش دهید به دلیل اینکه بیشتر به مقدار غذایی که میخورید آگاه هستید و روی این موضوع تمرکز کنید که چقدر احساس سیری می کنید.

کنار گذاشتن تلویزیون

تلویزیون خود را کنار بگذارید.

 بهترین و سریعترین راه برای کاهش اعتیاد به تلویزیون ، رهایی کامل از آن است. آن را برای فروش بگذارید یا آن را به یکی از اعضای خانواده واگذار کنید. اگر می خواهید آن را در بعضی مواقع مجدداً برگردانید ، آن را به یک دوست قرض دهید..

اگر می خواهید تلویزیون را پس بگیرید ، فقط آن را به کسی بدهید که کاملاً به آن اعتماد دارید.

ترک تماشای تلویزیون

کابل های از راه دور یا لازم را قفل کنید

 راه دیگر برای برطرف کردن اعتیاد تلویزیون بدون نیاز به خلاص شدن از شر آن ، کنار گذاشتن کنترل از راه دور یا هر کابل دیگری است که به تلویزیون امکان عملکرد صحیح را می دهد. به این ترتیب ، اگر تصمیم دارید که دوباره شروع به تماشای تلویزیون کنید ، می توانید با خیال راحت تر این کار را انجام دهید

استفاده از رایانه خود را محدود کنید. علاوه بر تماشای نمایش در تلویزیون ، ممکن است به صورت آنلاین آنها را تماشا کنید. استفاده از سایت هایی مانند Netflix و Hulu را در رایانه خود منع کنید تا وسوسه نشوید برنامه های را تماشا کنید. اگر برنامه های سرویس گیرنده را در تلفن همراه خود دارید ، آنها را حذف کنید.

تعامل با خانواده

با خانواده خود تعامل کنید

در زندگی فرزندان ، والدین ، خواهران و برادران و سایر اعضای خانواده نزدیک خود درگیر شوید. با آنها مرتباً تلفنی در تماس باشید تا وقت خود را برای ملاقات با آن ها تنظیم کنید. هر روز مدتی را صرف تعامل با خانواده خود کنید.

وقت گذراندن با دوستان

وقت گذراندن با دوستان

علاوه بر خانواده ، با دوستان خود نیز وقت بگذارید. در صورت امکان از رفتن به سینما یا به خانه آنها برای تماشای یک برنامه خودداری کنید. درعوض ، شام ، مهمانی ، بازدید از ساحل یا سفر بولینگ یا اسکیت بازی را انتخاب کنید.

راهکارهای ترک تلویزیون

همه تعامل ها تمرین کنید.

فراتر از خانواده و دوستان ، احتمالاً افراد دیگری وجود دارند که شما هر روز با آنها تعامل برقرار می کنید مانند سرایداری که در دفتر شما کار می کند ، خانمی در مدرسه شما وجود دارد یا همکاران شما. به جای ارتباط  تلفنی با آن ها خود را درگیر مکالمه با آنها کنید. این به شما کمک می کند تا بیشتر با دنیای واقعی در ارتباط باشید

رسیدگی به خانه

به خانه خود رسیدگی کنید.

به اطرافتان خوب نگاهی بیندازید و هر کاری که ممکن است لازم باشد برای مراقبت از خانه شما انجام بگیرد را انجام دهید این امر می تواند شامل رفع نشتی شیر آب تا رسیدگی به باغچه باشد. بهبود مهارت های آشپزی یا DIY نیز گزینه دیگری است که باید در نظر بگیرید

ثبت نام در یک کلاس

در یک کلاس ثبت نام کنید

برای دوره هایی که به آنها علاقه مند هستید ثبت نام کنید و یا حتی به مدرسه برگردید. این یک مشغله قابل توجه را در زمان شما ایجاد می کند. این کار باعث می شود تا شما فعال شوید.

انتخاب سرگرمی دیگر

یک سرگرمی دیگر انتخاب کنید.

علاوه بر تلویزیون فعالیت های دیگری نیز وجود دارد. مدتی را صرف سرگرمی های قدیمی خود و توسعه کارهای جدید کنید. می توانید کارهایی مانند خواندن ، اسب سواری ، رقصیدن ، نقاشی یا باغبانی را انجام دهید.

بیرون رفتن

بیرون رفتن

 دنیای کاملاً مهیجی در خارج از خانه شما وجود دارد که احتمالاً به دلیل اعتیاد به تلویزیون آن را کشف نکرده اید. به محله خود بروید و پیاده روی کنید. با دوستان در آخر هفته به پیاده روی یا پیک نیک بروید. رفتن به دریاچه را برنامه ریزی کرده و یا قایقرانی کنید. این فعالیت ها برای سلامتی جسمی و روحی نیز مفید است.

تهیه کننده: توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...