جملات زيبا در مورد خانواده موفق

داشتن یک خانواده موفق نعمتی به حساب میاد که خداوند اون رو به هر کسی نمیده. اگر خانواده ای داری که قدر هم رو میدونن، اگر خانواده ای داری که به هم محبت میکنن و اگر خانواده ای داری که همیشه همدیگه رو در اولویت قرار میدن، قدرشون رو بدون و اونها رو مهمتر از هرچیزی توی این دنیا به حساب بیار.

در این مطلب قصد داریم انواع متن ها زیبا در مورد یک خانواده موفق را برایتان قرار دهیم. شما می توانید این متن ها را با اعضای خانواده تان به اشتراک بگذارید و این حس خوبی که از متن ها میگیرید را با آنها تقسیم کنید. همراه ما باشید.

متن کوتاه و زیبا درباره ی خانواده موفق

متن درباره خانواده موفق

یک خانواده موفق در همه حال و در هر شرایطی پشت همدیگه رو دارن. اونا به خاطر اینکه فلان عضو خانواده فلان مشکل خاص رو داره اون رو رها نمیکنن و به اون پشت نمیکنن!

------------------------------

برای داشتن یک خانواده ی موفق اول از همه باید از خودت شروع کنی؛ نمیتونی بگی چون فلان عضو خانواده ی من فلان اخلاق خاص رو داره، پس نمیشه خانواده ی ما رو یک خانواده ی موفق دونست. قبل از هر چیزی تو باید از خودت اقدام کنی! خانواده ی موفق یک خانواده ی بی نقص نیست بلکه خانواده ای هست که اعضاش همدیگه رو با وجود تفاوت ها و نقص هاشون پذیرفتن.

------------------------------

خانواده یکی از مهمترین قشرهای یک جامعه هست که اگه اون آسیبی ببینه، جامعه به صورت کامل از بین میره. برای همین موضوع روی خانواده باید تمرکز کافی داشت و وقت کافی گذاشت تا مبادا اعضای اون با خلاء و یا احساس پوچی بزرگ بشن. افرادی که کاملا موفق میشن، از داخل خانواده هایی موفق رشد میکنن.

------------------------------

یک خانواده ی موفق خانواده ای هست که اعضای اون همدیگه رو با وجود نقص هاشون دوست دارن و هیچوقت به خاطر اون نقص ها همدیگه رو ترک نمیکنن. یک خانواده موفق همونجور که از اسمش پیداست باید کنار هم باشن تا اون موفقیته حاصل بشه.

------------------------------

بودن تو یک خانواده ای که همدیگه رو دوست دارن و برای هم احترام قائل میشن مثل بودن توی بهشته. آدم وقتی توی یک خانواده ای باشه که اعضای اون همدیگه رو میفهمن و هیچوقت به دنبال آزار هم نیستن، انگار توی بهشت خداوند بر روی زمین قراره داره.

------------------------------

همینکه عضو یک خانواده باشی یعنی اینکه خیلی خوشبختی! حالا فکرش رو بکن که اون خانواده یک خانواده ی موفق و کامل باشه؛ اون موقع دیگه تو خوشبخت ترین از نوع خودت هستی. قدر خانواده ای که در اون زندگی میکنی رو بدون. همه موهبتی که خدا به تو داده رو ندارن و خیلیا در حسرت این هستن که یک بار بتونن جای تو باشن.

------------------------------

زمانی که خونه برای تو در جایی باشه که خانواده ات اونجا هستن، زمانی که قوانین خانه و خانواده ات برات از هر چیزی مهم تر باشه، وقتی که حفظ احترام خانواده ات برات در اولویت قرار بگیره، اون موقع هست که خانواده ی تو یک خانواده ی موفقه. چون این خود تو هستی که موجب موفقیت هر چه بیشتر اون میشی.

------------------------------

طرف کارهای اشتباهی زیادی رو انجام داده و میده، برای کسی هیچ ارزش خاصی قائل نیست، فقط مسیری که خودش در پی گرفته مهمه و بقیه براش هیچ ارزشی ندارن و اون وقت میاد و میگه که خانواده ی من خانواده ی خوبی نیستن! اینکه اون یک خانواده ی خوب نداره، به خاطر اینه که خودشم خوب نیست. یادمون باشه که همیشه خوبی از خود ما آغاز میشه. اگه یک خانواده ی موفق و کامل میخوایم، باید خودمون هم مثل آدمای موفق و کامل رفتار کنیم تا این تغییر رو توی خانواده مون ببینیم.

------------------------------

خانواده ات باید برات از هر چیزی مهمتر باشن. وقتی که مشکلی داری، وقتی که گرفتاری ای داری، وقتی که حتی استرس کاری رو داری که هنوز انجام نشده، کی هست که بیشتر از همه از خودش برات مایه میزاره و باعث میشه که احساس آرامش داشته باشی؟ قطعا خانواده ات هست. این خانواده ی تو هستن که برات ارزش واقعی رو قائل میشن! پس همیشه خانواده برات در اولویت ها قرار بگیرن و بیشتر از هر چیزی و هرکسی خانواده ات رو دوست داشته باش. اون وقته که خانواده ی تو یک خانواده ی موفق و کامل میشن.

------------------------------

خانواده ات رو دوست داشته باش! هر چی که باشن و هر کی که باشن بالاخره اونها خانواده ی تو و هم خون تو هستن. دیگه کسایی مثل اونا رو نمیتونی پیدا کنی و دیگه کسایی مثل اونا روی زمین وجود ندارن. اگه اونا ازت گرفته بشن، یک نعمت بزرگ رو از دست دادی! پس قدرشون رو بدون و براشون اهمیت قائل شو. اینجوری کمک میکنی که کم کم خانواده ات تبدیل به یک خانواده موفق و عالی بشن.

------------------------------

دوست داری که خانواده ات از همه نظر کامل باشن؟ دوست داری که همه ی اعضای خانواده اون طوری باشن که تو میخوای؟ باید بهت بگم که این هیچوقت شدنی نیست. آدما هیچوقت نمیتونن طوری بشن که تو صد در صد اونا رو قبول داشته باشی و باب میل تو رفتار کنن. موفق بودن از نظر تو میتونه شکست از نظر یکی دیگه باشه. شاید اعضای خانواده ی تو اون چیزی که تو قبول داری رو قبول نداشته باشن. موفق بودن به معنای کامل، این نیست؛ موفق بودن یک خانواده به این بستگی داره که اعضای خانواده با وجود تفاوت های فکری و تفاوت در عقایدی که دارن، هم رو بپذیرن و کنار هم زندگی کنن.

------------------------------

خانه و خانواده ی تو باید برات مهمترین باشن! اون ها رو همیشه در اولویت قرار بده. دوست همیشه پیدا میشه، همکار همیشه پیدا میشه، هر چیزی که فکرش رو بکنی ممکنه روی این زمینه نمونه ای داشته باشه! اما تنها چیزی که نمیتونی به مانند اون رو پیدا کنی خانواده هست. تو هیچ وقتی نمیتونی شخصی به مانند مادرت رو پیدا کنی، به مانند پدرت رو هم همینطور. پس تا میتونی به اونها عشق بورز و تا میتونی اونها رو دوست داشته باشن.

------------------------------

فراموشش نکن که یک خانواده باید مثل اعضای بدن با هم باشن و کاملا هماهنگ رفتار کنن. تو نمیتونی اعضای یک بدنی که دست یک سمت میره، پا یک سمت و سر هم یک سمت رو بدن سالمی بدونی. اینجوری اون بدن ناقصه، اونجوری اون بدن تبدیل میشه به یک بدن عجیب الخلقه. بدنی درسته، بدنی کامله و بدنی در سلامت کامل به سر میبره که تک تک اعضای اون با هم هماهنگ باشن. راز موفق بودن یه خانواده هم همینه. اعضای خانواده هم همشون باید در راستای یک هدف حرکت کنن و هماهنگی کاملی با هم داشته باشن تا بتونن یک خانواده ی خوشبخت و موفق بشن.

------------------------------

میدونی کجا هست که زندگی واقعا معنا پیدا میکنه؟ میدونی کجا هست که واقعا میشه به خاطر در اونجا بودن خدا رو شکر گفت و سپاس گذارش بود؟ میدونی در کجا واقعا احساس آرامش به معنای کامل رو تجربه میکنی؟ جواب همه ی این سئوال ها در خانواده هست. خانواده هست که تمام این ها رو به تو هدیه میده و باعث میشه که تو در اون احساس کامل بودن بکنی، احساس بی نظیر بودن. پس خانواده ات رو مهمتر از هر چیز دیگه ای بدون. خانواده باید برای تو در اولویت هر چیزی قرار بگیرن.

------------------------------

خانواده ات رو دوست داشته باش؛ به مانند خانواده ات رو دیگه هیچ وقت در هیچ جایی نمیتونی پیدا کنی. اگه یک زمانی خدای نکرده یکی از اونها رو از دست دادی، یعنی دیگه از دست دادیش و نمیتونی براش جایگزینی پیدا کنی. پس اون ها رو مهمتر از هر چیز دیگه ای بدون و قبل از اینکه به هر چیز دیگه ای اهمیت بدی، اول از همه اونها رو در اولویت قرار بده و اهمیت براشون قائل شو.

------------------------------

زمانی میتونی واقعا طعم خوشبختی رو بچشی که توی یک خانواده ی موفق باشی. یک خانواده ی موفق به تو کمک میکنن که رشد کنی و پیشرفت کنی. ممکنه بپرسی که خانواده ی موفق چه خانواده ای هستن؟! خانواده ی موفق همون خانواده ای هست که اعضاش همدیگه رو مهم میدونن و قبل از اینکه مسیری رو در پیش بگیرن، همدیگه رو در نظر خواهند گرفت. اونا قبل از اینکه هر اقدامی بکنن، اول میبینن که آیا خانواده شون با این اقدام ضربه میخوره یا نه و بعد اون کاری که میخواستن رو انجام میدن. اونا براشون خانواده مهمتر از هر چیزی هست. اینجور خانواده ای یک خانواده ی موفق و کامله.

------------------------------

به زندگی بعضی از آدمای موفق نگاه کنی، میبینی که اونا بدون خانواده و یا بدون حمایت خانواده بزرگ شدن. این به خاطر همت و تلاش خودشون بوده. اما اگر دقت کنی، میبینی که بعضی مشکلات و بعضی سختی ها رو داشتن. اما در کنار افراد زیادی هم هستن که با نعمت خانواده به موفقیت شون رسیدن و اگر مسیر موفقیت شون رو نگاه کنی، میبینی نسبت به اون دسته ی اول که گفتم موانع کمتری داشتن. پس تا میتونی خانواده ات رو حفظ کن و تا میتونی برای بودنشون در کنارت تلاش کن. اونا موجب موفقیت هر چه بیشتر و راحت تر تو میشن.

------------------------------

وقتی که یک خانواده ی خوب کنارت داشته باشی، وقتی که یک خانواده ی دلسوز کنارت داشته باشی، یعنی اینکه تو یکی از ارکان های موفق شدن رو داری. بعضی از آدما از نعمت خاناوده محرومن، اما تو که خانواده ای داری که برات اهمیت و ارزش قائلن و حتی یکی از ارکان های موفقیتت هم به حساب میان، هیچوقت اونها رو فراموش نکن و هیچوقت سعی نکن که اونها رو نادیده بگیری.

------------------------------

اولین گروهی که یک انسان در اون چشمش رو باز میکنه خانواده هست. این گروه گرچه کوچک هست اما متحدترین گروه دنیاست! چون اعضای اون با هم همخون هستن، اعضای اون با هم رشد کردن و با هم سردی و گرمی رو چشیدن. اگه هنوز هم داخل این گروه هستی و اگر هنوز هم در زندگیت همچین گروهی رو داری، خودت رو خوشبخت ترین و موفق ترین آدم روی زمین بدون.

------------------------------

انگیزه برای بعضی از آدمایی که قدم در مسیر اهدافشون میزارن و برای موفقیت تلاش میکنن اینه که خانواده ای ندارن که بتونن طعم خوشبختی رو در اون بچشن و میخوان که به واسطه ی اهدافشون اون خوشبختیه رو به وجود بیارن. این یعنی بعضی از آدما واسه نداشتن چیزی که تو داری و شاید به سادگی از کنارش عبوری میکنی، به سختی دارن میجنگن و تلاش میکنن. پس قدر این نعمتی که خدا به تو داده رو بدون. تو خدادادی یک آدم موفق به دنیا اومدی! چون یک خانواده داشتی.

------------------------------

وقتی که یکی از اعضای خانواده کم میشه، وقتی که یکی از اعضای خانواده دیگه نیست، جای خالی اون بیشتر از همیشه احساس میشه! جای خالی اون رو دیگه نمیشه با هیچ چیزی توی این دنیا پر کرد. این رو دارم میگم که تا وقتی که خانواده ات در کنار هم هستن قدرشون رو بدون. اگر خدای نکرده یک روز یکی از اونها رفت، تو میمونی حسرتت و دیگه اون حسرت رو هیچوقت نمیتونی از بین ببری.

------------------------------

همیشه با خانواده ات خوب باش، همیشه با اونها مهربون باش؛ آدم از یک لحظه ی بعدش هم خبر نداره. ممکنه الان یک بدرفتاری با یکی از اعضای خانواده ات بکنی و چند دقیقه بود همون عضو خانواده برای همیشه از پیشت بره و دیگه نتونی اون رو ببینی. منظورم رو که متوجه میشی؟ خدا ممکنه همین چند لحظه ی دیگه اون رو از تو بگیره. پس و هر همیشه قبل هر گونه خشونتی و قبل هرگونه درگیری ای این رو به یادت بیار و سعی کن مهربونی رو جایگزین خشمت کنی تا بتونی یک خانواده ی موفق و خوشحال داشته باشی.

------------------------------

شاید این دعوایی که با یکی از اعضای خانواده ات میکنی، آخرین دعوای بین تو و اون باشه و چند لحظه ی دیگه خدا اون رو ازت بگیره. میدونی اگه این اتفاق بیفته چه عذاب وجدانی در تو شکل میگیره؟ میدونی تا آخر عمرت دیگه اون خاطره ی دعوات توی ذهنت ماندگار میشه و هیچوقت از ذهنت بیرون نمیره؟ پس اگه این رو نمیخوای، اگه نمیخوای که همچین خاطره ای داشته باشی و اگر نمیخوای که تا آخر عمرت چیزی وجود داشته باشه که تو رو عذاب بده، پس همیشه با خانواده ات مهربون باش و همیشه به اونا عشق رو تزریق کن. اینطوری هست که تو واقعا طعم داشتن یک خانواده ی موفق رو میچشی.

------------------------------

خانواده در کنار هم بودنشونه که اونها رو یک خانواده میکنه؛ این که با هم و در کنار هم هستن و هیچوقت در گرفتاری ها و مشکلات همدیگه رو رها نمیکنن! همچین خانواده ای موفقه. تو هم اگه میخوای یک خانواده موفق داشته باشی، سعی کن که هیچوقت پشت بقیه اعضای خانواده ات رو خالی نکنی و همیشه هوای اونها رو داشته باشی.


در ادامه حتما ببینید :

متن عاشقانه برای خانواده سه نفره

سخنان بزرگان در مورد خانواده

متن زیبا در مورد خانواده خوشبخت


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...