جملات زیبا در مورد سادگی

اگه به چهار چیز توی زندگیمون توجه داشته باشیم، میتونیم زندگی رو به معنای واقعی زندگی کنیم. اول اینکه زندگی رو ساده بگیریم، دوم اینکه باور کنیم که عمر ساده میگذره، سوم اینکه سعی کنیم اون آدم ساده ای باشیم که از زندگی لذت میبره و چهارم اینکه یک عشق ساده اما موندگار برای خودمون به وجود بیاریم. با همین چهارتا طعم واقعی زندگی رو میچشیم.

توی این مطلب قصد داریم متن های خیلی زیبا و جالبی رو در رابطه با سادگی با شما به اشتراک بگذاریم. ما در مورد سادگی زندگی، سادگی آدما، ساده گذشتن عمر و سادگی عشق صحبت کردیم؛ چیزهایی که باعث شدن این دنیا هنوز هم بتونه قشنگی های خودش رو داشته باشه. اگه دوست دارین این متن ها رو بخونین، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

جملات کوتاه و زیبا درباره سادگی و ساده بودن

متن درباره سادگی زندگی

زندگی خیلی ساده تر از اون چیزیه که ما فکرش رو میکنیم. اما اینقدر وابسته به اون شدیم و اینقدر درگیر حواشی اون شدیم که کم کم این سادگی رو داریم از یاد میبریم. کاش دوباره همه چیز برامون یادآوری بشه که این دنیا فقط یه سفره! یه سفر که باید ازش لذت برد و درگیر پیچیدگی هاش نشد.

*******************************

زندگیت رو ساده بگیر تا ساده بهت بگذره. هر چقدر که سخت بگیری به همون اندازه هم درگیر پیچیدگی های زندگیت میشه که شاید هیچوقت تمومی نداشته باشه.

*******************************

این دنیا یک قانون خیلی خوب داره و اونم اینه که به هر شکلی ساز بزنی، به همون شکل دنیا برات میرقصه. یعنی اگه تو اونو سخت و پیچیده بگیریش، برات سخت میگذره و اگه آسون بگیریش، برات آسون میگذره. این قانون دنیا همیشه باعث شه که عدالت بین آدما رعایت بشه! چرا که این خودشونن ک سختی ها و آسونی ها رو به وجود میارن.

*******************************

گاهی دست بکش از درگیری های زندگیت؛ گاهی دست بکش از پیچیدگی هایی که در زندگی درگیر اونها شدی؛ گاهی سختی های زندگیت رو فراموش کن و فقط به این فکر کن که زندگی چقدر ساده هست. به این فکر کن که فرصت زیادی نداری؛ پس چه خوبه که از همین لحظاتی که در این دنیا هستی نهایت استفاده رو ببری و به معنای واقعی در این دنیا زندگی کنی.

*******************************

بعضی وقت ها به کسایی که زندگی ساده ای دارن خیلی غبطه میخورم. آخه اونا معنی واقعی زندگی رو میچشن. اونا اگه حتی یک آب باریکه از رزق و روزی هم تو زندگیشون باشه، به همون راضین و زندگیشون رو خیلی قشنگ با همون میگذرونن. به نظر من همین ها هستن که در آخر ناراحت این نیستن که چرا از زندگیشون استفاده نکردن.

*******************************

زندگیت رو ساده بگیر. باور کن که تو چه بخوای و چه نخوای، این دنیا میگذره. برای همه گذشته! به اون آدمایی که توی قبرستون خوابیدن نگاه کن؛ اون ها هم یه روز فکر میکردن که مشکلات پایانی نداره و در آخر ببین که چی نصیبشون شد! مشکلاتشون پایان یافت و خودشون هم با مشکل پایان پذیرفتن. این چیزیه که قراره نصیب همه ما بشه. پس ساده بگیر و از زندگیت نهایت استفاده رو ببر تا مثل اونها گول زندگی رو نخوری.

*******************************

این زندگی با مشکلاتش اونقدر ما رو درگیر میکنه که گاهی وقتا یادمون میره که چقدر ساده هست و چقدر میتونیم از اون لذت ببریم. زندگی برای ما آدما نقاب میزنه؛ نقابی که اسمش اتفاقات بد هست و با همون نقاب ما رو میرنجونه. اما همین که این نقاب رو بزنیم کنار و یا همین که این نقاب رو نادیده بگیریم، اون موقع شکل واقعی زندگی رو در می یابیم و میفهمیم که چقدر زندگی زیباست.

*******************************

یک زندگی ساده میارزه به صدتا زندگی تشکیلاتی که هیچ لذتی از اون نمیبریم. اصل لذت بردن از زندگی هست. آیا از زندگیت لذت میبری؟ آیا از شرایطی که داری خوشحالی؟ اگه نه که باید خیلی سریع دست به کار شی وگرنه ممکنه که دیر بشه. حتما برای شاد بودن و لذت بردن هم لازم نیست که یک زندگی تشکیلاتی داشته باشی. حتی به ساده ترین روش هم میشه جوری زندگی کرد که خیلی ها غبطه اون زندگی رو میخورن.

متن درباره سادگی بعضی از انسان ها

سادگی بعضی از آدما رو به پای حماقتشون نذار. اونا هم میتونن آدمای فریبکاری بشن، اونا هم میتونن از بقیه سوءاستفاده کنن، اما ترجیح میدن که این کار رو نکنن. اونا اینقدر برای خودشون و سادگیشون حرمت قائلن که نمیخوان درگیر این بازی های کثیف دنیایی بشن. پس اگه همچین افرادی رو میبینی، فکر سوءاستفاده ازشون رو از سرت بیرون کن و به جاش یاد بگیر که ازشون درس زندگی بگیری. درس اینکه چطور با سادگیشون اینقدر زیبا زندگی میکنن.

*******************************

آدما تا یه حدی باید ساده باشن اما اگه از یه حدی گذشت، دیگه اسم ساده رو نمیشه روی اونها گذاشت بلکه اسمی که برازنده ی اونها هست احمقه.

*******************************

توی دنیای به این بزرگی باید راه و رسم زندگی کردن رو یاد بگیری تا بتونی زندگیت رو بچرخونی. اگه این کار رو نکنی و هنوز هم تو همون سادگی خودت بمونی، یه روزی از این کارت پشیمون میشی. یه روزی که دنیا به خاطر این ویژگیت ضربه بزرگی بهت میزنه.

*******************************

ساده بودن خیلی هم خوبه اما برای کسایی که لیاقتش رو دارن. خودت رو جلوی هم ساده نشون نده! چون بعضی از آدما ذاتشون کثیفه و تا به محض اینکه سادگی یه نفر رو میبینن، میخوان که ازش سوءاستفاده کنن. اگه میخوای که در جایگاه شخصی نباشی که ازش سوءاستفاده میشه، اول طرف مقابلت رو بشناس و بعد از اون سعی کن باهاش مطابق با شخصیتش رفتار کنی.

*******************************

سادگی رو با احمقی اشتباه نگیریم. سادگی سبک خاصی از زندگی هست که بهت لذت خاصی میده و باعث میشه درگیر پیچیدگی های این دنیا نشی. اما حماقت برعکسه! چون تو درگیر پیچیدگی های دنیا میشی اما نمیدونی که چطور با اونها برخورد کنی. کسی که ساده هست، به وقتش میتونه از خودش دفاع کنه اما کسی که احمقه، همون احمق باقی میمونه و باعث میشه که این دنیا و آدماش ازش سوءاستفاده بکنن.

*******************************

جلوی آدم های ساده، هر چقدر که میتونی مثل همونا ساده باش و سعی نکن که براشون زرنگی به خرج بدی. باور کن که همونا هستن که هنوز هم امیدی رو باقی گذاشتن که ما باور کنیم که دنیا قشنگی هایی هم داره. اگه در قبال اونها چند بار زرنگی از خودمون نشون بدیم و کاری کنیم که چوب سادگیشون رو بخورن، اونا هم کم کم وارد بازی های کثیف دنیایی میشن و اون موقع دنیا همون یه ذره قشنگی ای که داشت رو هم از دست میده.

*******************************

خیلی دوست دارم که دنیا رو از دریچه نگاه آدم های ساده ببینم. منظورم اونایی هستن که زندگیشون رو ساده میگیرن. اونا از همه خندون ترن، اونا از همه شادترن و اونا از همه بیشتر طعم واقعی زندگی رو میچشن. اگه همین سادگی رو خیلی از ما آدما از اونا یاد بگیریم، ما هم میتونیم زندگی رو به معنای واقعی زندگی کنیم.

متن درباره ساده گذشتن عمر

زمان در حال گذره و چشم به هم میزنی میبینی که سال ها گذشت. زمان خیلی زود میگذره و اگه به هم نجنبی ممکنه که فرصت هات رو از دست بدی. به هر فرصتی توی زندگیت به شکل آخرین فرصت نگاه کن و سعی کن که نهایت استفاده رو ازش ببری. چون عمر آدما ساده میگذره و ممکنه که دیگه همچین فرصتی به دست نیاری.

*******************************

تا فرصت زندگی کردن داری، زندگی کن. عمر ساده تر از اون چیزی که میبینی میگذره. مادر بزرگ ها و پدر بزرگ های ما هم روزی به سن و سال ما بودن و فکر میکردن که همیشه همینجوری باقی میمونن. اما حالا ببینشون! این اتفاق برای ما هم میافته. نه اینکه اونا فرصت زندگی رو دیگه کلا از دست داده باشن بلکه منظور این هست که بخش زیادی از عمرشون گذشته و برای بیشترشون هم به اندازه یک چشم به هم زدن بوده. پس این رو بدون که برای تو هم این اتفاق میفته و عمرت میگذره. پس تا میتونی زندگی رو زندگی کن.

*******************************

عمر آدما زودتر از اون چیزی که فکرش رو بکنی میگذره. مثلا همین الان یکی از خاطره های دوران کودکی خودت رو به یاد بیار! فکر میکنی که همین دیروز بود که اون خاطره برات رقم خورد. زندگی همینه. چند سال بعد، همین امروزت هم برات خاطره میشه و بعد میگی که چه زود گذشت. پس نذار که تلخی های زندگی روت تاثیر بذاره و تا میتونی ازش استفاده کن تا حداقل بتونی خاطره های خوب و خوشی رو برای خودت بسازی.

*******************************

عمر آدما بسته به تقدیری که دارن متفاوته. یکی 7 سال عمر میکنه و یکی هم هفتاد سال. اما مقصد همه ما مشخصه و اون هم مرگه. کسی که هفت سال عمر میکنه هم استفاده اش رو از این دنیا میبره و کسی که هفتاد سال عمر میکنه هم همینطور. چیزی که این بین خودش رو مشخص میکنه، اینه که زندگی زود میگذره و عمر خیلی زود به پایان میرسه. همون بچه هفت ساله ای هم که از دنیا میره با خودش ممکنه بگه که چه زود گذشت و همون آدم هفتاد ساله هم همین رو میگه. پس سعی کنیم که زندگی رو اینقدر به خودمون سخت نگیریم! زندگی ای که مقصدش مشخصه. به جاش سعی کنیم که ازش استفاده ببریم تا در نهایت وقتی که میگیم چه زود گذشت، فقط خاطرات خوشمون باشه که به یادمون میاد.

*******************************

نذار که عمرت ساده بگذره. از تک تک لحظات زندگیت تا میتونی استفاده کن و لذت ببر. هر لحظه که از دست میدی، ممکنه که در آینده افسوسش رو بخوری. هر کاری که فکر میکنی زندگیت رو زیباتر میکنه، انجام بده و به طور کلی نذار که درگیر روزگار بشی و فرصت زندگی کردن رو از دست بدی.

*******************************

زندگی رو ساده بگیر. ببین اونایی که سخت گرفتن الان کجان! همشون الان به خودشون میگن که کاش زندگی رو اینقدر سخت نمیگرفتم و یکم از لذت هاش رو میچشیدم. خب تو چرا کسی باشی که پا در جای پای اونا بگذاری؟ عمر ساده تر از اون چیزی که فکرش رو میکنی میگذره و روزی میرسه که تو باز در جایگاه اون ها قرار میگیری و همین حرف رو به خودت میزنی. پس اگه دوست نداری که این اتفاق بیفته، زندگیت رو ساده بگیر.

متن درباره سادگی عشق

یک عشق ساده و بی شیله پیله میارزه به کلی از این عشق های امروزی که تاریخ انقضاء دارن. عشق واقعی تاریخ انقضاء نداره و اونقدر طرفین رو درگیر خودش میکنه تا چشم به هم میزنن میبینن که سالیان سال با هم بودن و از زندگی فقط لذت بردن. این عشق های موندگار و بدون تاریخ انقضاء، معمولا همون عشق های ساده ای هستن که بدون هیچگونه پیچیدگی رشد کردن و ادامه داشتن.

*******************************

عشق واقعیه در سادگیه؛ اینکه طرفت رو همونطور که هست دوست داشته باشی. خیلی از ما آدما، کسی رو که بهش علاقه داریم، در ذهنمون طبق معیارهای خودمون میسنجیم و بعد که میبینیم اون معیارها رو نداره، ازش دلزده میشیم. اما عشق پاک و ساده اینه که طرفت رو همونطوری که هست قبول داشته باشی؛ فارغ از اینکه دوست داشتی چجوری باشه و چجوری رفتار کنه.

*******************************

عشق ساده یعنی اینکه ما با هم تا وقتی که از زندگی لذت ببریم هستیم اما به محض اینکه یکی از ما از زندگی با اون یکی لذت نبرد، بهتره که رابطه رو ترک کنیم. این عشق هیچگونه وابستگی ای در خودش نداره و فقط باعث میشه که طرفین از زندگیشون نهایت لذت رو ببرن و در نهایت اگه این لذت به پایان رسید، خودشون رو درگیر پیچیدگی های اون نکنن و خیلی زود اون رو به پایان برسونن تا به شکل همون عشق به پایان برسه. خیلی از عشق هایی که به آخر میرسن اما طرفین همینطور در اون باقی میمونن، در نهایت تبدیل به نفرت میشه.

*******************************

دلم یک عشق ساده میخواد. عشقی که نخواد منو تغییر بده و همونطور که هستم من رو بپذیره. عشقی که مجبور نشم براش فیلم بازی کنم و خود واقعیم رو جلوش نشون بدم؛ عشقی که من رو به خاطر خودم دوست داشته باشه نه به خاطر شرایط و یا امکاناتی که دارم؛ عشقی که عشق بیشتر رو در دل من زنده کنه و همیشه بهم یادآوری کنه که این دنیا هنوز هم زیبایی های خودش رو داره. چقدر کمیاب و ارزشمند شده این عشقا.

*******************************

سادگی عشقی که دارم رو به تموم دنیا هم نمیفروشم. درسته که ما مسافرت های آنچنانی نمیریم، درسته که خرج های آنچنانی نمی کنیم، درسته که هدیه های آنچنانی برای هم نمیخریم و درسته که هر روز خودمون رو به هزار مدل برای همدیگه در نمیاریم، ولی عشقمون موندگاره. با همون سادگی هایی که داریم، زندگیمون رو میچرخونیم و ازش عشقمون لذت میبریم. این عشق ساده فکر میکنیم زیباترین اتفاقیه که میتونه در زندگی هر انسانی بیفته.


دیگر مطالب پیشنهادی :

متن در مورد آدمهای خوب زندگی + عکس نوشته

متن درباره سوءاستفاده از دیگران + عکس نوشته

عکس نوشته در مورد ساده نباش برای پروفایل

عکس نوشته آدمهای دل پاک برای پروفایل


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...