چگونه خروس لاری را مست کنیم

جنگ میان خروس ها سابقه زیادی دارد و به دوران یونانیان در هزار سال قبل برمی گردد. فرماندهان نظامی برای بالا بردن و تقویت حس جنگاوری و مبارزه سربازانشان خروس ها را به جان هم می انداختند تا سربازان با دیدن خون، دیگر ترسی از خون نداشته باشند و به گونه ای کشتن و مبارزه برای آنها مثل یک تفریح شود.

جنگ میان خروس ها سابقه زیادی دارد و به دوران یونانیان در هزار سال قبل برمی گردد. فرماندهان نظامی برای بالا بردن و تقویت حس جنگاوری و مبارزه سربازانشان خروس ها را به جان هم می انداختند تا سربازان با دیدن خون، دیگر ترسی از خون نداشته باشند و به گونه ای کشتن و مبارزه برای آنها مثل یک تفریح شود.

اما امروزه هدف از جنگیدن خروس ها تغییر کرده است و جنبه سرگرمی دارد. این عمل طرفداران زیادی در کشور های مختلف همچون ایران دارد. در بسیاری از کشور ها بر روی این عمل شرط بندی های میلیونی و زیادی انجام می شود. در این جنگ ها فقط از خروس های لاری استفاده می شود زیرا دارای حس جنگاوری بالایی می باشند و برای پیروزی حاضر هستند تا پای مرگ نیز بروند.

جنگ میان خروس ها دارای صحنه های خونین زیادی می باشد که عده ای آن را نیز بد می شمارند.

حال اگر شما دارای خروس لاری هستید و میخواهید خروس لاری خود را برای مبارزات مست کنید ما به شما راهنمایی هایی در این مورد خواهیم کرد تا خروس مست و جنگی ای داشته باشید. تا بتوانید در مسابقات پیروز شوید.

روش های مست کردن خروس لاری

مست کردن خروس به چه معنا می باشد؟

ممکن است کلمه مست کردن خروس برای شما تازه باشد یا حتی ممکن است تا به حال این کلمه را به گوش خود نشنیده باشید؟؟

مست کردن خروس به معنا هایی که فکر می کنید نمی باشد. مست کردن خروس لاری در عرف به معنای جنگی کردن و آماده سازی خروس لاری می باشد. برای مثال اگر خروس کسی بسیار قوی و جنگی باشد می توان گفت که خروس مستی می باشد. این عبارت بیشتر در میان خروس بازان و افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند، استفاده می شوند.

حال به سراغ بحث مست کردن خروس لاری می رویم؛

افزایش سرعت خروس لاری (دویدن)

اولین و مهمترین گام در مست کردن خروس لاری، تقویت عضلات پای خروس می باشد. برای رسیدن به این هدف باید خروس را بدوانید تا هنگامی که خسته شود و نفس نفس بزند. باید گفت که این عمل را باید کاملا اصولی انجام داد زیرا افزایش فشار و ضربان در قلب پرنده، موجب سکته و مرگ خروس لاری می شود.

بهتر است این عملیات را دو تا سه هفته قبل از مبارزه انجام بدهید و روزانه بر شدت تمرین بیافزاید. این کار باعث قوی تر شدن ماهیچه ها و عضلات پای خروس می شود. علاوه بر این، این ورزش تاثیر زیادی بر ریه و شش پرنده می گذارد که موجب پر نفس شدن خروس هنگام نبرد می شود.

شما باید برای نتیجه گیری بهتر خروس را بیشتر از ده دقیقه بدوانید و این کار را روزانه افزایش دهید. مثلا در روز های ابتدایی روزانه دو بار به مدت ۱۰ دقیقه انجام گیرد اما در روز های پایانی روزانه ۵ الی ۶ بار به مدت ۲۰ دقیقه انجام گیرد تا خروس شما پر نفس شود.

در این عملیات تکرار حرکات بسیار مهم است ( در این ورزش رژیم خروس نیز باید برنامه ریزی شده باشد.)

تغذیه دارای پروتئین

نکته دیگر برای مست کردن خروس لاری نوع تغذیه آن می باشد. این موارد نیز در مست کردن خروس لاری شما را کمک خواهد کرد. بهتر است مولتی ویتامین ها را به برنامه غذایی خروس خود بیافزایید. مولتی ویتامین ها در انواع گوناگونی وجود دارند همچون سرنگ، شربت و قرص که بهترین نوع شربت می باشد و ساده ترین روش نیز می باشد چون شما می توانید آن را به همراه آب به خروس بدهید. این مولتی ویتامین ها نیز به ترمیم سازی زخم ها نیز سرعت می بخشد و بدن را از این لحاظ نیز مقاوم می کند.

اگر شما می خواهید که خروس تان بسیار مست شود و جنگاوری بسیاری داشته باشد می توانید از غذا های زیر استفاده نمایید.

اضافه کردن برنج دم کشیده و مغز بادام و گردو،

این مواد علاوه بر تقویت جسمانی خروس در بعضی موارد هوش او را نیز زیاد می کند که این باعث می شود که خروس با فکر عمل کند.

استفاده از گوشت در رژیم خروس برای مست کردن خروس؛

اگر شما می خواهید که خروس تان بیش از حد جنگاور شود این روش را به شما توصیه می کنیم. این رژیم باعث می شود که خروس بی نهایت جنگاور شود و به حریف خود رحم نکند شما هم می توانید از گوشت پخته و هم خام استفاده کنید که گوشت خام بسیار بهتر می باشد. توصیه این است که از گوشت پرندگان کوچک همچون گنجشک نیز استفاده کنید. 

پس از این مراحل شما شاهد جنگاوری بالای خروس در چند روز خواهید بود. این روش نیز در بعضی موارد خروس را به یک شکار چی تبدیل می کند که در بعضی موارد پرندگان کوچک را شکار می کند و این نهایت مست بودن خروس لاری را نشان می دهد. این تغذیه خروس شما را هیکلی تر و قد بلند تر می کند

روش آموزش شکار به خروس لاری

توصیه دیگر ما به شما برای مست کردن، آموزش شکار به خروس تان می باشد. حال شما می گویید که چگونه: این روش بسیار آسان می باشد. شما می توانید برای خروس طعمه ای بگذارید و ببینید که می تواند طعمه را به خوبی بگیرد.

شما می توانید برای طعمه از پرندگان کوچک همچون گنجشک، فنچ و ... استفاده کنید. شما یا می توانید بال طعمه ها را ببندید و اینگونه خروس خود را آزمایش کنید و پس از این مرحله می توانید بال آن را کمی با چسب ببندید تا بتواند اندکی پرواز کند. 

این تمرین نه تنها خروس را مست و جنگاور می کند بلکه پرش های خروس را بلند تر و قوی تر می کند. این روش کاملا خروس را خبره می کند و به نوعی خروس با این روش قطعا خروس حریف را شکست خواهد داد و میدان تمام کن است.

ماساژ دادن خروس لاری

در مراحل آماده سازی خروس برای مبارزه ماساژ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا باعث خون رسانی و آرامش در خروس می شود. برای ماساژ دادن خروس، توصیه می شود از سر و گردن خروس تان شروع کنید. سپس بال ها،‌سینه، پهلو و در انتها پا های آن را ماساژ دهید.

(این ماساژ باید به آرامی توسط انگشت اشاره و شست انجام شود. این عمل اگر به آرامی انجام نشود ممکن است به استخوان های خروس آسیب وارد کند.) در ماساژ دادن چون عضلات پا قسمت مهمی می باشد وقت زیادی باید برای ماساژ دادن آن صرف شود.

تقویت قدرت نوک زدن خروس لاری

یکی از مهم ترین عامل در پیروزی خروس ها در نبرد ها نوک آنها می باشد. پس نوکی قدرتمند در نبرد ابزار مناسبی برای خروس لاری می باشد. خروس ها بیشتر در نبرد ها از پنجه ها و نوک استفاده می کنند. حال شما که پنجه و پا های خروس تان را قوی کرده اید نوبت به نوک خروس لاری تان می رسد.

برای اینکار ابتدا باید نوک خروس را به وسیله چسب، سیم، فنر و هر وسیله ای ( توجه داشته باشید که نباید به نوک خروس آسیبی برسد و باید مراقب باشید که منحل تنفسی خروس نیز بسته نشود) پس از این کار ها خروس را مجبور به جنگیدن می کنیم. بسته بودن نوک کمک می کند که خروس نتواند دهان خود را باز کند پس خروس مجبور می شود برای دفاع از نوک خود استفاده کند. 

اینقدر این کار را با خروس انجام می دهیم که عضلات گردن او نیز قوی شوند و بتواند با چند نوک حریف خود را شکست دهد. می توان گفت علت شکست بیشتر خروس ها در نبرد عدم توانایی نوک زدن می باشد. زیرا خروس دهان خود را برای دفاع باز می کند و بال های حریف را می گیرد و همین باعث شکست خروس می شود. چون زمانی که بال ها را بگیرد در اصل پر های حریف را می کشد و تاثیری نخواهد داشت .

تمریناتی برای مست کردن خروس لاری

بشین و پاشو؛ در این تمرین شما باید سینه خروس را بگیرید تا حرکت اضافه ای نکند و سپس به آرامی با دست دیگرتان به کمر خروس فشار می آورید تا بنشیند. البته قابل ذکر است که نباید فشار زیادی به کمر خروس برای وادار کردن بیاورید زیرا ممکن است به استخوان ها و مفاصل آن آسیب برسد. این حرکت را چندین روز انجام دهید تا زمانی که احساس کنید که خروس دیگر مقاومتی نمی کند.

استفاده از وزنه؛ وزنه ای به اندازه یک چهارم وزن خروس، به کمر خروس ببندید و سپس غذای مورد علاقه یا غذای خوشمزه ایِ را در ارتفاع ۴۰ سانتی متر بالاتر از خروس ببندید یا نگه دارید. تا خروس برای گرفتن غذا مجبور به پریدن باشد. 

پس از مدتی اگر دیدید که انجام این کار برای خروس آسان تر شده است می توانید ارتفاع را بیشتر کنید تا تلاش خروس نیز بیشتر شود. بهتر است وزنه را سنگین تر نکنید زیرا ممکن است مفاصل و استخوان های خروس آسیب ببیند و یا اینکه تاندون های پای آن پاره شود. نکته دیگر در مورد این تمرین؛ بهتر است قبل از انجام این تمرین به خروس اندکی نرمش بدهید تا آمادگی لازم را برای پرش داشته باشد.


دیگر مطالب پیشنهادی :

شیوه های جنگی کردن خروس لاری

راههای افزایش قد خروس لاری

بهترین شیوه های چاق نمودن خروس لاری


1 نظر

  1. محمد پرهاممحمد پرهامsays:

    سلام رنگ صورت خروس من رفته و دیگ مثل قدیم نیست چیکار کنم