جملاتی زیبا در مورد گیتار

گیتار زبون عشقه. عشق با موسیقی هایی که با گیتارت نواخته میشه با تو حرف میزنه. اینکه تو تنهایی هات موسیقی های بهتری با گیتارت میزنی به خاطر اینه که اونجا عشق رو به صورت کامل احساس میکنی. خوش به حال کسایی که میتونن گیتار بزنن؛ حالا فرقی نمیکنه چه برای خودشون و چه برای بقیه. در هر صورت اونا زبون عشق رو بلد شدن.

توی این مطلب قصد داریم متن های زیبایی در مورد گیتار و گیتار زدن براتون به اشتراک بذاریم. حرف هایی که بوی عشق دارن، بوی تنهایی دارن! این متن ها از کسایی حرف میزنن که برای خودشون و تنهاییشون یا برای بقیه گیتار میزنن. اگه دوست داری با خوندن این متن ها لذتی بزرگ رو برای خودت به ارمغان بیاری، پس در ادامه با ما همراه باش.

متن گیتار ، متن زیبا در مورد گیتار ، متن برای گیتار زدن

نت های گیتار زندگی در حال نواخته شدن هستند و لحظه به لحظه از آهنگ زندگی میگذرد. هر نتی که نواخته می شود هشداریست برای من و تو، من و تویی که فرصتی کوتاه در این دنیا داریم. هر نت را چگونه پشت سر میگذاری؟ در هر نت چه قصه ای برای زندگی ات میسازی؟ تو هستی که زندگی ات را خلق میکنی پس به من بگو که آیا با گیتار زندگی هماهنگ شده ای و هماهنگ با آن قصه زندگی را روایت میکنی؟ مبادا ساز از دستت در برود که اگر این اتفاق بیفتد به خودت می آیی و میبینی که پایان موسیقی زندگی توست.

*******************************

فقط به یک گیتار، یک شب و یک سال دریا نیاز دارم. میخواهم در شب که هیچ کسی نیست به لب ساحل دریا بروم و در آنجا موسیقی ای که همیشه میخواستم را با گیتارم بنوازم. میخواهم خودم را به شنیدن آن موسیقی دعوت کنم، میخواهم خودم را به یک حال خوب بی نظیر دعوت کنم. دیگر بس است تمام حال بدی ها، دیگر بس است تمام ناراحتی ها، می خواهم اندکی هم که شده از همه اینها فاصله بگیرم و با یک گیتار احساس خوب را به دل و قلبم راه دهم.

*******************************

به یاد داری آن شب هایی که برایت گیتار میزدم و تو در رویا غرق میشدی؟ خیال میکردم که رویای خودم و خودت را میبینی، خیال میکردم که دستانم را در دستان تصور میکنی در حین اینکه از زندگی لذت میبریم، اما اینگونه نبود، تو هیچوقت به من ذره ای هم فکر نمیکردی. تمام نت هایی که در آن شب ها برایت می نواختم موسیقی آرامش بخشی برایت می ساختند که تو را می بردند به زندگی بدون من، آنجا که بدون من خوش بودی و خیال بدون من بودن را در سرت می پررواندی. من در ان شب ها برایت وسیله ای شده بودم تا با من خیال بی من بودن را کنی.

*******************************

هنوز هم دوستت دارم، هنوز هم حاضرم به مانند روزهایی که برایت گیتار میزدم و تو در رویا غرق میشدی برایت گیتار بزنم، هنوز هم حاضرم عاشقانه هایم را به پایت بریزم. هیچ وقت دیر نیست، برای عاشق تو بودن هرگز دیر نیست. تا ابد هم که باشد به دنبال فرصت هستم تا آن روزها را زنده کنم، همان روزهایی که عاشقانه کنارم می نشستی و به آهنگ هایی که با گیتار میزدم گوش می سپردی. باور کن که دلم برای آن روزها تنگ است دلم برای تک تک آن آهنگ ها و دیدن چهره ات وقتی که در رویا بودی تنگ است.

*******************************

تو به مانند یک گیتاریست بودی و من برایت به مانند گیتاری بود که هر آنگونه که میخواستی آهنگ مینواختم. من هر کاری که دوست داشتیم یکردم، هر چه که میگفتی را بی درنگ انجام میدادم و هر چه که در دلت بود را برایت به ارمغان می آوردم. من درست به مانند یک گیتار که در اختیار گیتاریستش است در اختیار تو بودم و تو با من آهنگ زندگی ات را می زدی. تو با من به تمام خواسته هایت رسیدی اما بعد از انکه دیگر مرا نخواستی رهایم کردی و به سراغ ساز دیگری رفتی. دلم برایش می سوزد، فکر میکند که تو عاشق او هستی، نمی داند که تو فقط برای نواختن خواسته هایت از ساز زندگی او استفاده میکنی.

متن زیبا درباره گیتار

متن درباره عشق و گیتار

عشق و گیتار یه رابطه ی مستقیمی با هم دارن. هر دو میتونن به آدم آرامش بدن، هر دو میتونن ذهن آدم رو آروم کنن و هر دو میتونن همدم تنهایی های آدم باشن.

*******************************

اگه میخوای یه گیتاریست حرفه ای بشی، باید با عشق گیتار بزنی و با هر بار زدنش، عشق رو در تمام وجودت احساس کنی. غیر از این باشه نه اینکه نتونی گیتار رو یاد بگیری بلکه یاد میگیری اما هیچوقت نمیتونی حرفه ای شروع به نواختنش کنی. چون گیتار یه ساز برای عاشقاست و برای حرفه ای زدنش فقط باید عاشق باشی.

*******************************

عشق برای من توی گیتار زدن نهفته شده. وقتی که به سمت گیتارم میرم و اون رو برمیدارم و شروع میکنم به زدنش، انگار معشوق در کنار من نشسته و داره با کلمه هاش ذهن من رو آروم میکنه و داره با حرف زدنش آرامشی وصف ناپذیر به من هدیه میده.

*******************************

عشق من گیتار منه و هر بار که کسی بپرسه که تا حالا عاشق شدی، صد در صد میگم بله و زمانی که پرسید کی میگم گیتارم که کنج خونمه و همدم تنهایی ها و دل پر از آشوبمه.

*******************************

اگه یه روز پر از استرس داشته باشم، یه روز پر از درد و سختی، یه روزی که اصلا بهم خوش نگذشته باشه، کافیه آخرش بیام و گیتارم رو بردارم. این گیتار با هر موسیقی ای که تولید میکنه، عشقی به من میده که با این عشق میتونم تموم درد و سختی هایی که توی روز کشیدم رو فراموش کنم.

*******************************

گیتار زدن برای من یک عشقه، یک عشق پاک! هیچوقت اجازه نمیدم که کسی بخواد حرمت این عشق رو از بین ببره. هنوز هم موندم که بعضیا چطور میتونن بگن موسیقی حرومه؟! چطور میتونن بگن که موسیقی تو رو از خدا دور میکنه؟ چطور پس وقتی من مینوازم و گوش میدم اینطوری نیست؟ چرا این گیتار با موسیقی هاش وقتی نواخته میشه یک عشق پاک در من به وجود میاره! عشقی که منو به خدا نزدیک تر میکنه.

*******************************

گیتارم رو میزنم نه برای اینکه دیگران به به و چهچه کنن و ازم تعریف کنن بلکه میزنم به خاطر عشقی که به اون دارم. همدم و رفیق تنهایی های من گیتارمه. خیلی وقت ها خیلی رفیق ها که انتظارش رو نداشتم پشتم رو خالی کردن اما همین گیتار برام موند و یه دنیا آهنگ که میتونستم باهاش بنوازم.

*******************************

بین من و گیتارم یک رابطه ی خیلی عمیق نهفته هست! رابطه ای که امروزی ها به اون میگن عشق. بعضی وقتا از ته دل خدا رو شکر میکنم که باعث شد من هم عشق رو در زندگیم درک کنم. بله درسته! من عاشق گیتارم شدم، عاشق کارم شدم. گیتار زدن برای من یک عشق محضه که خدا رو صدها بار شکر میکنم که باعث شد مسیر زندگی من به سمت گیتار زدن بره.

متن درباره کسی که گیتار میزنه ، دلنوشته گیتار ، متن گیتارم

کسی که گیتار میزنه، سند آرامش روحش رو امضاء میکنه. در عجبم که بعضی ها میگن موسیقی باعث میشه ذهن و روان آدم به هم بریزه. من و گیتارم هر بار که به هم رسیدیم، با همون آهنگ ها حرف هایی رو به هم زدیم که فقط و فقط آرامش محض بود. اون حرف ها همون موسیقی ها بودن. خوشحالم که یک گیتاریستم و با موسیقی های گیتارم حرف دلم رو میزنم؛ حرف هایی که سرشار از آرامشه.

*******************************

بعضی وقتا به کسایی که گیتار میزنن حسودیم میشه. آخه اونا یه چیز زیبا خلق میکنن به نام موسیقی. موسیقی ای که میتونه آرامش قلب و روح باشه. حسودیم میشه به همه اونایی که با گیتار زدنشون میخونن! آخه میدونم که پشت این خوندنا چقدر درد نهفته هست که با هر بار زدن گیتار و خوندن سعی میکنن این درد ها رو فراموش کنن. و چه یار وفاداریه گیتار که هر باره هم باعث میشه اونا تمام دردهاشون رو یادشون بره.

*******************************

من یک گیتاریستم و مثل همه که شغل دارن، گیتار زدن هم شغل منه. اما میدونین فرق شغل من با بقیه شغل ها چیه؟ به جای اینکه از من به عنوان یک فرد شاغل یاد بشه، به جای اینکه در جاهای خاص برم شروع کنم به گیتار زدن، به جای اینکه از من به عنوان یک هنرمند یاد بشه، مجبورم برای سیر کردن شکمم برم تو خیابونا گیتار بزنم. تو خیابونایی که مردم حوصله خودشونم ندارن و مجبور میشن به موسیقی من و گیتارمم گوش کنن. کاش روزی درک بشه که گیتار یه وسیله هنری و گیتاریست هم یک هنرمنده که جای هر دوشون توی خیابونا نیست.

*******************************

گیتار زدن شده زندگی من. به نظرم هر کسی که گیتار داره، زندگیش با همون گیتارش خلاصه میشه. ما گیتاری ها زندگی زیاد پیچیده ای نداریم، زندگی خیلی مبهمی نداریم؛ زندگی ما تشکیل شده از یک روز و یک شب و یک گیتار که با این سادگی خوب بلدیم عمرمون رو سر کنیم.

*******************************

کسایی که میخوان به صورت حرفه ای گیتار بزنن، باید بدونن که برای گیتار زدن عشق به موسیقی کافی نیست و باید یک عشق به گیتار هم وجود داشته باشه. کسی که عاشق موسیقیه میتونه چندین و چند ساز دیگه رو هم انتخاب کنه، ولی وقتی که گیتار رو به عنوان سازش انتخاب میکنه، باید به اندازه ی موسیقی به سازش هم علاقه داشته باشه تا بتونه بهترین موسیقی ها رو بنوازه در غیر اینصورت این کار براش امکان پذیر نیست.

*******************************

گیتار زدن یک مهارته و خوش به حال اون کسی که این مهارت رو داره. نه برای اینکه یک هنرمند به حساب میاد، نه برای اینکه میتونه از طریق هنرش پول به دست بیاره، نه برای اینکه میتونه زیباترین حرف ها رو در قالب موسیقی بزنه بلکه فقط برای اینکه میتونه آرامش رو به خودش هدیه بده. دنیای ما پر شده از ذهن هایی که پر از دغدغه هست و پر از آشوبه؛ پر شده از ذهن هایی که نیاز به آرامش دارن و هیچوقت هم رنگ این آرامش رو نمیبینن. اما گیتاریست ها با همون گیتار زدنشون یک آرامش بزرگ به خودشون هدیه میدن. آرامشی که با هیچ چیز خوبی قابل مقایسه نیست.

متن درباره گیتار و تنهایی آدم

آدم تو تنهایی هاش هیچی نداشته باشه اما فقط یدونه گیتار داشته باشه. ساز گیتار میتونه براش حکم هزارتا آدم رو بازی کنه که اون رو درک میکنن و حرف دلش رو میفهمن. ساز گیتار میتونه ساعت ها به حرف دلت گوش کنه و یک بار هم به خاطر حرف های دلت توبیخت نکنه. این ساز توی تنهایی هات میتونه همدم و رفیقت باشه. تو با موسیقی هایی که با سازت به صدا در میاری با گیتارت حرف میزنی. حرف هایی که بعد ها موندگار میشن و از اونها به عنوان آثار هنرمندانه تو یاد خواهند شد.

*******************************

به نظرم اگه میخوای یک گیتاریست خوب بشی، باید از تنهاییت لذت ببری و سعی کنی بیشتر تنها باشی. تنهایی یه فضای عاشقانه و خاص رو برات به وجود میاره و همین فضا باعث میشه که بهترین موسیقی ها به ذهنت بیان. برای گیتاریست حرفه ای شدن، یک تنهای حرفه ای بودن هم لازمه که هر موقع بخوای تنها بشی و در خلوت خودت شروع به نواختن آهنگ های دلت کنی.

*******************************

گیتارم رو بر میدارم و غرق در تنهایی هام میشم. فراموش میکنم همه دنیا رو؛ همه نامردی هاش رو؛ همه از پشت خنجر زدن هاش رو. فقط عاشق تنهاییم و گیتارم میشم. توی اون تنهایی دیگه پستی و نامردی نیست! در اون تنهایی فقط عشق موج میزنه؛ عشقی ک بین من و گیتارمه.

*******************************

فکرش رو بکن! فارغ از همه دردها و مشکلاتت، تنها بری کنار دریا، گیتارت رو در بیاری و روی یک صندلی راحتی بشینی. فکرش رو بکن که دم دم های صبح هم باشه و دریا با موج های مختلف و صدای زیباش گوشت رو نوازش بده. اون موقع تو لم بدی رو اون صندلی و سردی شن و ماسه های زیر پات رو لمس و بادی که چهره ات رو نوازش میکنه احساس کن . گیتارت رو برداری و سازت رو کوک کنی و شروع کنی به زدن. چه آرامشی به وجود بیاد توی تنهایی ای که بین تو و دریا و گیتارته.

*******************************

تنهایی که گیتار میزنم، گیتارم و موسیقیش منو میبرن به یک سفر! سفری که در خیالاتم اتفاق میفته. سفری که منو میبره به اتفاقای خوب گذشته ام؛ به اتفاقات لذت بخشی که قراره در آینده بیفته و اتفاقای خوبی که همین حالا قراره برام رخ بده. با گیتار و تنهایی هام من میتونم آینده رو ببینم! میتونم گذشته رو درک کنم و میتونم حالم رو بفهمم. ولی واقعا چه رازی نهفته هست بین گیتار و تنهایی؟

*******************************

توی تنهایی هات و گیتار زدنات، تنها کسی که مخاطبته، فقط و فقط خودت هستی. اونجا میتونی موسیقی دلت رو شروع به نواختن کنی. موسیقی ای که باهاش ترس از این نداری که بقیه قراره چجوری قضاوتت کن یا در موردت حرف بزنن. فقط و فقط مینوازی و از نواختنت لذت میبری. چه حالی داره این گیتار زدنه! چقدر حس خوب بهت میده.

*******************************

به نظرم تمام خواننده ها و موزیسین هایی که تونستن آثار خوبی از خودشون خلق کنن، با تنهایی خودشون آشتی کردن و رفتن تو تنهایی و از بس غرق در لذت و عشق از زندگی بودن، این موسیقی های زیبا و به یاد ماندنی ازشون خلق شده که بین همه هم معروف شده.

متن درباره گیتار زدن برای بقیه

درسته که تنهایی گیتار زدن خیلی خوبه اما یه زمانی لازمه تا برای بقیه هم این گیتار نواخته بشه. گاهی دوست داری آرامشت رو با بقیه تقسیم کنی. باید بدونی که این تقسیم آرامش برای من که گیتاریستم یعنی نواختن گیتار برای بقیه. اینکه اونا موقع گیتار زدن من چشم هاشون رو میبندن و میرن به یک دنیای دیگه برای من کافیه که بفهمم آرامشم رو با اونها تقسیم کردم.

*******************************

فکرش رو بکن وقتی رو که تو شروع کردی به گیتار زدن و بقیه دورت جمع شدن و شروع کردن به زمزمه کردن آهنگی که میزنی. این لحظه میتونه بهترین لحظه ی زندگی یک گیتاریست باشه! آخه بقیه به موسیقیش و سازش توجه کردن و اینقدر غرق در اون شدن که حتی اون رو زمزمه میکنن. یک گیتاریست واقعی و عاشق شاید هیچ وقت دوست نداشته باشه که این لحظه تموم بشه.

*******************************

شنیدن صدای ساز گیتارم لیاقت میخواد و هر کسی لیاقت این رو نداره که صدای اون رو بشنوه. گاهی کسایی که میرن تو خیابونا و گیتار میزنن رو متهم میکنم! متهم به اینکه به گیتار توهین میکنن. آخه هر کسی لایق این نیست که ساز گیتار رو گوش کنه! هر کسی هنوز به اون درجه نرسیده که بخواد موسیقی آرامش بخشی که از گیتار نواخته میشه رو بشنوه.

*******************************

هر بار که یک موسیقی رو با گیتارم تموم میکنم، بقیه ازم خواهش میکنن که دوباره با گیتارم شروع به نواختن کنم. چه عشقی داره این گیتار که هر کسی رو عاشق خودش میکنه؟! حتی کسایی هم که با این ساز آشنایی ندارن اینقدر از شنیدن موسیقی ای که با اون نواخته میشه لذت میبرن که میخوان بارها اون موسیقی رو گوش بدن.

*******************************

وقتی میخوای بین بقیه گیتار بزنی، باید چشم هات رو ببندی و فکر کنی تنهایی و هیچ کس دورت نیست. وگرنه اگه بخوای برای دل بقیه گیتار بزنی، ممکنه موسیقیت خوب از آب در نیاد. تو باید برای راضی کردن دل خودت بنوازی نه راضی کردن دل بقیه. باید دقیقا همون چیزی رو شروع به نواختن کنی که دلت بهت میگه. اون موقع میتونی بقیه رو هم از خودت راضی کنی. این راز موفق شدن تو گیتاریست شدنه.

*******************************

گیتار زدن واقعا هنر میخواد. اینکه چشم یک عالمه آدم به دست تو باشه که چی میخوای بنوازی واقعا سخته. فکر اینکه مبادا سوتی بدی و مبادا بقیه سازت رو مسخره کنن خیلی ذهنت رو درگیر میکنه. اما در این حین فقط باید به ذهنت آرامش بدی و بذاری که گیتار خودش انتخاب کنه که چی میخوای بزنی. تو فقط دستات رو ببر رو سیم هاش و بعد باهاش همراهی کن. اگه به حرف گیتارت گوش کنی، بهترین سازها رو میزنی. حرف های گیتارت از دلت میان.


مطلب پیشنهادی :

جملات زیبا در مورد ویولن


6 نظر

  1. مریم تازیکیمریم تازیکیsays:

    خیلی قشنگه دست همه تون درد نکنه

  2. حسن خانیحسن خانیsays:

    سلام به تمام هنرمندا مخصوصا گیتاریستا. گیتار بهترین رفیق میتونه باشه برای آدم موفق و پیروز باشید دوستان ♥

  3. ططsays:

    من گیتار میزنم واز همه ایمن متن ها لذت میبرم من عشقم گیتارمه جونم بهش بسته

  4. ططsays:

    من گیتار میزنم واز همه این متن ها لذت میبرم من عشقم گیتارمه جونم بهش بسته

  5. nnsays:

    من گیتار میزنم و میخوام به اریا اکبری بپیوندم

  6. nnsays:

    من دخترم و اسمم نازنین هستش اریا عشق من هستش عاشق اهنگ های اریا هینم وهمین طور صدا عالیش من در اینده یا درحال حتما به اریا میپیوندم