جملات زیبا در مورد اصالت خانوادگی

اصالت خانوادگی که داشته باشی، خیلی کارها رو انجام نمیدی و از انجام خیلی از کارها خودت رو منع میکنی. چون میدونی که این کارها برای آدمای بی رگ و ریشه هست و تو که رگ و ریشه داری و از یک خانواده ی با نجابت وارد جامعه شدی، در شان تو نیست که اونها رو انجام بدی.

توی این مطلب میخوایم انواع متن های فوق العاده زیبا برای اصالت خانوادگی و اصالت داشتن رو براتون بزاریم. همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه درباره اصالت خانوادگی

متن های زیبا برای اصالت خانوادگی و اصالت داشتن

نحوه رفتار آدما همش بر میگرده به اصالت اونا. اصالت که نداشته باشن، رفتار خوبی هم باهات ندارن. تو از این ناراحت نباش که چرا باهات اینجوری رفتار کردن، بلکه از این ناراحت باش که چه زندگی سختی رو گذروندن که باعث شده همچین رفتاری رو با تو بکنن.

------------------------------

اصالت که نداشته باشی یعنی هیچی نداری. توی این دنیا همه چیز برمیگرده به اصالت ما آدما. ما اگه خوب بزرگ نشده باشیم، خوب پرورش پیدا نکرده باشیم و در یک کلام اصالت خانوادگی نداشته باشیم، انگار که هیچ چیزی نداریم. رفتار، منش و کردار ما آدما همشون از اصالت ماست که ریشه میگیرن.

------------------------------

یکی از معنی های اصالت میشه نجابت. حالا تو فکر کن که اگه کسی حق تو رو خورد، اگه کسی با تو بد رفتاری کرد و اگه کسی اصلا هر رفتار زشت و ناپسندی رو در مقابل تو انجام داد، چه دوران کثیفی رو گذرونده که به اینجا رسیده. تو به جای اینکه نگران خودت باشی، باید نگران اون باشی. چون تو میتونی خودت رو ترمیم کنی و رفتار بد اون با خودت رو فراموش کن، اما اونکه توی این مخمصه افتاده، هیچ جوره نمیتونه ازش بیرون بیاد و بدی ماجرا اینجاست که خودشم نمیدونه تو چه چاله ای گیر افتاده.

------------------------------

اصالت درسته که بیشترش بر میگیرد به خانواده اما ما آدما خودمون هم میتونیم اصالتمون رو ایجاد کنیم و اصالت داشته باشیم. ما آدما هر کاری رو که بخوایم میتونیم انجام بدیم. آدمی که تو یک خانواده ی بد بزرگ شده، میتونه خیلی با اصالت تر از آدمی باشه که توی یک خانواده ی خوب بزرگ شده. اینا همشون بر میگرده به اینکه ما کی هستیم و کی میخوایم بشیم.

------------------------------

اگه یه روزی و یه جایی با کسی بد رفتاری کردی، بدون که این فقط در رابطه با تو نیست و تو خانواده ی خودت رو هم زیر سوال میبری. میدونی چرا؟ چون تو اصالت خانوادگی خودت رو به نمایش گذاشتی و به بقیه با زبون بی زبونی گفتی که اصالت من اینه و من در چنین جایی بزرگ شدم که الان چنین رفتاری کردم. پس خیلی مراقب رفتارت باش.

متن زیبا درباره اصالت خانوادگی

برای خانواده ات که حرمت قائل باشی، هر رفتاری رو انجام نمیدی و هر کاری رو نمیکنی. چون میدونی که اگه اصالت خانوادگیتون زیر سوال بره، یعنی حرمت ها شکسته شده و دیگه نمیشه اونا رو جای اولش برگردوند. همیشه به دنبال حفظ کردن این اصالت باش. به دنبال این باش که چجوری بتونی این اصالت رو بیشتر کنی و وارستگی خودت و خانوادت رو بیش از پیش کنی.

------------------------------

ریشه دار بودن به خانواده دار بودن نیست! به هویت داشتنه. آدمی که هویت داشته باشه، اصالت هم داره. کسی که بی هویته، کسی که مدام رنگ عوض میکنه، کسی که مدام برای خواسته هاش حاضره هر کاری حتی شکستن عزت نفسش هم بکنه و کسی که هیچوقت شخصیتش ثبات نداره، یک آدم بی هویته. همچین آدمی هیچ وقت نمیتونه اصالت داشته باشه! چون اصالت به معنی ریشه دار بودن هست و این آدم هیچوقت ریشه اش معلوم نمیشه.

------------------------------

اصالت خودت رو حفظ کن! حتی اگه تو یک خانواده ی به قول خودت بد بزرگ شدی؛ حتی اگه تو جایی بزرگ شدی که هیچ رگ و ریشه ای نداشتن و حتی اگه جایی بزرگ شدی که بویی از نجابت نبردن. یادت باشه که اونا رگ و ریشه ی تو رو تعیین نمیکنن. درسته که خون اونا تو رگ های تو در جریانه، درسته که تو در بین اونها متولد شدی و درسته که فامیلی تو با اونها یکیه اما یادت باشه که قبل از همه ی اینها انسانی و اصالت تو بر میگرده به انسان بودنت نه خانواده دار بودنت.

------------------------------

آدمی که اصالت نداشته باشه، خانواده هم نمیشناسه. توی یک خانواده ی با اصالت میبینی آدمی حضور داره که هیچ بویی از نجابت نبرده. نمیشه خانواده ها رو اینجوری قضاوت کرد و در موردشون حرف زد. حرمت یک خانواده رو به خاطر یک آدم بی اصالت نمیشه از بین برد و نادیده گرفت.

------------------------------

همه چیز برمیگرده به انسان بودن. ما اگه سعی کنیم که انسان باشیم در واقع اصالت هم داریم، رگ و ریشه هم داریم، نجابت هم داریم، وارستگی تو ما موج میزنه و آزاده هم هستیم. انسان بودن کلمه خیلی سنگینیه که برای بعضی از آدما واقعا حیفه. نمیشه همه رو انسان دونست! انسان بودن درجه ای هست که خیلی ها توی زندگیشون ممکنه بهش نرسن. اگه ما سعی کنیم که در حد خودمون انسانیتمون رو به جا بیاریم، در واقع به تمام چیزهایی که اول گفتم دست پیدا میکنیم.

------------------------------

انسان که باشی، اصالت برات مهمه! انسان که باشی، حتی اگه مجبور هم شدی، غرورت بهت اجازه نمیده که اون اصالت رو از بین ببری و نادیده اش بگیری. به این ربطی نداره که تو چه خانواده ای بزرگ شدی و اون خانواده رگ و ریشه دار بودن یا نه. همه اش به این برمیگیرده که آیا تو خواستی که توی زندگیت به معنای واقعی کلمه انسان باشی یا نه.

------------------------------

آدما وقتی که عصبانی میشن، اصالت واقعی خودشون رو به نمایش میزارن. از روی خنده ی آدما و از روی رفتاراشون نمیشه فهمید که اونا واقعا با اصالت هستن یا نه. اگه میخوای اصالت کسی رو متوجه بشی، اونو در زمان عصبانیتش ببین. اون موقع دیگه اون تمام فیلترهایی که رو رفتارهاش داشته رو میزاره کنار و خود واقعیش رو به نمایش میزاره.

------------------------------

همیشه سعی کن که خودت باشی، اونجوری که دوست داری رفتار کنی و اونجور که دوست داری زندگی کنی. یادت باشه که اگه بخوای به اصالت بها بدی، اگه بخوای طبق نظر جامعه باشی و چیزی که اونا اسمش رو بااصالت میزارن باشی، باید بشی یک عروسک خیمه شب بازی. عروسکی که جامعه برای اون تعیین میکنه که چجوری باشه و چجوری رفتار کنه. نمیگم که خلاف عرف جامعه باش یا کلا خودت رو از جامعه دور کن! منظورم اینه که جوری که دوست داری زندگی کن و خیلی تن به زندان اصالت نده. اصالت خوبه اما به اندازه اش. رگ و ریشه ی تو باید از طریق خودت به وجود بیاد! رگه و ریشه ای که انسانیت در اون موج میزنه.

------------------------------

وقتی که طبق نظر آدما نبودی، وقتی که اونجور که دوست نداشتن رفتار کردی و وقتی که بر خلاف میلشون کاری رو انجام دادی، میشی بی اصالت. آدما تا وقتی که براشون خوبی، خوبن باهات و همین که کاری رو کردی که دوست نداشتن، براشون میشی منفور ترین و بی رگ و ریشه ترین آدم روی زمین. به خاطر همین هم که شده، سعی کن خودت برای خودت اصالت رو معنا کنی و طبق نظر آدما پیش نری که این آدما اصالت براشون یعنی جوری زندگی کن که من دوست دارم.

متن راجع به اصالت خانوادگی

آدما تعریف های مختلفی از اصالت دارن. اصالت برای اونها یعنی برده ی من باش. این یعنی جوری رفتار کنی و رفتارات رو طوری تنظیم کنی که باب میل اونها باشه. هر وقت که طبق میل اونا رفتار نکردی، میشی بی اصالت ترین آدمی که روی زمین وجود داره. هیچوقت نزار که رگ و ریشه ات رو آدما برات تعیین کنن. همونی باش که واقعا دلت میخواد.

------------------------------

خیلی وقتا ممکنه یک رفتار بد وجود داشته باشه که به عنوان اصالت خانوادگی شناخته میشه. هیچوقت فکر نکن که اگه تو به اون رفتار دامن زدی و اون رو انجام دادی، اون موقع دیگه رگ و ریشه دار میشی. تو قبل از هر چیزی انسانی. اون رفتار رو بسنج و ببین که واقعا درسته یا نه و بعد انجامش بده. بزار که بهت بگن بی اصالت، بزار که بهت بگن بی رگ و ریشه. این مردم همیشه حرف میزنن و همیشه نظر میدن. تو اون کاری رو انجام بده که واقعا درسته.

------------------------------

میخوای از نظر مردم بشی با اصالت ترین آدم روی کره زمین؟ اگه میخوای پس جوری رفتار کن که اونا دوست دارن. این آدما اصالت واقعی نیست که براشون مهمه! فیلترهایی هست که خودشون رو اصالت گذاشتن و در واقع اون فیلترهاست که براشون اهمیت داره. از نظر اونا اصالت واقعی یعنی اینکه تو بردگی اونا رو بکنی و جوری رفتار کنی که اونا دوست دارن.

------------------------------

میخوای اصالت واقعی رو داشته باشی؟ میخوای واقعا به تمام معنا اصیل باشی؟ پس جوری رفتار کن و طوری زندگی کن که خود واقعیت باشی. هیچ وقت دروغ نگو و سعی نکن که کسی که نیستی و چیزی که نیستی رو الکی جار بزنی و خودت رو به جای اون نشون بدی. اصالت واقعی توی خودت بودنه. خودت که بودی یعنی تو یک انسان اصیل و کاملی.

------------------------------

اصالت خانوادگی داشتن یعنی اینکه دروغ نگی، دل کسی رو نشکونی و کسی رو از خودت نرنجونی. این کارها رو که انجام دادی، یعنی تو اصالت نداری و رگ و ریشه ات مشخص نیست. کسی که اصالت خانوادگی داشته باشه و کسی که واقعا برای خانواده اش ارزشی قائل باشه، سعی میکنه که همیشه نجابتشو حفظ کنه و در حق کسی بدی نکنه. وقتی که کسی این کارها رو انجام داد، در واقع اصالت خانوادگی خودش رو به معرض نمایش میزاره و داره جار میزنه که من اینم و خانواده ی من هم این.

متن برای اصالت خانوادگی

اگه میخوای اصالت داشته باشی، اگه میخوای که هر جا که میری حرف از اصالت خانوادگی تو بزنن و اگه میخوای که آزاده باشی و آزادگیت رو به نمایش بزاری، همیشه سعی کن که انسان خوبی باشی. همیشه توی ذهنت تجزیه و تحلیل کن که توی هر موقعیتی چطور باید رفتار کنی و چه واکنشی از خودت نشون بدی که بهترین واکنشت باشه. اینجوری تو همیشه اون اصالت رو حفظ کردی و خانواده دار بودن خودت رو نشون دادی.

------------------------------

بعضی از آدما نه تنها اصالت براشون مهم نیست بلکه جامعه هم براشون اهمیتی نداره. اینجور آدما اصلا انگار زندگی بقیه هیچ ارزشی براشون نداره و تنها چیزی که براشون مهمه، چیزیه که خودشون میخوان. اینجور زندگی ای ارزشی نداره! چون ما آدما موجوداتی اجتماعی هستیم و همین اجتماعی بودنمون باعث میشه که اصالت برامون یک چیز با اهمیت شمرده بشه. اگه خودمون رو بی اصالت کنیم، اگه هیچ حرمتی برای جامعه ای که در اون هستیم قائل نشیم، زندگی خودمون سخت تر میشه. ما برای یک زندگی راحت هم که شده باید همیشه اون اصالت رو رعایت کنیم و داشته باشیمش.

------------------------------

اصالت واقعی یعنی اینکه دروغ نگی، خیانت نکنی، حق کسی رو نخوری، با کسی بدرفتاری نکنی، شخصیت کسی رو پایین نیاری، غیبت نکنی و کلی کارهای دیگه. اگه سعی کردی که این کارها رو نکنی، اون موقع تو یک انسان اصیل هستی که به مانند تو روی این کره ی خاکی خیلی کمه. چون بیشتر ما آدما به اون رفتارهایی که اول گفتم عادت کردیم و اونا جزوی از زندگی روزمره مون شده. شاید در نگاه اول فکر کنیم که ما به هیچ کدوم آلوده نیستیم! اما اگر خوب به زندگیمون دقت کنیم، اون موقع هست که واقعیت برامون نمایان میشه.

------------------------------

تو انسانی و ممکن الخطا هستی. ممکنه جایی با اصالت ترین باشی و جایی هم بی اصالت. این شرایط و موقعیت ها هستن که این اتفاق رو ممکنه به وجود بیارن. هیچوقت از اینکه مردم تو رو با اصالت میخونن، زیادی خوشحال نشو و هیچوقت از اینکه مردم تو رو بی اصالت میخونن، غمگین نباش. مردم تو رو فقط به واسطه ی شرایطی که در اون حضور داشتی قضاوت میکنن و هیچوقت زندگی واقعی تو رو ندیدن. پس به خاطر اون چیزی که واقعا هستی ناراحت یا خوشحال باش نه اون تعریفی که مردم از تو دارن.

------------------------------

اصالت خانوادگی زیباترین چیزی که یک آدم میتونه داشته باشه. اصالت خانوادگی که داشته باشی انگار یک انسان کاملی که به درد جامعه میخوره. آدمی که بی رگ و ریشه باشه، فقط یک علف هرز برای جامعه هست. اما اون آدمی که رگ و ریشه داره و حفظ نجابت خانوادگیش براش از هر چیزی مهمتره، به فکر پیشرفت جامعه هم هست تا بتونه اسم خانواده خودش رو زنده نگه داره.

------------------------------

رگ و ریشه دار بودن خیلی به انسانیت ما آدما برمیگرده. ما آدما اگه سعی کنیم که انسانیت مون رو حفظ کنیم، در واقع رگ و ریشه خودمون رو هم حفظ کردیم. ما با حفظ انسانیتمون هست که میتونیم زندگی رو واقعا زندگی کنیم و ازش لذت ببریم. وگرنه در غیر اینصورت چه فرقی هست بین بقیه موجودات و آدم؟


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته اصالت داشتن

عکس پروفایل انسان بودن + عکس نوشته انسانیت

متن زیبا در مورد اصالت و ریشه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...