متن در مورد آرزوی مرگ

آرزوی مرگ میتونه توی زندگی یک چیز کاملا طبیعی باشه. کسی که در اوج جوونی هست هم میتونه آرزوی مرگ کنه چون از این زندگی خسته شده. ولی یادمون باشه که ما فقط میتونیم از خدا آرزوی مرگ خودمون رو بکنیم نه مرگ بقیه رو. چون اینجوری ممکنه کارمای بدی در انتظارمون باشه.

توی این مطلب قصد داریم متن های زیبایی در رابطه با آرزوی مرگ رو با شما به اشتراک بذاریم. همراه ما باشید.

متن در مورد آرزوی مرگ در جوانی

وقتی که توی جوونیت تموم آرزوت میشه مرگ یعنی به نقطه ی پایان رسیدی! یعنی دیگه هیچ راه برگشتی نداری. کاش کسایی که تو رو منع از این کار میکنن این رو بدونن و بفهمن که بهترین راه برای نجاتت مرگه! مرگی که آغاز یک آرامش بزرگه برات؛ آرامشی که قراره برای اولین بار طعمش رو بچشی.

*******************************

جوون باشی و آرزوی مرگ داشته باشی خیلی حرفه. خیلی ها برای خودشون رویا دارن، خیلی ها برای خودشون کاخ آرزوها ساختن اما من اینطوری نیستم! توی زندگی من فقط یک آرزو وجود داره و اون هم آرزوی مرگه. خدا فقط با یک چیز میتونه لبخند رو به لبای من بیاره و اون هم چیزی نیست جز اینکه بمیرم.

*******************************

توی جوونیت بمیری بهتر از اینه که یه عمر زجر بکشی و توی پیری بمیری. آدما توی این دنیا فکر میکنن میتونن به خوشبختی برسن و اون رو به دست بیارن! اما از این غافلن که توی یک بازی گیر کردن. بازی ای که خدا ما رو توش انداخته و داره از اون بالا تماشامون میکنه. من حاضرم همین الان توی جوونیم بمیرم تا اینکه بخوام بازیچه این دنیا بشم.

*******************************

دنیا یه بازی کثیف و مسخره هست که خدا اون رو ساخته. توی این دنیا هر چقدر زودتر از ادامه این بازی صرف نظر کنی، خودت راحت تری. برای همین هم هست که من توی جوونی آرزوی مرگ دارم. چون میدونم وقتی که از بازی برم بیرون تازه طعم آرامش رو میچشم. درسته که این آرامش مرگه منه اما میدونم که این مرگ برام خوشبختی ای که هیچوقت نداشتم رو به ارمغان میاره.

*******************************

هر وقت ازم میپرسن چرا اینقدر افسرده ای میگم من افسرده نیستم فقط آرزوی مرگ دارم. کسی هم که دوست داره بمیره دیگه چیزی براش مهم نیست و برای همین شما فکر میکنید که من افسردگی دارم. بعضی آدما هستن که توانایی ادامه دادن رو دارن اما من میخوام از همین جا اعلام کنم که دیگه تواناییش رو ندارم و در اوج جوونیم میخوام از ادامه دادن صرف نظر کنم.

*******************************

دیگه بسه، هر چقدر تا همین جوونیم زجر کشیدم و این زندگی رو تحمل کردم بسه! این زندگی پاداشی جز بدبختی برای من نداشت. هر چقدر که تلاش کردم به جای اینکه منو یه پله ببره بالاتر، زمینم زد و بعد از زمین زدنمم کاری کرد که دیگه نتونم پاشم. دیگه بسه؛ من همین الان میخوام بمیرم! همین الان میخوام کلا به جای زمین خوردن برم زیر زمین. جایی که مرده ها اونجا طعم واقعی آرامش رو میچشن.

*******************************

دیگه حتی خدا هم انگار من رو نمیخواد. منکه بنده خدا هستم، منکه مخلوق اون هستم، منکه هنوز در اوج جوونیم قراره که اون رو بشناسم، دیگه حتی اونم منو نمیخواد. پس چه ارزشی داره این زندگی؟ وقتی که خالق مخلوق رو نخواد، این زندگی ارزش ادامه دادن نداره. کاش حداقل مرگ رو به من بده! یا شایدم دوست نداره که با من رو به رو بشه واسه همین من رو مجازات کرده به یک زجر بزرگ. زجری که اسمش زندگی کردن توی این دنیاست.

متن درباره آرزوی مرگ در زندگی

وقتی که توی زندگیت همه چیز به صفر میرسه، وقتی که بعد از کلی تلاش کردن دوباره به همون نقطه ی اول بر می گردی، اونجا دیگه آروزی پیشرفت و موفقیت نداری! اونجا فقط یه آرزو برات به وجود میاد و اون هم آرزوی مرگه. چون میدونی اینجوری هست که به آرامش میرسی وگرنه اگه بخوای باز هم به زندگی ادامه بدی، باید تمام تلخی های نقطه ی صفر رو بچشی.

*******************************

این زندگی ارزشی برای ادامه دادن نداره؛ این زندگی پر شده از بدبختی هایی که ما آدما سعی داریم نبینمشون. زندگی همه ما همینطوره! چه اونی که کامل احساس خوشبختی میکنه و چه منی که هیچوقت رنگ خوشبختی رو هم ندیدم. زندگی ما پر شده از اتفاقات تلخی که یاد گرفتیم روشون فیلتر بذاریم و خودمونو گول بزنیم که این اتفاقات اومده تا باعث رشد و پیشرفت ما بشه. کاش همه ما بفهمیم به جای اون همه آرزوهای رنگارنگ، چه خوبه که یک آرزو داشته باشیم. آرزویی که ما رو از شر این زندگی خلاصه میکنه! آرزویی که اسمش مرگه.

*******************************

زندگی این دنیا به کسی وفا نداره و هر کسی که وابسته اش شده، به بدترین شکل دنیا ازش تاوان گرفته. این دنیا مثال آدمهای پست فطرتی هست که براشون هزارتا کار میکنی ولی در آخر بهت نارو میزنن. میدونی تو میتونی اون آدما رو نبینی و خودت رو ازشون دور کنی ولی زندگی این دنیا رو چی؟ هر روز جلو چشمته و حتی اگه بدترین ناروها رو هم بهت بزنه باز هم مجبوری که تحملش کنی. میدونی تو این لحظه چی بیشتر از همه میتونه کمک کنه؟! اینکه آرزوی مرگ داشته باشی! اینکه به خودت بقبولونی که روزی قراره بمیری و از شر این دنیای لعنتی راحت بشی.

*******************************

این همه آرزوی مرگ دارم ولی از کجا معلوم که اون دنیایی که قراره واردش بشم بدتر از این دنیا و زندگی کردن در توش نباشه؟ از کجا معلوم سیاهی محض نباشه؟! ولش کن. هر چی که باشه به نظرم بهتر از این دنیاست. حتی اگه تاریک باشه، حتی اگه فقط سیاهی باشه، حتی اگه پر از آتیش باشه، باز هم می ارزه به این دنیایی که معروفه به دنیای زنده ها اما فقط و فقط یک اسم رو یدک میکشه وگرنه آدمای توش از هر مرده ای مرده ترن.

*******************************

توی زندگی به این پستی هر آرزویی جز مرگ داشته باشی باختی. فکر نکن اگه به فلان ماشین خاص برسی، اگه به فلان درآمد خاص برسی اون وقت خوشحال میشی. نه! به هیچ وجه. یه لحظه به زندگی اونایی که تمام این خواسته های تو رو دارن نگاهی بنداز تا متوجه بشی اونا هم همین الان به اندازه تو خسته و ناامید هستن. پس بیخودی توی این دنیا تلاشی نکن. فقط یه آرزو داشته باش و تمام توانت رو به خرج بده که به اون آرزو دست پیدا کنی. اون آرزو چیزی نیست جز مرگ.

*******************************

اگه کسی توی این زندگی آرزوی مرگ داشته باشه حق داره. توی زندگی ای که هیچ امیدی نیست، توی زندگی ای که فقط و فقط پسرفته که انتظار آدمارو میکشه، توی زندگی ای که برای به دست آوردن کوچکترین نیازهات مجبوری جون بکنی، بمیری راحت تری و حرمت خودت رو بیشتر حفظ کردی.

متن درباره آرزوی مرگ برای دیگران

هیچوقت برای دیگران آرزوی مرگ نکن. این دنیا خیلی پست تر از اونه که به حرف تو گوش کنه. این دنیا قانونی داره به اسم کارما که هر چی که برای بقیه بخوای رو وارد زندگی خودت میکنه. این دنیا اینقدر پسته که اگه برای کسی آرزوی مرگ کردی، همین چند لحظه ی بعد عزرائیل دم در خونت منتظره.

*******************************

آرزوی مرگ برای دیگران کردن هیچ دردی رو از تو دوا نمیکنه. گیرم که یکی مرد با بقیه میخوای چیکار کنی؟ تو باید توی این دنیا قوی بشی و بتونی سهم خودت رو بگیری. اگه اینطوری نباشی و بخوای همینطور ضعیف بمونی، حتی اگه تموم آدمای روی کره زمین هم بمیرن باز این خود دنیا هست که میخواد ازت سوءاستفاده کنه. پس برای هیچ کس آرزوی مرگ نکن و سعی کن خودت رشد کنی.

*******************************

وقتی که کسی برای دیگران آرزوی مرگ میکنه خندم میگیره. طفلی شاید نمیدونه که این دنیا حساب و کتاب نداره! یا شایدم میدونه و این رو نادیده میگیره. در هر صورت کاش بدونه که این دنیا رحم و مروت نداره. یه لحظه میبینی جون یه آدم پیر و فرتوت رو گرفت و چند لحظه ی دیگه جون یه جوون قبراق که امید خانواده اش و همسرش بود. کاش ما آدما بفهمیم که با آرزوی مرگ برای دیگران فقط خودمون رو خسته میکنیم وگرنه این دنیا ساز و کار خودش رو داره.

*******************************

مرگی که برای دیگران بخوای زوددتر از دیگران یقه خودت رو میگیره. همیشه چیزای خوب برای بقیه بخواه! چیزایی که بهشون امید به زندگی رو میده؛ چیزایی که باعث میشه طعم زندگی رو بچشن. اگه اونا زندگی رو برات تبدیل به زهر کردن، به جای آرزوی مرگ کردن از خدا بخواه که اینقدر زندگیشون رو شیرین کنه که اصلا فرصت نکنن زندگی تو رو برات تلخ تر از زهر کنن.

*******************************

چه بخوای و چه نخوای دنیا به ساز تو نمیرقصه و تو مجبوری به ساز اون برقصی. وقتی که کسی رو تو زندگیت داری که دوستش نداری، به جای اینکه براش آرزوی مرگ کنی سعی کن که باهاش کنار بیای. همونطور که گفتم چه بخوای و چه نخوای این دنیا راه خودش رو میره و اگه تو بخوای ساز مخالف بزنی تنها چیزی که برات به ارمغان میاره درد و رنجه بیشتره. پس هیچوقت برای بقیه آرزوی مرگ نکن.

*******************************

اگه مرگ خیلی چیز خوبی هست، پس چرا برای خودت آرزوش نمیکنی؟ اینقدر برای بقیه بد نخواه و اینقدر آرزوی مرگ بقیه رو نکن. این همه آرزوی مرگ کردی کدومش برآورده شد؟ چرا با آرزوی مرگ کردن برای بقیه حال خوب خودت رو از بین میبری؟ بقیه رو که میبینی قبراق و سرحال دارن زندگیشون رو میکنن! تو چرا با آرزوی مرگ کردن فرصت این زندگی رو از خودت میگیری؟

*******************************

درسته که مرگ شتری هست که در خونه همه میخوابه ولی خواستنش برای بقیه اصلا چیز خوبی نیست! شاید هم چیز خوبی باشه اما توی عام معنی بدی به خودش گرفته. پس به جای اینکه برای بقیه آرزوی مرگ کنی و بقیه رو از خودت برنجونی سعی کن که آرزوهای خوبی براشون داشته باشی. اینجوری اونا هم به سمتت جذب میشن و همون ها که روزی آرزوی مرگشون رو میکردی میشن دلیل خوشحالی زندگیت.

متن درباره آرزوی مرگ از خدا

چرا بعضیا اینقدر ساده ان؟ چرا فکر میکنن که اگه از خدا مرگ بخوان، خدا فوری اون رو بهشون میده؟ نه جانم اینطوری نیست. خدا یه روز مشخصی برای تو در نظر گرفته و تا اون روز باید و باید توی این دنیا بمونی و طعم تلخ تر از زهر اون رو بچشی. سعی کنی به جای این آرزوی بی خود با این تلخ تر از زهر کنار بیای. اینجوری راحت تری و آرامش بیشتری داری.

*******************************

هیچ وقت از خدا مرگ نخواه. خدا وقتی میبینه که بنده اش اینقدر ناامید هست که خونه آخر رو میطلبه خب معلومه که به تو چیزهای خوبی نمیده. توی خواستن از خدا رودربایستی رو بذار کنار و هر چی که دوست داری رو بخواه. اینجوری حداقل حس و حال خودت هم خوبه و اون وقتی که خدا ببینه که بنده اش این همه خواسته داره ازش به خودش دوباره آفرین میگه برای خلق کردنش.

*******************************

هر چی که از خدا بخوای، خدا دقیقا همون رو بهت میده. میدونی چرا؟ چون این جهان رو بر اساس یک ساز و کار مشخص آفریده. اگه از ته دل آرزوی مرگ کنی، واقعا به اون میرسی. اگه آرزوی خوشبختی هم کنی واقعا به اون میرسی. همه چیز به خود تو بر میگیرده. خودت چی میخوای؟

*******************************

از خدا یه مرگ شیرین میخوام! مرگی که من رو ببره پیش خودش و بتونم در کنارش احساس لذت واقعی رو تجربه کنم. توی این دنیا هر چقدر که به دنبال لذت گشتم اون رو پیدا نکردم. شاید حداقل توی اون دنیا لذتی انتظارم رو بکشه؛ دنیایی که توش میتونم به خدا برگردم.

*******************************

ما همه از اوییم و به سمت او باز می گردیم. وقتی که این رو میدونیم پس چرا آروزی مرگ از خدا نداشته باشیم. مگه رسیدن به خدا بده؟ مگه رسیدن به کسی که همه ما از او هستیم بده؟ پس اگه بد نیست بیخود نگین که چرا آرزوی مرگ میکنی. خب منم میخوام زودتر بهش برسم واسه همین آرزوی مرگ دارم.

*******************************

توی اقیانوس آرزوهایی که میتونی داشته باشی، لجنزار مرگ رو انتخاب میکنی؟ آیا واقعا این اقیانوس رو ول میکنی و به سمت مرداب میری؟ هیچ آدم عاقلی همچین کاری نمیکنه. پس به جای اینکه آرزوهای خوب رو رها کنی و غرق در مرداب آرزوی مرگ بشی، سعی کن که مسیرت رو عوض کنی و به سمتی که احساس بهتری بهت میده حرکت کنی. خدا در هر صورت چه اون مرداب رو بخوای و چه اون اقیانوس رو، بهت هر دوش رو میده. پس سعی کن اونی که بهترینه رو انتخاب کنی.

*******************************

خدایی که میگن دعاها رو مستجاب میکنه، امروز من ازش یه دعا کردم. دعایی که میدونم توی دل خیلی هاتونه ولی روتون نمیشه بهم بگین. اون دعا، دعای مرگمه. از خدا میخوام زودتر بمیرم که هم دعای من رو مستجاب کنه و هم دعای شما رو.


در ادامه حتما ببینید :

عکس نوشته مرگ عکس نوشته درباره مردن

متن غمگین و کوتاه در مورد مرگ خودم

متن انگلیسی درباره مرگ با ترجمه ی فارسی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...